بازدید 4312

کلاهبرداری در بازار‌های آنلاین " فروش غلات دام و طیور"

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از دستگیری متهمان فعال در زمینه کلاهبرداری در بستر بازار‌های آنلاین با موضوع "فروش غلات، دام و طیور" خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶ 12 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سرهنگ " مصطفی نوروزی " اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا یکی از استان‌های شمالی کشور مبنی بر "کلاهبرداری در بازار‌های آنلاین با موضوع فروش غلات، دام و طیور " موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مجرمان با تهیه فاکتور‌ها و بارنامه‌های جعلی و ارسال به قربانیان اعتماد آن‌ها را جلب کرده و پس از اخذ مبالغ حاصل از کلاهبرداری، با استفاده از خرید طلا اقدام به خروج وجوه از چرخه بانکداری می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، دو نفر از متهمان اصلی شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد قابل توجهی فاکتور‌های فروش جعلی، گوشی تلفن همراه، سیم کارت، کارت ملی و کارت بانکی افراد مختلف بدست آمد.

سرهنگ نوروزی ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را بالغ بر ۱۸.۶ میلیارد ریال برشمرد و در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه مجرمان از بستر بازار‌های آنلاین برای درج آگهی‌های جعلی به منظور فریب شهروندان در قالب پرداخت کل مبلغ و یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می‌کنند، حتما قبل از ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب‌های معرفی شده نکنند.

به گزارش سایت پلیس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از عموم هموطنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر