بازدید 9249
سوژه

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان می‌شود؟

محرم نویدکیا هم حکم فرهاد مجیدی را در سپاهان دارد و شناسنامه فوتبال اصفهان است ولی قطعاً برای این دو بازی امکان استفاده از او نیست. زمان خیلی کم است و فکر نمی‌کنم اصلاً نیازی به این کار باشد.
کد خبر: ۹۹۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 11 August 2020

با استعفای قلعه نویی از سرمربیگری سپاهان، و اوضاع وخیم این تیم برای کسب سهمیه آسیایی و بازی های لیگ قهرمانان آسیا که در پیش است، خیلی از گزینه ها برای نیمکت سپاهان مطرح شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، یکی از پررنگ ترین گزینه ها در حال حاضر محرم نویدکیا اسطوره باشگاه سپاهان است. محرم که دو سه فصلی است فوتبال را کنار گذاشته، حالا برای جلب حمایت هواداران مدنظر مدیران سپاهان قرار گرفته است. روسای کارخانه فولاد مبارکه می خواهند محرم نویدکیا همان نقشی را در سپاهان ایفا کند که فرهاد مجیدی در استقلال پیاده کرد و تا کنون موفق هم بوده است.

موج استخدام ستاره های تازه بازنشسته به عنوان سرمربی در فوتبال اروپا چندسالی است که آغاز شده است و در تازه ترین مورد، انتصاب آندره آ پیرلو به عنوان سرمربی باشگاه یوونتوس نشان می دهد که تاکتیک مدیریتی تیمهای اروپایی نیز تغییر کرده است. البته در میان این مربیان تنها زیدان توانسته در رئال مادرید موفق عمل کند و مربیانی همچون گتوزو ، لمپارد ، سیدورف ، اینزاگی ، نیکو کواچ و بسیاری از بازیکنان دهه اخیر که لباس مربیگری پوشیده اند، فعلا مشغول کسب تجربه هستند و فاصله زیادی با مربیانی نظیر یورگن کلوپ، گواردیولا ، مورینیو ، ونگر ، آنچلوتی و ... دارند.

احمد جمشیدیان بازیکن سابق زردپوشان اصفهانی در مورد اینکه فکر می‌کند آیا ممکن است محرم نویدکیا در بازی‌هالی باقی‌مانده روی نیمکت سپاهان بنشیند؟ گفت: در فوتبال دنیا می‌بینیم که رو به جوانگرایی آورده‌اند و مربیانی مانند پیرلو، لمپارد و سولسشایر روی نیمکت‌های تیم‌های بزرگ می‌نشستند. در ایران هم خیلی از باشگاه‌ها این کار را شروع کرده‌اند. مثلا در استقلال فرهادی مجیدی روی نیمکت تیم نشسته است. می‌توان گفت محرم نویدکیا هم حکم فرهاد مجیدی را در سپاهان دارد، ولی قطعاً برای این دو بازی امکان استفاده از او نیست. زمان خیلی کم است و فکر نمی‌کنم اصلاً نیازی به این کار باشد.

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان می‌شود؟

جمشیدیان ادامه داد: اگر سپاهان بخواهد تغییراتی را انجام بدهد، براساس آن شناختی که از این باشگاه داریم این کار برای فصل بعد خواهد بود. سپاهان می‌تواند دو بازی آینده را با همین مربیان به سرانجام برساند. کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم گام بلندی برای سپاهان خواهد بود و نبود آن ممکن است باشگاه سپاهان را دچار ضرر کند. فکر نمی‌کنم برای دو بازی محرم نویدکیا یا هر سرمربی دیگری مدنظر باشد، اما محرم می‌تواند یکی از گزینه‌های فصل آینده هدایت تیم باشد.

بخاطر شکست در برابر نساجی ریکاوری خوبی نشدیم

 جمشیدیان در مورد حضور امیر قلعه‌نویی در کنار سپاهان برخلاف بازی گذشته که بسیاری آن را برگ برنده زردپوشان در این مسابقه می‌دانستند، گفت: به نظر من ریکاوری روحی و روانی خوبی در فاصله‌ای که بین دو بازی لیگ و حذفی وجود داشت صورت نگرفت. دلیل آن هم شکست مقابل تیم نساجی بود. در آن بازی سپاهان بازی خوبی انجام داد، ۵ بار به تیرک زد و موقعیت‌های زیادی هم داشت، اما در نهایت باخت.

جمشیدیان در مورد اینکه آیا سپاهان می‌تواند به کسب سهمیه امیدوار باشد، گفت: بله، با توجه به نتایجی که در لیگ به دست آمد و به خصوص تساوی تیم فولاد، سپاهان یک بازی ۶ امتیازی با شهرخودرو دارد. فکر می‌کنم هنوز گرفتن سهمیه دست خودشان است و دور از دسترس نیست، اما ریکاوری تیم بعد از سه باخت پشت سر هم، بزرگترین دغدغه و مهمترین کار است.

وی در مورد استعفای امیر قلعه‌نویی از سرمربیگری سپاهان عنوان کرد: این اتفاق واقعاً غافلگیرکننده بود. تا آنجا که من می‌دانم غیر از یک دوره کوتاه با ملوان سابقه نداشته که او استعفا بدهد. به نظرم حضور قلعه‌نویی در سال گذشته در سپاهان باعث شده این تیم دوباره به یکی از قدرت‌های فوتبال ایران شود. امسال برنامه سپاهان گرفتن حداقل یک جام از چهار جام طی دو فصل بود. تصور باشگاه و امیر قلعه‌نویی این بود که می‌توانند نتایج بهتری بگیرند، اما آنطور که فکر می‌کردند، نشد. هر چند سپاهان در مدت حضور امیر قلعه نویی همیشه جزو مدعیان بوده است.

هافبک اسبق سپاهان تصریح کرد: در هفته‌های گذشته فشار بسیار سنگینی از طرف هواداران سپاهان به او وارد شد و به خاطر نتایج و خیلی اتفاقات دیگر چاره را در این دید که شرایط را تغییر بدهد. بعید می‌دانم سپاهان فرد دیگری را به کادر فنی اضافه کند و فکر می‌کنم با همین مربیان کار را به پایان می‌رساند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر