بازدید 21811
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا

ایجاد دوگانگی «جان و نان» و «عزاداری و سلامت» غلط است/ اصل عزاداری باشکوه محرم مانند سال‌های قبل برگزار خواهد شد/ کرمانشاه، کردستان و خوزستان از پیک کرونا عبور کرده‌اند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایجاد دوگانگی "جان و نان" و "عزاداری و سلامت" غلط است و هر دو باید در کنار هم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند، اظهار داشت: مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) باید در سراسر کشور، با شکوه و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
کد خبر: ۹۹۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 25 July 2020
تابناک اجتماعیرئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایجاد دوگانگی "جان و نان" و "عزاداری و سلامت" غلط است و هر دو باید در کنار هم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند، اظهار داشت: مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) باید در سراسر کشور، با شکوه و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: امسال ماسک گذاری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی عزاداران و عدم تجمع و تراکم در یک مکان نیز جزو شکوه مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.

رییس جمهور تاکید کرد که این مراسم عزاداری با برنامه ریزی‌های دقیقی که انجام شده، باید به گونه‌ای برگزار شود که نه تنها بهانه‌ای در اختیار معاندین قرار نگیرد بلکه ایران را به الگویی برای سایر کشور‌ها و شیعیانی تبدیل کند که مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه زندگی ملت ایران با عشق به امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا و سوگواری برای سیدالشهدا عجین شده و ایرانی‌ها همواره توجه خاصی نسبت به اهل بیت (ع) و به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند، گفت: فرهنگ عاشورا و کربلا به عنوان فرهنگی بلند و منجی برای ملت ایران همواره محترم بوده و در حقیقت انقلاب، اخلاق و تعاون را مدیون امام حسین (ع) هستیم.

رییس جمهور افزود: اینکه ملت ایران در برابر زورگویی آمریکا ایستاده و مقاومت می‌کند به خاطر درس‌پذیری از فرهنگ عاشوراست و همین فرهنگ، مردم ما را استوار و مقاوم کرده است.
 
ایجاد دوگانگی «جان و نان» و «عزاداری و سلامت» غلط است/ اصل عزاداری باشکوه محرم مانند سال های قبل برگزار خواهد شد/ کرمانشاه، کردستان و خوزستان از پیک کرونا عبور کرده‌اند

روحانی با اشاره به تجربه خوب برگزاری محافل مذهبی در ماه مبارک رمضان و نحوه رعایت پروتکل‌ها در این ماه از سوی مردم، گفت: خوشبختانه برگزاری مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان به گونه‌ای بود که هیچ‌کس حتی معاندین نتوانستند بگویند که ماه رمضان موجب گسترش شیوع بیماری شده است و در ماه محرم نیز باید به گونه‌ای مراسم عزاداری برگزار شود تا در آن پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

رییس جمهور اظهار داشت: اصلِ عزاداری باید باشکوه و با عظمت مانند سال‌های گذشته برگزار شود؛ با این تفاوت که امسال استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و عدم تجمع و تراکم در یک مکان هم جزئی از شکوه مراسم عزاداری خواهد بود و باید به گونه‌ای این مراسم انجام شود که عزاداری امام حسین در ایران به الگویی برای سایر کشور‌ها در این زمینه تبدیل شود.

روحانی تاکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند میان دین و علم فاصله ایجاد کند و امیدواریم امسال فضای محرم با تلاش همه متولیان و مردم فضایی حسینی، عاشورایی و توام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به اعمال تحریم از سوی دشمنان در سال‌های اخیر و شرایطی که شیوع بیماری کرونا در ماه‌های گذشته برای مردم بوجود آورد و زندگی آن‌ها را با سختی‌هایی مواجه کرد، گفت: ملت بزرگ ایران در طول این دو سال و چند ماه تحریم و پنج ماه مبارزه با بیماری کرونا نشان داد که توان و قدرت کافی را برای مقابله و ایستادگی در برابر فشار‌ها دارد.
 

ملت ثابت کرده است که در برابر فشار دشمنان هرگز به زانو درنخواهد آمد


رییس جمهور افزود: این ملت بزرگ به خوبی ثابت کرده است که در برابر فشار و زیاده‌خواهی دشمنان هرگز به زانو درنخواهد آمد و با اراده، یاری و تعاون یکدیگر هر مشکل بزرگی برای مردم سهل و آسان شده است.

روحانی با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه برای حل مشکلات گفت: یأس باید از بین برود، چون اگر ناامیدی جامعه را فرا بگیرد موفقیتی در کار نخواهد بود؛ ما همواره به آینده و کسب موفقیت امید داریم و می‌دانیم در نهایت پیروزی و موفقیت در اختیار ملت‌مان قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور تدبیر و برنامه ریزی صحیح را از دیگر الزامات مورد نیاز جامعه برای عبور از سختی‌ها و مشکلات برشمرد و افزود: امروز در کشور همه بخش‌ها با برنامه‌ریزی مناسب به وظایف خود به خوبی عمل کردند که توانسته‌ایم در مقابله با بیماری کرونا به موفقیت برسیم و اگر یکی از این بخش‌های درمانی، اجتماعی، فرهنگی و تولید کارِ خود را به خوبی انجام نمی‌داد نمی‌توانستیم موفق شویم.

روحانی تصریح کرد: اگر در داخل کشور ماسک ان.۹۵، دستگاه ونتیلاتور، گان و دارو تولید نمی‌کردیم و نگاه‌مان به بیرون بود، امروز در مقابله با کرونا با مشکلات زیادی مواجه بودیم، اما با تلاش همه بخش‌ها علیرغم تحریم و سختی‌های عدیده شاهد مشکل حادی در این راستا نبودیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت با همه توان تلاش می‌کند تا از مشکلات مردم بکاهد، اظهار داشت: در همین ایام دو مصوبه برای کمک به مستاجران داشتیم که از جمله آن اعطای وام برای تهیه ودیعه مسکن با نرخ ارزان قیمت ۱۳ درصد بوده است.

وی روحانی افزود: در دیگر بخش‌ها و کمک به کسب و کار‌ها و افراد جامعه دولت مداوم تلاش‌های گوناگون خود را انجام داده است.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز ملت ایران با همه توان در زمینه تولید و فعالیت اقتصادی حضور دارد، گفت: افتتاح پروژه‌های گوناگون در بخش‌های گوناگون که هر پنجشنبه انجام می‌شود، نشان از این است که کشور در حال تلاش و فعالیت است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز رفع نیاز‌های بهداشتی، غذایی و درمانی مردم در اولویت است و همه بخش‌ها در این زمینه تلاش می‌کنند، گفت: پس از گذشت چند ماه از شیوع جهانی ویروس کرونا، تقریبا همه کشور‌ها به این نتیجه رسیدند که باید تمرکز بر نظام بهداشتی باشد و اقداماتی مانند استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی انجام شود تا مردم نیازی به مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشند.

رییس جمهور با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری اغلب کشور‌ها به سراغ ایجاد ممنوعیت‌های کلی و تعطیل کردن تمامی بخش‌های جامعه رفتند، اظهار داشت: هنگامی که ممنوعیت کلی برقرار می‌شود زندگی مردم با مشکلات گوناگونی مواجه خواهد شد لذا پس از مدتی همه به این نتیجه رسیدند که باید بازگشایی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و راه حل این است که اصول بهداشتی در جوامع رعایت شده و نظارت‌های سخت‌گیرانه نیز اعمال شود.

وی با اشاره به ضرورت حفظ نشاط و روحیه جامعه گفت: اگر جامعه‌ای روحیه خود را ببازد و دچار افسردگی شود و مدام اضطراب به جامعه القا شود، نمی‌تواند در انجام کار‌های خود موفق شود. البته ترس معقول صحیح است و مردم می‌بایست از این بیماری به عنوان بیماریِ خطرناک، ترس داشته باشند تا اصول بهداشتی را رعایت کنند، اما بین ترس معقول با اضطراب تفاوت وجود دارد.

رییس جمهور ادامه داد: باید در تبلیغات بر اصولی که مردم برای مقابله با بیماری انجام بدهند، تاکید کنیم، اما می‌بایست بر اصل تولید هم تاکید داشته باشیم؛ یعنی زمانی که به مردم می‌گوییم باید از ماسک استفاده کنید باید ماسک به وفور و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داشته باشد.

روحانی با تجلیل از مسئولیت‌پذیری و روحیه فداکاری، تعاون و یاری یکدیگر در میان مردم ایران به ویژه در ایام خاص سال مانند عرفه و ایام محرم و صفر گفت: ان شاءالله امسال مراسم دعای عرفه نیز در مساجد و محافل با رعایت پروتکل‌ها با شکوه و به خوبی برگزار خواهد شد.

رییس جمهور ادامه داد: افرادی که تمکن مالی دارند در ایام عید قربان در حد توان‌شان با قربانی کردن و تقسیم گوشت آن میان فقرا به آنان یاری کنند.

روحانی تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که بیماری کرونا را نباید کوتاه‌مدت و مختص به چند ماه در نظر بگیرند بلکه باید برای کل سال و شاید ماه‌های سال آینده و تا زمانی که واکسن این بیماری تولید شود و به تایید برسد، آمادگی داشته باشیم و برای بلندمدت برنامه‌ریزی و نظارت کرده و در برابر تخلفات با قدرت بایستیم.

رییس جمهور افزود: خوشبختانه بر اساس گزارش‌ها در برخی از استان‌ها با اجرای پروتکل‌ها و تلاش مردم توانسته‌ایم از پیک بیماری عبور کنیم و در برخی استان‌ها نیز که در حال ورود به پیک بیماری هستیم، باید مراقبت‌های بیشتری اعمال کنیم.
 
مشروح سخنان رئیس جمهور متعاقبا منتشر می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۱
به به اقای روحانی شما که بهت گفتن حسابی وعده بده به مردم اما شجریانم حتی نزاشتن برگردونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
عواقب تصمیمات اشتباه اخیر ماههای اینده گریبان این مردم را خواهد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
از شمبه همه چیز عادیست
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ترامپ هم عین همین حرفها رو میزنه، اونکه آمریکاس به زانو درامد، شما که جای خود دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
همانطورکه پیشبینی میشد روندکاهش دستوری قیمت ارزوسکه خیلی زود متوقف شد وسکه به کانال ۱۱ میلیون و دلاربه ۲۳ هزارتومان بازگشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ویروس کرونا با مجلس عروسی مشکل داره و باعث شیوع گسترده بیماری میشه ولی با هیات عزاداری و تجمعات مذهبی مشکلی نداره
خدمت می رسیم جناب رئیس جمهور! البته شما تفصیری ندارید بلکه مردمی مقصرند و عشق عزا‌داری تمام وجودشان را گرفته . این وسط کادر درمان‌ چه گناهی کرده که این جماعت عوام رو‌ باید ویزیت و درمان کنه، خدا می دونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
خواست دولت مصونیت جمعی است وبهای ان را مردم و کادر درمانی بپردازند
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ببخشید یه سوال ؛ اگه امسال مراسم عزاداری برگزار نشه ، چی میشه ؟

زمین به آسمان میاد ؟

خدا سایر عبادات ما رو قبول نمیکنه ؟

کجا این خدا گفته که عزاداری کنید ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
خاک برسر ما که شما رییس جمهورمونی خااااااااااااک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
حج که از واجبات است بخاطر کروناتعطیل شد . عزاداری که ازمستحبات است. من نمیدانم چرا مسئولین مملکت ما دوست دارند با علم مخالفت کنند ودر این برخورد دین را هم تخریب کنند. آقای رییس جمهور ازشما بعیداست مثل امام جماعت مسجد محل نظربدهید؛ فرض کن یکسال هم عزاداری توسط هر فردی در خانه خودش برگزارشود واز تلویزیون بصورت مجازی پخش شود چه اشکالی پیش خواهدآمد.
ارادت ما به ائمه اطهار مخصوصا امام حسین (ع) همیشگی است
امیدواریم امسال هم در خدمت امام حسین (ع) و عزاداران آنحضرت باشیم
انشاءالله کرونا بزودی ریشه کن شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
امام حسین(ع) یک ساعت زیر یوغ ظلم نرفت،
حاج رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
چرا برای حسین ؛ گریه می کنی جانم؟ حسین مظهر شرف و عزت و جوانمردیست . ز خون خویش گذشت حسین اما ، به زیر بار ظلم
. نرفت هرگز .
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
البته اگه این روالی که شما میفرمایید ادامه پیدا کنه ، خیر جانم کرونا ریشه کن نخواهد شد و فاجعه به بار خواهد آمد .
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ولله نمیدونم حسین (ع) گریه ما رو میخواد چکار ؟!؟

این بزرگوار سرور جوانانه بهشته ، نوه پیامبر خداست ، عزیز خدا و رسول خداست .

دیگه عزاداری چرا ؟

اگه واقعاً راست میگید حسین رو دوست دارید ، راهش رو ادامه بدید . چون این حسینی که ما و دنیا میشناسنش ، زیر بار ظلم نرفت . میفهمی ؟!؟
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
نه آسمون به زمین نمیاد. مگه دقیق نخوندی " بهانه‌ای در اختیار معاندین قرار نگیرد
یعنی بیشتر تصمیم گیریها و کارهامون تکیه بر همین هدف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
وقتی تجمع بشود حالا در هر مراسمی کسی که به کرونا مبتلاست دیگران را هم مبتلا میکنه و او نیز دیگران را و این چرخه همچنان ادامه داره و کرونا همچنان جولان میدهد و قربانی میگیرد اونوقت شما میگی انشاء الله
. کرونا بزودی ریشه کن بشه
کاظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
باسمه تعالی. احسند
در اسلام و مکتب حسین (ع) عدم رعایت بهداشت جایی ندارد

پاکیزگی نشانه ایمان است
حتما برگزار می کنیم به شرط اینکه همه مسئولان و مقامات در صف اول در بین مردم و در خیابان باشند!!!
آقای روحانی و بقیه اگر به عزاداری اعتقاد دارید و مردم را تشویق می کنید به این کار اول از همه خودتان باید بیایید بین مردم تا ببینیم چقدر تعهد به حرفی که می زنید دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
اول وجود دوم سجود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
یعنی از ویلاهاشون بیان بیرون؟؟؟ !!!!!!!!!!
آقای روحانی ، همین حرفهای عبور کرده اند و عبور کرده اید و عبور کرده ایم و ... که دائم از دهن شما در میاد ، کد غلط به مردم میده تا همه چیز رو رها کنند. فعلا هیچ عبوری در کار نیست برادر من. چرا از رفتارها و حرفها و تصمیمات غلط گذشته که کارو به اینجا رسوند درس نمیگیری بزرگوار؟!
تا کی مردم باید تاوان اشتباهات و مدیریت نادرست شما رو پس بدن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ولله راست میگی ؛ ما کرمانشاهی ها پدرمون دراومد تا اوضاع رو کمی آروم کردیم . محض رضای خدا دست از این فرمایشات بردارید آقای به اصطلاح رئیس جمهور !!!!
جناب روحانی دین اعتقادی و علم تجربی و استدالی است از این دید با هم چندان ارتباط مستحکمی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
پایه دین بر مبنای عقل منطق و حقیقت استوار است
بسه دیگه هیچی نگو. فقط هییییییییییسسسسسسس
ما که نمی ریم آنهایی هم که میروند اکثرا ارزشی هستند که شمارشان هم بسیار کم شده است
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
کسی هم توقع ندارد که شما و امثال شما در فرانسه
اعتقاداتتان با مردم داخل ایران یک نوع باشد و اینکه میگی اینهایی که میروند اکثراً ارزشی میباشند و تعدادشان نیز کم است چشمهای به بصیرتت را بازکن تا بهتر ببینی بدبخت فرانسوی زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
قاسم خان، از آنتی فیلتر استفاده میکنند وگر نه داخل ایرانند.بهتره وقتی اطلاعی ندارم حرفی نزنی
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
در ارتباط با صحبت بنده ی ساندیس خور و‌ مواجب بگیر، آقای قاسم عزیز، به کوری چشم شما و دیگر ساندیسیان عزیز، ما چند سالیه که این مسایل را گذاشتیم کنار. وبا عزاداری هم مخالفیم چون شده سلاح یک عده برای ظلم بیشتر، طبق سخن امام حسین در شب عاشورا، چنانچه دین نداری لااقل آزاد مرد باش. ما سعی میکنیم آزادمرد باشیم. نه اینکه دین داشته باشیم ولی ظلمم بکنیم
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
جناب قاسم عزیز !! خود امام حسین شب قبل از شهادتشان به زینب فرمودند ؛ اگر فردا من کشته شوم مبادا بر من صورت بخراشی و گریبان پاره کنی که این از اعمال جاهلیت است . فهمیدی ؟

ضمناً هیچ کجای قرآن هم حرفی از عزاداری برای بزرگان دین نیامده ، بلکه فرموده برمرگ عزیزانتان صبر و بردباری پیشه کنید .

فهمیدی یا بازم توضیح بدم ؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
اتفاقا بسیاری از آدمهای باشعور ارزشی ومذهبی که تعدادشون هم کم نیست بخاطر حفظ جان هموطنان نمی روند.انشاا... سال آینده
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
خدمت ناشناس های 16:14
16:18
17
خدمتتون عرض کنم که شماها اول با اسم واقعی بیایین نه ناشناس
ساندیس خوری بهتراز جیره خوری برای غب استرسوم بهقول ریس جمهور ائمرو سیاسی نکنید ائئمرو برای مردم بزارید
4 شما به فکر اون دختر پسرها باش که کارهای عیره اخلاقی میکنن تو یخیابون تو این کرونا پس هروقت حرف داشتینبا اسم اصلیتون بیاید
چرا توی این شرایط میخواید همچین تجمعاتی رو برگزار کنید ؟؟؟
لابد براش پروتوکول تعریف کردید نه ؟ مثل بقیه پروتوکول هایی که تعریف کردید و حتما هم داره اجرا و نظارت میشه بهشون ؟؟؟
مملکت کلا رو حرف بنا شده ، چه وضعیه
اگر جامعه‌ای روحیه خود را ببازد و دچار افسردگی شود و مدام اضطراب به جامعه القا گردد نمی‌تواند در انجام کار‌های خود موفق شود.
ممنون از مسئولین مملکتی!خدایا خودت به این مردم رحم کنید.درمحرم چه کربلایی خواهیم داشت
والا هیچ یک از کشورهایی که به طور کامل کرونا رو مهار کرده اند با این اطمینان نمیگن عبور کرده ایم و این همه ادعا ندارن.

ما که داریم روزی ۴۰۰ کشته میدیم اصلا نباید در حال حاضر به عبور حتی فکر کنیم. من نمی‌دونم این اطلاعات غلط رو چه کسی به ایشون میده و حرف تو دهنش میگذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
دلار را هم مهار کردن اما برا چند روز
این آقا نان مردم را آجر کرده حالا قصد جانشان را کرده ... یک نفر جواب بدهد اگر خطری نیست پس چرا مدارس و دانشگاه را تعطیل کردیید و چرا به اصناف می گویند می بندیم . اصلا شما رسما بگویید استثناعا امسال غذای نذری برقرار نیست بدلیل کرونا ... ببینید عزا به کدام سمت خواهد رفت . بخدا مسلمانی اینگونه نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
امثال این تفکر ، بدجوری دین رو به مسیر دیگری منحرف کردند .
سايتتون روي گوشي، افتضاحه
از بس تبليغات اضافه كرديد آدم نمتونه يه مطلب رو كامل بخونه

اگر پول نياز دارين، شماره حساب بديد، مهطبينتون واريز كنن و ديگه نيازي به تبليغات نداشته باشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
حق با شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
جانا سخن از زبان مامی گویی...تبلیغات هم اکثرا ناخوشایند و آزار دهنده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
آی گفتی ..
نمیشه ایشان اصلا حرف نزنند و خطابه نکنند؟ الان مردم دارن بیشتر مراعات میکنند و ماسک میزنند. میترسم با حرف های این آقا دوباره سهل انگاری ها شروع بشه
نگران نباشید. به تمام کارها و زندگی و مراسم بر گردید. همگی بیمه حسن روحانی و شرکا
شرکت در مراسم محرم خوب است.امیدوارم رئیس جمهور خودش هم حداقل یک جلسه در این مراسم ودر کنار مردم حضور داشته باشد تا صداقت در حرف و عمل او برای مردم به اثبات برسد.دوصد گفتار نیرزد به نیم گفتار
من یاد صفهای گرفتن نذری که می افتم فکر می کنم صحبتهای جناب روحانی برای مراعات پروتکل ها مطلقا محقق نخواهد شد
پارسال یه زانتیا برای گرفتن شربت نذری در تقاطع یادگار فرخزاد چنان پیچید جلوی ما که نزدیک بود تصادف خونین رخ بده و چند ماشین بد جور با هم تصادف کنند
در جواب اعتراض یک تاکسی که می خواست از شدت عصبانیت باهاش دست به یقه بشه گفت ببخشید خواسم پرت شد !
جان مردم را به خطر انداخت برای شربت !
ایشون انتظار داره این افراد برای گرفتن قیمه نذری پروتکل رعایت کنند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
امسال امثال اون زانتیا میتونن دو بار نذری بگیرن
یبار با ماسک
یبار بی ماسک
مراسم عژاداری امام حسین را مصادره و دولتی نکنید.
سالیان سال است امام حسین را مردم کل دنیا زنده نگهداشتن نه عهده خاص در ایران که از دولت جبره و مواجب می گیرند و مراسم برگزار می کنند.
اگر طبق قانون بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری برای در گذشتگان مردم ممنوع اعلام میشود. چطور عده ای می خواهند با بودجه بیت المال به نام حسین مراسم بگیرند.
عشق به امام حسین در قلوب کل مسلمین عالم است.
خدا به خیر کند
جان ونان با هم ارتباط تنگاتنگ دارندولی عزاداری وسلامت الزاما رابطه ای ندارند واگر رابطه ای هست رابطه معنوی ست .اگر چه عزا داری از مستحبات موکد است کاملا قبول وجای بحثی در آن نیست .ولی اگر خدایناکرده احتمال به خطر افتادن جان عزادار مطرح باشد قضیه فرق میکند.همانطور که نماز که یکی از مهمترین اصول دین است را نمیتوان در محل پرخطر مثلا مسیل برگزار کرد این حکم را به عزاداری در شرایط کرونایی هم میشود تسری داد
یکی از اساسی ترین قدم ها برای کنترل کرونا در سطح کشور اینه که جلوی اظهار نظرهای خام و نسنجیده بعضی ها گرفته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
چرا بعضی از نظرها ، جلو همه نظرها را بگیرید کار از محکم کاری عیب نمیکنه
البته که گفتنش برای شما راحت است وقتی کس دیگری جانش را در کف دست می گیرد و در خط مقدم، در کانون آلودگی، با این بیماری مبارزه می کند.
آرزو نمی کنم که ای کاش امام حسین اینجا بود تا نظرش را می شنیدیم چون یقین دارم نظرش چیست.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
عزاداری برای امام حسین (ع) به شرطی قابل قبول است که نماز خوان و متدین واقعی و مقید به انجام کمک به مستمندان باشند
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
به نظر شما ؛ امام حسین (ع) اگر میبود ، دستور به عزاداری برای خودش رو میداد ؟!!!؟
رییس جمهور افزود: این ملت بزرگ به خوبی ثابت کرده است که در برابر فشار و زیاده‌خواهی دشمنان هرگز به زانو درنخواهد آمد و با اراده، یاری و تعاون یکدیگر هر مشکل بزرگی برای مردم سهل و آسان شده است.
از کدوم ملت صحبت میکنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
بله ولی از فشار و زیاده خواهی دوستان به زانو درآمدیم
خاک بر سر من که به چون تویی اعتماد کردم و رای دادم ... داغ هزار ساله پشت دستم می‌گذارم ... در سیستم بهداشتی پزشکان و پرستاران و ... دارند نابود می شوند و شما ساز خودت را می زنی؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
اگر رئیسی بود کرونا نمی امد ؟؟
یا تحریم نمی شدیم که اوضاع مملکت این شکلی باشه ؟
این همه دزد و رانتخوار و حرام خوار که این چند ساله رشد نکرده اند
دولت پاک دست احمدی نژاد و دزدهای کذایی یادت هست ؟؟
داداش خودتو ناراحت نکن

من از روحانی دل خوشی ندارم ولی هر کس بود بهتر از این نبود
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
روحانی = رئیسی = قالیباف = خاتمی = جلیلی = جهانگیری = همه مسئولینی که هم اکنون مردم رو به روز سیاه نشانده اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
محمود را یادت رفت ؟؟
ننگ بر بانیان وضعیت اقتصادی امروز کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
بی شماررررررررر
شما اشتباه می کنید .
به هیچ وجه نباید مردم تجمع کنند چه عزاداری محرم باشد چه عروسی و ... برگذار نشدن محرم از ارزش ها محرم نمی کاهد بلکه با دستور غلط شم جان بسیاری به خطر می افتد . شما معتقد به همگیری گله ای هستید و اجرا می کند اما در کلمات اعلام نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ایشان سعی دارد که هرچه سریعتر ۳۵ میلیون نفر باقی مانده را هم مبتلا کند و این که چند نفر دیگر جانشان را باید از دست بدهند اصلا مهم نیست
از قضا در کنار هم قرار دادن عزا و سلامت یک مغالطه آشکار است.کدام میات میتواند در اوج هیجان عزاداران فاصله اجتماعی را تضمین کند؟
چرا با کلمات بازی میکنی عمو؟ سفرها را محدود کن طرح ترافیک را کنسل کن برای نزدن ماسک جریمه قرار بده .مناطق قرمز را ۳ هفته قرنطینه کن
تا نان تضمینی برقرار شود نه یک نان بازای هر جنازه
مطمینا به الگویی برای تمامی دنیا بدل خواهیم شد منتها از آن دسته الگو هایی که هر کاری که ما کردیم رو انجام ندن
تا کی باید این ادم را تحمل کنیم خدا میداند.8
یشان در سخنان خود گفتند لازم نیست که زمان برگزاری عزاداری آقا امام حسین ۳ تا ۴ ساعت باشه که منجر به کرونا بشه، بلکه عزاداران می‌توانند مراسم را در مدت زمان کوتاه تر و حدوداً ۱ تا ۱/۵ ساعت انجام بدهند

سوالی که در اینجا مطرح میشه اینه که آیا مدت زمان یک تا یک و نیم ساعت برای شیوع کرونا کافی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
نه دیگه !
کرونا تا آتیش کنه سه ساغت طول می کشه !
قبلش تعطیل می کنند و فرار می کنند خونه هاشون
البته اگه صف خورشت قیمه طولانی نشه !
عزاداری اهل بیت بسیار محترم و عزیز است لیکن در شرایطی که حتی اماکن آموزشی و مدارس و دانشگاهها هم تعطیل است چه ایرادی دارد این مراسم تعطیل شود و مومنان در منزل خورشان عزاداری کنند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
بحث بحث قیمه اس
منتظر موج ۳ و ۴ و ۵ و۶ کرونا باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
کرونا تو ایران به دلیل مسئولین آگاه و فهیم و بعضاً کاردان، موج مکزیکی میرود
. هر روز خبر می دهند که دلیل اوج گرفتن مجدد کرونا شرکت مردم در مراسم عزا است از آن طرف حکم می دهد که مراسم عزاداری امام حسین باید باشد. بابا حج خانه خدا که از فروغ دین است تعطیل شده، چه لزومی دارد که مراسم عزاداری که مستحب است برگزار شود.
حالا ایشون بگه مراسم محرم باید برگزار بشه! مردم خودشون باید عقلشون را بکار بیاندازند و به این مراسم که محل پخش بیماری و وسیله ی مرگ عده ی زیادی خواهد شد نروند. با ماشین یک میلیاردی نرو شربت نذری و چایی تو لیوان پلاستیکی بخور! اینا هیچکدام در اصل مراسم بزرگداشت ظلم ستیزی امام حسین نیست! دعا و نماز را هم یک سال در منزل بخوانید. پول نذری را هم بدهید دستگاه اکسیژن ساز برای مناطق محروم بخرید به جای اینکه خورشت قیمه بدهید به شکم ‌سیران و مردم را مریض کنید! یا بدهید به مراکز کودکان بی سرپرست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
متشکرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
درود بر تو
اون بخش ماشین یک میلیاردی ... رو خیلی خیلی خوب گفتی بیست و بیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
بسیار عالی ، امام حسین ع یعنی عقل و راهش مراجعه به عقل
نظارتی وجود ندارد و پروتکلها و دستورالعمل فقط روی کاغذ است و اجرا نمیشود و بیماری هم درحال گسترش است
شنبه ۴ مرداد ساعت ۱۶:۰۷
دلار ۲۲۸۵۰
سکه ۱۱ میلیون
حج که جزء واجبات است یک سال تعطیل اگر عزاداری هم یک سال تعطیل شود اتفاقی نمی افتد که هیچ بلکه موجب رضایت خداوند و حضرت امام حسین هم هست. اگر حتی امکان ابتلا یا فوت کن یک نفر باشد برگزاری مراسم حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
بله شما درست میفرمایید . حجی که خداوند ما رو به اون امر فرموده تعطیل شده ، در حالیکه در هیچ کجای قرآن امری به عزاداری نشده .
دوگانگی وجود ندارد جان مردم هیچ جایگاهی در تصمیم گیری ها ندارد
جناب شیخ اگر یادتان باشد در موقع سوگند حین تنفیذ حکمتان در مجلس وپیشگاه نمایندگان ملتد از مواردی که مکلف به حفظ انها میشود یکی استقلال کشور وبعدا جان ومال وامنیت مردمه ،این روزها هردو در معرض شدیدتریت هجمه وتهدید هاست یکیداز جانب چینی ها ،وان دگری از طریق کرونا ،برای یکسال مراسم مذهبی تعطیل شود طوری نمیشود ،بجای توسل بهروسها وچینی ها برای بقایدخود ونظامتان بهتره روابط خودرا با مردم باز سازیرکنید وبر مردمدتکیه کنید نه به اجانب
همش تبلیغات هست سایت تابناک نمیشه مطالب را خواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
درامدها با ریال و هرینه ها با دلار است
مشکل تبلیغات بیشتر در موبایل است
ایران به بدترین الگو در مبارزه با کرنا در جهان تبدیل شده است هم جان و هم نان مردم از دست رفت
شما در کجا برنامه ریزی دقیق داشته اید که مراسم عزاداری دومی اش باشد؟ ما باید براساس عقل و علم تصمیمی که به مصلحت مان است بگیریم ن
تا دیروز مردم را بخاطر این که برای مرگ عزیزانشان مراسم عزاداری بر گزار کردند سرزنش می کردید و آنها را مسبب ازدیاد بیماری می دانستید حالا خودتان می خواهید عزاداری با شکوه برگزار کنید؟ پس چرا مردم برای عزیزانشان نکنند؟
شمال رفتن و تجمع در کنار دریا و جنگل ها و مراکز خرید و تفریحی و عروسی و تشییع جنازه و غیره و ذالک ایرادی ندارد فقط در مراسمات مذهبی کرونا انتقال می یابد. آخه مخالفت با مقدسات بعضی ها رو میخواد به کجا برسونه چرا بعضی ها اینقدر عقده ی مذهب و دین رو دارند. امام حسین (ع) و دین و مذهب از قلب و جان این مردم رفتنی نیست. الکی خودتون رو به در و دیوار نکوبید. تا قیام قیامت دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) پای علم خواهند ماند و در کنار همه ی کارهای نیک و صدقه و کمک به هم نوع، بساط عزاداری و نذری و .... هم برپا خواهند کرد . ان شاء الله.
اگر شما به دستوالعمل ها پایبند بودید چطور 15000000 نفر کرنا گرفتند
همین 25000000 نفر دلیلی است که شما باید استعفا کنید
مجلس هم که حقیقتا حیف از پولهایی که برایش خرج میشود برای اینهمه مشکلات مردم چکار کرد
برای جلوگیری از اینهمه تصمیمات اشتباه چکار کرد
اگر فضای مجازی نبود دیگر مجلس هیچ حرفی برای گفتن نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
حجاب
دوچرخه سواری زنان
فضای مجازی
تا پایان مجلس مهمترین موضوعات همینه
زدن توی سر زنان بی خطره و یک عده خوشخال هم می شوند
از نظر مسئولان فقط سینما و تئاتر و عروسی ها عامل شیوع کرونا هستند هیات های مذهبی که هیچگاه هم اصول بهداشتی در آنها به درسیتی رعایت نمی شوند مورد نداره
هر کس به هیات ها ی مذهبی برود به تجمعات دیگر مثل سینما و عروسی و عزا برود و عامل شیوع کرونا شود قاتل است تفاوت نمی کند نیتش چه بوده و شامل رحمت خدا و بخشش خدا هم نخواهد شد
خود اقا ابا عبد الله هم اگر حالا باشند حاضر نيستند مردم مريض شوند
لطفا برای اونایی که بیماری خاص ( من جمله دیابت) دارند یه شرایط بذارین که بتونن داروهای واجبی که تایید شده و هزار بار ازمایش و ... دادن که مریضند بدون مراجعه به بیمارستان (توی بیمه سلامت باید حتما دارو رو بیمارستان بنویسه چون جای دیگه تحت پوشش نیست) بگیرند . به خدا استرس گرفتن دارو باعث شده چند ماه بی دارو باشم و بیماریم بدتر شده کسی رو هم ندارم برام بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
این که به دولت ربطی نداره دولت مسئول عزاداریه!!!!
هرکی میخواد بره عزاداری بره اما من به شخصه به خانوادم گفتم کسی حق نداره پاشو بذاره بیرون تو اون ایام... تا 2 هفته هم با هر شخصی که بدونم در عزاداری حضور داشته نه حرف میزنم نه مراوده میکنم! اگرم بعد دهه اول خدای نکرده افتاد مرد اصلا ناراحت نمیشم...اونجاست که باید گفت چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟؟؟
به دولت هیچ امیدی نبندید...مردم خودتون به فکر خودتون باشین!!!
از قدیم گفتن : چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

والا امام حسینم راضی نیست یه عده بخاطر عزاداریش بیوفتن بمیرن یه خانواده ای داغدار یا بی سرپرست شن!!!
حالا دیگه من که دوبار رای دادم مثل سگگگگگ پشیمون هستم اما ببینیم مردم خودشون چقدر فهم و درک دارن که تو این مراسم شرکت نکنن و وضع رو از این هم بدتر نکنن, اگه مردم امسال شرکت کردن پس مطمئن باشید دیگه هیچ امیدی به این ملت نیست و بهتره هرکسی فقط کلاه خرشو بچسبه که از این بدبختر نشه
اگه عزاداری مجازه پس چرا عروسی ها رو لغو کردید ایا کرونا فقط در عروسی هاست میدونید الان چند تا جون عین من میخوان برن سر خونه و زندگی نمیتونن چون عروسی ممنوع کرونا فقط تو شادی میاد ایا
چقدر ساده هستین. ما مذهبی ها امثال هیئت نمیریم و تنها در خانه عزاداری میکنیم. حسن روحانی با این جنجال ها حواستون رو از گرانی ها و ناکار امدی دولتش پرت میکنه. یکم باهوش باشید که اگه باهوش بودین بهش رای نمیدادین
شما خودت با دوگانگی بد و بدتر رای اوردی
خانه خدا را بسته اند. آنوقت این آقا می گوید در مناطق قرمز هم عزا داری کنید. با رعایت پروتکل!! اولا این به مردم مربوط است دستوری نیست. ثانیا. عقل. منطق. خدا. پیامبر. امام. چه می گوید!!
ملت عزیز محرم را در فضای مجازی برگزار کنید. بیش از این سبب رنج خودتان و عزیزانتان و بقیه مردم نشوید. دولت بیچاره را تحت فشار گذاشته اند همان اتش به اختیاران همیشگی که مردم تجمع کنند در مکان ها. مردم شما عاقل باشید.
کسانی که مردم را به حضور در کوچه و خیابان و مسجد و تکیه و ... برای مراسم محرم دعوت می کنند اما خودشان حاضر نیستند ..
این همه تبلیغ کردی تابناک باعث میشه اعصاب همه خورد بشه و برعکس باعث ضد تبلیغ بشه تو بورس نروم حتی اگر ۱۰۰ درصد سود دهد از اسم ابراهیم متنفر شدم کنکور هم صد سال پیش دادم اگه جوان بودم الان به خاطر این رو مخی ها قید کنکور را می زدم کاری کردید کهمردم حتی از تبلیغات مفید هم روی برگرانند به جای اینکه با بیست نفر قرار داد ببندی با یک نفر قرار داد تبلیغات ببند و از همان یک نفر پول بیست تبلیغ رو بگیر تا پولی که میگیری حرام نباشه و موجب آزار مردم هم نشوی وقتی تابناک حرف مردم برایش مهم نیست دیگه از مسئولان باید چه توقعی داشت حتی اگه مشکل حل نشد هزینه های سایت را و مبلغ را اطلاع دهید و شماره کارت بزارید تا مردم پول دهند تا دیگه هیچوقت چشمشان به تبلیغ نخورد
رکورد بیشترین درصد غیرقابل انتشار هم زده شد
آقای روحانی تو فعلا رییس جمهوری. تحت تاثیر. حوزه ها قرار نگیرید.
دیروز یک نابغه ادعا کرد کرونا سکولاره حالا روحانی ادعا می کنه کرونا شیعه است و با شرکت کنندگان مراسم محرم کاری نداره!!!! فقط نمی دونم تکلیف جناب روحانی و بقیه چیه که در هیچ جا حاضر نیستن آفتابی بشوند اما کلی توصیه برای مردم دارند!!!!
آقای روحانی، جنابان مسولین مملکت، ما پیروز میشیم ما میتونیم ما پیروزیم وهزار تا ما، مردم، ملت، ما تو چی برنده میشیم، از کی قراره ببریم، بابا دشمن دشمن رو ول کنید، کدوم دشمن، ، بابا ملت به نون شبشون محتاجان، چی دارید میگید.
ویروس کرونا با مجلس عروسی مشکل داره و باعث شیوع گسترده بیماری میشه ولی با هیات عزاداری و تجمعات مذهبی مشکلی نداره
آقای روحانی با این حرفها بر ای ما اثبات گردید که ما چقدر در رای دادن میتوانیم اشتباه مهلکی مرتکب شویم این درسی شد که دیگه رای ندهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
روحانی هرگز اصلاح طلب نبود ولی با رای اصلاح طلبان رئیس جمهور شد و عملکردش باعث شد مردم تا مدتها حتی حاضر به نگاه کردن به صندوق رای نباشند
خدا شاهده دلم می خواهد ازین کشور فرار کنم ولی حیف که پولم اندازه نیست
باید فرار کرد تا راحت شد، حکم جهاد کبیر در راه خدا را هم دارد
علم در تصمیم گیریها جایگاهی ندارد بنابراین نباید انتظار بهبودی در وضعیت داشت
اینهمه استان در وضعیت قرمز نتیجه نظارت‌های سخت‌گیرانه است؟
از خدا بترسید
چهل کشور امروز بعد از بازگشایی ابتلایان به کرونا پیک های بالا زده است. ملت محترم عزاداری سرور شهیدان را درفضای مجازی انجام دهیم. دولت قدرت مقابله با گروهای فشار در مورد مراسم عزاداری محرم ندارد. عقل باید چراغ راهتان باشد.
شما و علم الهدی حاضرید بیاید وسط دسته عزا؟
حضور در مراسم عزادرای امسال از نظر شرعی وعقلی حرام هستش
اصل و فرع عزاداری چیه دیگه؟
ما هنوز از اثر تجمعات درس یاد نگرفتیم و به تلفات از 38 به 220 نفر در روز هم عادت کردیم وو به بیشترش هم عادت خواهیم کرد همانگونه که به دلار از 3/600 تا 25 عادت کردیم. ما اینیم و هیشکی هم نمیتونه مارا تغییر بده.
آقای حسن روحانی قافیه را پاک باخته است. هر روز اعتبارش کمتر و کمتر میشود. هیچ عاقلی برای سخنان ایشان تره هم خرد نمیکند. بیمارستانها در حال انفجارند.
این حرف رو مجبورن بزنن
اما مردم مجبور نیستن برن به عزاداری، به خدا اجباری نیست در اینجور چیزها اساسا!
خواهشا نرین
کادر درمان مظلوم است
متاسفانه دولت از هر ظرفیتی استفاده میکند تا به ایمنی گله ای برسد
اين پروتكل پروتكل كردنشون منو كشته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار