بازدید 5112

اخاذی شیادان در پی خرید بازی اینترنتی توسط فرزند بازیگوش

کد خبر: ۹۹۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 28 July 2020

رئیس پلیس فتا پایتخت از اخاذی سودجویان در پی خرید اینترنتی فرزندی که از حساب بانکی مادرش بازی خرید کرده بود، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: هفدهم خرداد ماه خانمی ۴۰ ساله ساکن حوالی جنوب تهران با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، مبلغ ۶۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی ادامه داد، این مبالغ از حساب پس انداز به دفعات مختلف برداشت‌ها شده است و کارتمان در اختیار کسی نبوده و به امانت به کسی نیز تحویل نداده اند.

رئیس پلیس فتا افزود: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که شاکی تا کنون خرید اینترنتی انجام نداده و کلیه خرید‌های خود را به صورت مراجعه حضوری انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نبوده و او پس از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی اش می‌شده است و تکرار این کسری موجودی موجب شده به پلیس فتا برای شناسایی متهم یا متهمان مراجعه کند.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش‌های پولی از گوشی هوشمند خود شاکی انجام شده است و احتمال کپی برداری از کارت‌های شاکی و یا سرقت‌های اینترنتی ضعیف شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه مجددا شاکی به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی دعوت شد، گفت: در این مرحله مشخص شد که شاکی دارای فرزند نوجوانی می‌باشد و در این مرحله از شاکی خواسته که به همراه فرزند خود به پلیس فتا مراجعه کند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با حضور فرزند شاکی به پلیس فتا وی معترف شد، بدون اجازه پدر و مادرش رمز دوم و رمز پویای کارت مادرش را فعال کرده است و برای خرید بازی‌های آنلاین از حساب بانکی اش مبالغی را برداشت کرده است.

این مقام سایبری ادامه داد: با مشخص شدن علت کسری موجودی مال باخته و برداشت بدون اجازه فرزندنشان شاکی از ادامه شکایت خود منصرف و تقاضای مختومه شدن پرونده را خواستار شد.

سرهنگ گودرزی در خاتمه به فرمایش حضرت علی (ع) فرزندان خود را به زمان خویش تربیت کنید، اشاره کرد و از والدین خواست: والدین باید با تکنولوژی روز آشنا و به رفتار فرزندشان نظارت لازم و کافی داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار