بازدید 41878
۴

نظر ۹ کارشناس برجسته داوری درباره گل پرسپولیس

کد خبر: ۹۹۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 19 July 2020

قضاوت بیژن حیدری و کمک‌های او در دیدار پرسپولیس و فولاد جنجال‌های زیادی را به وجود آورد.

یه گزارش تابناک ورزشی، سرخ‌ها در این دیدار پیروزی مهمی را به دست آوردند و جایگاه خود در صدر جدول برای پوکر قهرمانی محکم کردند اما بعد از بازی عده‌ای از هواداران فوتبال اعتقاد داشتند که گل این تیم در حالت آفساید به ثمر رسیده و مدافع سرخپوشان یعنی کنعانی زادگان نیز باید اخراج می‌شد. در همین خصوص نظرات ۱۰ کارشناس داوری درباره این صحنه گرفته شده است.

نظر ۹ کارشناس برجسته داوری درباره گل پرسپولیس

محمد فنایی: صحنه گل پرسپولیس را بیشتر از ۱۰ بار دیدم، آیا کسی گفته که آفساید بوده؟ به نظر من اصلا آفساید نیست، چون مهم لحظه ضربه است، وقتی بازیکن قرمز (سیامک نعمتی) ضربه را می‌زند، بازیکن هم تیمی اش (بشار رسن) پشت بازیکن سفید است. بعد توپ اصلا به مدافع خورده و بلوکه شده.

رضا سخندان: در یک صحنه بحث‌برانگیز، کنعانی‌زادگان برخوردی را با بازیکن فولاد داشت که بازیکن پرسپولیس به صورت سهوی پایش روی پای بازیکن حریف رفت که داور می‌توانست او را با کارت زرد جریمه کند. همچنین گل پرسپولیس صحیح بود، زیرا بازیکن این تیم نه جلوی دید دروازه‌بان را گرفته بود و نه کاری را در راستای مختل کردن دید دروازه‌بان فولاد انجام داد.

خداداد افشاریان: گل پرسپولیس سالم بود. مهاجم وقتی ضربه را زد توپ به مدافع حریف خورد و دروازه بان هم دایو خود را زد و مشکلی در دید او هم وجود نداشت، اگر این صحنه آفساید گرفته می‌شد، یک فاجعه داوری بود. در صحنه مشکوک به اخراج هم کنعانی زادگان اصلا ندید و خطا از قبل طراحی شده نبود و به خاطر این صحنه اصلا مستحق کارت قرمز نبود، کارت زرد شاید، ولی قرمز به هیچ وجه.

حیدر سلیمانی: کنعانی زادگان و بازیکن فولاد در یک جدال تن به تن با هم برخورد کردند و بازیکن فولاد به زمین افتاد. در این صحنه کنعانی‌زادگان در حال گام برداشتن بود و ناخودآگاه پایش روی پای حریف رفت. این یک بی‌احتیاطی سهوی و غیر عمد بود، اما اگر داور می‌خواست آن را عمد بداند باید کارت قرمز می‌داد و اخراج می‌کرد. گل پرسپولیس افساید نبود، در وهله اول مهاجم پرسپولیس از اول در آن منطقه قرار داشت، جا به جا نشد و حرکتی نکرد که مزاحم دید دروازه‌بان شود. دوم اینکه توپ به پای مدافع فولاد برخورد کرد و به درون دروازه رفت، بنابراین آفساید محسوب نمی‌شود.

محسن ترکی: من بازی را ندیدم و نمی‌خواهم نظری بدهم. (او در پاسخ به این درخواست که ویدیوی صحنه‌های مشکوک در واتس اپ برایش ارسال شود تا نظرش را بگوید نیز پاسخ منفی داد و گفت تمایلی به اظهار نظر ندارد)

سعید مظفری زاده: در دقیقه ۴۲ پای کنعانی زادگان روی ساق پای بوعذار رفت که ناخواسته بود و این صحنه به دلیل تصادفی بودن نمی‌توانست جریمه شخصی داشته باشد. پنالتی ای توسط این کارشناس در بازی دیده نشد.

نوید مظفری: کنعانی‌زادگان به دلیل انجام خطای شدید و لگد کردن مچ پای بازیکن فولاد باید با کارت قرمز جریمه می‌شد، گل سیامک نعمتی در شرایط سالم به ثمر رسید و آفساید نبود.

نوذر رودنیل: در صحنه خطای کنعانی او باید اخراج می‌شد، اما گل پرسپولیس آفساید نبود. من صحنه را خیلی مرور کردم توپ بعد از برخورد به مدافع مستقیم رفت در دروازه. یعنی بازیکن مهاجم مستقیم نزد که بگوییم بشار رسن ذی نفع بوده، او هیچ تاثیری نداشت. نا گفته نماند آقای حیدری به لحاظ دوندگی و جایگیری ضعیف بود، چون تازه از مصدومیت آمده. چند تا اخطار باید می‌داد نداد.

علی خسروی: زمانی که سیامک نعمتی شوت را می‌زند، بشار رسن در دو یا یک متری دروازه بان است و در تصاویر تلویزیونی گمان می‌کنیم که برای دروازه بان مزاحمت ایجاد کرده، اما وقتی از پشت دروازه صحنه را می‌بینیم متوجه می‌شویم مانع دروازه بان نشده و گل سالم است. این گل طبق قوانین جدید و حتی قدیم درست است. در صحنه خطای کنعانی زادگان هر دو بازیکن تعادلشان بهم خورد و کنعانی وقتی تعادلش بهم می‌خورد هیچ فرصتی نداشته که خطا انجام دهد و کاملا طبیعی است. من با چند داور و ناظر مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که خطایی نبوده.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اگه استقلال بود صددرصد افساید اعلام میشد .... فوتبال رو هم به لجن کشیدید
درباره تیم حکومتی نمی شود نظرداد
از اول فصل هم چیز بروقف مراد تیم برنده بود و هست. بدبخت تیم شهرستانی. اگر باد بدن یکی به تیم قرمز می‌گرفت آنهم در محوطه جریمه مسلم همه نظر به پنالتی صدرد می دانند. ولی باید پرسید شما از درون و روان شخص هم اطلاع دارید که عمد و یا سهو. در هر حال تیمتان قهر مان
ولی همیشه به حق و عدل رای دهید. تا نام نیکان بماند. مانند زیدان. قهرمان.
خیلی عجیبه که اکثر داورهای اینجا صحنه خطا بوعذار و کنعانی زادگان رو سهوی میدونن و اصلا عمدی در کار نیس از نظرشون ولی وقتی همین اتفاق در بازی برگشت فولاد و استقلال پیش آمد همگی متفق القول گفتن علی کریمی خطای غیر ورزشی کرده و به عمد دستش به گردن ابشک خورده
هیچ اشکالی نداره این قهرمانی مبارک تیم حکومتی
مهم اخلاق و وجدان آدماست ک هویدا میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر