بازدید 4172

زمان احتمالی انتخابات هیات رئیسه شورا اعلام شد

کد خبر: ۹۹۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 09 August 2020

هاشمی گفت: احتمالا میان ۲۸ مرداد و یک شهریور برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه در جلسه امروز شورای شهر تهران پیشنهادات مربوط به اساسنامه شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری بررسی شد، گفت: در نهایت جزئیات این لایحه ۶۲ ماده‌ای با اکثریت آرا به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص طرح یک فوریتی بومی سازی تجهیزات ثابت و متحرک مانند تجیهزات واگن‌های مترو تهران گفت: این طرح که برای ایجاد یک شرکت جدید به سمت بومی سازی و خودکفایی در امر تجهیزات مترو در ایران و تهران ارائه شده بود به تصویب رسید.

او در ادامه با بیان اینکه بیش از ۴۳ سازمان و شرکت وجود دارد که بیشتر آن‌ها اساسنامه هایشان دچار مشکل است، گفت: برخی از آن‌ها با قوانین موجود کشور مغایر هستند و برخی با مصوبات شورا مغایرت دارد.

هاشمی تصریح کرد: بر این اساس در کمیسیون برنامه و بودجه سعی شد که به یک اساسنامه مناسب برسند تا این مشکل در شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری حل شود.

او افزود: چون این شرکت نخستین شرکتی بود که طرحش را ارسال کرد سعی کردیم، تمام این موارد در این اساسنامه دیده شود و لذا غالبی بدست آمد که دیگر شرکت‌ها بر طبق آن بتوانند از آن اساسنامه تبعیت کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کرونا در شهرداری تهران دو نوع خسارت وارد کرده گفت: یک خسارت مربوط به عدم نفع است. به عنوان مثال شرکت مترو و شرکت واحد تعداد سفرهایشان به یک سوم کاهش یافته در نتیجه از درآمدشان کاسته شده است و حتی مبلغی که میتوانستد از محل صرفه جویی در مصرف سوخت دریافت کنند منتفی شده است و تمام مراکز فرهنگی و ورزشی شهرداری متقاضی ندارند و درآمد شهرداری کاسته شده است.

او با اشاره مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر اینکه شرکت ها، سازمان‌هایی که دچار مشکل شده بودند و پرسنلشان را اخراج نکردند می‌توانند از محل ۷۵ هزار میلیارد تصویب شده به شرکت‌هایی که دچار زیاندهی شدند و پرسنلشان را اخراج نکردند وام دریافت کنند، گفت: ستاد ملی کرونا باید از محل این بودجه شهرداری را معرفی کند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص کسانی که اخراج شدند اظهار کرد: برای این افراد باید چیزی شبیه بیمه بیکاری پرداخت شود.

او افزود: در مبارزه با کرونا غیر از توصیه به ماسک و فاصله گذاری باید به فکر افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاری در گندزدایی باشیم که من به منظور افزایش این ظرفیت‌ها به شهردار نامه نوشتم و ۳ هزار میلیارد تومان درخواست کردم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری می‌گوید ما خودمان پیشنهاد لغو طرح ترافیک را داده بودیم گفت:، چون اصرار بر این بود که با لغو طرح ترافیک، حمل و نقل عمومی خلوت می‌شود، قرار شد طرح ترافیک مدتی آزمایشی اجرا شود، اما آمار‌ها نشان می‌دهد حمل و نقل عمومی شلوغ‌تر هم شده است. اذا من پیشنهادی در این زمینه از سوی شهردار نشنیده ام، و شورا در این مصوبات شهردار دخالت مستقیمی ندارد.

هاشمی در خصوص زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر گفت: احتمالا میان ۲۸ مرداد و یک شهریور برگزار خواهد شد. هنوز نمی‌دانم که نظر اعضای شهر درباره این که کاندید شوم یا خیر چیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر