بازدید 3969
حسن کریمی مدیر شرکت توسعه حوصله توضیح ندارد

جواب‌های کوتاه به ابهام‌های مهم فضای ورزشی ایران

جملات کریمی همچنین نشان می دهد که وی ورزش قهرمانی کشور را در اولویت دوم می بیند و اعتقادی به در اختیار قراردادن اماکن ورزشی اصلی کشور به فدراسیون های مربوطه ندارد. گویا درآمددزایی توسط بخش خصوصی و اجاره گرفتن اولویت اصلی است
کد خبر: ۹۹۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 10 August 2020

رفیق صمیمی وزیر ورزش که مدیریت فضاهای ورزشی کشور را برعهده دارد، به سوالات مهم و اصلی اماکن ورزشی ایران، پاسخ های بریده و کوتاه داد که نشان دهنده میزان علاقه این مدیر به پاسخگویی است.

به گزارش تابناک ورزشی، حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص پروژ‌های مختلف، وضعیت مجموعه ورزشی آزادی و زمین تخصصی فدراسیون‌های مختلف گفت و گویی انجام داده که بیشتر پاسخ های تیتروار به سوالات اساسی و مهم حوزه مسوولیتش است.

او بجای واکاوی و پاسخ های روشن و توضیحات کافی برای درک کامل مخاطب، به صورت فشرده جوابگوی سوالات شده است. او در ماجرای مرگ یک کودک بی گناه به دلیل برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی، موضوع را مانند یک پرونده حقوقی می بیند و هیچ اشاره ای به آسیبی که از لحاظ روانی به والدین وارد شده ، ندارد.

جواب‌های کوتاه به ابهام‌های مهم فضای ورزشی ایران

جملات کریمی همچنین نشان می دهد که وی ورزش قهرمانی کشور را در اولویت دوم می بیند و اعتقادی به در اختیار قراردادن اماکن ورزشی اصلی کشور به فدراسیون های مربوطه ندارد. گویا درآمددزایی توسط بخش خصوصی و اجاره گرفتن اولویت اصلی است و تیمهای ملی در کنار آن باید از امکانات استفاده کنند.

تغییرات متعدد و حضور سرپرستان موقت در آزادی به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی ایران چه دلیلی دارد؟

ورزشگاه آزادی در حال حاضر رئیس دارد و بیش از یکسال است که سیف مدیر آزادی است.

چرا و چطور شرکت توسعه داربست اجاره می‌کند، داربستی که اجاره اش از خرید آن بیشتر است؟ چرا گیت‌ها و ورودی‌ها مطابق با نظر نیروی انتظامی لوله کشی نمی‌شود که داربست بزنیم؟

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گیت‌هایی را ساخت که دیگر داربست نباشد. داربست‌ها با نظر نیروی انتظامی انجام شده و به شرکت ارتباطی ندارد.

البته داربست سال گذشته فاجعه آفرید و جون یک بچه بیگناه را گرفت. دادگاه مجموعه آزادی و پیمانکار را مقصر دانست و اعلام کرد باید دیه پرداخت شود، اما نزدیک به یک سال گذشته و هنوز این خانواده سرگردان هستند. شرکت توسعه در نظر ندارد پول دیه را پرداخت کند؟

دیه از طریق بیمه پس از تایید دادگاه پرداخت می‌شود.

مجموعه شیرودی در یک طرح عجیب قرار است به مرکز تجاری تبدیل شود. جزئیات این طرح چیست؟ شیرودی جزو شناسنامه‌های ورزش ایران است، چرا به قیمت درآمدزایی می‌خواهیم یکی از نماد‌ها و سمبل‌های ورزش را از بین ببریم؟

این طرح عجیب مربوط به دولت قبل است و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به جز بازسازی و نگهداری وضعیت موجود هیچ برنامه و طرحی ندارد.

نحوه واگذاری پیست‌های دربندسر، شمشک و دیزین به بهره بردار همیشه جای سئوال و شبهه بوده، چرا یک سازوکار مشخص برای این پیست‌ها تعریف نمی‌شود؟ در این واگذاری سهم فدراسیون اسکی به عنوان متولی این رشته کجاست؟

دربندسر مربوط به بخش خصوصی است. دیزین و شمشک هم همیشه از طریق مزایده و طبق قانون واگذار شده و می‌شود.

شرکت توسعه سال گذشته زمین‌های تنیس باشگاه استقلال و مجموعه انقلاب را به عنوان دو مجموعه اصلی و استاندارد تنیس ایران بعد از دو دهه از فدراسیون تنیس گرفت و درحال حاضر این فدراسیون هیچ زیرساخت و زمینی برای برگزاری تمرینات و اردو‌ها ندارد، چرا این اتفاق افتاد؟ با این شرایط وضعیت تیم ملی تنیس چه خواهد شد؟

به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی فدراسیون تنیس، این زمین را از فدراسیون گرفتیم و طبق مقررات در مزایده به بخش خصوصی واگذار کردیم. برای برنامه‌های تیم ملی در همه رده‌ها خدمات خواهیم داد.

۳ سال پیش فدراسیون کشتی زمینی را از شرکت توسعه گرفت تا آکادمی و مجموعه اداری و تشکیلات فدراسیون را احداث کند، ۵۰ درصد کار پیش رفته، اما با تغییر مدیریت در فدراسیون کشتی است طرح نیمه کاره باقی ماند. رئیس فدراسیون اعتقاد دارد که این زمین برای کشتی مناسب نیست.

در این باره بهتر است از فدراسیون کشتی سوال کنید.

چند سال پیش کلنگ احداث یک کمپلکس اختصاصی برای ورزش زنان در آزادی زمین خورد، زیرسازی‌ها انجام، اما ناگهان کار رها شد، تکلیف این مجموعه چیست؟

به دلیل مشکلات اعتباری پروژه تعطیل است و انشاالله به محض تامین اعتبار فعال خواهد شد.

در خصوص زمین گلف توضیح بفرمائید که بالاخره این زمین به فدراسیون داده خواهد شد یا خیر؟ الان این زمین چه وضعیتی دارد؟

زمین در اختیار مجموعه ورزشی انقلاب است و هر وقت فدراسیون برنامه داشته باشد همکاری و مساعدت لازم به عمل خواهد آمد. در این زمینه مشکلی نبوده و نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر