بازدید 8347

گزارش اعتباری یکی ازاسناد مورد بررسی بانک‌ها برای دریافت وام

کد خبر: ۹۹۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 12 August 2020

تمامی مؤسسات اعتباری براساس ماده 14 آیین‌نامه نظام سنجش اعتبار، موظفند برای اعطای تسهیلات‌، گزارش اعتباری مشتریانشان را از شرکت اعتبارسنجی دریافت نمایند و براساس نتایج گزارشات اشخاص،نسبت به اخذ وثایق و تضمین‌های لازم اقدام کنند.گزارش اعتباری مشتریان در راستای تحلیل نحوه بازپرداخت تعهدات و تسهیلات اخذ شده است که به آن اصطلاحاً«رفتار اعتباری» می‌گویند. همچنین در این گزارش ، رفتار اعتباری اشخاص، اعم از نحوه بازپرداخت اقساط تسهیلات و تعهدات ، سوابق چک‌های برگشتی، مبلغ باقی‌ مانده تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و سایر اطلاعاتی که نشان‌دهنده میزان مسئولیت‌پذیری آن شخص نسبت به تعهدات و بدهی هایش باشد را در خود جای می‌دهد.

با توجه به اینکه گزارش اعتباری اشخاص یکی از اسناد مورد بررسی برای اعطای تسهیلات است ، برخی از بانکها برای اشخاص خوش حساب بدون ضامن اقدام به اعطای تسهیلات می نمایند .

همچنین اشخاص خود نیز می‌توانند برای بررسی و آگاهی از وضعیت اعتباریشان نزد بانکها با مراجعه به سایت شرکت مشاوره رتبه ‌بندی اعتباری ایران به‌ عنوان تنها مؤسسه اعتبارسنجی دارای مجوز از بانک مرکزی به نشانی www.irancreditscoring.com و یا سایر نمایندگان فروش شرکت با نشانی های آیس(icescoring.com) ،

 توانم(tavanam.com)   ،مای کردیت(mycredit.ir)،آی چک آنلاین(icheckonline.ir) مراجعه و گزارش اعتباری خود را دریافت نموده و نسبت به رفع وضعیت منفی مانند پرداخت بدهی‌های معوق، رفع سوء اثر چک برگشتی اقدام نمایند. گفتنیست که باتوجه به ارائه اطلاعات پنچ ساله مرتبط با رفتار اعتباری رفع بدهی‌های معوق و سایر وضعیت‌های منفی، گزارش اعتباری اشخاص به مرور زمان تحت‌تاثیر این اقدامات قرار خواهد گرفت.

 

مراحل دریافت گزارش اعتباری

دریافت وام با بررسی گزارش اعتباری

 انتهای رپرتاژآگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار