بازدید 10942
۳

آمریکا دامنه تحریم‌ها علیه فلزات ایران را گسترش داد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گسترش دامنه تحریم‌های فلزات ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۹ 31 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشته دامنه تحریم‌های اعمال‌شده علیه فلزات ایران را گسترش داده است.

پامپئو نوشته است: «امروز برای هدف قرار دادن برنامه‌های هسته‌ای، نظامی و موشک‌های بالیستیک ایران دامنه تحریم‌های فلزات این کشور را توسعه دادم. هر گونه اقدام آگاهانه برای انتقال این ۲۲ فلز به ایران اکنون قابل تحریم است. فشار‌های ما تا زمانی که ایران مثل یک کشور نرمال رفتار کند ادامه خواهد داشت.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا مرداد ماه سال گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مقررات مربوط به تحریم‌های ایران را تغییر داده و تحریم‌های مربوط به بخش فلزات ایران را ذیل تحریم‌های حقوق بشری قرار داده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ با امضای فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱ صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را تحت تحریم قرار داد.

ترامپ در این دستور اجرایی اعلام کرد: «در راستای کاهش درآمد‌های ایران از جمله درآمد‌های ناشی از صادرات محصولاتی نظیر آهن، فولاد، آلومینیوم و مس که ممکن است برای تامین مالی و حمایت از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و توسعه نظامی استفاده شود، گام‌هایی اتخاذ شده است.» 

دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه مردادماه سال ۱۳۹۸ اعلام کرده که این وزارتخانه عنوان «مقررات مربوط به نقض تحریم‌های حقوق بشر ایران» را به «مقررات مربوط به تحریم‌های حقوق بشر و تحریم‌های بخشی ایران» تغییر داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اتحادیه اروپا چرا ابراز نگرانی و تاسف نمی کند؟!
ممنون از رئیس جمهور بابت سخنرانی اش در مورد صادرات فلزات
بورس شنبه ۲۰۰ هزارواحددیگه رشد میکنه خخخخخ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر