بازدید 18224
پیمانه اقتصادی

مدرس خیابانی: تسریع در تحویل خودروی جانبازان در اولویت خواهد بود / خودروسازان هر سه ماه یک بار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند / دلار در صرافی‌های بانکی استراحت کرد/ چرا کره جنوبی دلار‌های ایران را نمی‌دهد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شد، رشد بی حساب و کتاب شاخص بورس امنیت اقتصادی کشور را به خطر می‌اندازد، ۶۰۰ هزار سفارش فروش سهام عدالت اجرا نشد، صادرات ۱۳ میلیون دلاری مرغ در سه ماهه اول سال، سکه امامی به ۱۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان رسید، طلا گران‌تر می‌شود؟ و امید خودروساز آلمانی به بازار چین را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 18 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز شد، رشد بی حساب و کتاب شاخص بورس امنیت اقتصادی کشور را به خطر می‌اندازد، ۶۰۰ هزار سفارش فروش سهام عدالت اجرا نشد، صادرات ۱۳ میلیون دلاری مرغ در سه ماهه اول سال، سکه امامی به ۱۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان رسید، طلا گران‌تر می‌شود؟ و امید خودروساز آلمانی به بازار چین را در بر دارد.

بورس قرمز شد

امروز شاخص کل بورس با ۳۲۵۵۳ واحد کاهش معادل منفی ۱.۷۷ درصد به یک میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۴۷ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۸۵۹۰ واحد کاهش معادل منفی ۱.۷۷ درصد به ۴۷۷ هزار و ۳۸۰ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۶۳۱ واحد رشد معادل ۱.۳۸ درصد به ۴۸۷ هزار و ۸۲۶ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۳۶۲ واحد رشد معادل ۱.۳۸ درصد به ۳۲۰ هزار و ۹۰۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۹۲۸۴ واحد کاهش معادل منفی ۱.۶۳ درصد به دو میلیون و ۳۶۹ هزار و ۱۵۴ واحد، شاخص بازار اول با ۳۵۸۹۳ واحد کاهش معادل منفی ۲.۵۷ درصد به یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۲۸۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۷۰۳۱ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۸ درصد به ۳ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۳۸۹ واحد رسید.

سقوط 30 هزار واحدی شاخص کل در نیمه اول بازار/ قرمز پوشی بورس

سقوط 30 هزار واحدی شاخص کل در نیمه اول بازار/ قرمز پوشی بورس

رشد بی حساب و کتاب شاخص بورس، امنیت اقتصادی کشور را به خطر می‌اندازد

حجت الاسلام باقری امام جمعه اسالم با بیان اینکه متأسفانه گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها به بازار بورس و سرمایه هم سرایت کرده است، افزود: سهام شرکت‌های دولتی که طبق گزارش‌های مالی خود آنها زیانده و تعدیل منفی دارند با شتاب چشمگیری رشد می‌کند. وی با بیان اینکه مسئولان باید نگرانی صاحب نظران و دلسوزان از رشد حبابی بورس را جدی بگیرند، گفت: این رشد بی حساب و کتاب شاخص و قیمت‌های بورس در جامعه تورم ایجاد می‌کند و امنیت اقتصادی کشور را به خطر می‌اندازد. رشد بورس باید معقولانه و بر اساس استانداردهای اقتصادی دنیا باشد.

۶۰۰ هزار سفارش فروش سهام عدالت اجرا نشد

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه از مجموع ۲ میلیون نفری که سفارش فروش سهام عدالت خود را دادند، تاکنون سفارش ۶۰۰ هزار نفر انجام نشده است که کارگزاری‌ها باید از اول مرداد پاسخگوی مردم باشند.

مدرس خیابانی: تسریع در تحویل خودروی جانبازان در اولویت خواهد بود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تأمین و تسریع در تحویل خودروهای مربوط به جانبازان دارای شرایط خاص حرکتی در اولویت این وزارتخانه قرار دارد. حسین مدرس خیابانی در مراسم امضای تفاهم نامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در همین شرایط سخت تحریمی، تولید خودرو در کشور طی سه ماه نخست ۹۹، با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده و برای مدیریت تقاضا، در عرضه نیز اصل بر قرعه کشی گذاشته شده که البته در قالب تفاهم نامه امضا شده امروز، تسریع در تحویل خودروی جانبازان به خصوص جانبازان با شرایط خاص در اولویت خواهد بود.

خودروسازان هر سه ماه یک بار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند

رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند، شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می کند. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، اظهار داشت: بنابراین، اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد، باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است، افزود: این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد. رئیس شورای رقابت در خصوص مطرح شدن تعیین قیمت خودرو آن هم به روش کلینیک، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می کند، به نحوی که از هفت تا ده متخصص در حوزه خودرو درخواست کرده با بررسی مستنداتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود. شیوا اضافه کرد: این روش فقط برای خودروهایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده شود و در مابقی خودروها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

امید خودروساز آلمانی به بازار چین

یک مقام ارشد گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد این خودروساز آلمانی انتظار بهبود ملایم تقاضا را برای خودروهای لوکس در بازار چین و در ادامه سال جاری دارد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ این سخنان را استفان ولنشتاین، رئیس فولکس‌واگن چین به خبرنگاران در پکن گفت. در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، فولکس‌واگن دارای کسب‌و‌کارهای مشترک با خودروسازان داخلی نظیر سائیک‌موتور، گروه فاو و جک است. این غول خودروسازی آلمانی هم‌اکنون بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین خودروساز فعال خارجی در بازار چین نیز محسوب می‌شود و از این رو قصد دارد از پتانسیل خود در این بازار، برای رشد فروش و درآمدزایی خود که چندماهی است به دلیل پاندمی ویروس کرونا آسیب‌های جدی دیده‌اند، استفاده کند. مقامات فولکس‌واگن اکنون در حال شناسایی آن دسته از خودروهایی هستند که حدس زده می‌شود، در سال جاری با رشد تقاضا در چین مواجه شوند. فولکس‌واگن همچنین برنامه دیگری را برای توسعه خودروهای برقی در چین نیز در دست اجرا دارد.
 
صادرات ۱۳ میلیون دلاری مرغ در سه ماهه اول سال

سخنگوی گمرک گفت: در سه ماهه نخست امسال صادرات مرغ به بیش از هفت هزار تن و ارزش ۱۳ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۷ دلار رسید. وی با اشاره به صادرات ۱۳ میلیون دلاری مرغ در سه ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: در بین مقاصد صادراتی افغانستان با چهار هزار و ۱۱۶ تن به ارزش هشت میلیون و ۱۸۵ هزار و ۲۷۵ دلار و عراق با دو هزار و ۵۲۳ تن به ارزش سه میلیون و ۵۹۹ هزار و ۲۸۷ دلار و ونزوئلا با ۲۶۴ تن به ارزش ۵۸۵ هزار و ۲۰۵ دلار، به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم صادرات این محصول از کشورمان قرار دارند و کشور‌های عمان، مغولستان و قطر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

دلار در صرافی‌های بانکی استراحت کرد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور بودیم. به گونه‌ای که در، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۲۳۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز پنجشنبه، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۴۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، نسبت به پایان هفته قبل، تغییری ندارد. عدم تغییر نرخ دلار در صرافی‌های بانکی در حالی است که در بازار آزاد، دلار به روند افزایشی ادامه داده است.

چرا کره جنوبی دلار‌های ایران را نمی‌دهد؟

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: آنچه در رابطه با پول بلوکه شده مطرح می‌شود که پیش از این برخی کشورها نامشان وجود داشت، اما امروز به طور خاص به کره جنوبی مربوط است، ارز حاصل از صادرات نفت به این کشور است. طبق قانون وقتی ما در ایران نفت می فروشیم، پول حاصل از آن باید مستقیم به حساب خزانه دولت واریز شود و وقتی دولت تحریم شده و بانک‌های بین المللی با آن کار نمی‌کنند، امکان انتقال پول وجود ندارد.

مجیدرضا حریری با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده در رابطه با کره جنوبی، بیان کرد: پس از آغاز دور جدید تحریم‌های ترامپ، اقتصاد ما تحریم شد اما برای چند ماه اجازه صادرات نفت به تعدادی از کشورها از جمله کره جنوبی را داشتیم. این کشور از ما نفت گرفته اما می‌گوید به دلیل تحریم‌های آمریکا نه می‌تواند پول آن را به حساب ایران بریزد و نه امکان آن را دارد که به ما کالا بدهد. حریری با بیان اینکه استدلال کره جنوبی منطقی نیست، گفت: پولی که در کره بلوکه شده، پول ایران است که البته کره‌ای ها نیز به آن اذعان دارند. اینکه پول ما را نگه دارند به دلیل تحریم‌های یک کشور دیگر، منطقی نیست و باید حقوق دانان در عرصه بین المللی این موضوع را پیگیری کنند. وی با اشاره به روش‌هایی که در سایر کشورها برای بازگشت پول نفت ایران مطرح بوده، توضیح داد: برای مثال در کشوری مانند چین یا حتی هند، ما در شرایط تحریم، کالاهای مورد نیاز خود را در ازای فروش نفت تحویل گرفته‌ایم یا بانک مرکزی حواله این ارز را به واردکننده تحویل داده تا از کشور مقصد صادرات، کالاهای مورد نیاز را وارد کند اما این مسئله در قبال کره صدق نمی‌کند و همین امر بازگشت پول را دشوار کرده است. حریری خاطرنشان کرد: چگونگی بازگشت این پول منوط به نظر کارشناسی حقوق دانان ایران و حضور آنها در عرصه بین المللی است و ما باید در این عرصه با استدلال‌های قانونی خود، درآمد بلوکه شده کشور را بازگردانیم. /ایسنا

سکه امامی به ۱۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان رسید

بازار طلا و سکه تهران امروز شاهد افزایش نرخ‌ها بود. به گونه‌ای که بر اساس اعلام اتحادیه مربوطه، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز به رقم ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی در نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شد.

طلا گران تر می شود؟

بازار طلا در محدوده ۱۸۰۰ دلار در حال تحکیم قیمت است و با اینکه از میزان خوش بینی به روند صعودی طلا کاسته شده اما طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران همچنان روند افزایشی را برای این فلز ارزشمند در هفته جاری پیش بینی می کنند. از میان ۱۶ کارشناس وال استریت که در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز شرکت کردند، ۱۱ نفر معادل ۶۹ درصد افزایش و یک نفر معادل ۶درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند، در حالی که چهار نفر معادل ۲۵ درصد نظر خنثی داشتند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۶۴۲ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹۷۷ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش و ۳۴۸ نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۱۷ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند. اگرچه اکثر کارشناسان وال استریت نسبت به روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند؛ اما میزان خوش بینی آنها نسبت به رکورد ۸۸ درصد در هفته پیش کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۹ دلار و ۷۰ سنت معادل  ۰.۵درصد افزایش، در ۱۸۱۰ دلار بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۵ درصد افزایش داشت که ششمین افزایش هفتگی متوالی بود.

اوضاع صادرات آلمان بدتر می‌شود/ چین نخستین مقصد صادرات آلمان

مطالعات مؤسسه اقتصاد آلمان نشان می‌دهد، صادرات این کشور به خاطر تبعات شدید شیوع کرونا بر تجارت جهانی روز به روز در حال بدتر شدن است. گالینا کولف، کارشناس ارشد اقتصادی و مدیر تحلیق شاخص‌های کلان اقتصادی و چرخه‌های تجارت در مؤشسه اقتصاد آلمان می‌گوید، اما در عین حال اقتصاد چین با نوعی خوش‌بینی در حال نگاه به آینده است. بنا به اطلاعات ارائه شده از سوی دفتر آمار فدرال آلمان در ماه می‌صادرات این کشور به چین در ماه می‌کاهش کمتری نسبت به دیگر کشور‌ها داشته و تنها ۱۲.۳ درصد پایین آمده و به ۸.۲ میلیارد دلار رسیده است. صادرات این کشور به آمریکا، اما ۳۶.۵ درصد سقوط کرده است.

به گفته کولف، تفاوت تاثیرگذاری شیوع کرونا در کشور‌های جهان اهمیت آن‌ها برای اقتصاد آلمان تغییر خواهد داد به گفته این کارشناس اقتصادی، تبدیل شدن چین به نخستین مقصد صادرات آلمان، اهمیت ویژه‌ای برای این کشور ایجاد کرده است. آمار‌های سال ۲۰۱۹ آلمان نشان می‌دهد، چین در سال ۲۰۱۹ پس از آمریکا و فرانسه سومین قصد صادرات کالا‌های آلمانی بود و ۱۰۹ میلیارد دلار از برلین به پکن کالا صادر شده است. به گفته کولف، شیوع کرونا در حال سرعت دادن به روندی است که سال‌ها شروع شده است. رشد اقتصاد چین این کشور را به بازار جذاب صادرات برای آلمانی‌ها بدل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
آقای شورای رقابت میشه بفرمایید اصلا با کی داری رقابت میکنی...؟!
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خودروی ثبت نامی ما که بهمن 97 ثبت نام شده و قرار بود اردیبهشت 99 بدهند چی شد؟ اگر ندارند چرا روز فروشی میکنند؟ اگر دارند چرا به تعهدات خود عمل نمیکنند؟ اول ایفای تعهدات بعد روز فروش
چرا کره جنوبی دلار‌های ایران را نمی‌دهد؟
خوب برای اینکه کره جنوبی تا خرخره نوکر آمریکاست . ولی از نظر ما اگر کره یا هر کشور دیگری یکی از کشتی های ما را توقیف میکرد همانند انگلیس ما چه میکردیم . مقابله به مثل . اکنون هم بایستی اموال و کشتی های آنها را توقیف کنیم و تا آزاد شدن دارایی هایمان نگه داریم و به هیچ کشتی و نفتکشی که برای کره حمل میکنه اجازه عبور از تنگه هرمز رو ندیم تا برای دیگر دولت ها هم درس عبرت بشه .
دلار ۲۵۲۵۰
سکه ۱۱۳۰۰
بورس ۳۳۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد !!!
کجایند سایتها و روزنامه های سینه چاک بورس که هرهفته نموداربازدهی بورس درمقابل بازارهای دیگر رامنتشر میکردند؟؟؟!!!
چرامدتیست خبری از این نمودارهای مقایسه ای نیست ؟؟!!!
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
آقای همتی شعارهای اول کار شما رو باور کنیم یا دم خروس را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا کره جنوبی دلار‌های ایران را نمی‌دهد؟
حیف این همه وقتی که برای جومونگ گذاشتیم
اقتصاد مملکت رها شده، چرا کسی به فکر اوضاع مردم نیست؟
بندگان خدا آلمانها اوضاع صادراتشون خراب شده. میخوای براشون پول جمع کنیم به دادشون برسیم؟ شنیدم هر 25 هزار یورو شده 1 ریال ، گناه دارن آلمانها
خودرو ساز هر سه ماه قینت و افزایش بده، بعد بازنشسته ها چندین ساله شاهد افزایش حقوق نیستن، الان کارگر یا کارمندی که امسال بازنشسته میشه، پاداش بازنشستگی‌اش، یک چهارم پارساله، کی باید جواب بده؟
چین چرا پول های ایران را پس نمیده ؟!!!
با این افزایش قیمت و تورم پس حقوق کارمندان و کارگران را هم سه ماه یکبار افزایش دهید . شورش را در آورده آید همش گرانی و تورم
خودروسازان شما هم نگوييد با انواع ترفندها قيمت را بالا ميبرند خوب اين همه كيفيت وبه روز بودن بايد هم گران كنند
گارگرها چند وقت یکبار میتونن درخواست افزایش حقوق بدن؟!
3 ماااااه یکبتر چخبره بابا خودروساز ناراحت میشه مرگ هموطنامون عقب میفته حامی خودرو ساز پیشرفت صنایع کشورش کند میشه من موافق هر 3 روز یکبار هستم
جناب شیوا خیلی به خودتون زحمت ندین خودروسازان جلو جلو قیمت را بالا بردن
سایپا برای تحویل تیر ماه حدود 13 میلیون قیمتا رو اضافه کرده
دعوت نامه ساینا ابشنال رو برای من 91.200 میلیون فاکتور کرده
کجای کاری !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دارندگی و برازندگی،داری که می تونی بخری،خوشحال هم هستی که خدا را شکر صد میلیون نخریدی
حقوق ها هم هر سه ماه یکبار افزایش بدید با همون نرخ افزایش قیمت خودرو
بورس سکه رفاه را گران میکنه و سکه رفاه سکه امامی را بالا میبره و سکه امامی هم دلار را بالا میبره
جناب مدرس خیابانی خبری خوشی داشت بهتر ایشون مدت را یک‌ماهه اعلام کنه بهتره !!!!
کی به کیه هر سه روز یکبار افزایش قیمت بدن چی را میخوان افزایش بدن الا دو ساله که تو سایت ایران خودرو و سایپا فرش روزانه ندارند ولی از نظر تولید تو جلسه ای ایران خودرو را با هیوندایی مقایسه کردند
خجالت هم خوب چیزیه
شما در تمام کشور های دنیا ببینید کدام کشور هر سه ماه یکبار قیمت خودرو وبه تبع آن تمام کالاها افزایش پیدا میکنند قدری از کشورهای دیگر سیاست مردم داری ومردم محوری واقتصاد یاد بگیرید...
هر روز یک اصطلاح جدید برای ناتوانی و یا نخواستن خدمت به جانبازان عزیز از مسئولین این کشور بروز می کند. (جانبازان با شرایط خاص) را چه کسی باید تعریف کند. وقتی جانباز پایش قطع شده و نیازمند به خودرو اتوماتیک است مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی این مملکت چرا نمایندگان تا کنون فکری نکرده اند؟؟؟؟ یک نماینده هر دوره که انتخاب می شود یک خودرو می گیرد. یک جانببازی که پایش در جنگ(37سال پیش) قطع شده مثل من می بایست از سال 1362 تا الان بدون خودروی اتوماتیک و خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی این مملکت تمام سرنشینان خودروی خودش از جمله خودش را در معرض خطر قرار بدهد. قانون می گوید:(فقط با خودروی شخصی دنده اتوماتیک و همراه با نصب زائه فرمان) مجاز به رانندگی می باشند این عزیزان قطع پا ؛ و کدامیک از نمایندگان تا کنون طرحی برای حمایت از این حق شهروندان ایثارگر و جانباز و مدافع ناموس وطن ودین بهب مجلس برده اند تا الان هر چه دیده ایم شعار بوده است. من که راضی نبوده و نیستم و نخواهم بوبد،
‏کره جنوبی رو ببینید یه کشور آزاد و پیشرفته
همین کره رو دوسال بدید دست برخی مسئولین کشور ما ، زیمباوه بهتون تحویل میدن
آقای مدرس، برو حواله های جدید که بدست مشتری میرسه رو نگاه کن که هنوز قیمت جدید اعلام نشده اونا اعمالش کردن!
نمیگین مردم از کجا پول بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
نگاه به غر غرکردن مردم نکنید،وضعشون از اون چیزی که ادعا میکنن،خیلی بهتره.
برای کارمندان و کارگران هم هر سه ماه یکبار درخواست افزایش حقوق خواهید داد
خوب حقوق و دستمزد ها رو هم هر سه ماه بازنگری کنید
کجان اونايي که ميگفتن بورس باعث رشد دلار و طلا ميشه...چي شد پس سه روزه بورس داره اصلاح ميخوره اما دلار مثل اسب وحشي داره ميتازه. کارشناس اينم تحليل کن برامون.
همه از رشد بورس نگرانند ولی سکه 11 میلیونی و دلار 25 هزار تومان براشون نگرانی نداره.
رئیس شورای رقابت :خودروسازان هر سه ماه یک بار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند

مملکت گل بود به سبزه نیز آراسته شد!؟؟؟؟؟؟؟؟
من هرچی فکر می کنم که شورای رقابت چه معنی میده آخرش به بن بست میخورم چون ما یک ایران خودرو داریم ویک سایپا و شرکت دیگری که همین محصولات را تولید کند نداریم که بنا را بر رقابت بین آنها بگذاریم پس عملا شورای رقابت معنی ومفهومی ندارد. هر وقت شرکتی ایجاد شد که تولیدات ایران خودرو را تولبید کند اونموقع باید این شورا تشکیل شود
سلام ، حالا که خودرو سازان اجازه دارند هر سه ماه قیمت خودرو را افزایش دهند این اجازه را به کارگران و کارمندان هم بدهند تا هر سه ماه تقاضای افزایش حقوق خود را مطابق قیمت خودرو سازان داشته باشند .
با این افزایش قیمت و تورم پس حقوق کارمندان و کارگران را هم سه ماه یکبار افزایش دهید . شورش را در آورده آید همش گرانی و تورم
این آقا درحال حاضر سرپرست وزارتخانه است ، حکم تجدید نظر در قیمت خودرو در ۳ماه بکبار می دهد.
اگر وزیر شود چه بلایی سر ملت خواهد آورد؟؟؟؟؟
شورای رقابت خیال می کند، موتور پراید ، ،پژو۴۰۵ با BMW ,بنز، تویوتا، و....در حال رقابت است که در مورد قیمت آنها هر۳ماه یکبار تصمیم گیری کنند.
اقای خیابانی یکدفعه روزانه افزایش بدهند خیال همه راحت یا با قیمت بازار بفروشند
چرا خودرو ساز یا سرمایه دار می تواند هر سه ماه یکبار افزایش قیمت بدهد .در باره حقوق های کارگزی یا کارمندی چه می شود؟
چین هم نفت برد ودلار نداد..لذا مجبور بودیم معادل پولهایمان کالای چینی وارد کنیم انهم نه از کالاهای با کیفیتشان که برای اروپا وامریکا میسازند .. نگاهی به دور بر خود بیندازید .معابر پر شده از خودرو های کم کیفیت چینی..در متن خبرهم به این مطلب اشاره شده.معنی ان این است که ما در شرایط کنونی اختیار پولمان را نداریم.کره اگر کشور کوچکی ست وتوان مقابله با امریکا راندارد .چین که ابر قدرت محسوب میشود ومیتواند پول نفت مان را بدهد.او چرا نمیدهد....
وقتی برای خودرو ساز این امکان باشد که هر سه ماه یکبار قیمت ها را افزایش دهد عملا شانسی برای تحویل به موقع خودرو وجود نخواهد داشت چرا که منافع افزایش قیمت خودرو به مراتب بیشتر از سود مشارکت ویا جریمه های احتمالی ناشی از عدم تحویل بموقع خودرو خواهد بود .
طبق نطر شورای رقابت که ظاهرا خودش با خودش مشغول رقابته ، قرار شده فرغون سازها یا به عبارتی همون خودروسازها هر سه ماه یکبار ، قیمت تولیدات با کیفیت و بالاتر از حد استاندارد شون رو افزایش بدن و ملت بزرگوار هم باید تاوان حاتم بخشی شورای رقابت رو بدن چون تنها چیزی که شورای رقابت از اقتصاد میدونه افزایش قیمته و بس . از طرفی در اقتصاد ایران قیمت هر کالا و خدماتی با دلیل و بی دلیل بصورت روزانه و ساعتی بر مبنای قیمت دلار افزایش پیدا میکنه و هیچکسی هم ککش نمیگزه ، بد نیست به جهت گسترش عدالت ، دولت محترم تدبیر و امید ، حقوق ، حقوق بگیران رو هم حداقل هر سه ماه یکبار بر پایه دلار بروزرسانی کنه تا کسی از قافله عقب نمونه .
مدرس خیابانی: خودروسازان هر سه ماه یک بار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند :
سه ماه یک بار یا هر روز یکبار!!!
آقا اصلا ما قبول کردیم که به اندازه نرخ افزایش قیمت دلار قیمت خودرو افزایش پیدا کند اسفند قیمت تیبا در کارخانه 46 میلیون بود قیمت دلار 17 هزارتومان الان قیمت دلار 25 هزار تومان یعنی تقریبا افزایش 30 درصدی پس پرا تیبا بیش از صددرصد افزایش قیمت داشت؟!!؟!؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار