بازدید 14271

ترامپ: مایکل فلین را به کاخ سفید برمی‌گردانم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس گفته از بازگشت مشاور اسبق امنیت ملی این کشور به کاخ سفید که مجبور به استعفا از سمتش شد استقبال می‌کند.
کد خبر: ۹۹۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳ 16 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته از بازگشت «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق این کشور که مجبور به استعفا از سمتش شد به کاخ سفید استقبال می‌کند.

مایکل فلین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است و دوران کوتاه انتصاب او به عنوان حلقه مشاوران نزدیک ترامپ در سال ۲۰۱۷ هنوز با پس‌لرزه‌های حقوقی همراه است و پرونده قضایی او می‌توانست به حبس طولانی مدت منتهی شود.

ترامپ او را به دلیل آنکه ادعا شد به «مایک پنس» درباره رایزنی‌هایش با سفیر روسیه در آمریکا دروغ گفته بود اخراج کرد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس درباره اینکه آیا قصد بازگرداندن مایکل فلین را ندارد گفت: «این کار را انجام می‌دهم. فکر می‌کنم او آدم شریفی بود. او آدم بزرگی است- سال‌ها و دهه‌های زیادی در ارتش بوده و بسیار مورد احترام است. اتفاقاتی که برای مایکل فلین افتاد بسیار غیرمنصفانه است.»

مایکل فلین به بیان اظهارات نادرست به اف‌بی‌آی اعتراف کرده است. یک دادگاه تجدیدنظر چند هفته قبل به قاضی پرونده «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دستور داد، از وی رفع اتهام کند.

فلین بعد از اقرار به دروغگویی به بازرسان درباره تماس‌هایش با مقام‌های روسیه‌ای، موافقت کرده بود در ازای سبک‌تر شدن محکومیت خود با دادستان‌های آمریکایی همکاری کند.

ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه با سی‌بی‌اس به سئوالی درباره دلیل نهادینه‌شدن قتل‌های نژادپرستانه علیه سفیدپوستان در ساختار پلیس آمریکا به دفاع از سفیدپوست‌ها پرداخت و مدعی شد آن‌ها بیشتر از سیاه‌پوست‌ها کشته می‌شوند.

ترامپ پاسخ به اینکه چرا آمریکایی‌های سیاه‌پوست هنوز دارند به دست پلیس کشته می‌شوند گفت: «سفیدپوست‌ها هم همینطور؛ سفید‌پوست‌ها هم کشته می‌شوند.»

او در ادامه گفت: «عجب سئوال وحشتناکی؛ سفیدپوست‌ها هم کشته می‌شوند؛ از قضا آن‌ها به نسبت بیشتری هم کشته می‌شوند.»

روزنامه واشنگتن‌پست پایگاه داده‌ای را درباره تیراندازی‌های مرگبار پلیس ایالات متحده جمع‌آوری کرده. آمار‌های این روزنامه نشان می‌دهد نیمی از افرادی که سالانه با تیراندازی پلیس جانشان را از دست می‌دهند سفیدپوست هستند.

با این حال، در صورتی که نسبت جمعیت سفیدپوستان و سیاه‌پوستان در نظر گرفته شوند، این ارقام معنای دیگری پیدا می‌کنند، زیرا سفیدپوست‌ها ۷۶ درصد کل جمعیت آمریکا و سیاه‌پوست‌ها تنها ۱۳ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان