بازدید 22217
عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ««تابناک»

دولت می‌خواهد به مجلس بفهماند که مرغش یک پا دارد / وظایف‌شان را انجام نمی‌دهند تا به ایجاد وزارتخانه بازرگانی رای بدهیم!

فرجه قانونی برای معرفی وزیر در وزارتخانه‌ای که وزیر خود را به دلایل مختلف از دست داده، سه ماه است. رئیس جمهور همچنان برای معرفی گزینه مورد نظر خود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت دارد و حدود سیزده روز دیگر این فرصت به پایان می‌رسد؛ اما عزم قوه مجریه متقاعد کردن مجلس و شورای نگهبان...
کد خبر: ۹۹۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 30 July 2020

دولت می‌خواهد به مجلس بفهماند که مرغش یک پا دارد/ وظایف‌شان را انجام نمی‌دهند تا به ایجاد وزارتخانه بازرگانی رای بدهیم!

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت برای اینکه به مجلس بفهماند و به مردم هم پیام دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن تفکیک شود، وظایفش را درست انجام نمی‌دهد تا بگوید «مرغ من یک پا دارد» و به مجلس فشار بیاورد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال، طی حکمی، ضمن برکناری «رضا رحمانی» از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «حسین مدرس خیابانی» قائم مقام وی را به سرپرستی وزارت صمت منصوب کرد؛ اتفاقی که حواشی زیادی را درباره دلایل برکناری وزیر به همراه داشت. به هر شکل روز‌های پرحاشیه این وزارتخانه با گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی ادامه یافته است و حالا اینکه همچنان این وزارتخانه عریض و طویل به قوت خود باقی بماند، خبری است که هر روز موضوع جدیدی درباره آن به گوش می‌رسد.

فرصت اندک دولت برای متقاعد ساختن مجلس

فرجه قانونی برای معرفی وزیر در وزارتخانه‌ای که وزیر خود را به دلایل مختلف از دست داده، سه ماه است. رئیس جمهور همچنان برای معرفی گزینه مورد نظر خود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت دارد و حدود سیزده روز دیگر این فرصت به پایان می‌رسد؛ اما عزم قوه مجریه متقاعد کردن مجلس و شورای نگهبان به تفکیک این وزارتخانه و تشکیل دو وزارتخانه مجزاست.

چهارم مرداد سال جاری «تابناک» در گزارش اختصاصی اعلام کرده بود که دولت تلاش دارد با گرفتن مجوز قانونی از شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در نهایت اقدام به تشکیل دو وزارتخانه مجزا با نام های «صنعت و معدن» و «توسعه و بازرگانی» کند و از این طریق، فعالیت‌های بازرگانی و نظارت بر بازار از طریق وزارت توسعه و بازرگانی و امور مربوط به تولید و افزایش ظرفیت توسعه صنایع و معادن را در وزارت صنعت و معدن پیش ببرد، چون بسیاری از کارشناسان اکنون اعتقاد دارند تداخل فعالیت‌های این دو بخش باعث شده کار در هر دو حوزه ناقص پیش برود و خروجی مطلوبی نداشته باشد.

دولت وظایفش را انجام نمی‌دهد تا مجلس تحت فشار تصمیم بگیرد

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «تابناک» نیز به همین موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: دولت برای اینکه به مجلس بفهماند و به مردم هم پیام دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن تفکیک شود، وظایفش را درست انجام نمی‌دهد تا بگوید «مرغ من یک پا دارد» و به مجلس فشار بیاورد.

وی افزود: سیاست‌های دولت گا‌ه با آنچه باید انجام دهد مغایرت دارد؛ به عبارتی دولت وظایفی دارد؛ بنابراین، یا دوست ندارد آن وظایف را انجام دهد یا به اندازه کافی برای آن وقت نمی‌گذارد و یا به هر دلیل به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وزارت صمت می‌تواند بازار را کنترل کند؛ اما...

حاجی دلیگانی تاکید کرد: ما اکنون مدت هاست وزیر صنعت، معدن و تجارت نداریم و این در حالی است که بخش اعظمی از کنترل بازار باید در بخش تجارت و بازرگانی و از طریق اتحادیه‌ها و صنوف اتفاق بیفتد.

عضو هیات رئیسه مجلس در همین خصوص به آشفتگی در بازار مسکن اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها و پیگیری‌های ما در بازار مسکن، حکایت از سفته‌بازی و دغل‌کاری برخی از مشاوران املاک دارد که بسیار بر سر مردم کلاه می‌گذارند و کسی هم نیست بر آنان نظارتی داشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: یک مشاور املاک تصمیم می‌گیرد واحدی را به ارزش یک میلیارد تومان خریداری کند و تا عصر نشده ۱۰۰ میلیون روی آن می‌گذارد و به شخص دیگری می‌فروشد و مردم هم از همه بی‌خبر نمی‌دانند به چه کسی اعتماد کنند.

کار‌ها رها شده و کسی به فکر مردم نیست!

وی با تأکید بر اینکه نوع قیمت در بازار مسکن، حکایت از شلختگی در این حوزه دارد، گفت: این وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که بنشیند و از اتحادیه‌ها بخواهد به قضیه ورود پیدا کنند، چون اکنون کار رها شده و هیچ کس به فکر نیست.

وی ادامه داد: من بعید می‌دانم در بحث ودیعه مسکن درست عمل کند، چون احتمال دارد نقدینگی جدیدی به بازار وارد شود و به همان میزان که قرار است برای مسکن وامی داده شود، قیمت‌ها نیز جهش پیدا کند و در نهایت تفاوتی برای مستأجران نخواهد داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۵
طرح مالیات خانه های خالی بسیار مبتدی و ناشیانه تنظیم شده، نماینده های مجلس این طرح رو تصویب نکنید، آقایان، همه مثل شما پشت میز نشین نیستن، من بدلیل شغلی که دارم بین تهران و اصفهان در رفت و آمدم، ماهیانه دو مرتبه میرم تهران، ملک تهران متعلق به خواهرم است و ایشون هیچ پولی از من بابت اجاره نمیگیره، با این طرح مالیات بر خانه خالی، شما افرادی مثل من رو دچار مشکل میکنید. نه توان اجاره به خواهرم رو دارم، نه خواهرم دلش میاد من در تهران بدون منزل بمونم. طرحتون رو بازنگری کنید، زورتون به قشر متوسط میرسه، ولی به ثروتمندان نمیرسه؟
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
به خاطر چند مورد مثل شما، مالیات که حق آحاد مردم هست را نگیرند.... منافع همینجاها در قانون گذا ی
خطرناک می‌شود... اگر چند نماینده مثل شما منافعی هر چند کوچک داشته باشند، مانع قانونگذاری درست می‌شوند...
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
دوست عزیز بخاطر یک بی نماز که در مسجد را نمی بندند. تنها بخاطر شرایط جنابعالی طرح شد
بد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
در امار همیشه استثنا داریم که چون کم هستید شما جزوشونید
بدترین قشری که دیدم بنگاه های املاک هستن. در کلام و در رفتار ذره ای رعایت اخلاق ندارن، 3 سال پیش بود که میخواستم یک منزل بخرم، با مشاور املاک رفتیم درب منزل برای بازدید، بجای قیمت 500 میلیون که عرف اون منطقه بود میگفت 800 میفروشم، من به مشاور گفتم این فروشنده قیمتش نسبت به ارزش ملک خیلی بالاست، بجای اینکه بگه باشه بریم سراغ ملک بعدی، با یک لحن خیلی زننده ای جوابی داد که اگه بنویسم تابناک سانسور میکنه!!

برای همین در تنظیم قرارداد خرید فروش ، مستقیما خودمان باید مشتری رو پیدا کنیم، و در دفتر یک مشاور حقوقی بی طرف نسبت به تنظیم قرارداد اقدام کنیم.
وقتی نمیذارن دولت پاسخگو باشه و استیضاح بشه
وقتی اقوام درجه یک رئیس و معاون ‌‌وزیران اختلاس میکنند ولی هیچ کسی استعفاء نمیده
وقتی کسی که سابقه خوش نامی نداره میشه رئیس مجلس و دیوان‌محاسبات کشور
و ...
اوضاع از این بهتر نمیتونه بشه!
وقت و عمر و پول مردم بین دعواهای نمایشی سیاستمداران و دولت و مجلس تلف شد

انتظار معجزه هم نداریم
کشور دست چه کسانی ............ !!!!!!!!!!!!!
از دو حال خارج نیست .یا این دولت منتخب مردم نیست و یا این مجلس.هیچ دلیل دیگری برای سرگردانی مردم و این اوضاع اسفبار وجود نداره.
اگر کارها رها شده رئیس جمهور رو استیضاح کن منتظر دستور کی هستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
مشکل سر جایش می ماند ،کی و چکونه انتخاب شدن است که هیچوقت شفاف نبوده است،مگر انتخابات آزاد و شفاف صورت بگیرد که کسی با آن مخالف نیست.
باید وزارت "تولید و توزیع" ایجاد شود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
بایدی وجود نداره
نمی دونم در وزارت صمت چه کردن که میخوان رد پای خود را از بین ببیرند بعد بگویند در تفکیک مدارک از بین رفت
وزیرصمت هم بود مانند گذشته هیچ فرقی نداشت اوضاع همبن بودچون کار دیت مدیران لایق نیست ومردم آسیب می بینند
بسه دیگه. دیگه بریدم. به مرز تنفر از مجلس و دولت و ... رسیدم. تحمل تا کی؟ ملت مگه عمر نوح دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
آرام باش جوان، شما میتوانی تا 120 سال عمر کنی
خب پاش قطع كنيد
وزارت بازرگانی مامن و محفل خوبی برای جاماندگان اصلاح است.
دولت می‌خواهد به مجلس بفهماند که مرغش یک پا دارد / وظایف‌شان را انجام نمی‌دهند تا به ایجاد وزارتخانه بازرگانی رای بدهیم!
ایشان یعنی رئیس دولت این را خوب می داند که مجلس کاری نمی تواند بکند در برابر بی تفاوتی دولت به وظایفش
اینها همه اشان با مرغ یک پا رفیقند. ،حال دولت باشد و یا مجلس و یا ارگانی دیگر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
اصولاً مسئولان و بزرگان ما مرغشان یک پا دارد.
طولانی ترین سال عالم ،همین یکسال آخر عمر دولت است خدایا شر این دولت را به خودشان و آقازاده‌ها برگردان
آمین یا رب العالمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
الهی امین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
آدرس غلط نده
اقای دلیکانی کلاهبرداری بنگاه های معاملاتی چه ارتباطی به عدم رای مثبت شما به تفکیک دو وزارتخانه دارد . به عبارتی شقرق درد چه ارتباطی به ... دارد .
به نمایندگان حالی کردن که دولت باید تا آخربماند شماهم که نماینده یک اقلیت سوا شده بیشتر نیستید پس کاری ازتون برنمیاد ساکت باشید و حقوق ومزایاااااااااااااااااااااااااااا ذخیره کنید شخ حسن ختم روزگاره پا توکفشش نکنین که پای حمله گازانبری رو وسط میکشه
مجلس هم که ظاهرا نه دستی دارد ونه پایی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
مجلس اقلیتی ذاتا یک پا است!
بدون شک سودهای باداورده روزانه ۴-۵ درصدی بورس نورچشمی عامل اصلی رشدشدیدنقدینگی وافزایش تورم و متلاطم شدن بازارهای رقیب مثل ارز وطلا وخودروومسکن است
والبته این وسط تنهاجاییکه ازاین رشد غیرعادی منتفع نمیشه تولید هست یک عده طمعکار که عمدتا ازرانت برخوردارهستند بخاطرهمین سوداوری بی منطق وبرای پرکردن جیبهایشان دربورس سرمایه گذاری میکنند ودولت هم چشمانش رابرتبعات مخرب این رشد نامعقول وغیرطبیعی بسته وفقط دنبال منافع خودشه
تازمانیکه رشدبی دلیل وغیرمنطقی بورس ادامه داشته باشد رشد نقدینگی وتورم وحشتناک ادامه خواهدداشت
مشکل کشور ما وزرات خانه نیست مشکل ما سیاسی بازی و خط بازی و عدم دانش تخصصی مدیران است هر کسی را می خواهند انتخاب کنند خط مقدم عقیدتی سیاسی است و پیرو بودن و نهایت در مجموع مجموعه مدیران فرصت طلب و چاپلوس با کارمندان..... که امال آرزویشان زنگی خوب برای خودشان و فرزندانشان خارج این کشور عزیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
برادر همه از پایین تا بالا افتاده اند به بورس و خرید و فروش و جیب همدیگر را زدن.
حال کی میتونه جامعه ای اینچنینی را از بحران فساد بیرون بکشد و تولیدی کند؟ ،
با ایجاد وزارت بازرگانی میخواهند تولید در ایران ازبین ببرند فکر میکنید چرا قمیت مواد غذایی در امریکا ارزان است چون امریکا بیست برابر نیازش تولید میکند ماهم میتونیم با ایجاد گلخانه ها پیشرفته مثل اسپانیا ولی نمیخواهیم یا مردم ما نیم هفمند فکر مکینن باید با همه چی درگیر و در تضاد باشن خائن و دلال هم که فت فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
حقداری
بااعتراض کردن هیچ چیزی درست نمیشود
دراین کشور
اصلا براشون مهم نیست چه بلایی سرقشرکم درامد میاد
آقازاده ها بزرگ شدند و به کمتر از شغل پدران و وزیر شدن رضایت نمیدهند لذا باید وزارتخانه ایجاد کرد.
کاملا نظر روحانی درست و اقتصادی و شفافیت اقتصادی میاورد بر خلاف تمام موضع گیری ها این بار کاملا و زارت بازارگانی باید تشکیل شود این مجلس است که تاکید دارد مرغ یک پا دارد و فقط وقت مردم را می گیرند و بس
مجلس به این ضعیفی سابقه ندارد
مثلا بقیه وزارت خونه هایی که وزیر دارند چکار کردند هرکدام بررسی شود سراسر اشکال است
"کار‌ها رها شده و کسی به فکر مردم نیست"
تا این دولت است همین بساط است در اب گل الود درحال ماهیگیری هستند
تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی کاملا کارشناسی و منطقی است به نظرم عدم همراهی مجلس دهم و همچنین مجلس یازدهم با تفکیک از روی لج بازی با دولت است
چرا کارشناسی؟
چون دولت از یک طرف مکلف به جهش تولید و از طرفی مکلف به تنظیم بازار و کنترل قیمت ها و شاید توزیع کوپن و اجناس کوپنی شود خوب یک وزیر چه قدر باید توان و وقت داشته باشد که هم جهش تولید را محقق کند و هم تنظیم بازار و کنترل قیمت ها را
مثالی می زنم وقتی یک فرد سالم است همه ی امورات شخصی خود را انجام می‌دهد و وقتی اندکی مریض می‌شود نیاز به نگهداری دارد و وقتی مثلا سکته یا تصادف می کند حتی نیاز به مراقبت ویژه و چند دکتر و پرستار و افراد خانواده دارد
کشور ما الان در حکم یک مریض خیلی بد حال است و نیاز به مراقبت های ویژه دارد و به این دلیل نظر رییس جمهور و دولت کاملا کارشناسی و منطقی است و اظهر من الشمس است برای صنعت و تجارت حداقل برای هر کدام یک وزیر نیاز است
هدف دولت اینه که تولید رو کلا از بین ببره و دوباره کلی ارز بالا بکشه. امیدوارم که نماینده های مجلس به این آقا و دستیارانش اجازه خرابکاری بیشتر از این نده. بهتره که تولید و بازرگانی زیر نظر یک وزارت خونه باشه. ای خدا این نه ماه هم سپری شه ما از شر این دولت خلاص بشیم.
هرماه متری دومیلیون تومان به متوسط قیمت مسکن تهران اضافه میشه کمر مردم زیربارگرانی قیمت مسکن واجاره بها شکست هیچکس ککش هم نمیگزه !!!!
باطرحهای بی تاثیری مثل اخذمالیات ناچیزاز خانه های خالی میخوان بحران مسکن راحل کنند !!
تازمانیکه بورس روزی ۵ درصدسود بی دلیل میده بایدهمچنان منتظر اگجهش قیمت مسکن وارز وطلا وخودروباشیم
خونه به اسم ‌بچه ها برحسب سهمشون‌ است، و‌ مادر پیرشان در آن‌زندگی می‌کند ! میخواهید از اینا مالیات بگیرید؟!
یا بچه ها بروند از مادرشان اجاره بگیرند؟!؟!!!۰
با ناتوانی مجلس در سوال و استیضاح بدترین دولت تاریخ ایران یا لااقل بعد از انقلاب مشخص شد که این مجلس هم فرمایشی است و هر نماینده اعتراض کند باید مجلس را ترک کند. راستی صاحب این مملکت کیست!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار