بازدید 13757
وزیر امور خارجه آمریکا:

اجازه‌نمی‌دهیم‌چین«حکمرانی‌مستبدانه»‌را‌به‌جهان‌صادر‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) در پیامی در توئیتر نوشت که به پکن اجازه داده نمی‌شود که مدل «حکمرانی مستبدانه» خود را به جهان صادر کند.
کد خبر: ۹۹۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰ 04 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر بار دیگر به تکرار ادعا‌ها درباره چین پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «حزب کمونیست چین به دنبال اعمال قانون امنیت ملی خود در هنگ‌کنگ بر مردم سراسر جهان است که تلاشی گسترده برای تضعیف حقوق بشر و آزادی‌های اساسی به شمار می‌آید.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه این پیام توئیتری خود نوشت: «به پکن اجازه داده نمی‌شود که مدل حکمرانی مستبدانه خود را به جهان صادر کند.»

پامپئو روز گذشته نیز در پیام توئیتری دیگر به مداخله در امور داخلی چین و موضوع انتخابات هنگ‌کنگ پرداخت.

وی گفته بود: «ما به شدت نگران بازداشت چهار دانشجو در هنگ‌کنگ تحت قانون امنیت ملی جدید و رد صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی حامی دموکراسی هستیم. پکن همچنان به نقض قول‌ها و تهی کردن خودمختاری هنگ‌کنگ می‌پردازد.» 
پامپئو طی هفته‌های اخیر خصومت و دشمنی خود علیه چین را بیش از پیش علنی کرده و اخیرا خواستار ایجاد ائتلاف بین‌المللی جدید برای مقابله با چین شده است.

پامپئو چند روز پیش طی سخنرانی در کتابخانه نیکسون در کالیفرنیا، گفت واشنگتن و متحدانش باید از «روش‌های قاطعانه و خلاقانه‌تری» برای فشار آوردن به حزب کمونیست چین جهت تغییر رفتار خود، استفاده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر