بازدید 6494

بیکار شدن ۱۵ میلیون نفر در اتحادیه اروپا طی ۱ ماه

اداره آمار اتحادیه اروپا تخمین می‌زند ۱۵.۰۲۳ میلیون مرد و زن در اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۰ بیکار شده باشند که ۱۲.۶۸۵ میلیون از این رقم متعلق به منطقه یورو است.
کد خبر: ۹۹۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 31 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از راشا تودی، در شرایطی که اقدامات محدود کننده جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا در اکثر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به تدریج برداشته می‌شوند، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه ژوئن افزایش یافته و به ۷.۸ درصد رسیده است.

این رقم بدتر از ۷.۷ درصدی است که یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا، انتظار داشت. طبق اطلاعات این اداره، نرخ بیکاری در سراسر اتحادیه اروپا از ۷ درصد گزارش شده در ماه مه، به ۷.۱ درصد در ماه ژوئن رسیده است.

یورواستات تخمین می‌زند ۱۵.۰۲۳ میلیون مرد و زن در اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۰ بیکار شده باشند که ۱۲.۶۸۵ میلیون از این رقم متعلق به منطقه یورو است. تعداد بیکاران نسبت به ماه مه ۲۰۲۰، ۲۸۱ هزار نفر در اتحادیه اروپا و ۲۰۳ هزار نفر در منطقه یورو افزایش یافته است.

اطلاعات این اداره همچنین نشان می‌دهد ۲.۹۶۲ میلیون جوان زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن بیکار شده اند که ۲.۳۶۰ میلیون نفر از آن‌ها متعلق به منطقه یورو هستند. نرخ بیکاری جوانان ۱۶.۸ درصد در اتحادیه اروپا و ۱۷ درصد در منطقه یورو گزارش شده که بالاتر از ۱۶.۲ درصد و ۱۶.۵ درصد ماه گذشته است. نرخ بیکاری جوانان نسبت به ماه مه، ۱۲۴ هزار نفر در اتحادیه اروپا و ۸۰ هزار نفر در منطقه یورو بیشتر شده است.

کمترین نرخ بیکاری در میان کشور‌های اتحادیه اروپا در ماه ژوئن متعلق به جمهوری چک (۲.۶ درصد)، لهستان (۳ درصد)، آلمان (۴.۲ درصد) و مالت (۴.۲ درصد) بوده است. بالاترین سطح بیکاری در یونان (۱۵.۵ درصد) و اسپانیا (۱۵.۶ درصد) ثبت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها