بازدید 7516

کمک‌های پزشکی ایران به بلخ افغانستان رسید

محموله کمک‌های پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ویروس کرونا در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ به مقامات افغانستان تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۹۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 12 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری صدای افغان (آوا) از شمال افغانستان گزارش داد که این محموله شامل ۶۰ هزار ماسک و ۱۱۰۰ دست لباس پزشکی است که برای مقابله با کرونا در بیمارستان‌های شهر مزارشریف توزیع خواهد شد.

«سید حسن یحیوی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف هنگام اهدا کمک های بهداشتی گفت: من به نمایندگی از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارم کمک های بهداشتی را به مسئولان بهداشت بلخ اهدا کنم تا از این طریق به تمام مردم شمال برسد.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران تا کنون سه محموله از کمک های خود را در ایام کرونایی به کابل و هرات ارسال کرده و چهارمین محموله برای نخستین بار به بلخ رسیده است.

یحیوی گفت: شیوع ویروس کرونا می طلبد که تمام ملت ها و کشورها در همکاری همدیگر، برای مبارزه با این ویروس دست بدست همدیگر دهند تا این ویروس را ریشه کن کنیم.

محمد بشیر توحیدی معاون استاندار بلخ نیز به نمایندگی از دولت افغانستان از کمک های کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: ایران با تمام مشکلاتی که دارد مردم افغانستان را فراموش نکرده و ما سپاسگزاری می کنیم و این کمک ها بزودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: گسترش ویروس کرونا سبب شد تا روابط میان کشورها قطع شود اما ما تلاش داریم روابط اقتصادی، سیاحتی و ارتباط مهم دیگر را با تمام کشورها بخصوص جمهوری اسلامی حفظ کنیم.

خلیل الله حکمتی رئیس بهداشت بلخ افغانستان هم از کمک های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرده، گفت این کمک ها می تواند در امر مبارزه با ویروس کرونا مفید باشد و مردم ما نباید فراموش کنند که خطر ویروس کرونا برطرف نشده و باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان