بازدید 88639
مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز

رصد منطقه عملیاتی با استفاده از تصاویر ماهواره نور/ تمرین مقابله با ناو هواپیمابر آمریکایی توسط سپاه + فیلم/ موشک‌های بالستیک و کروز ایرانی به پرواز درآمدند/ هشدار جدی فرماندهان نظامی ایران به دشمنان

سردار نیلفروشان، استفاده حداکثری از توان و تجهیزات مختلف سیگنالی، اپتیکی و با سرنشین و بدون سرنشین برای اشراف اطلاعاتی و اجرای رزمایش در شرایط جنگ بیولوژیک را ویژگی‌های رزمایش عنوان کرد و گفت: در این رزمایش، دفاع ضد موشکی بالستیک و کروز انجام شده و از برخی تجهیزات و سلاح‌های غافلگیر کننده مانند موشک‌های برد بلند بالستیک با قابلیت اصابت به اهداف شناوری متجاوز در دور دست استفاده شد...
کد خبر: ۹۹۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 28 July 2020

گزارش تسنیم|شلیک «فاتح» از پرتابگرهای متفاوت/ آیا سپاه از موشک جدید استفاده کرده است؟

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم(ص)۱۴ سپاه در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش «تابناک»، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرحله نهایی رزمایش بزرگ و  مشترک پیامبر اعظم(ص)۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس «یا علی‌بن ابی‌طالب(ع)» از صبح امروز (سه‌شنبه) در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور، در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز شد.

در مرحله نهایی این رزمایش یگان‌های موشکی، شناوری و پهپادی نیروی دریایی سپاه و یگان‌های موشکی، پهپاد و راداری نیروی هوافضای سپاه به اجرای عملیات و سناریوهای رزمایش می‌پردازند.

بنا بر این گزارش، اجرای عملیات تهاجمی موشکی، شناوری و پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین‌ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزم موشکی توسط بالگرد و شلیک موشک‌های ساحل به دریا در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه به اجرا درمی‌آید.

در این رزمایش برای نخستین بار عملیات رصد منطقه رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی از ماهواره نور صورت می‌پذیرد.

تمرین دفاع ضد موشکی بالستیک و کروز در رزمایش سپاه

سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۴ در گفت و گویی به تشریح اهداف و برنامه های این رزمایش پرداخت.

سردار نیلفروشان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای حفظ و ارتقای آمادگی های رزمی، اقدام به برگزاری رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم (ص)۱۴ کرد، گفت: فاز عملیاتی و مرحله نهایی این رزمایش که اقدامات ستادی و مقدماتی آن از روزهای قبل آغاز شده است، از امروز (سه شنبه)در منطقه عمومی استان هرمزگان ،غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور آغاز شد. این رزمایش با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا مطابق با جدول فرانمای رزمایش و سریال ها و تمرین های پیش بینی شده اجرا می‌شود.

معاون عملیات سپاه ارتقای آمادگی های رزمی در تمامی سطوح، تمرین و حصول اطمینان از اجرای طرح‌های عملیاتی، افزایش سطح هماهنگی در اجرای عملیات مشترک و تمرین دفاع و آفند جنگ الکترونیک و پایداری ارتباطات چند لایه را از اهداف مهم رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴توصیف و تصریح کرد: تامین خطوط مواصلاتی هوایی و دریایی و تداوم پشتیبانی‌های آمادی، تمرین ستادی سناریوهای مختلف و نیز طرح ریزی منعطف و سریع همراه با بازی جنگ دو طرفه از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بزرگ است.

وی عمق بخشی به دفاع با بهره گیری از توان عظیم نیروی مردمی و بسیج دریایی را از وجوه تمایز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)14عنوان و اظهار کرد: در طرح های دفاعی سپاه، روح تهاجم و آفندی با بسیج مردمی شکل می گیرد و پایان ناپذیری دفاع با حضور مردم در معرکه های جهاد معنا پیدا می کند.

سردار نیلفروشان طرح‌ریزی مدرن بر اساس جنگ های ترکیبی و شبکه محور متناسب با دکترین تهاجمی سپاه، استفاده حداکثری از توان و تجهیزات مختلف سیگنالی، اپتیکی و با سرنشین و بدون سرنشین برای اشراف اطلاعاتی و اجرای رزمایش در شرایط جنگ بیولوژیک را ویژگی های رزمایش پیامبر اعظم ۱۴عنوان کرد و گفت: در این رزمایش دفاع ضد موشکی بالستیک و کروز انجام شده و از برخی تجهیزات و سلاح های غافلگیر کننده مانند موشک‌های برد بلند بالستیک با قابلیت اصابت به اهداف شناوری متجاوز در دوردست استفاده می شود.

رصد منطقه عملیاتی با استفاده از تصاویر ماهواره نور/ تمرین مقابله با ناو هواپیمابر آمریکایی توسط سپاه + فیلم/ موشک‌های بالستیک و کروز ایرانی به پرواز درآمدند/ هشدار جدی فرماندهان نظامی ایران به دشمنان

تمرین مقابله با ناو هواپیمابر آمریکایی توسط سپاه در خلیج فارس+فیلم

در جریان رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز، عملیات مقابله با ناو هواپیمابر آمریکا در این منطقه نیز تمرین شد.

در جریان رزمایش موشکی و دریایی پیامبر اعظم ۱۴سپاه پاسداران که مرحله آخر آن در خلیج فارس و تنگه هرمز در حال اجراست، عملیات مقابله با ناو هواپیمابر آمریکا در این منطقه نیز تمرین شد.

بنا بر تصاویر منتشر شده از این رزمایش، شناورهای تندور موشک انداز، بالگردهای رزمی و نیروهای تکاور دریایی برای عملیات موشکی و تصرف ناو به کارگیری شده است.

رصد منطقه عملیاتی با استفاده از تصاویر ماهواره نور/ تمرین مقابله با ناو هواپیمابر آمریکایی توسط سپاه + فیلم/ موشک‌های بالستیک و کروز ایرانی به پرواز درآمدند/ هشدار جدی فرماندهان نظامی ایران به دشمنان

سرلشکر رشید در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴: دشمنان هزینه بی‌ثبات نشان دادن ایران را پرداخت خواهند کرد

سرلشکر رشید گفت: به عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) از میدان رزمایش نیروی دریایی سپاه اعلام کرده و به دشمنان‌مان هشدار می‌دهیم که قطعا هزینه بی‌ثبات نشان دادن ایران را پرداخت خواهند کرد.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از صبح امروز سه شنبه در منطقه عمومی خلیج فارس و دریای هرمز در حال برگزاری است، گفت: خداوند متعال را شاکریم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقای توان رزم در مقابله با تهدیدات دائم در حال تلاش هستند.

وی افزود: یک هفته است که فرماندهان نیروهای مسلح در ارتش و سپاه یک رزمایش بسیار گسترده و مشترک در منطقه وسیعی از خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان را در حال طرح ریزی و اجرا دارند.

سرلشکر رشید در ادامه تاکید کرد: به عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا از این صحنه و میدان رزمایش نیروی دریایی سپاه اعلام کرده و به دشمنان‌مان هشدار می‌دهیم که به طور قطع هزینه بی‌ثبات نشان دادن ایران را پرداخت خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در پایان اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و مولفه‌های قدرت‌، در زمان و مکان مناسب، پاسخ محکم و قوی به تهدیدات و اقدامات بی‌ثبات ساز دشمن خواهند داد.

رصد منطقه عملیاتی با استفاده از تصاویر ماهواره نور/ تمرین مقابله با ناو هواپیمابر آمریکایی توسط سپاه + فیلم/ موشک‌های بالستیک و کروز ایرانی به پرواز درآمدند/ هشدار جدی فرماندهان نظامی ایران به دشمنان

فرمانده کل سپاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است

فرمانده کل سپاه، سطح رزمایش‌های سپاه را وسیع و با سناریوپردازی بر اساس دشمنان واقعی توصیف کرد و گفت: توسعه تجهیزات و تسلیحات ما منطبق بر تهدید و شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن بوده و رزمایش‌های سپاه با هدف اطمینان از صیانت مقتدرانه از منافع ملت ایران برگزار می شود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۴ سپاه که از صبح امروز (سه شنبه) در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است، اظهار کرد: سیاست های ما برای صیانت از منافع حیاتی ملت عزیز ایران دفاعی است؛ به این مفهوم که ما از ابتدا به هیچ کشوری تهاجم نخواهیم کرد، اما در تاکتیک و عملیات کاملا تهاجمی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای عمل ما در سطح راهبردی دفاعی است، اما در سطوح عملیات و تاکتیک سراسر تهاجم هستیم،اظهار کرد:  آنچه امروز در این رزمایش در سطح نیروهای هوافضا و دریایی به نمایش درآمد سراسر تهاجمی بود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در سطح عملیات و تاکتیک هجومی هستیم و ابتکار عمل را به دست می‌گیریم، گفت:  تهاجم به واحدهای شناوری دشمن در صورتی که بخواهند تعرضی به منافع ما داشته باشند، با ترکیبی از عملیات تهاجم‌ موشکی و رزم واحد شناوری در سطح دریا همراه با مین‌ریزی آفندی توسط شناورهای هجومی در این رزمایش به نمایش درآمد.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه از تاکتیک‌های هجومی به استراتژی دفاع می‌رسیم، اظهار کرد: به منظور تمرین سطوح رزمی در عملیات های مشترک بین نیروهای چندگانه سپاه و اطمینان یافتن از صیانت مقتدرانه از منافع حیاتی ملت‌ عزیز ایران، این رزمایش‌ها را برگزار می کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیبی از مهارت و فن درست و تکنیک صحیح به کارگیری تجهیزات، تاکتیک‌های ابتکاری مبتنی بر خلاقیت‌ و نوآوری در میدان عمل، فضای رزمایش‌های ما را شکل می‌دهد تا در شرایط واقعی با ابهام مواجه نباشیم.

فرمانده کل سپاه در پایان سطح رزمایش‌های سپاه را وسیع، نزدیک به واقعیت و با سناریو پردازی بر اساس دشمنان واقعی عنوان و اظهار کرد: توسعه تجهیزات و تسلیحات ما منطبق بر تهدید و شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است؛ دکترین دفاعی ما بر پایه تولید تجهیزات بومی بوده و در هر رزمایش نسبت به رزمایش قبل کیفیت تجهیزات به روز شده و تجهیزات تولید جدید را در معرض آزمایش قرار می دهیم و آن را در میدان واقعی به کار می‌گیریم.

تعداد بازدید : 38576
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۵۵
الهی شکر
خدا حفظتون کنه
مرگ بر آمریکا، اسرائیل و انگلیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
بابت چی الهی شکر؟ آقای محترم، این ناو آمریکایی نیست، میلیاردها پول ما سات !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
واقعا الهی شکر. که با داشتن نیروهای مسلح توانمند ، فعلا دشمنان این اب وخاک جرئت حمله به ما را ندارند !!

داداش پول ما هم هست ولی ما برای امنیت باید این پول را بپردازیم. در ضمن همه دنیا و همه کشورها از این پولها می پردازند. منتها ملتی مانند ما برای دفاع از خود و ملتی مانند آمریکا برای حمله به کشورهای ضعیف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
کی گفته پول شماست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
این دو قران این جا خرج نشود باید فردا میلیارد ها
ضربه را به خاطر کوته بینی بخوری
یعنی ناو هواپیما بر امریکا بی دفاع است و سیستم دفاع ندارد و حمله هم نمی کند ؟
الان فقر و بیکاری خطرناک تر از دشمن خارجی و داعش هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
همین دشمن خارجی عامل فقر شده، با تحریمهای ظالمانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
فقر و بیکاری نتیجه تحریم هاست. جنگ سرد بهش میگن... شما به حرف خودشون استناد کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
وقتی تمام ناوها و پایگاهاشون بره هوا چطور میخواد واکنش نشون یده؟
تمرین مقابله با ناو هواپیمابر آمریکایی توسط سپاه + فیلم/ این فیلمش کجا بود که ما نتوانستیم ببینیم؟
تصاویر ماهواره نور رو بفرستید ما هم ببینیم!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
تصاویر ماهواره ای نور؟! شوخی می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
با این حجم پارازیت نمی تونی ببینیش
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
اولش باید با مستعان پیداش کنی
با این مانور ها ارتشی قوی مانند آمریکا را نمیتوان ترساند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
خدا رو چه دیدی شاید اونا چیزی ببینن که شما نتونی ببینی از این رزمایش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
اونا که رفتن پناهگاه
تکنلوزی نظامی صدر همه تکلنوزی هاست
خسته کننده شدید دیگه
اقتصاد مملکت نابود شده
ایکاش مقصر حمله به هواپیما مسافربری رو اعلام می‌کردند
برای حفظ اسلام و نظام اسلامی و از بین رفتن نارضایتی مردم از بی تدبیری بعضی ازمسوولین دلمان به سپاه خوش است . حداوند پشت و پناهتان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
جالا این کار قیمت گوشت و روغن را پایین آورد، یا از اجاره خانه ها کم کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
نمی دونم به خدا مثبت بدم یا منفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
والا نمی دونم مثبت بدم یا منفی
هم درست میگی هم اشتباه میگی
هم اشتباه میگی هم درست می گی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
احسنت ! سپاه و بسیج نور چشم همه مظلومان و مستضعفان هستند. والعاقبة للمتقین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
ما تنها امیدمون خداست
کجای این الان ماهوارا نور بود
سرداران محترم . نرخ ارز، طلا، بورس ، بیکاری ، تورم ، گرانی ، مسکن ، خودرو ............ را کنترل کنید ؟؟؟؟؟ جنگ جای دیگر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
وظیفه سرداران وامیران ارتش ، در بخش نظامی است که به خوبی تمام انجام داده اند و امروز در توان دفاعی حرف نداریم. سکه و دلار و ارز و گرانی ، وظیفه دولتی های کت و شلواری است که متاسفانه کوتاهی و شاید هم خیانت کرده اند !! همان کت و شلواری هایی که با هشتگ های حمایتی شما در سال 92 روی کار آمدند.یادتون هست که؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
اگر وظیفه ی نظامی هاست پس چرا دولت انتخاب میکنید؟
خب یه ماهواره هم بفرستید که این شبکه های ایران ازین ماهواره ی عربست عربستان قطع بشه تا خودمون پوشش بدیم و اساسا دلار دلار هی نریم و به اون ها بدیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
داداش ماهواره بدر 26یا همون عربست که می فرمایید. یه مقدار از سهمش مال ایرانه
فرماندهان بسیج هم هشدار جدی به دشمنان داخلی دادن
کو کجاست تصاویر؟
ای کاش چند تصویر از رصد ماهواره نور رو می شد دید
واقعا فکر می کنید ناو هواپیمابر اونقدر بی دفاع است که با این امکانات محدود بهش حمله کنیم و تصرفش کنیم!!!!
تازه تصرفش کردیم امریکا بدون هیچ عکس العملی ما را نگاه می کند
واالله باالله اون ناوها غرق کردنشون به این راحتی ها نیست. با این کارها فقظ برای مردم و مملکت هزینه درست میکنید. با گفتگو همه چیز حل شدنیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
کامنتت خیلی حرف توش بود
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
ای وووووووووووووووووووووووووووووووووول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
علیرضا با زبان بی زبانی میگه
از این کاراتون دست بردارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
شبیه سازی مهندس . سرای جنگی و قدرت انهدام کامل به کار برده نمی شه قصد زدن یه هدف تو دریاست و سبک اسارت پرسنل داخلش در موعد لزوم
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
علی برکت الله
با این همه رصد عملیاتی چطور جلوی انفجار در نطنز گرفته نشد؟
ای کاش به جای ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
آره والا، یکم به فکر ما آبادانی ها باشن. مردیم دیگه
کامنتها غیر قابل انتشارش بیشتر از منتشر شده هاست
انشالله کی قراراست بجنگیم
ماکه نون نداریم بخوریم
حداقل بریم جنگ
دو تا گلوله بخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
امریکایها سرباز میخان با 5000 دلار ماهی
سلام
همیشه در یک جهان پر از آشوب ، یک اقتصاد خوب داشتن نیازمند نیروی نظامی قوی است.
بدون شک سودهای باداورده روزانه ۴-۵ درصدی بورس نورچشمی عامل اصلی رشدشدیدنقدینگی وافزایش تورم و متلاطم شدن بازارهای رقیب مثل ارز وطلا وخودروومسکن است
والبته این وسط تنهاجاییکه ازابن رشد غیرعادی منتفع نمیشه تولید هست یک عده طمعکار که عمدتا ازرانت برخوردارهستند بخاطرهمین سوداوری بی منطق وبرای پرکردم جیبهایشان دربورس سرمایه گذاری میکنند ودولت هم چشمانش رابرتبعات مخرب این رشد نامعقول وغیرطبیعی بسته وفقط دنبال منافع خودشه
تازمانیکه رشدبی دلیل وغیرمنطقی بورس ادامه داشته باشد رشد نقدینگی وتورم وحشتناک ادامه خواهدداشت
سانی که منفی میگن همانهایی هستند که 3 سال پیش بعد از انتخابات ریاست جمهوری رقص و پایکوبی داشتند. مسیری رفتند که منجر به هزینه وحشتناک برای کشور شده و فقر روبدبختی و تهدید آورده.
حالا یه کمی هم از نظر نظامی خوبیم رو زیر سوال میبرند. بابا تو چشمتو بستی رفتی افتادی تو چاله! تقصیر دیگران چیه؟!
خدا قوت زنده باد اسلام
آقا یک سوال مگه میشه تکاور روی ناو هواپیمابر پیاده کنیم . خواهشمند است کارشناسان و دست اندر کاران نظر خودشونو بدن . خدایی تا حالا ندیده بودم.
آفرين بردلاور مردان ايران زمين
والا ما هدف این ماکت رو نفهمیدیم...
اول اینکه ناو هواپیمابر بیکار نمیشینه تا با هلیکوپتر نیرو پیاده بکنن روی عرشه...
دوم اینکه با اون حجم رادارها و سلاح های پیشرفته تا 30 کیلومتری این ناو هم نمیشه رفت...
سوم اینکه یه ناو هواپیمابر تعداد جت های جنگی که داره از کل جت های جنگی قابل پرواز ما بیشتره...
بجای اینکار ها مشکلات مملکت رو حل کنید...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل