بازدید 16297

واکنش سندرز به‌پیشنهاد تعویق انتخابات‌ریاست‌جمهوری

سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به پیشنهاد رئیس‌جمهور این کشور برای به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد که شهروندان آمریکایی از استبداد، دروغگویی و نژادپرستی رئیس‌جمهور خود خسته شده و تمایلی ندارند که انتخابات به تعویق افتد.
کد خبر: ۹۹۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 30 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سناتور برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برای به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر [آبان ۹۹]تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری به تعویق نخواهد افتاد و مردم آمریکا با رأی خود به دوران ریاست جمهوری ترامپ پایان خواهند داد.

سناتور برنی سندرز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطابق خواسته دونالد ترامپ تصریح کرد: «نه آقای رئیس‌جمهور. ما انتخابات را به تعویق نمی‌اندازیم. مردم آمریکا از استبداد تو، از دروغ‌های تو و از نژادپرستی تو خسته و رنجور شده‌اند.»

وی افزود: «در روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ [۱۳ آبان ۱۳۹۹]دموکراسی پیروز خواهد شد و دوران فاجعه‌بار ریاست جمهوری تو پایان خواهد یافت. بای بای!»

در شرایطی که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و ناتوانی دولت ترامپ در مهار این ویروس احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌صورت پستی و غیرحضوری را افزایش داده است، ساعاتی قبل دونالد ترامپ در پیامی توئیتری پیشنهاد به تعویق انداختن انتخابات را مطرح کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز پنج‌شنبه به وقت محلی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «با رأی‌گیری سراسری به صورت پستی (نه رأی‌گیری غیابی که کار خوبی است)، انتخابات ۲۰۲۰ غیردقیق‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود و به مایه خجالت برای ایالات متحده بدل خواهد شد. بهتر نیست که انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به نحوی مناسب و امن رأی بدهند، به تعویق بیندازیم؟»

دونالد ترامپ و بسیاری از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا می‌گویند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت کاملاً پستی می‌تواند احتمال بروز تقلب در انتخابات را به‌شدت افزایش دهد.

هرچند این گمانه‌زنی نیز وجود دارد که با توجه به وضعیت نامساعد ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی، احتمالاً رئیس‌جمهور آمریکا و حامیانش از به تعویق افتادن انتخابات به هر بهانه‌ای استقبال می‌کنند.

در آمریکا افرادی که مایل نیستند برای رأی دادن در انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، اجازه دارند در قالب رأی‌گیری غیابی (Absentee ballot) در انتخابات شرکت کنند.

بر اساس آمار‌های کمیسیون انتخابات آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور که به پیروزی دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون منجر شد، بیش از یک‌پنجم رأی‌دهندگان به‌صورت غیابی (از طریق پست) در انتخابات شرکت کرده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان