بازدید 11913
پیمانه اقتصادی

مدرس خیابانی: از تحریم برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی استفاده کردیم/ واکنش همتی به احتکار خانه خالی توسط بانک ها: این خانه‌ها کاربری‌های دیگری دارد/ توصیه وزیر اقتصاد به تازه واردان بورسی: همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شد، ورود ۲۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپی به بورس، تولید انواع خودرو افزایش یافت، دلار ۲۱ هزار تومان شد، سکه به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، طلا در برابر صعود دلار عقب نشست، لیر به پایین‌ترین نرخ خود برابر دلار رسید و کمترین سوددهی تویوتا در ۹ سال را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 10 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شد، ورود ۲۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپی به بورس، تولید انواع خودرو افزایش یافت، دلار ۲۱ هزار تومان شد، سکه به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، طلا در برابر صعود دلار عقب نشست، لیر به پایین‌ترین نرخ خود برابر دلار رسید و کمترین سوددهی تویوتا در ۹ سال را در بر دارد.

بورس قرمز شد

امروز شاخص کل با ۱۳۴۳۵ واحد کاهش، معادل منفی ۰.۶۵ درصد به دو میلیون و ۶۵ هزار و ۱۱۰ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۳۵۲۹ واحد کاهش معادل منفی ۰.۶۵ درصد به ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۶۱۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۶۲ درصد به ۵۲۴ هزار و ۸۷۰ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۶۲۷ واحد کاهش معادل منفی ۱.۶۱ درصد به ۳۴۴ هزار و ۴۴۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۵۵۹۲ واحد کاهش معادل منفی ۱.۲۶ درصد به دو میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۲۸ واحد، شاخص بازار اول با ۵۶ واحد کاهش معادل منفی ۰.۰۱ درصد به یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۷۶۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۰۷۴۳ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۸ درصد به ۴ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۴۱ واحد رسید.


توصیه وزیر اقتصاد به تازه واردان بورسی: همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید

وزیر اقتصاد در همایش تجلیل از فعالان رسانه در تولید آثار کوتاه رادیویی پویش "کار و تولید": هرچه حضور بازار سرمایه در تامین مالی پر رنگ‌تر شود، به معنای بهبود فضای کسب و کار، افزایش بهره وری و افزایش بهره برداری از ظرفیت‌های موجود است؛ بعلاوه اینکه این امر، نوعی هدایت سرمایه‌های خرد در راستای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی محسوب می‌شود. بازار سرمایه نه تنها در ایران که در همه کشور‌های جهان دارای ریسک است، لذا صاحبان سرمایه‌های خرد و تازه واردان در بازار بورس دقت کنند، همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارند و در پرتفوی خود انواع دارایی‌ها را داشته باشند.

ورود ۲۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپی به بورس

دستیار ویژه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اکنون ۳۵ شرکت دانش بنیان و استارت آپی روی تابلو‌های بورس هستند و فعالیت می‌کنند. وی با بیان اینکه بنا بود تا پایان سال ۵ شرکت دانش بنیان به این شرکت‌ها در تابلو‌های بورس اضافه شوند، بیان کرد:، اما در صدد برآمدیم شرکت‌های دانش بنیان بیشتری را به تابلو‌های بورس ببریم، زیرا این اتفاق باعث فروش میلیاردی آن‌ها می‌شود. به گفته دلیری، اکنون برای ۲۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپی در حال رایزنی هستیم که تا پایان سال به تابلو‌های بورس ورود پیدا کنند. تابلو‌های بورس یک محل تأمین مالی خوب برای شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود و می‌تواند تحولی را در کشور و در اقتصاد دانش بنیان ایجاد کند. با توجه به اینکه رشد شرکت‌های دانش بنیان بالاست و می‌توانند رشد سرمایه مؤثری داشته باشند، از این روی، ورود آن‌ها به بورس نیز تأثیر بسزایی در رشد شاخص بورس خواهد داشت.

تولید انواع خودرو افزایش یافت

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت از افزایش بیش از ۲۰ درصدی تولید انواع خودرو در ۴ ماهه امسال خبر داد. سهیل معمارباشی با بیان این مطلب افزود: در تیرماه امسال نیز ۱۰۶ هزار و ۱۸ دستگاه خودرو تولید شده بود که با احتساب ۶۹ هزار و ۴۰۲ دستگاه انواع خودرو در تیرماه سال گذشته (۱۳۹۸) افزایش ۵۲.۸ درصدی را در تولید تیرماه شاهد بودیم. وی با اعلام افزایش ۱۹.۴ درصدی تولید خودرو سواری از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۹۶ هزار و ۳۲۸ دستگاه سواری تولید شد، در حالی که میزان تولید سواری در مدت مشابه پارسال ۲۴۸ هزار و ۱۸۴ دستگاه بوده است.

مدرس خیابانی: از تحریم برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی استفاده کردیم

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ما از تحریم برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی استفاده کردیم و اکنون این آرزوی دیرینه که زمانی دست نیافتنی به نظر می‌رسید رخ داده است. نقطه اتکای فاصله گرفتن از درآمد‌های نفتی، توسعه صادرات غیرنفتی است؛ بنابراین، حتما به آن توجه ویژه می‌شود و اگر صادرات در سال گذشته بیشتر از جنس منابع ارزی و درآمدی بود امسال صادرات به تامین مواد اولیه کارخانجات گره خورده است و بخش اعظمی از ارز حاصل از صادرات صرف خرید مواد اولیه کارخانجات مختلف خودرو، لوازم خانگی و امثال آن می‌شود. اما در پاسخ به این که چرا طی سال‌های اخیر علیرغم تاکید بر امر صادرات، جهشی در صادرات مشاهده نشده است باید پرسید چه چیز ما با بقیه کشور‌ها قابل مقایسه است؟ ما تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم، کشتیرانی، سیستم بانکی، سوئیف، تجار و تجارت ما تحریم است و لذا هیچ کشوری را در جهان نخواهید یافت که به اندازه ایران تحت تحریم باشد. /فارس

واکنش همتی به احتکار خانه خالی توسط بانک ها: این خانه‌ها کاربری‌های دیگری دارد

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص شبهات مطرح درباره خانه‌های خالی متعلق به نظام بانکی عنوان کرد: این امر فرافکنی و نادرست است. براساس بررسی‌ها و اذعان مدیران عامل بانکها، این تعداد کمتر از ۱۰ هزار ملک متعلق به ۳۰ بانک است و شامل خانه‌های خالی نیست، بلکه تملیکی و عمدتاً برای فروش است. ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از این موارد خانه مسکونی نیست و کاربری‌های دیگری دارد و بسیاری از آن‌ها مربوط به سالیان گذشته است. همتی یادآور شد: این درست نیست که در موضوع بیش از دو میلیون خانه خالی در کل کشور، با طرح چند هزار واحد که بخشی از آن نیز املاک بر اساس عقد اجاره به شرط تملیک به نام بانکهاست، بانک‌ها را متهم کنند.

دلار ۲۱ هزار تومان شد

در معاملات امروز (دوشنبه بیستم مردادماه ۹۹) بازار ارز، شاهد کاهش قیمت خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور بودیم، به گونه‌ای که، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۰۹۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۱۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۸۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۴۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز یکشنبه، ۱۱۰۰ تومان کاهش نرخ دارد.

سکه به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات بازار آزاد تهران امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. همچنین امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۱ هزار و ۸۹۹ تومان است.

طلا در برابر صعود دلار عقب نشست

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی قوی ماندن ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اشتغال ماهانه مطلوب، کاهش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۰۲۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. بازار‌های ژاپن و سنگاپور به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بودند. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۲۰۳۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. طلا روز جمعه تا مرز ۲۰۷۲ دلار صعود کرده بود که در پی انتشار آمار اشتغال ماهانه مطلوب در آمریکا و رشد ارزش دلار حدود دو درصد سقوط کرد، اما برای کل هفته ۲.۲ درصد رشد داشت.

لیر به پایین‌ترین نرخ خود برابر دلار رسید

پس از آنکه بانک مرکزی ترکیه برخی از سیاست‌های خود را ـ که در بخش زیادی از سال جاری به آن‌ها تکیه کرده بود ـ کنار گذاشت، لیر با ادامه روند نزولی، ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، مابه‌التفاوتی که سرمایه گذاران را به جای خریداری اوراق وزارت خزانه‌داری آمریکا، به سمت خرید اوراق قرضه دلاری ترکیه سوق داد، با افزایش دو نقطه پایه‌ای به ۶۸۳ نقطه پایه رسید. آنچه پس زمینه بازار‌های پُرتنش ترکیه را تشدید می‌کند، این است که آنکارا امروز در بخش‌های شرق و جنوب جزایر رودس و کاستلوریزو در یونان رزمایش نظامی انجام داد و در نتیجه این اقدام تنش‌ها با آتن بر سر حقوق دریایی در منطقه بالا گرفت. ضمن اینکه، در جریان آشوب یک هفته‌ای در بازار بورس استانبول، شاخص ۱۰۰ این بورس هفته گذشته بیشترین سقوط خود را از ماه مارس تجربه کرد و از حیث ارزش دلاری ۹.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. در حال حاضر، هر دلار آمریکا با قیمت ۷.۴۰۸۰ لیر ترکیه دست به دست شد.

کمترین سوددهی تویوتا در ۹ سال

شرکت تویوتا موتور کمترین میزان سود فصلی خود را در ۹ سال اخیر اعلام کرد، در حالی که پاندمی بیماری کووید-۱۹ موجب شده است تا فروش خودرو‌های تویوتا در چند ماه اخیر کاهش یابد. با این حال سهام این خودروساز ژاپنی با رشد ۳/ ۲ درصدی در روز بعدی معاملاتی مواجه شد. در این میان کمتر بودن میزان زیان تویوتا از پیش‌بینی‌ها و نیز اظهارات سخنگوی این شرکت درمورد احتمال بهبود فروش این خودروساز در آینده نزدیک موجب رشد قیمت سهام تویوتا شدند. در سه ‌ماهه منتهی به ماه ژوئن، سود عملیاتی تویوتا با افت ۹۸ درصدی به ۹/ ۱۳ میلیارد ین (۷۳/ ۱۳۱ میلیون دلار) روبه‌رو شد. این در حالی است که پیشتر انتظار می‌رفت بر اساس گفته تحلیلگران بازار، زیانی ۱۷۹ میلیارد ینی در تویوتا رقم بخورد. افت قابل‌توجه درآمد‌های تویوتا، یکی از غول‌های خودروسازی نشان از چالش‌های جدی دارد که پاندمی ویروس کرونا برای صنعت خودروی جهان در پی داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
علی رفم تبلیغات شبانه روزی به نفع بورس بزودی شاهد سقوط تاریخی ان خواهیم بود انشالله
حرفی برای گفتن نمانده
سخنان دکتر طبیبیان اقتصاد دان و استاد دانشگاه درباره اشتباه دولت و مجلس در طرح مالیات بر خانه خالی را در اینجا منتشر کنید. ایشان نسبت به تبعات بی ثبات کننده این طرح برای اقتصاد مسکن و حتی بازار ارز و خروج سرمایه از ایران هشدار دادن. در اقتصاد نیوز منتشر شد.

بخشی از سخنان ایشان:

"نگه داشتن آپارتمان خالی ممکن است دلائل مختلف داشته باشد مبنای اصول حقوقی که این تصمیم ها اتخاذ می شود کدام است؟ مبنای اصول شرعی چیست؟ مبنای اصول مالیات گیری متناسب با کدام منطق شناخته شده مالیات گیری است؟ این نوع تصمیم اگر در آمدی هم برای صندوق دولت ایجاد می کند کوتاه مدت و اثر منفی نا اطمینانی و تشدید مشکلات اقتصادی که در پی دارد طولانی مدت است."
توصیه یک اقتصاددان:
اگردلار به ۲۰ هزارتومان رسید معطل نکنید هرچه دارید ( بخصوص سهام) را بفروشید ودلاربخرید
بعدا نگیدکه نگفتی ها !!!!
القای روانی بازهم بی نتیجه ماند!!!
دلار دوباره وارد کانال ۲۲۰۰۰ تومان شد !!!!!
بورس رو به ضعیف شدنه
سریعتر سرمایه هایتان را خارج کنید
بورس ایران همیشه در مرداد سقوط میکنه و تا چند سال منفی میشه
اقای مدرسی خیابانی لطفا حرفهای عجیب نزنید.
هنوز وزیر نشده چه ادعاهایی!!!!
ماشالله حرف میزنن آدم فکر میکنه کشور گل و بلبله...
توجه کنید.می گویند به دلیل تحریم به سمت اقتصاد بدون نفت رفتیم. بابا فقر . تورم .بیکاری و گرانی پدر مردم را دراورده است. کدام گشایش . کدام پیشرفت. زندگی. جوانی و ارزوهایمان همه و همه وهمه نیست ونابود شد وبه ابدیت پیوست. نابود شدیم رفت پی کارش. اقایان مسوول لطفا دست از توهم بردارید و از خواب و خیال بیرون بیایید.
در واقع هم هر وقت دلار نفتی وارد اقتصاد می شود تورم کم می شود و مردم فکر می کنند دولت شق القمر کرده و هر وقت به سبب کاهش قیمت نفت یا تحریم جلوی ورود ارز گرفته می شود پایه ی پولی ضعیف می شود و تورم زیاد می شود و مردم فکر می کنند دولتمردان بد عمل کرده اند.
در دیگر کشورها هم چنین هست. امریکا پول چاپ می کند و تورم صادر می کند. انگلیس با بیمه ی بین المللی باج می گیرد. فرانسه ذخایر طلای نیمی از آفریقا را در بانک هایش دارد. ژاپن خانه می فروشد و آلمان و کانادا و سوئیس پول های فاسد را در بانک های خود نگه می دارد.
هیچ خانه ای بیدلیل خالی نیست چون یامستاجرمناسب پیدانمیکندو متقاضی خانه رانه‌واقعابمنظورسکونت بلکه نیت های دیگری میخواهند ویا بدلیل آنکه آنقدرکهنه وفرسوده هستندکه برای قابل سکونت شدن هزینه بسیارسنگینی برای تعمیرات وغیره داردکه مالک قادربه هزینه کردن آن نیست ویاموقعیت خاص داردمثل یکی ازدوستانم که خانه اش خالی مانده چون ساختمانی نیمه کاره درکنارش قرارداردوبیش ازده سال است خوابیده وتاورکرین ان بالای سرساختمان خانه نامبرده قرارداردهرچندشکایت به دادگستری وشهرداری کرده وبعدسالهادوندگی نتیجه ای نگرفته که خودش مجبورشده جای دیگری زندگی‌کند قانونی که تصویب میشودبایدجوانب رابسنجدونه باعصبانیت مصوب وباعث دردسرمردم‌شودولی واقعااگرکسی خانه مناسب داشته باشدوالبته ‌مستاجری مناسب ونه نامناسب که نیتی غیرازسکونت داشته باشدو اجاره ندهدعلاوه برمالیات بایستی به دیوانه خانه معرفی شودآخردراین دوران بحران اقتصادی چه کسی ازپول بدش میآید
تا دلار مفت شده همه حمله کنید برای خرید دلار ...
هورررراااااا
وقتی تویوتا سودش کم میشه،خودروسازهای ما سود میبرند،چون رقیب سرسخت تویوتا هستند.
خانه‌های خالی بانک‌ها، برای پرورش بلدرچین ساخته شده است.
این شعارها رو برای یک کشور ۱۰۰ درصد مصرف کننده ، وارد کننده نده.
یه دونه پیچ تو این کشور تولید نمیشه
بس کنید این حجم از پروپاگاندا رو ، خجالت آوره
جناب مدرس خیابانی میشه دقیقا بگید در کجا وچطور از وابستگی نفت فاصله گرفتی بجز گرونی اهن و خودرو ،و لوازم خانگیی و مایحتاج مردم کدوم دست اورد مثبتی داشتی ...
همتی راست میگه ! دقیقا بانک ها با خرید خانه ها با سرمایه مردم ، ارزش دارایی های خود را با کمک به سقوط ارزش پول ملی تضمین میکنند و به مردم سود 7دصد میدهند.
بازی ای است که همیشه مردم تاوان آنرا میدهند.
آقای همتی دمت گرم غش کردم از خنده
10 هزار ملک برای 30 بانک یعنی هر بانک حدوداً 333 ملک آن هم خرید از پول مردم سود مال بانک
بابا تو دیگه کی هستی؟
طوری میگه از نفت فاصله گرفتیم انگاری الان گل و بلبله مملکت.
واکنش همتی به احتکار خانه خالی توسط بانک ها: این خانه ها کاربری های دیگری دارد


خب صاحبان خانه هاي خالي هم نظرشون همينه پس نميشه كاري كرد !
نمیشه مافیای قدرت در مورد خودرو های خالی(صفر پارک شده در پارکینگ ایران خودرو وسایپا و....) هم فکری به نفع مردم بکنین البته نه مثل خونه های خالی که به فکر جیب دولت تصمیم گرفتید! و...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر