بازدید 11838
۷
بازتاب

حمله فارس به سه خواهر معروف ایرانی قهرمان ووشو

گله و شکایت از زمین و زمان به امری جداناپذیر برای خواهران منصوریان بدل شده و تنها سلاح‌شان هم موبایل است. برخی آن‌ها را قهرمان می‌دانند و اعتقاد دارند همیشه باید حمایت شوند، اما...
کد خبر: ۹۹۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 10 August 2020

خبرگزاری فارس امروز با انتشار گزارشی از سه خواهر ایرانی قهرمان در رشته ووشو، آنها را متهم به تولید محتوا برای رسانه های بیگانه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در این گزارش که با عنوان "حاشیه بساز و معروف شو" منتشر شده است، به عملکرد خواهران منصوریان از قهرمانان ووشوی ایران، آسیا و جهان انتقاد شده است.

به نوشته این رسانه سهیلا که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عضو باشگاه چانگچونگ، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ باشگاه چانگشاه چین و سال ۲۰۱۹ عضو باشگاه شیان چین بود، اخیراً با انتشار ویدئویی غیرمتعارف از خود در باشگاه ورزشی انقلاب، حاشیه‌ای جدید ساخت تا بازهم نام این خانواده روی زبان‌ها بیفتد.

حمله فارس به سه خواهر معروف ایرانی قهرمان ووشو

او که برای تمرین به مجموعه ورزشی انقلاب رفته بود، به علت پایان مهلت کارت ورودی‌اش، با ممانعت ماموران مجموعه روبرو شد و تصمیم گرفت از تلفن همراه خود استفاده کرده و ویدئویی را برای انتشار در فضای مجازی ضبط کند. در این ویدئو سهیلا منصوریان با بغض گلایه‌ای را مطرح کرد و گفت: « به ورزشکاران ایرانی حق بدهید ایران را ترک کنند و به کشور‌های خارجی مهاجرت کنند.»

او در توضیح این اتفاق در صفحه اجتماعی خود نوشت با تمام آنچه در ذهن به نام ایران عزیز داشتم به میدان نبرد رفتم. نبردی سخت، سنگین و عجیب نابرابر. تمام وجودم برای مردمی می‌تپید که دل در گرو پیروزی ایران داشتند. عاشقانه نه عارفانه، جنگیدم. پیروز میدان شدم و قهرمان جهان. به دختران ثابت کردم حجاب نه محدودیت است و نه ممنوعیت. "

گویا مطرح شدن با حاشیه یکی از ترفند‌های جدی و راهبردی خواهران منصوریان به شمار می‌رود چراکه هنوز از یاد اهالی ووشو نرفته زمانی که گلایه کردند که ما را با لباس تمرین به سازمان صدا و سیما راه نداده‌اند یا زمانی که انتقاد کردند که چرا با کارت تاریخ گذشته ماموران حراست مانع ورود آن‌ها به مجموعه ورزشی انقلاب شدند یا وقتی که از نوع برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون گلایه کردند و... ؛ آن‌ها با مشاوره‌های اشتباه یاد گرفته‌اند که هرگاه از اخبار و رسانه‌ها دور شدند با یک ویدئو یا اظهارنظر عجیب یک بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند. در واقع، سیاست این روز‌های این خانواده، بدنامی بهتر از بی نامی است!

گله و شکایت از زمین و زمان به امری جداناپذیر برای خواهران منصوریان بدل شده و تنها سلاح‌شان هم موبایل است. برخی آن‌ها را قهرمان می‌دانند و اعتقاد دارند همیشه باید حمایت شوند، اما موضوع مهم این است که انسان نباید گذشته را خود را فراموش کند. خواهران منصوریان به خوبی می‌دانند که هرچه دارند از ووشو و تیم ملی ایران است، اما نمی‌خواهند این شرایط را بپذیرند. آن‌ها هنوز نمی‌دانند که هر رفتار خارج از عرف و هنجارشکنانه‌ای که از آن‌ها سر بزند، موجب تاثیرات منفی روی یک نسل خواهد شد.

خواهرانِ قهرمانِ ووشو در سال‌های اخیر رفتار‌هایی از خود نشان دادند که رسما آب به آسیاب دشمن ریختن است؛ بدون در نظر گرفتن موضوع دوپینگ و اتفاقاتی که در این بین صورت گرفت، باید به بررسی ریشه‌ای رفتار‌های این چند خواهر پرداخت. از قدیم می‌گویند هر زمانی ماهی را از آب بگیریم تازه است و شاید همین حالا هم برای موشکافی و رفع حاشیه‌های این خواهران دیر نباشد.

وقتی شهربانو منصوریان ادعا می‌کند که حق خواهر او در انتخابی تیم ملی مقابل مریم هاشمی را مسئولان فدراسیون نادیده گرفته‌اند (البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که ادعایی نادرست و کذب است)، باید آنقدر حرفه‌ای و منطقی باشد که اعتراض خود را در چارچوب قانون مطرح کند؛ نه اینکه همراه با رسانه‌های معاند به دنبال تخریب و فرافکنی باشد. موضوع پر اهمیت این است که برخی از قهرمانان حتی روش طرح انتقاد درست را هم نمی‌دانند. واقعیت این است که موضوعات خانوادگی نباید مستمسکی باشد تا خارج‌نشین‌ها بتوانند خود را صاحب نظر بدانند، اما گاهی خواهران منصوریان با طرح برخی مسائل کوچک خانوادگی این فرصت را برای رسانه‌های معاند فراهم می‌کنند.

فارس در ادامه فرصت را غنیمت دانسته و از کارنامه علی نژاد رییس سابق ووشو و معاون فعلی وزیر ورزش دفاع کرده است؛ کسی که این روزها با افشای سریالی دوپینگ ورزشکاران سرشناس تیم ملی در دوره مسوولیتش، تحت فشار قرار گرفته است. فارس نوشته: ووشو از رشته‌هایی است که در دهه گذشته با ریاست مهدی علی‌نژاد موفقیت‌های فراوانی در عرصه آسیایی و جهانی کسب کرد. این رشته در سال‌های اخیر ۳۱۸ تست دوپینگ داشته که تنها ۱۳ مورد مثبت بوده... این نشان می‌دهد که مبارزه با دوپینگ در این فدراسیون نمره قبولی می‌گیرد(!)

قلی‌پور، تقوی و مریم هاشمی اولین ورزشکارانی هستند که در رده سنی بزرگسالان در بیرون از ایران تست‌شان مثبت شده و گویا فرصتی شده تا شهربانو منصوریان انتقام خود را از مسئولان سابق فدراسیون ووشو بگیرد؛ اما انتقام چه چیزی؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ورزشکار در تشخیص و تحلیل اتفاقات دچار مشکل است که ریشه در شخصیت شناسی او دارد. در واقع، دور از ذهن نیست که متصور بود حتی نمی‌داند علیه چه موضوعی اقدام می‌کند و حتی، چه مطالبه‌ای دارد!

فارس در پایان اعتراض منصوریان را به مسایل سیاسی مرتبط می کند و می نویسد: «اظهارات عجیب و غریب شهربانو منصوریان که به داستان تکراری این روز‌های فضای مجازی تبدیل شده، جز آماده کردن خوراک برای رسانه‌های بیگانه و دامن زدن به حواشی ووشو تاثیر دیگری ندارد و چه بهتر است که هرچه زودتر این داستان به قسمت‌های پایانی خود برسد. ووشو به عنوان یکی از رشته‌های موفق این روز‌ها بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش دارد و اهالی این رشته امید دارند تا با خاتمه پیدا کردن این داستان‌ها شرایط هرچه زودتر برای موفقیت‌های بعدی فراهم شود.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
باید قبول کنیم که به قانون احترام بزاریم هرکی میخاد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
بلی اگه قانونی باشه و برای همه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
قانون با فحاشی و پرده دری اجرا نمیکنن این خانم از رفتار زشت و قبیح مامور حراست ناراحت بود و بغض داشت برید ویدئو رو ببینید میگه به ناموسم توهین شد
چرا فارس در رابطه با خانم هاشمی و دوپینگش و اهدای مدالی که با دوپینگ به دست اوردن گزارشی تهیه نکردن اگه اون خانم عضو نیروهای مسلح نبود ایا بازم اینطور در سکوت خبری حمایت میشد
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
همین اتفاق اگه برای منصوریان ها میفتاد آبرو براشون نمیذاشت فارس.
حالا هم که محرومشون کردن
سالها مریم هاشمی دوپینگی بجای خواهر سوم منصوریان ها به مسابقات اعزام شد مسببین باید مجازات شوند.
دیگه دست شما برای همه رو شده فقط کافیه نیم درصد از نظرات رو تایید کنی که جراتشو نداری لذت ببر حالا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر