بازدید 100653

کرونا برای همه؛ درمان برای لاکچری‌ها

سیده فاطمه حبیبی
کد خبر: ۹۹۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 01 August 2020

در گزارشی که از خبر سراسری پخش شد، سلامی خبرنگار صدا و سیما، بقصد تشویق جامعه به استفاده از ماسک، به سراغ تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا رفت، از آنها در مورد هزینه درمان پرسید و با پاسخهای بسیار تحیر آوری روبرو شد، هزینه درمان کوید19 که بارها از سوی مسئولان رایگان اعلام شده بود، اکنون به اعتراف رسانه ملی و به گفته ی مستند مبتلایان به این بیماری چنان نجومی و غیرقابل تصور بود که فقط قشر بسیار اندکی از جامعه توان پرداخت آن را خواهند داشت و اساسا بدنه جامعه که شیوع کرونا شغل و درآمد آنها را به مخاطره انداخته، با اذعان مستند رسانه ملی از درمان نیز بی بهره خواهند ماند.

اکنون سؤال اساسی این است که چرا مسئولین در افراط و تفریط وصف ناشدنی بسر میبرند؟

یکبار با ادعای مردمداری به دروغ از درمان رایگان دم میزنند، روز دیگر از هزینه های نجومی سخن گفته میشود.

آیا مردم عادی که از تأمین ساده ترین نیازهای زندگی هم اکنون در رنج هستند، در صورت ابتلا به کرونا محکوم به مرگ خواهند بود؟

مگر درمان ساده ترین حق مردم نیست؟ که آن را هم به پول گره زده شده است؟

چرا وقتی فعالان اجتماعی با استناد به فیش ها و رسیدهای درمانی، به دروغ بودن ادعای درمان رایگان اعتراض میکردند، همواره از سوی مسئولان انکار شد؟

از این هزینه های محیرالعقول درحالی رونمایی میشود که قشر مستضعف جامعه، مانند دستفروشان به دلیل شرایط زندگی بیشتر از سایرین در معرض ابتلا قرار دارند.

در جامعه ای که با نوسانات شدید اقتصادی روبروست و هر لحظه نیز امکان ابتلا به کوید 19 نیز وجود دارد، آیا کسی هست که صدای محرومان را بشنود و مانع لاکچری شدن درمان کرونا گردد؟

تعداد بازدید : 7405
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
اینا کی شنیده اند که الان بشنوند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
حداقل هزینه برای مردم در بیمارستان دولتی فکر نکنم کمتر از پنجاه ملیون بشه.دارو فقط ده ملیون میشه و سایر هزینه ها و تخت بیمارستان را هم اضافه کنید کلا بیمارستانها و دارو سازها بیشترین سود را می برند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
فکر نمیکنم عددی که میگی درست باشه. اگه بیمارستان دولتی بدون هیچ رسیدگی ۵۰ میلیون بشه بیمارستان خصوصی سیصد میلیون باید بشه.
ناشناس
| - |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
تو اصلا نمی دونی بیمارستان دولتی در ایران چیه و کدام ها هستن و فقط حرف مقت زدی
حالا بیاد با هم این شعر رو بخونیم.

مدرسه ها وا شده! همهمه بر پا شده!!
واقعا گل گفتی ..مرگ خوبه ب ای هنسایه
مگه صاحب علا الدین ( حاجی علاالدین ) را کرونا نکشت ؟ وقتی کسی پاش به دستگاه 30 میلیونی می رسد دیگر باید اشدش را بخواند چه غنی و چه فقیر . کاش مدیران ما هم عدالت کرونا را داشتند.
اين تفكر لاكچري را اولين بار نمايندگان محترم مجلس مد كردن(دريافت واكسن آنفولانزا)
مگه تا حالا خبر راست هم از مسئولین شنیده بودین که این بار تعجب کردین.!؟
مردم ما خیلی خوبند و ساده کلا سه تا پیام دیگه وزیر بهداشت بدهد تعیطلات و عید و رها سازی مردم اول اردیبهشت جناب دکتر کرونا چی شد ؟ جوابش این هست ما در سال گذشته چالش های زیادی داشتیم به حمداالله برای واکسن با موفقیت اما این به دولت محترم بستگی دارد و در آینده بنده سربازم و در جای دیگه آماده خدمت رسانی بعدش خدافظ تا نفر بعدی
هیچوقت گفته نشده درمان کرونا بمعنی کل خدمات ارائه شده در بیمارستان، رایگانست. همیشه از طرف وزارت بهداشت می گفتند این یا آن بخش از درمان مجانی است (مثلا تست یا برخی داروهای اختصاصی) یا مثلا بیمه قرارست هزینه ها را بدهد و غیره. اما چون همیشه بیمار بهرحال با یک صورتحساب کلی روبرو بوده و اینهم انکار نشده، پس حداقل از این زاویه دروغی به مردم گفته نشده است؛ فقط آن مبلغ نهایی قابل پرداخت را هیچوقت (درمصاحبه ها) نگفتند!
نمیدانم متصدیان امور کشور چرا الویت بندی موضوعات کشور را یا نمیدانند یا خود را به نفهمیدن زده اند اقایان الویت تخصیص منابع در سال قبل وسال جاری پس از دفاع" سلامت ملی باید در نظر گرفته میشد و تخصیص بودجه و اعمال سیا ستهای مترتب بران خصثوصا سیاست خارجی باید در الویت قرار داده میشد تا با تجهیز وزارت بهداشت و درمان در مقابله با این پدیده شوم بتوان بدرستی عمل نمود و امروز شاهد این گفته های وزارت بهداشت و ارعاب مردم وهمچنین شاهدعقب ماندگی واکسینه کردن مردم نسبت به اکثر کشورهای همسایه نباشیم و این را باید بدانیم که با مردم کشوری با تمدن هزاران ساله اینگونه رفتارها عواقب جبران نا پذیری را بدنبال خواهد داشت که هزیته بسیا سنگین برای حاکمیت خواهداشت هنوز دیر نشده دولتمردان و مجلسیان امروز الویت را وزارت دفاع و بهداشت قرار دهید و سیاستها ی تامین منابع را با الویت این دو وزارتخا نه تنظیم کنید
دولت چه کاره است؟
بنده خواهرم را در بیمارستان امام خمینی تهران در ساعت 3 بامداد ویزیت کردیم در همان ساعت دستگاه پوز صندوق قطع بود بستری نمیکردند تا اینکه مجبور شدیم به بلوار کشاورز رفته و از عابر بانکها در 4 نوبت پول نقد گرفته و برگشتیم و تحویل صندوق دادیم مگه ما آدم این سرزمین نیستیم به خدا با تروریست هم اینجوری برخورد نمیکنن شما پذیرش کن تا موقع ترخیص بالاخره ما پول را واریز میکنیم متاسفم
ببخشید که ما این ویروس رو توی کشور وارد کردیم و هزینه های درمان رو اینقدر بالا بردیم و بیمه ها رو از ملت دریغ کردیم، حتما می ریم ماسک می خریم ، شما هم مارو ببخشید خواهشا"
به زودی صادر کننده واکسن خواهیم شد. مردم نمیرید لطفا
کشور اسلام
تابناک اول درست حسابی تحقیق کن بعد مقاله آب دوغ خیاری چاپ کن
درمان در بیمارستانهای دولتی رایگان هست اما در سایر بیمارستانهای خصوصی نیمه خصوصی، خیریه و .. خیر هزینه دارد.

این همه دروغ و پایمال کردن زحمات کادر سلامت و درمان برای چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب چرا حکومت ماسک رایگان نمیده منی که ندارم چکار کنم الان هم کرونا گرفتم پول ندارم برم بیمارستان خانه هستم و تسلیم شدم برای مرگ چون چاره ای ندارم
یه جوری میگید انگار تازه از خواب بیدار شدید یا عذرخواهی میکنم از پشت کوه اومدید.
متاسفانه سالهاست که در این مملکت با سلامت مردم تجارت می کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل