بازدید 6335
۲

احتمال بروز حادثه مشابه بیروت صفر است

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران درباره احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه بیروت در پالایشگاه تهران گفت: ما تهدیدهای زیادی داشته‌ایم و در این راستا جلسات متعددی در حوزه پدافند غیرعامل و HSE برگزار شده و به طور مرتب مانور برگزار می شود و همکاری د ائمی بین سازمان‌های امدادرسان و شهرداری صورت می‌گیرد تا جایی که می توان گفت احتمال بروز حادثه مشابه بیروت صفر است.
کد خبر: ۹۹۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 11 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حامد آرمان‌فر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه به رغم تحریم و تلاش‌هایی که داشته‌ایم همواره تهدید نیز می‌شویم، اظهار کرد: این اطمینان را می‌دهیم که اتفاقی رخ نخواهد داد به لحاظ امنیت و ایمنی استانداردهای خاص خودمان را داریم و محافظت صورت می‌گیرد.


وی ادامه داد: ما تجارب جنگ و بمباران پالایشگاه‌ها را داشتیم در زمان حریق و آتش سوزی مخازن پروتکل‌هایی داریم مبنی بر اینکه مخازن کناری خنک می‌شوند که آتش تسری پیدا نکند اما در هر حال حریق در نفت اجتناب‌ناپذیر است.


تولید بنزین در پالایشگاه تهران ۲۰ درصد افزایش یافت


مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: در حال حاضر روزانه هفت میلیون لیتر بنزین پاک در این پالایشگاه تولید می شودکه با اجرای طرح تبدیل کاتالیستی نفتا علاوه بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی به یورو ۵، ظرفیت تولید نیز به ۸.۵ میلیون لیتر می‌رسد.


آرمان فر با بیان اینکه گازوییل پالایشگاه تهران مطابق استانداردهای یورو است و نسبت به پالایشگاه‌های دیگر کیفیت بالاتری دارد، اظهار کرد: با وجود مشکلات در شرایط کرونا، اورهال انجام شده است.


وی با بیان اینکه روزانه ۵۳ هزار و ۵۰۰ بشکه معادل هشت میلیون لیتر گازوییل یورو ۴ و یور ۵ در این پالایشگاه تولید و به تهران و البرز و از خط لوله به مشهد ارسال می‌شود، گفت: گازوییل یورو ۴ حداکثر ۵۰ پی پی ام و یورو ۵ نیز ۱۰ پی پی ام است و کل سوخت جت تولیدی در پالایشگاه تهران نیز به فرودگاه امام خمینی ارسال می‌شود.


مدیرعامل پالایشگاه تهران با بیان اینکه پروژه برق این پالایشگاه ۳۰ مگاوات است که تا ۱۵ مگا وات امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد، تصریح کرد: همچنین شبکه برق این پالایشگاه به برق سراسری متصل است که سودآوری را ارتقا می‌دهد.


آرمان فر با بیان اینکه در تولید کاتالیست به دلیل تحریم مشکل وجود داشت و در حال حاضر در تامین کاتالیست به خودکفایی کامل رسیده‌ایم، گفت: در حال حاضر از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه نداریم و تجدید ارزیابی از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها انجام می شود و ۷۰ درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت.


مدیرعامل پالایشگاه تهران افزود: سرمایه فعلی ۴.۴ هزار میلیارد تومان است که با افزایش سرمایه ۳.۱ هزار میلیارد تومانی سرمایه شرکت به ۷.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.


به گفته وی، اکنون ظرفیت خوراک دریافتی ۲۳۰ هزار بشکه است که حدود ۱۰ هزار بشکه از آن نفت سنتزی (میعانات گازی) است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همين تفكر كه اين احتمال را صفر ميداند يعني كه خطر خيلي نزديك است. ايشان اطلاع ندارند كه در دنياي واقع احتمال هيچ چيز صفر نيست.
فقط یک احمق می تواند احتمال وقوع سانحه را صفر پندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر