بازدید 11003
۳
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اصفهان اعلام کرد:

ممنوعیت تجمع در پارک‌ها و بوستان‌های اصفهان از فردا

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌های تمام شهر‌های استان باید از تجمع و اتراق در پارک‌ها جلوگیری کنند، گفت: فضای بازی و ورزش هم باید مسدود و روشنایی پارک‌ها کم شود.
کد خبر: ۹۹۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰ 13 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الله غلامی امروز عصر (چهارشنبه، ۲۲ مراد) در چهل و چهارمین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، با اشاره به اینکه چند نقطه در اصفهان مرکز تجمع مردم شده، اظهار کرد: پل خواجو، سی و سه پل، مارنان و پارک کوهستانی صفه از جمله این مراکز است که قرار شد ورودی آن‌ها مسدود و اجازه تجمع داده نشود. ورودی‌های ناژوان نیز از ۶ عصر به بعد بسته و فضا‌های فرهنگی با کاهش ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: درخصوص مراکز گردشگری در استان مثل باغبهادران و آبشار سمیرم حسب تشخیص ستاد شهرستانی برای این فضا‌ها تصمیم می‌گیریم.

غلامی با بیان اینکه در جلسه امروز گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان داشتیم، گفت: وضعیت استان اصفهان قرمز است و وضعیت بیش از ۱۱ شهرستان قرمز و ۱۳ شهرستان زرد یا نارنجی است، براین اساس لازم است یکسری محدودیت‌هایی که جلوی شیوع ویروس را بگیرد اعمال شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان با اشاره به دو دستورالعمل مهم این جلسه، گفت: دستورالعمل اول برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر و دستورالعمل دوم برای محدودیت پارک‌ها و مراکز تفریحی استان بود.

وی با بیان اینکه در بخش اول دستورالعمل کاملی از ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ابلاغ شده، تصریح کرد: در این دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی مسئول اجرای ضوابط است و کارگروهی با حضور همه دستگاه‌های ذی ربط تشکیل داده و نظارت بر برگزاری مراسم و دستورالعمل‌ها را به عهده دارد.

غلامی در خصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای برگزاری مراسم امسال گفت: همه هیات مذهبی باید به سازمان تبلیغات استان مراجعه و مجوز دریافت کنند. مهمترین فراز دستورالعمل نیز برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، براین اساس مراسم صرفا در مکان‌های باز با فاصله گذاری دو متر برگزار می‌شود، همچنین کاهش مدت زمان برگزاری می‌تواند در کاهش شیوع بیماری موثر باشد و مدت ۲ ساعت برای برگزاری مراسم تعیین شده است.

وی ادامه داد: براساس این دستورالعمل جابجایی هیات مذهبی و دسته روی ممنوع است، اما هیات می‌توانند در محل ثابتی مراسم را برگزار کنند. استفاده از ماسک نیز در طول مراسم عزاداری اجباری و برگزاری مراسم در اماکن مقدس ممنوع است، ولی در فضای باز با رعایت فاصله و استفاده از ماسک می‌توانند مراسم برگزار کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان با اشاره به اینکه پذیرایی در مراسم ممنوع است، افزود: ایستگاه‌های صلواتی امسال توزیع نذری ندارند و می‌توانند نوای محرم پخش کنند، همچنین نذورات مردمی را به صورت خام دریافت و بین نیازمندان توزیع کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نذورات محرم ترجیحا باید مواد خشک و بین نیازمندان باشد، مگر اینکه امکان تغییر نداشته باشد که در این صورت می‌توانند با نظارت مرکز بهداشت پخت و با بسته بندی‌های بهداشتی توزیع کنند.

غلامی با تاکید براینکه آنچه اهمیت دارد این است که ضمن برگزاری مراسم محرم، سلامت مردم نیز حفظ شود، تصریح کرد: همانطور که در ماه رمضان و لیالی قدر مردم رعایت کردند، انتظار از هیات‌های مذهبی این است که در عزاداری‌های محرم هم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در ادامه به اعتراضات مردمی از تجمع پارک‌ها و اماکن تفریحی اشاره و تصریح کرد: وقتی محدودیت برای برگزاری مراسم مهمی مثل محرم را داریم باید تجمعات در پارک‌ها هم نداشته باشیم، براین اساس در جلسه‌ای با شهرداری‌ها کلیه شهر‌های استان تاکید شد که از تجمع و اتراق در پارک‌ها جلوگیری شود.

وی با تاکید براینکه فضای بازی و ورزش هم باید مسدود شوند، گفت: شهرداری‌های استان باید تمام فضا‌های بازی را محدود و استفاده از آن‌ها را ممنوع کنند.

غلامی از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی روشنایی پارک‌ها برای کم کردن تجمع مردم خبر داد و افزود: دکه‌های توزیع و پخت غذا در پارک‌ها به خصوص دستفروش‌ها باید جمع آوری شوند. همچنین ۲ هزار بنر من ماسک میزنم در کل شهر‌های استان و ۵۰۰ بنر بزرگ تجمع در پارک‌ها نداشته باشیم در اصفهان نصب می‌شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان درخصوص برگزاری مراسم عزاداری در آرامستان‌ها نیز گفت: مراسم به صورت محدود و کنترل شده در فضای روباز، بدون خیمه و با دو متر فاصله برگزار می‌شود.

غلامی با اظهار امیدواری از اینکه روند شیوع کرونا در استان کاهشی شود، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های مشاغل در حد یک هفته کافی بود و برای هفته آینده محدودیتی نخواهیم داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
افرین، اقدام درستی هست. امیدوارم با این اقدامات مردم هم از قوانین انسانی مثل زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تبعیت کنند تا زنجیر انتقال بیماری از بین بره
تجمع توپارکها ممنوع ولی تودسته جات سینه زنی مجاز!
ورودی پارکها بدلیل کرونا که فاصله اجتماعی آن بالای ۱۰ متراست باید بسته شود.
ورودی حسینیه ها که امکان رعایت فاصله اجتماعی آنها به چند سانتیمترنمیرسد باید بازباشد.
واقعا تاسف دارد ماباید زنده باشیم تاعاشورارازنده نگهداریم.
ولی نان خیلیها درهمین عاشوراست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر