بازدید 7094

تعیین تکلیف خانه سینما در اوج کرونا؟

علاوه بر آنکه حفظ سلامت سینماگران را تضمین می‌کند، فرصتی به دیگر صنوف نیز خواهد داد تا کد ثبتی‌شان را بگیرند و هیات مدیره خانه سینما با رای اکثریت صنوف سینمایی انتخاب شوند. قاعدتاً هیات مدیره‌ای که برآمده از رای قریب به اتفاف صنوف سینمایی باشد، قدرت عمل بیشتری نسبت به هیات‌مدیره‌ای دارد...
کد خبر: ۹۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 30 July 2020

تعیین تکلیف خانه سینما در اوج کرونا؟مجمع عمومی خانه سینما در حالی قرار است ده روز دیگر برپا شود که به نظر می‌رسد دست‌کم برپایی آن به شکل حضور با دشواری‌هایی همراه باشد، چون هنوز آمار کرونا روند صعودی دارد و همین وضعیت درباره لزوم برگزاری این مجمع به هر قیمت، اما و اگرهای فراوانی را با خود به همراه می‌آورد.

به گزارش «تابناک»؛ خانه سینما پس از برپایی مجمع عمومی فوق العاده در هشتم تیرماه و عدم تصویب دستور کار آن، یعنی تصویب اساسنامه تازه با صنوفی است که در وزارت کار ثبت شده‌اند، به سمت برگزاری مجمع دوم با صنوفی رسیده که کد حضور در مجمع را دریافت کرده‌اند؛ مجمعی که قرار است با تکیه بر اساسنامه پیشین خانه سینما برپا شود و دست‌کم هفده صنف از سی و دو تشکل صنفی سینما با دریافت کد در آن حق رای خواهند داشت.

مجمع عمومی عادی سالانه خانه سینما برای انتخابات هیات مدیره و بازرس است که ۲۰ مرداد ماه برپا خواهد شد، قرار بود یک سال پیش، یعنی در ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار شود، اما در نهایت به واسطه اینکه تکلیف اساسنامه نهایی مشخص و صنوف نیز غالباً ثبت قانونی نشده بودند، برای مدت ۹ ماه دوره مدیریت هیات مدیره کنونی را تمدید کرد که با شیوع کرونا، این دوره عملاً یک ساله شد.

تعیین تکلیف خانه سینما در اوج کرونا؟

نکته قابل تامل آنکه هیات مدیره دوره چهاردهم خانه سینما ـ که در ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ انتخاب شدند ـ و منوچهر شاهسواری که توسط هیات مدیره دوره سیزدهم خانه انتخاب و توسط دوره چهاردم ابقا شده بود، نتوانستند ثبت قانونی شوند. در واقع با اینکه منتخب صنوف سینمایی بودند، در اسناد رسمی ثبت شرکت‌ها و موسسات، اسامی مدیران خانه سینما در سال‌های ۱۳۹۲ و پیش از آن همچنان ثبت شده و تغییر نکرده است.

سوای برخی مباحثی که پیش‌تر مطرح شده، این ابهام مطرح شده که آیا انتخابات خانه سینما بموقع برپا خواهد شد یا به زمان دیگری موکول می‌شود؟ با افزایش نگرانی‌ها درباره ابتلای کرونا، این پرسش مطرح است که آیا برگزاری این مجمع در این مقطع کم‌خطر است و آیا نمی‌توان این مجمع را به زمان دیگری موکول کرد که ریسک ابتلای اعضای صنوف سینمایی کاهش یابد؟ این در حالی است که با توجه به عدم ثبت شماری از صنوف سینمایی، غیبت تعدادی دیگر از نمایندگان صنوف در مجمع، برگزاری انتخابات را به دشواری و با اکثریت شکننده همراه خواهد ساخت.

بنابراین تعویق مجمع خانه سینما علاوه بر آنکه حفظ سلامت سینماگران را تضمین می‌کند، فرصتی به دیگر صنوف نیز خواهد داد تا کد ثبتی‌شان را بگیرند و هیات مدیره خانه سینما با رای اکثریت صنوف سینمایی انتخاب شوند. قاعدتاً هیات مدیره‌ای که برآمده از رای قریب به اتفاف صنوف سینمایی باشد، قدرت عمل بیشتری نسبت به هیات‌مدیره‌ای دارد که با بخشی از رای صنوف ثبت شده انتخاب شود و در عمل رای یک سوم صنوف سینمایی را پشتوانه انتخاب و تصمیماتش داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر