بازدید 21362

آخرین آمار کرونا در ایران تا بیستم مرداد/ ۱۸۹ بیمار دیگر جان باختند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۱۳۲ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۰۶۷ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۹۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 10 August 2020
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۲۸ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و 132 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۸ هزار و ۶۱۶ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۸۶ هزار و ۶۴۲ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۹۹۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۱ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۹ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۴ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
"روزنامه «جهان صنعت» به‌سبب انتشار یک مصاحبه درباره آمار کرونا در شماره روز گذشته (یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹)، توقیف شد."

اگر می بینید که بعد از گذشت 7 ماه از حضور کرونا در ایران هنوز نتوانستیم ان را کنترل کنیم یا تورم دو رقمی چهل ساله داریم دلیل دارد. هیچ چیز بی دلیل نیست. گمان می بردیم تجربه افتضاح خبررسانی پیرامون چگونگی سقوط هواپیمای اکراین باید برای سالها کافی باشه تا مسئولان متنبه شوند ولی اینجوری و با عدم شفافیت در امار و اطلاعات به هیچ جا در هیچ زمینه ای ائم از کنترل بحران کرونا یا وضع اقتصاد یا وضع بازارها نمی رسیم. فقط خودمان را مضحکه عام و خاص در دنیا و ایران می کنیم و اعتبار حرف و گفته خودمان و مراجع رسمی حرفه ای کشورمان در دنیا را به صفر می رسانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اینکه همه می دونستن. «جهان صنعت» چیز جدیدی نگفته
"عضو ستاد مقابله با کرونا: آمار دولتی کرونا مهندسی شده است"

برای دوستانی که منتقدان به امار کرونا را که با توجه به شواهد هرگز قابل اتکا و دقیق نبوده به البانی نشین و خارجی و .... منتسب می کردند. شاید این دنیا توجیه کنید ولی .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
آلبانی نشین و....از این آمارها استفاده خودشو می برن
وقتی آمار بالاتر اعلام میشه، بی عرضگی و بی تدبیری و...که همه متوجه دولت و نظام میشه
وقتی پایین تر میاد، برای راهپیمایی قدسی که هیچ گاه اتفاق نیفتاد.
ایران به عنوان بدبخت ترین و بی تدبیرترین معرفی میشه و تلاش پرستاران و شبکه بهداشت موهوم میشه در حالی که آمار کشورهای پیشرفته حتی بعضی بدتر از ایرانه
تحریم های ظالمانه که تاثیر مستقیم بر افزایش آمارها داره حق ایران میشه و ماله کشی بر جنایات تحریم
کنندگان میشه
دیروز متخصص اپیدمیولوژی و عضو ستاد مقابله با کرونا دکتر محمدرضا محبوب‌فر در روزنامه جهان صنعت اظهار کرده که "دقیقا یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دی ‌ماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهانکاری کرد... قطعا از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون این آمار مهندسی شده است. در هر صورت این آمار بر اساس ملاحظات سیاسی و امنیتی به جامعه تزریق می‌شود. به عقیده بنده آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی‌ها) یک‌ بیستم آمار حقیقی و واقعی است." امروز هم آن روزنامه توقیف شد!

پیش از ایشان هم پزشکان متعهد دیگری بودند که پنهانکاری ها را آشکار کرده بودند، مانند دکتر عادلی، رئیس سازمان نظام پزشکی قم و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم و از پیشقراولان مقابله با کرونا در قم که پس از اظهار حقایق پنهانکاری برکنار شد.

آیا همه این پزشکان مردمی هم مزدور بی بی سی و آلبانی نشین هستند، یا تنها چیزی را که همه میدانیم آشکارا بیان کرده اند؟ شما که میدانید ارقامتان واقعی نیست و میدانید که مردم هم می دانند. پس چرا ادامه می دهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
کلاً تو کار پنهان کاری و ماستمالی هستند مسئولان ما . مگر این که دستوری افشاگری کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
دستگاه امنیتی همین ازش بر میاد لابد توقع داری جلوی انفجار مراکز هسته ای ایران رو می گرفت!؟
در بیش از 130 کشور دنیا آمار به صفر رسیده یا تک رقمی شده اند در حالیکه در ایران پس از 7 ماه در حال دورخیز برای پیک سوم هستیم. دنیا به فکر بهداشت و رفاه مردم است دولت ما به فکر سینه زنی و زنجیرزنی و مداحی و شیرخوارگان .....کارهایی که هرگز از مراسم حج واجب تر نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
همین امورات غیرواجب پدر ملت رو درآورده .

شرافتاً تر و خشک رو با هم نسوزانید .
عجب.والا ویروس هم قاطی کرده از نوع برخورد ما باهاش
چقدر تونستید ماسک را اجباری کنید، خیلییییی داریم اثرش رو میبینیم!
خدایااا به داد ما مردم مظلوم برس :(((
جوجه را آخر پاییز می شمارند . صبر کنید ببینید بعد از سفر ها و مراسم ها، آمار فوتی ها چقدر بیشتر خواهد شد. متاسفانه هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع نمی کنند. هشدارهای وزارت بهداشت هم تاثیری در تصمیماتشان ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اخه مردم هم ار جنس مسئولان هستند اصلاً عقیده ای به کرونا ندارند.
وقتی عضو رسمی ستاد مقابله با کرونا میگه آمار واقعی 20 برابر آمار اعلام شده است و دولت بنا به ملاحظات سیاسی آمار رو مهندسی میکنه
وقتی هفته قبل گزارش مستندی در رسانه ها منتشر شد که نشون میداد آمار ابتلا و مرگ و میر 5 برابر آمار رسمیه...
و در حالی که دولت خودش رو ملزم به پاسخگویی نمیدونه
چطور باید به این آمار روزانه عتماد بکنیم ؟ اصلا چرا آمار اعلام میکنید وقتی هیچ کس باور نمیکنه.
گفته می شود امار واقعی خیلی بیشتر از این هاست. ایا صحت دارد؟
تبریک به دولت و وزارت بهداشت و درمان با اونهمه غرورشان که بهداشت و درمان آمریکا را مسخره میکردند !؟!!؟؟!؟؟؟!
تبریک به دولت و وزارت بهداشت و درمان با اونهمه غرورشان که بهداشت و درمان آمریکا را مسخره میکردند !؟!!؟؟!؟؟؟!
انجام دو میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور برای شش ماه خیلی خیلی کم است
ماسمال کنونه اینجا
دروغ چرا من چند روز پيش يكى از نزديكانم بعلت كرونا فوت شده متاسفانه نه در مراسم تدفين نه درمراسم سومين روز پرتكول بهداشتى اجرا نشد بخاطر اينكه متوفى جوان بود مادرش وزن وفرزنداو تمام كسانيكه براى تسليت مى امدند بغل مى كردند وشيون زارى راه مىانداختن اگر شركت نمى كرديم نمى شد ايكاش خود دولت تمام اعضاى خانواده او را قرنطينه مى كردند چرا كه دها خانواده بالاجبار كرونايي شدن الان دودختر او وپدرش تستشان مثبت شده براى يكى شان نزديك ١٣ميليون تومان قرص ضد كرونا خريدارى شد خدا بفرياد ما برس كه بيمار نشويم آيا فرياد رسى هست؟
پاسخ ها
شکایت
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
شما از خانواده ی آن خدابیامرز به دلیل بی شعوری شکایت کنید!!!
کی به کیه مرگ بر آمریکا اصلا
چه اهمیتی داره روزانه اینهمه هموطن ما از دست برند ؟
مهم اینه شما اون مرگ بر آمریکارو بلتدتر بگی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
باز سانسور کردی ؟ آخر جمله هدف نهاییتون رو مشخص میکرد درسته ؟؟؟؟
کسانیکه ادعای برپایی مراسم عزاداری دراین وضعیت کرونایی را دارند اگر واقعا امام حسین رادوست دارند بخاطر امام حسین چند خانواده یا چند نفررا دراین روزها سیر کنند یالوازم بهداشتی و ضد عفونی را برای افرادی که توان خرید انرا ندارند فراهم کنند بخدا قسم هم خداوند وهم امام حسین راضیترند
دوست هم وطن از دل جان ارزو كنيم كسي داغدار نشود ولي بايد به مشكلات سازمان درماني هم اشاره بكنيم كه بدون بودجه ودست خالي هستند مردمي كه رعايت نميكند چه از سر لجبازي چه از سر كج فهمي ودولتي كه در اجبار ماسك وامانده است
اینکه کشته های کرونا طی یک روز یا دو روز به شدت کاهش یا افزایش پیدا کند اصلا چیز عجیبی نیست اما این اتفاق زمانی رخ داد که ظاهرا با تصمیمات مسئولان برای برگزاری محرم مرتبط بود و شائبه هدفمند بودن و مهندسی شده بودن در آن وجود داشت به طوری که با واکنشهای منفی افکار عمومی مواجه شد و الان دارند آنرا اصلاح می کنند.
این موضوع که وزارت بهداشت به هر دلیلی اقدام به مهندسی آمار در جهت کاهش سریع آن قبل از محرم را در دستور کار قرار میدهد مخاطب را به این سمت دلالت می کند که ظاهرا پروتکل های بالادستی ای وجود دارد که وزارت بهداشت را ملزم به انجام این کارها کرده و احتمالا برای ایام عادی هم یک رقم حداکثری برای آمار تعیین می کند.
اگر چنین پروتکل امنیتی ای وجود داشته باشد که با اظهارات محمد رضا محمود فر ، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان یک قرینه دیگر ما را به این سمت هدایت می کند. این نهاد بالادستی احتمالا شورای عالی امنیت ملی باشد که طی سالهای گذشته در موارد بسیاری نام آن شنیده شده است ولی هیچ ساز و کار مشخصی برای برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیمات و رسانه ای شدن تصمیماتش نیست.
هر آنچه ما از مصوبات این شورا می دانیم معمولا بعد از سالها و طی درگیری های جناحی افشا شده است و احتمالا در این موضوع هم این شورا پروتکل امنیتی بالا دستی تهیه کرده ولی این پروتکل برای محرم به قدری ناشیانه نوشته شده که عملا بعد از 3 روز اجرای آن متوقف شده است
جا دارد رهبر معظم انقلاب در این موضوع ورود بفرمایند
سلام وقت بخیر
چند راهکار ساده برای مهار کرونا که هنوز هم جوابگو است
1- مهار کرونا با دیکتاتوری انجام میشود و نه با دموکراسی. کشور کره شمالی به همین دلیل در مهار کرونا موفق عمل کرده است.!!!!!!!
2- جلوگیری از مسافرتهای برون شهری ضروری است. باید جایگاههای برون شهری تعطیل شوند. !همینطور ورودی و خروجی شهرهابسته شوند.!
3- در صورت ضرورت، برای مدت سه هفته حتی جایگاههای سوخت داخل شهرها هم بسته شوند.!
4- فقط مشاغل ضروری شناسایی شوند و سایر مشاغل تعطیل شوند.!
5- ماسک مجانی ؛ دستکش مجانی در تمامی مراکز شامل مترو، اتوبوس و هر جایی که بنا به ضرورت باز است در اختیار همه مردم قرار گیرد.!هزینه اش از هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا بسیار کمتر میشود.!
6- همه مراسم اعم از عزا یا عروسی تعطیل شوند.!
7- امتحانات سراسری مثل کنکور به زمان دیگری که کرونا از بین رفت موکول شوند
پاسخ ها
خوبی؟
| United States of America |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
اسم این شل بازی دولت دموکراسی نیست اسمش بی لیاقتی است!
همه ما سر سفره امام حسین(ع) بزرگ شدیم. لحظه شماری می کنیم که محرم بیاد و بریم توی هیات های امام حسین (ع) و سینه زنی کنیم. این آرزوی قلبی همه ایرانی هاس. اما واقعا اوضاع امسال خیلی فرق می کنه. شک نکنید که آمار کرونای کشور تو ایام محرم بسیار بالا میره. یه همه گیری بزرگ و طولانی با مرگ بالا! با این حال اینجا فقط بحث جون و سلامتی نیست، شک نکنید که خیلی ها تو دنیا منتظرن که این اتفاق بیفته و بعد تا بتونن به شیعه و سنت های شیعه بتازن! واقعا از مراجع انتظار داریم نسبت به این موضوع دقیق تر باشن! وقتی میگیم تجمع ها و مراسم هایی حتی مثل ازدواج، سوگواری و ... ممنوعه، تجمع های محرم هم شاملش میشه. به خدا امام حسین(ع) هم راضی نیست.
اگر خبر آمار غلط ، نادرست بود روزنامه را نمی بستید! مثل تکذیب کردن هاست که بعد‌‌ معلوم‌ ‌میشه خبر درست بوده! شرم بر شما!
امروز مجبور شدم عصری برای کار واجبی بروم‌بیرون. از تعجب دهانم باز ماند. توی خیابان انگار نه انگار روزی دویست نفر دارند میمیرن !!! همه برای کردش و تفریح و ... ریخته بودن تو‌خیابان بدون‌ماسک و بدون رعایت فاصله!!!!
با این رفتار مردم حالاحالاها گرفتاریم!!!:(
یک- شما همراه رسانه های دشمنان نشوید لطفا، فعلا خود آمریکا و انگلیس وضعیت بد تری درکنترل کرونا و آمار مرگ و میر دارند.

دو- چرا شبکه های خارج نشین و مردمی که از اونها خط می گیرند، کمی از این داد و فریادها را بر سر کسانی که در این شرایط هم دست از تحریم های ظالمانه مردم ایران بر نمی دارند، نمی کشند؟؟؟!!!

سه- تا کی بعضی از مردم ایران توهم دارند که رسانه های معاند از سوی دلسوزان ایران و مردم ایران هدایت و اداره میشه؟؟!!!

چهار- قدر کشور عزیزمون و کسانی که برای امنیت و سلامتی ما رحمت می کشند رو بدانیم و ناشـــکــری نکنیــــم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان