بازدید 7763

کمک‌های بشردوستانه ایران به لبنان ادامه می‌یابد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بی‌تردید کمک‌های بشردوستانه ایران به لبنان ادامه یافته و جمهوری اسلامی در کنار دولت و ملت لبنان است.
کد خبر: ۹۹۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 06 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از ارومیه، سیدعباس موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان اظهار داشت: دولت و ملت ایران از این واقعه دردناک متاثر است و به خانواده‌های داغدیده تسلیت می‌گوید و برای شفای بیماران آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران کمک‌های پزشکی و بشردوستانه‌ای را به مردم لبنان انجام داد تصریح کرد: حمایت‌های زیرساختی جمهوری اسلامی ایران نیز در راه است تا گوشه‌ای از خسارات را جبران کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه بیان کرد: هم اکنون ملت‌های اسلامی همدردی بسیاری با لبنان کرده و امید است که این کمک‌ها همچنان ادامه داشته باشد و در این راستا انتظار بیشتری از کشور‌های اسلامی برای حمایت از لبنان می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در حادثه اخیر انفجار در بندر بیروت، برخی کشور‌ها از آب گل‌آلود ماهی گرفتند افزود: برخی کشور‌ها برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده در حالی که ریاکاری و دغل‌کاری در کار آن‌ها مشاهده می‌شود، چون در گذشته نزدیک، کشور لبنان را مورد تحریم قرار داده بودند.

موسوی در ادامه با اشاره به تهدید تروریستی اخیر هواپیمای ایران توسط آمریکا اظهار داشت: پس از این واقعه، ایالات متحده آمریکا مسئولیت آن را بر عهده گرفت و از سوی دیگر نیز وزارت امور خارجه متنی تنظیم و شکایت اولیه را انجام داد و در این رابطه نیز اقدامات مناسبی صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بنابراین جمهوری اسلامی ایران، اعتراضات و هشدار‌های لازم را به طرف مقابل داد، چون بی‌شک این اقدامی تروریستی و تهدید جان مسافران غیرنظامی، برخلاف اقدامات بین‌المللی بود و حق جمهوری اسلامی ایران را برای شکایت باز گذاشت.

وی در ادامه با تاکید بر تعمیق و گسترش روابط با کشور جمهوری آذربایجان افزود: در این راستا نیز باید از ظرفیت‌های بالقوه استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی نهایت بهره را برد.

موسوی در ادامه نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: پس از اینکه ایران و کشور‌های همسایه به این ویروس آلوده شدند، نگرانی از بابت صادرات و واردات ایجاد شد و در این رابطه، ایران با کشور‌های همجوار رایزنی‌های لازم را انجام داد، چون نیاز بود تا برای مراودات تجاری و اقتصادی چاره‌اندیشی لازم صورت گیرد و هم‌اکنون نیز همه مرز‌های جمهوری اسلامی ایران باز است.

وی تاکید کرد: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران خواهان تسهیل مراودات اقتصادی و تجاری با تمامی کشور‌های خارجی است.

موسوی با اشاره به بلوکه شدن پول نفت ایران توسط کره جنوبی بیان کرد: بهانه کره جنوبی به هیچ وجه قانونی نیست، چون کره‌ای‌ها تحریم آمریکا را مانع این اقدام دانسته و بی‌شک روابط کره با سایر کشور‌ها به خودشان مربوط است و نباید مانع دسترسی ایران به حق قانونی خود شوند.

وی با اشاره به اینکه چندین بار سفر مقامات ایرانی به کره در این خصوص انجام شده است گفت: امید است که این اقدام هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد و بی‌شک جمهوری اسلامی ایران نیز از تمامی راه‌های قانونی برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده می‌کند.

موسوی در ادامه با اشاره به برجام و سیاست ایران در این زمینه اظهار داشت: در مدتی که ایالات متحده از برجام خارج شد، کشور‌های اروپایی قول جبران و پر کردن خلع آمریکا را دادند، اما متاسفانه به تعهدات خود عمل نکردند و هم‌اکنون نیز جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کردند، برجام ادامه داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر