بازدید 8911

انهدام یکی از پیچیده‌ترین باند‌های کلاهبرداری کشور

یک شرکت لیزینگ خودرو با اتکا به روش‌های هرمی اقدام به کلاهبرداری گسترده از شهروندان شهر‌های مختلف کشور کرد.
کد خبر: ۹۹۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 06 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، در جدیدترین شیوه کلاهبرداری، سودجویان با سواستفاده از شرایط اقتصادی جامعه اقدام به ترکیب روش لیزینگ و کلاهبرداری هرمی کردند. به گونه‌ای که افراد با معرفی نفرات دیگر در این شرکت ثبت نام می‌کردند و عملا با سرشاخه این گروه مجرمانه ارتباطی نداشتند و او را نمی‌شناختند و هر نفر با وعده سود‌های کلان اقدام به معرفی چند نفر دیگر برای واریز پول و خرید خودرو از این شرکت می‌کرد تا جایی که پلیس آگاهی پایتخت پس از دستگیری ۶ نفر از سرشبکه‌های موفق شد متهم اصلی این پرونده را شناسایی و دستگیر کند. متهمی که با ناچیز شمردن مجموعه اقدامات انجام داده صرفا خود را یک بدهکار معرفی کند.

متهم اصلی این پرونده با تشریح اقدامات خود گفت: از طریق دوستان و آشنایان سرمایه گذار در شرکت خود جذب می‌کردیم. در این شرکت به ازای پرداخت پول با بهره زیاد به مشارکت کنندگان خودرو داده می‌شد. به علت گران شدن قیمت خودرو دیگر نتوانستیم با سایر مشارکت کنندگان تسویه حساب کنیم و در حال حاضر ۳۰۰ شاکی دارم.

از سوی دیگر شهروندان فریب خورده بیان می‌کنند که به هیچ وجه کلاهبردار اصلی این پرونده را ندیده اند و صرفا با معرفی دیگران جذب این شبکه شده اند و مهر‌ها و قرارداد‌های رسمی یک شرکت معتبر خودرو سازی را مشاهده کرده اند و از این طریق به این شرکت اعتماد کرده اند و هم اکنون نیز چک‌های معتبری از مدیران و این شرکت در اختیار دارند و از این خصوص خیالشان راحت بوده است. شهروندانی که برخی از آن‌ها میلیارد‌ها تومان خود را در اختیار این شرکت قرار داده اند.

یکی از مالباختگان در این خصوص گفت: سال گذشته بود که برخی از آشنایان ما این شرکت را به ما معرفی کردند و بیان کردند که یک سال با این شرکت همکاری داشته اند و تاکنون خوش حساب بوده است. پس از ابراز علاقه ما برای سرمایه گذاری دو نفر از این شرکت به تبریز مراجعت کرده و تاییدیه‌های ایران خودرو و سایپا را به ما نشان دادند تا ما با خیال راحت در این شرکت سرمایه گذاری کنیم.

او افزود: نزدیک به ۲۰۰۰ خودرو این شرکت متعهد شده است که به مشتریان خود تحویل دهد و متاسفانه با وجود معرفی نامه‌ها و اسناد به ظاهر معتبر از سوی ایران خودرو و سایپا ما دیگر اقدام به استعلام نکردیم. ما از سوی دیگر به معرف‌ها نیز اطمینان کرده بودیم تا جایی که برخی از دوستان به صورت میلیاردی سرمایه گذاری کرده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر