بازدید 33382
پیمانه اقتصادی

جدیدترین قیمت خودرو‌های داخلی در بازار امروز / دلار در صرافی‌های مجاز گران‌تر شد/ متوسط قیمت آپارتمان در تهران به چند میلیون تومان رسید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سود طرح فروش نفت کمتر از سود بانکی نیست، بورس باز هم قرمز شد، چرا بورس امروز پس از یک شروع طوفانی نزولی شد؟ درخواست تشکیل صندوق دارا دوم ثبت شد، سکه در بازار امروز به چند میلیون رسید؟ رکورد تاریخی سقوط قیمت طلا شکسته شد و کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 12 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سود طرح فروش نفت کمتر از سود بانکی نیست، بورس باز هم قرمز شد، چرا بورس امروز پس از یک شروع طوفانی نزولی شد؟ درخواست تشکیل صندوق دارا دوم ثبت شد، سکه در بازار امروز به چند میلیون رسید؟ رکورد تاریخی سقوط قیمت طلا شکسته شد و کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد را در بر دارد.

سود طرح فروش نفت کمتر از سود بانکی نیست

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: امروز مردم به دنبال این هستند که طلا و ارز بخرند و قیمت طلا و ارز خیلی بالا و پایین می‌رود. ما می‌خواهیم این امکان را برای مردم بوجود بیاوریم که بتوانند از یک بشکه تا ۱۰۰ هزار بشکه یا بیشتر،  بخرند و با سازوکاری که آماده می‌شود، اطمینانی داده می‌شود که سودش از سود بانکی کمتر نمی‌شود؛ یعنی تضمینی است اگر کسی یک تعداد بشکه نفت خریداری کرد و سال آینده خواست بفروشد، اگر قیمت نفت بیشتر شد، به همان قیمت روز می‌تواند بفروشد. یک فرض هم گذاشتیم که اگر قیمت نفت کاهش پیدا کرد و کسی خواست نفت خود را بفروشد و ضرر کرده بود، قطعاً مابه‌التفاوت آن را شرکت نفت متناسب با سود بانکی تامین می‌کند. این طرح خوبی است، زیرا تورم ندارد، کالا معامله می‌شود و از طرف دیگر، انگیزه‌ای برای شرکت‌های خصوصی ایرانی ایجاد می‌کند که وقتی خریدهایشان به یک میزانی رسید، خودشان برای صادرات آن کار کنند. به نقل از مهر، رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: نفت، در این طرح ریالی و متناسب با قیمت نفت امروز و ارز نیمایی خرید و فروش می‌شود. همه می‌توانند در بورس انرژی نفت را خرید و فروش کنند. اگر کسی توانست ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت بخرد، می‌تواند یک کشتی کوچک تحویل بگیرد و صادرات کند.

بورس بازهم قرمز شد

امروز شاخص کل با ۲۴۲۹۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۲۲ درصد به یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۵۴۴ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۶۳۸۳ واحد کاهش معادل منفی ۱.۲۲ درصد به ۵۱۸ هزار و ۹۷۱ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۲۰۸ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۳ درصد به ۵۱۲ هزار و ۲۰۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۴۴۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۳ درصد به ۳۳۶ هزار و ۱۲۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۱۱۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۷۱ درصد به دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۷۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۱۴۵ واحد کاهش معادل منفی ۰.۷ درصد به یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۳۴۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۷۰۱۴ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹ درصد به ۴ میلیون و ۹۷ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 22 مرداد 99/ رفت و برگشت شاخص به کانال دو میلیون واحد

چرا بورس امروز پس از یک شروع طوفانی، نزولی شد؟

نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه درباره علت افت شاخص کل در معاملات امروز بازار سرمایه که برخلاف روند آغازین معاملات بود، گفت: سرعت رشد بازار در چند هفته اخیر مقداری بالا بود، به خصوص در گروه پتروشیمی‌ها. ضمن اینکه علاوه بر بالا بودن سرعت رشد بازار، در روزهای اخیر دولت دست به کارهایی زد که فشار فروش و عرضه در بازار افزایش یابد. به نظر من آنچه درباره علت افت معاملات امروز مانند عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت یا اختلال در هسته معاملات گفته می‌شود بهانه‌ای برای افت شاخص است؛ اما در اصل بازار مایل به اصلاح قیمت هاست. من با ریزش بازار موافق نیستم؛ به نظر من افت شاخص در روزهای اخیر بیشتر برای اصلاح قیمت‌ها انجام می‌شود. البته دولت نیز در این کاهش قیمت‌ها نقش داشت و با افزایش عرضه شرکت‌های پالایشی و نیز اعلام اینکه قرار است ارزش سهام شناور شرکت‌ها افزایش یابد، به این اصلاح کمک کرد.

خاندوزی ادامه داد: اقداماتی که دولت انجام داد سبب افزایش عرضه شد اما از سمت تقاضا حمایتی نشد و تقاضا به سمت ضعف پیش رفت. همچنین هر چه در بازار بیشتر پیش رفتیم، قیمت سهام افزایش یافت؛ اما قدرت خرید فعالان بازار کاهش داشت. کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه عدم تعادل در عرضه و تقاضا در بازار یکی از عوامل اصلی کاهش رشد شاخص بوده و نباید حاشیه‌ها و شایعاتی مانند عدم رأی اعتماد یا مسائلی مانند آن را عامل افت شاخص بدانیم، تصریح کرد: بازار به این اصلاح نیاز داشت ولی مجدداً شاهد خواهیم بود بازار در مسیر صعود قرار خواهد گرفت، چون مولفه‌هایی که سبب رشد بازار بوده است، همچنان به قوت خود باقی هستند. دولت و مجلس همچنان به حمایت از بازار سرمایه متعهد است؛ ضمن اینکه بازارهای موازی فعلاً جذابیتی برای جذب نقدینگی از بورس به سمت خود ندارند.

خاندوزی به عدم کاهش قیمت دلار اشاره و اظهار کرد: این موضوع سبب شده تا فروش شرکت‌های بورسی با مشکل مواجه شود و در صورت بهبود وضعیت مالی شرکت‌ها، مجدداً شاهد رشد بازار سرمایه باشیم و بازار مجدداً در مسیر خود به حرکت درخواهد آمد. آزادسازی سهام عدالت از اصلی ترین دلایل ریزش شاخص در معاملات امروز بود و بخشی از صف فروش سنگین امروز را سهام عدالت تشکیل می‌داد. اثرگذاری منفی سهام عدالت بر شاخص از دیگر مسائل حاشیه‌ای امروز مانند هسته معاملات یا توقف عرضه دارا دوم مؤثرتر بوده است. همه این اقدامات به معنی تشدید سمت عرضه است و نباید با اقداماتی از این دست، تعادل موجود در عرضه و تقاضا را بر هم زد. /مهر

درخواست تشکیل صندوق دارا دوم ثبت شد

معاون برنامه ریزی وزیر نفت گفت: درخواست تاسیس صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF پالایشی امروز در سازمان بورس ثبت شد. هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزیر نفت در گفت‌وگو با مهر درباره اقدامات انجام شده برای تأسیس صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF پالایشی و زمان به سرانجام رسیدن این اقدامات گفت: ارزیابی دقیقی برای زمان به سرانجام رسیدن اقدامات نداریم، اما شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را به عنوان نماینده وزارت نفت برای انجام اقدامات لازم جهت تأسیس صندوق معرفی کرده‌ایم. وی تصریح کرد: هر چند .فرآیند تأسیس صندوق زمان بر است، با توجه به انتظار عمومی، تلاش می‌کنیم سریع‌تر انجام شود. طبق ساز و کار موجود، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید درخواست خود را به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کند که امروز ۲۲ مرداد سال جاری درخواست به سازمان بورس ارسال شده است؛ طبیعی است این سازمان مستندات و فرم‌هایی را از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مطالبه می‌کند که با تلاش همه جانبه سعی می‌کنیم هر چه سریع‌تر این اقدام عملیاتی شود.

دلار در صرافی‌های مجاز گران‌تر شد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد افزایش قیمت خرید و فروش دلار و یورو در تابلوی صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور بودیم. هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی‌ها به قیمت ۲۱۷۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۱۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، ۱۲۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۵۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۷۰ تومان افزایش دارد.

سکه در بازار امروز به چند میلیون رسید؟

هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد. بهای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. بازار طلا هم امروز به مانند سکه با کاهش قیمت مواجه بود و یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۱۵ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز با کاهش قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومانی به بهای ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

رکورد تاریخی سقوط قیمت طلا شکسته شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، به پایین ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد و از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۹۳ دلار کاهش قیمت نشان می دهد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر ۲درصد سقوط کرد و به ۱۸۷۲ دلار و ۱۹ سنت رسید و روند سقوط آزاد خود را پس از یک وقفه کوتاه در اوایل معاملات، از سر گرفت. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۶درصد سقوط کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۲.۴ درصد کاهش، به ۱۹۰۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۹۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۴.۵۸ درصد کاهش یافت و در ۱۹۴۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و بزرگترین رکورد کاهش قیمت یک روزه از ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۳ تاکنون را شکست. نقره هم روند نزولی طلا را دنبال کرد و با ۲.۸ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۱ سنت رسید. بهای نقره روز گذشته ۱۵ درصد سقوط کرده بود.
 

کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در معاملات امروز پس از اینکه یک گزارش صنعتی نشان داد که ذخایر نفت آمریکا، بیش از انتظار تحلیلگران کاهش یافته است، افزایش یافت، زیرا امید‌ها به اینکه تقاضا برای نفت در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تقویت شود. هر بشکه نفت برنت با ۶۰ سنت افزایش ۴۵.۱۰ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۹ سنت افزایش ۴۲.۲۰ دلار معامله شد. نفت برنت روز گذشته حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد و نفت خام آمریکا ۰.۸ درصد کاهش ارزش داشت. موسسه آمریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد ذخایر نفت امریکا در هفته گذشته ۴ میلیون بشکه کاهش یافته که بیش از انتظار ۲.۹ میلیون بشکه‌ای تحلیلگران است.

جدیدترین قیمت خودرو‌های داخلی در بازار امروز

امروز و در گروه ایران خودرو قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۲ میلیون تومانی نسبت به یکشنبه گذشته به ۲۰۲ میلیون تومان، قیمت پژو ۲۰۶ وی هشت با افت ۱۰ میلیون تومانی به ۱۸۵ میلیون تومان، همچنین پژو ۲۰۷ دستی با افت ۲ میلیون تومانی به ۲۳۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک با کاهش هشت میلیون تومانی به ۳۱۰ میلیون تومان رسید. با وجود کاهش قیمت شماری از خودروها، نرخ برخی دیگر از خودروها رشد ۵۰۰ هزار تومانی تا سه میلیون تومانی تجربه کرد.

در گروه صنعتی ایران‌خودرو، قیمت سمند ال. ایکس در مقایسه با یکشنبه گذشته با یک میلیون تومان رشد مواجه شد و از ۱۴۴ میلیون به ۱۴۵ میلیون تومان رسید. همچنین هایما اس۷ مونتاژی ایران خودرو با رشد سه میلیون تومانی در ۵۶۰ میلیون تومان تثبیت شد و قیمت هر دستگاه رانا با افزایش دو میلیون تومانی به ۱۶۴ میلیون تومان رسید.

بر پایه این گزارش، امروز هر دستگاه سمند سورن بدون تغییر قیمت نسبت به یکشنبه گذشته به ۱۹۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۴۴ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۱۷۵ میلیون تومان، پژو پارس با موتور TU۵ با افزایش سه میلیون تومانی به ۲۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد یک میلیون تومانی به ۱۶۵ میلیون تومان، دنا معمولی بدون تغییر قیمت به ۲۱۸ میلیون تومان و هر دستگاه دنا پلاس با افزایش دو میلیون تومانی به ۲۶۴ میلیون تومان رسید. امروز و در گروه سایپا، هر دستگاه پراید ۱۱۱ در مقایسه با یکشنبه گذشته با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به ۹۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به ۸۱.۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۸۲ میلیون تومان، تیبا صندوق دار با رشد یک میلیون تومانی به ۹۷ میلیون تومان، تیبا ۲ بدون تغییر به ۱۰۹ میلیون تومان و ساینا با رشد دو میلیون تومانی به ۱۰۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. /ایرنا

متوسط قیمت آپارتمان در تهران به چند میلیون تومان رسید؟

مرکز آمار اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران (بهار ١٣٩٩) ۱۸۸۲۳۵ هزار ریال با میانگین مساحت ۸۹ متر مربع بوده که نسبت به فصل قبل ۲۲.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳.۸ درصد، افزایش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
این داستان خودرو آینه تمام نمای کشورداری ماست
توش همچی پیدا میشه جز حق مصرف کننده جز شأن مصرف کننده جز مصرف کننده ادم حساب بشه
کاش واقعا خودرو بودند
اینا فقط اسمشان خودرو است . عملا فورقون چهارچرخ هستن
از بسته ریاست جمهوری چه خبر؟ قرار بود تا دوشنبه دلار نزولی شده و وضع موجود تغییر کند
کدام مسئول در کشور با درآمد ماهانه بالای ۲۰ میلیون تومان و خانه غیر استیجاری درد و رنج مردم را درک میکنه ؟؟
اقتصاد بدون نفت یعنی این؟
ميگويند چرا افسرده ترين مردم دنيا هستيم يك روز يك خبر خوب واميدوار كننده نداريم
واقعاً چرا با وجود گران بودن خودرو در ایران اما حاشیه سود شرکت های خودرویی پایین است؟ مثلاً ایران خودرو دارای حاشیه سود منفی یک دهم است و این در حالی است که ضریب فروش بالایی در حد 2 را دارد که بسیار عالی است. بنظر می رسد که شرکت هایی چون ایران خودرو و سایپا نیاز به یک گروه تحقیق و تفحص دارند که ببینند علت حاشیه سود پایین آنها چیست؟
آیا ناشی از نیروی کار زیاد غیر بهره ور و سفارش شده است؟ آیا هزینه های تولید قطعات بالا و غیر منطقی است؟ آیا هزینه های نصب و مونتاژ بالا است؟ آیا ناشی از مشکلات ارزی است؟ آیا ناشی از کمبود فناوری و دانش و سنتی بودن آن است؟حداقل مشاورانی باید در این شرکت ها حضور یابند که با مشاوره بتوانند حاشیه سود را بالا و موجب کاهش قیمت خودرو شوند و همچنین در قطعاتی که واقعاً امکان تولید آن در داخل وجود ندارد ارزهای حمایتی تخصیص یابد و اگر نیمه دولتی بودن آن باعث آن است سهامداری دولت در آن به حداقل برسد و سهام آنها از دولت به مردم واگزار شود تا سفارش شده ها در آن کمتر شود.
هنوز باورم نمیشه وقتی قیمت ماشین هارو میبینم .
یا این پول ها میشد ماشین های آلمانی و پیشرفته خرید نه این گاری های حلبی
آقای همتی کجاست مگه قرار نبود امروز و فردا آنرا کاهش دهد.
واقعا خجالت آوره که دیگه قیمت خودرو هم بروز شده..همه چیز مسخره شده. این چه مملکتی.. ما جوانان چگونه برنامه ریزی کنیم؟؟ به چه امیدی؟؟؟
دلار پایین اومده چرا مسکن و خودرو پایین نمیاد
علی برکت االله. والله من موندم قیمت سمند دو روز پیش یک تومن کاهش الان یک تومن افزایش خوب برادر من نکنید حداقل به بازار ثبات بدید یا میگه خودروی پراید 500 هزار تومان افزایش نکنه زه بغلش رو نصب کردید یا یه چیز جالب تر تو تموم رسانه ها اعلام می‌کنند که سمند بعنوان خوردی ملی است و 90 درصد قطعات آن تولید داخل یا پراید رو میگن به خود کفایی رسیدیم اما تا میگن تحریم قیمت ماشین پنج برابر میشه واقعا متاسفم
ببینید چرا میگیم « بورس نورچشمی»
به صفحه نخست روزنامه نگاهی بیاندازید
دریغ از یک تیتر کوچک درمورد سفوط های پی درپی بورس
تبعیض درانتشار اخبار راببینید
انگارنه انگار طرف ۳ روز شاخص کل بیش از ۱۲۰ هزار واحد سقوط کرده
حالا اگر دراین مدت کوتاه بورس همینقدر رشد میکرد صداوسیما و روزنامه ها وسایت های سینه چاک بورس با تیترهای حماسی انرا های لایت میکردند
ولی چون سقوط کرده شتر دیدی ندیدی !!!!
بعضی ها میپرسند چرا عده ای کامنت های تنفربرانگیز از بورس میگذارند ؟
اینگونه رفتارهای دوگانه وتبعیض امیز درانتشاراخبار بازارهای سرمایه گذاری باعث تنفر از بورس میشه که روزبروز هم بیشتر وبیشترمیشه!
هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۲ میلیون تومانی نسبت به یکشنبه گذشته به ۲۰۲ میلیون تومان،
الان یک کارمند معمولی توان خرید یک پراید را هم دیگر ندارد چه برسه به این ماشین ها !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها