بازدید 29043

تازه‌ترین اخبار از تغییر نحوه سهمیه‌بندی بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تازگی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین خبر داد که طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تا کنون این طرح مصوب و ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۹۹۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 11 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در طرحی که مجلس طراحی کرده است، پیشنهاد شده که سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیش‌بینی شده که سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.

از سوی دیگر در این طرح دیده شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند که طبق گفته مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمسیون مجلس این طرح اکنون در نوبت اعلام وصول قرار دارد؛ چراکه بر اساس شیوه سهمیه بندی جدید حدود ۵۰ درصد خانواده ها که خودرو ندارند از یارانه انرژی نیز بی‌بهره‌اند و در واقع نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و لازم است که اصلاح شود.

در این راستا فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به ایسنا گفت: در حال حاضر شرایط تخصیص سهمیه بنزین همچون گذشته است و اگر هیات دولت تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ کند پس از تصویب، ملزم به اجرای آن هستیم.

وی افزود: تا کنون مصوبه ای ابلاغ نشده و باید جزییات و روند پیشرفت این طرح را از کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جویا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۸
بازهم یک اقدام پوپولیستی و فسادزا،بنزین برای اتومبیل است نه آدم
یعنی یک خانواده ۲ نفره که ماهی ۶۰ لیتر سهمیه بنزین دارند با این سهمیه بندی سهمیه ماشین شان می شود ۴۰ لیتر ؟؟ از نظر مسوولین این ها همه اش گشایش است.
هر چی بیشتر می گذرد شرایط بدتر می شود. تازه مگر نگفته بودید کمبود بنزین ندارید ؟؟
ای خدا چع کار کنیم از دست این نمایندگان نادان... بابا کی گفته ۵۰ درصد خانوراها فاقد خودرو هستن.. یعنی ۴۰ میلیون نقر تو این مملکت دسترسی به خودرو شخصی ندارن؟ مگه غیر از اینکه خیلی از این طبقه متوسط به پایین با همین ماشین امرار معاش میکنن... به لگن دست دوم تو یه خونه که شده ممر درامد که دیگه نباید اینجوری با حماقت ازش پول گرفت.....
من مجردم و زن ندارم دولت به من که مجردم و قصد ازدواج هم ندارم وام ازدواج بدهد .

این طرح دقیقا مانند خنده داری این جمله است .
اخه این چه حرف مفتیه که بعضی ها میزنن؟اونی که خودرو داره،مالیات و عوارض و هزینه های دولتیش رو داره میده و از بنزین هم استفاده میکنه.اونی هم که خودرو نداره،از این هزینه های دولتی هم نداره ولی بابت حمل و نقل و جابجایی بنوعی از این سوخت استفاده میکنه.اخه تا کی این منطق های سخیف و ابلهانه رو به خورد مردم میدین؟
مشابه همین طرح را برای کارهای دیگر بذارید مثلا هر ساله سوبسید زیادی برای ساخت فیلم داده می شود و عده ای نمی بینند لطفا پول سوبسید ندیدن فیلم را و یا .... به حساب روستاییان و ... بریزین
نمیدونم با این همه تغییرات روز به روز که آقایون بدون فکر انجام میدن، من و امثال من که محل کارشون فاصله زیادی داره و به هیچ وجه امکان تردد با وسیله نقلیه عمومی هم ندارند تکلیفشون چیه؟! محل کار من نزدیک به 62 کیلومتر با منزل فاصله داره و خارج از شهر هست و من مجبور به استفاده از خودروی شخصی برای رفت و آمد هستم، واقعا انصاف هم خوب چیزیه!
میگن سلمونی که بیکار میشه سر خودشو اصلاح میکنه! به جای گداپروری و پخش صدقه، به وعده ها عمل کنید تا مردم با حفظ شان از عهده زندگی هاشون بربیان! شغل ایجاد کنید و به داد سلامت و مدرسه و دانشگاه و جاده و امثالهم برسید! مسخره بازی پخش بنزین دردی از جامعه دوا نخواهد کرد! دری جدید به سمت فساد کلان باز نکنید! علی برکت الله!
حتما هم قید میفرمایند به افراد زیر 18 سال سهمیه نمیدیم!

آشغال های مونتاژ داخلتون با هوا راه نمیره حضرات مثلا نماینده!
طرحهای پوپولیستی که برای منافع زودگذر عده ای تصویب میشود و کلیه مردم سالها تقاص آنرا پس خواهند داد
وقتی ناکارمدی تصمیم می گیرد ای کاش نخبگان واقعی در مجلس بودند
واقعا چه طرح خنده داری.بجای این طرح های پیچیده که سر و ته ش معلوم نیست چی میشه لطفا سهمیه هر خودرو را از 60 لیتر به 90 لیتر افزایش بدین.چون این سهمیه 60 لیتری کفاف 2 هفته را هم نمیده و در این اوضاع سخت اقتصادی مجبوریم آزاد بنزین بزنیم و بریم سر کار.
در این طرح دیده شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند.
چرا شارژ کارت بانکی را برای همه انجام نمیدهید؟ این کار خیلی ساده تر و بی دردسرتر است.
طرح مسخره ای است . هیچ امار دقیقی از جمعیت کشور وجود ندارد . شمار زیادی شناسنامه جعلی و مربوط به اموات در کشور فعال است و کنترل انها تقریبا با این سیستم اداری امکان ندارد. اگر دولت اقشار مرفه را از لیست یارانه بگیران خارج کند همین شیوه فعلی مطلوب است و پولی که از افراد پرمصرف گرفته می شود به اقشار نیازمند می رسد. تغییر طرح یک شورش دیگر را بدنبال خواهد داشت . طرح کنونی با دهها هزار میلیارد تومان خسارت به اموال دولتی و مردم و کشته شدن دهها نفر اجرا شده است و نیاز به خرابی و خونریزی بیشتر نیست. ضمن اینکه موضوع بنزین بخش کوچکی از موضوع بحران اقتصادی است و طرح این موضوع سهمیه جدید نوعی عوام فریبی است . مجلس به جای این طرحهای بدون نتیجه بهتر است به فکر حل مشکلات اساسی اقتصاد باشد. ریشه کنی فساد و تسهیل کسب و کار و حذف قوانین دست و پاگیر نیازهای اصلی اقتصاد است.
عزیز برادر شما که داری بنزین رو آزاد میفروشی ماشین دار هم داره بنزین 3000 تونی میزنه اگه راست میگی از همین درآمدتون بحساب فامیلاتون واریز کنید شما اگه فکر قشر کم درـمد هستید هزارتا راه وجود داره دیگه پیچیدش نکن که هزارگومه تورم دیگه بوجود نیاری
مجلس درب و داغون با طرح های درب و داغون
این هم یک بازی جهت سود دهی بیشتر
مطلقا هیچ طرح و برنامه و عملیاتی به نفع قشر آسیب پذیر انجام نخواهد شد.
فقرا بهانه ای بیش نیستند برای زراندوزی، شهوت قدرت، و دست اندازی بیشتر به منابع خدادادی مملکت.
عجب بخور بخوريه!
وای به حالتان اگر هزینه سوخت خانواده ها را بیش از این به هر بهانه ای، حتی به بهانه سقوط ارزش ریال ایران که خودتان مسبب آن هستید، افزایش دهید. صبر و تحمل در برابر حماقت و نادانی و خیانت شماها هم حدی دارد....
این طرح خودش راه کلاهبرداری افراد را باز میکند یک وانت بار که مجرد هست ایا با 20 لیتر بنزین میتونه کسب روزی کنه
؟
یا یک راننده تاکسی با 40 لیتر بنزین زندگیشو بچرخونه و مدام باید دنبال خرید بنزین از افراد مختلف باشه
بنزین رو تک نرخی کنید بهتر نیست حداقل مردم تکلیفشون مشخصه
عالی...
مشکلات اصلی را حل کنید
اين طرح باعث افزايش قيمتها ميشود.
مجلسی های عزیز
قسم می دهم راست بگوئید آیا این بحث ها بهانه ای برای افزایش قیمت بنزین نیست؟!!!
گندی تازه از دولت تدبیر و امید ... علی برکت الله. روتون نمیشه قیمت بنزین رو بکنین لیتری ده هزار تومان؟ دنبال راه و روش جدید میگردین؟
اونایی که ماشین ندارن تاکسی و اسنپ و غیره هم سوار نمیشن ؟
از این به بعد باید 4 برابر کرایه بدن
ابن پیشنهاد را شما از کجا می آورید لطفآ توضیح دهید نمایندگان محترم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی