بازدید 40373

صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی «تهران» را چگونه می‌بینند؟

موفق‌ترین تلاش برای بازسازی فضای ایران در فیلم آرگو اتفاق افتاد که حتی در آن فیلم نیز اشتباهات مشهودی بود که هر ایرانی به سادگی به آنها پی می‌برد؛ اما این سریال که برای ساختش از لوکیشن‌هایی در یونان استفاده شود، حتی با فیلم آرگو نیز فاصله‌ای چشمگیر دارد.
کد خبر: ۹۹۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ 03 August 2020

صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی «تهران» را چگونه می‌بینند؟

سریال «تهران» ساخته یک گروهی فیلمساز صهیونیست در حالی در وی‌ او دی‌های بین‌المللی نیز عرضه شده که به نظر می‌رسد، مخاطب اصلیِ آن، صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی هستند؛ گروهی که باید قدرت دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای آنها در قالب یک سریال بازنمایی می‌شده و در همین راستا، اثری ساخته شده که هرچند برای صهیونیست‌ها باورپذیر است، برای هر ایرانی حالت کاریکاتوری دارد و حتی نتوانسته به فیلم‌های هالیوودی مشابه نزدیک شود.

به گزارش «تابناک»؛ یک مجموعه تلویزیونی با نام «تهران | טהרן | Tehran» در هفته‌های اخیر از سوی یکی از شبکه‌های اسرائیل و همچنین یکی از سرویس‌های استریم بین المللی در حال پخش است که در ایران نیز کنجکاوبرانگیز شده است.  داستان سریال تهران درباره یک مامور جوان موساد است که وظیفه غیرفعال کردن رادارهای ایران و آماده سازی شرایط برای حمله هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را بر عهده دارد. مامور که یک یهودی ایرانی‌الاصل است، پس از یک اشتباه در عملیات، سرکش شده، عاشق یک جوان ایرانی می‌شود و به دنبال ریشه‌های خانوادگی‌اش در زادگاهش ایران می‌رود.

صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی «تهران» را چگونه می‌بینند؟

این سریال را می توان در ادامه سریال «فائودا / Fauda» ارزیابی کرد که یک سریال عبری درباره درگیری اعراب و صهیونیست‌ها بود و قابل پیش بینی است با توجه میزان توجهی که این سریال به خودش جلب کرد، سریال های دیگری ساخته شوند. خرید این سریال توسط یک سرویس استریم بین‌المللی، انگیزه‌های اقتصادی ساخت سریال های مشابه را هم افزایش می‌دهد اما این نخستین تلاش صهیونیست‌ها نیست و صهیونیست‌ها سال‌هاست تلاش کرده‌اند در عرصه سینما و تلویزیون حرف جدی برای گفتن حول محور اسرائیل داشته باشند.

در دهه هشتاد و نود میلادی اسرائیل تلاش کرده با فیلم های اکشن شبیه آمریکا در سینما سهمی داشته باشد اما ناموفق بود. پررنگ ترین این تلاش ها با محوریت «شرکت گروه کانن / Cannon Group, Inc» اتفاق افتاد. الماس‌ها، سازمان مخفی آسیزی و کبرا از جمله تولیدات این کمپانی بود که تماماً شکست خورد. دوره اوج گیری فعالیت این کمپانی با ظهور مدل کیارستمی همزمان شد و ذائقه جشنواره ها به سمت مدل فیلمسازی کیارستمی بود. این کمپانی در کن بنرهای بسیار بزرگ برای تبلیغ نصب می‌کرد و مهمانی بزرگ می‌داد اما در نهایت جوایز به سمت کارگردان ایرانی می‌آمد.

صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی «تهران» را چگونه می‌بینند؟

اسرائیل در سال های اخیر با درک اینکه توان فیلمسازی موفق بیگ پروداکشن را ندارد، به سمت فیلمسازی به سبک ایرانی آمده و در حال تقلید در فیلم و سریال است. اقدام اخیر هم به عنوان یک اقدام واکنشی و پس از مجموعه فیلم ها و سریال‌هایی که در طول سال های اخیر در این زمینه توسط ایران ساخته شده، قابل ارزیابی است. انتخاب زبان و بافت فیلم هم چنین استنباطی را تقویت می کند که در درجه اول برای مخاطب اسرائیلی ساخته شده و مصرف داخلی دارد، چرا که با توجه به اشتباهات فاحش به ویژه در دکوپاژ مخاطب ایرانی سریال را پس می‌زند و اگر تماشا کند، از جهت کنجکاوی است.

از قضا همین اشتباهات پرتعداد چه در دکوپاژ و چه در بازیگرانی و چه در کارگردانی باعث شد، این سریال در میان کاربران فارسی زبان در شبکه‌های اجتماعی دستمایه طنز شود و سازندگان این سریال دست انداخته شوند. موفق‌ترین تلاش برای بازسازی فضای ایران در فیلم آرگو اتفاق افتاد که حتی در آن فیلم نیز اشتباهات مشهودی بود که هر ایرانی به سادگی به آنها پی می‌برد اما این سریال که برای ساختش از لوکیشن‌هایی در یونان استفاده شود، حتی با فیلم آرگو نیز فاصله‌ای چشمگیر دارد. با این حال این تصویری است که صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی از «تهران» می‌بینند و چه بسا باور می‌کنند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴
ایرانیان کلیمی در سراسر دنیا از جمله در اسراییل بسیار موفق و تاثیر گذارند، بجای نقدهای خنده دار، سعی کنید تحلیلهایی بگذارید که چطور میتوانید از نیروی اقلیتهای بسیار قدرتمند ایران(زرتشتیان در هند، کلیمیان در آمریکا، کانادا و اسراییل، ارمنیها در آمریکا و روسیه) به نفع اون مملکت کمک بگیرید،
والا من قبول دارم که از نظر شبیه سازی ایران فاجعه بود اما از یک دید دیگه داشت قدرت نظامی ایران رو نشون میداد. اینکه پدافند به صورت سایبری غیر قابل نفوذ هست و حتما باید کسی به صورت دستی یک راه باز کنه تا هک صورت بگیره. بعدش هم ایرانی ها توی موساد جاسوس داشتن. هواپیما های F35 رو به راحتی زدن. باید دید فصل دوم چی میشه
این فیلم دیدنش خیلی خوبه چون باعث میشه بفهمی هر کشوری چقدر کشور دیگر رو غیر واقعی نشون میدهُ مثلا خود ایران در فیلم هاش چقدر عجیب غریب و وحشی نشون میده عراق و اسراپیل رو. همه مردم دنیا مثل هم هستن و همه دولت ها بقیه ملت ها رو سیاه نمایی میکنند و مردم باور میکنن
سریال‌های ایرانی آش دهن سوزی نیستند. مسئله اینه که سناریو قوی سریال تهران باعث جذب مخاطب زیاد شده، چیزی که در سریال های ایرانی نمی بینیم
پس معلوم میشه این مملکت به کیارستمی ها بیشتر نیاز داره تا سلحشور ها و ده نمکی ها
همش که کلی گویی کردی
اوّلن که بیگ پروداکشن نه و پروژه بزرگ دومن اسرائيل که میگید توان ساخت پروژه های بزرگ راندارد باید بعرضتان برسانم که بسیاری از شرکت های بزرگ فیلمسازی هالیوود عبری یهودی اسرائیلی هستند. دشمن را کوچک فرض نکنیم تا ضربه نخوریم.
فارغ از بحث رژیم صهیونیستی، یهودیان ایرانی از هر کجای دنیا باید بتوانند به ایران آزادانه سفر کنند.
این توضیحی که دادید معلومه فیلم خیلی صلح جویانه است و نشون می ده دو ملت چقدر به هم نزدیکند.
عجب سریال های چرتی میسازن!!! والا به خدا ایران وضع اقتصادی اش خرابه و مردم تا حد قابل توجهی ناراضی از اقتصاد، اما این فیلم ها انگار کلا خودشون یه کشور جدیدن! اصلا منطبق زیاد نیستن با ما! یعنی نشستن هر چی بدبختی تو ایران بوده رو اساسا، دو برابر و چند برابر کردن و کردنش یه فیلم!
تبلیغ تابناک برای فیلم بدون بیننده
مردم هیچ کشوری با کشور دیگر مشکل ندارند بلکه این سیاست مداران هستند که به خاطر بعضی منافع بین ملتها دشمنی به وجود می آورند.
سریال رو اگه ببینید فکر میکنید سپاه ساخته!
واقعا به نظرم عالیه این سریال البته نظرات کاربران هرچند با این ادبیات که مشخص کننده شخصیت و درک سینمایی بازم قابل احترام یکی شاید به عمو پورنگ و یکی هم به سریال ها و فیلم های محشر صدا و سیمای خودمون علاقه داشته باشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر