بازدید 7773
۲

ثبت‌نام ۶ هزار خانوار تبعه خارجی با مادر ایرانی

۶ هزار خانواده اتباع خارجی با مادر ایرانی و متقاضی دریافت شناسنامه در خراسان رضوی تاکنون در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.
کد خبر: ۹۹۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 06 August 2020
ثبت‌نام ۶ هزار خانوار تبعه خارجی با مادر ایرانی


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدتقی‌هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: این ۶ هزار خانوار تبعه خارجی با مادر ایرانی در استان در دفاتر هفتگانه در مشهد حاضر خواهند شد و با تکمیل فرم‌های ۱۵ گانه، پرونده آنان به اداره کل اتباع ارسال می‌شود.

پس‌ازآنکه پرونده از این اداره کل به اداره ثبت‌احوال ارجاع شود، استعلام‌های مختلف از مراجع امنیتی و تعیین‌شده در قانون انجام می‌گیرد.

درنهایت پاسخ مثبت یا منفی برای دادن تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی به این افراد ابلاغ می‌شود.

اگر این افراد پاسخ منفی بگیرند، مطابق قانون می‌توانند اعتراض خود را با مراجعه به کمیسیون مربوطه در وزارت کشور اعلام کرده و برای درخواست خود، پرونده تشکیل دهند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی پیش‌بینی کرد، بر اساس قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج‌کرده‌اند، به حدود ۵۰ هزار نفر در این استان شناسنامه ایرانی تعلق گیرد.

هم‌اکنون ۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۶ درصد از آنان، ساکن مشهد هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
چه خبره؟؟؟
یا خدا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل