بازدید 20670

واکنش ترامپ به حکم اعدام سه محکوم در ایران

رئیس‌جمهور آمریکا به موج فضاسازی روانی گروه‌های ضد انقلاب پیوست و خواستار امتناع از اعدام افرادی شد که به دلیل «تهدید امنیت شهروندان» مجرم شناخته شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 15 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با گروه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی همراه شد و از احتمال اعدام سارقان مسلح در ایران ابراز نگرانی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر پیام‌هایی را به زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرد. او نیز همانند گروه‌های ضدانقلاب تلاش کرده اعدام این افراد را به «تظاهرات» نسبت دهد.

ترامپ نوشت: «سه نفر در ایران برای شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آنها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام این سه نفر پیامی اسفناک به دنیا می‌فرستد و نباید انجام شود. #اعدام_نکنید»
 
 
این در حالی است که ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «از روز گذشته و با اعلام خبر صدور حکم اعدام برای دو سارق مسلح که اقدام به سرقت از یک خانم با سلاح سرد کرده بودند، موجی با هشتگ "اعدام نکنید" در برخی از شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد تا ضمن ناعادلانه خواندن روند دادرسی درباره‌ی این پرونده، زمینه برای "سیاسی" نامیدن جرم این افراد و پیوند زدن آن به حوادث آبان ماه سال گذشته در کشور فراهم شود.»

پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر نوشته است: «این اقدام و جریان رسانه‌ای در حالی صورت گرفت که بر مبنای توضیحات صریح سخنگوی دستگاه قضا، اساساً دلیل و سبب دستگیری این افراد، اقدام به سرقت مسلحانه و تهدید یکی از شهروندان بوده که پس از دستگیری این افراد، فیلم‌های آتش زدن بانک‌، اتوبوس و سایر اموال عمومی در تلفن همراه آنان پیدا شده و مشخص شده این دو نفر، از اراذل و اوباشی بوده‌اند که مسیر اعتراض مردم به برخی مشکلات اقتصادی در کشور را منحرف کرده و به سمت آشوب برده‌اند.»

بنا به اعلام ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، «اساساً صدور حکم اعدام برای این دو نفر، ارتباطی با اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ ندارد و به دلیل "اقدامات مجرمانه" و "تهدید امنیت شهروندان" صادر شده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰
چرا بعضيها فكر مي كنند مردم چيزي نمي فهمند و هر حرفي را مي توانند به آنها قالب كنند؟! در ضمن مگر هر كسي فيلم و عكس تظاهرات و آتش زدن و ... در گوشيش باشد معنيش اينست او اينكار را كرده؟!!!
همه کسانی که امنیت جامعه را تهدید میکنند اعدام میکنید؟
معرفی میکنم:
کسانی که یک شبه قیمت بنزین را افزایش می دهند
وزیر محترم صنعت که رسما به احتکار و رانت کمک میکنند
مدیران دولتی که دلارها را برنگرداندند و یا در بازار آزاد می فروشند
رئیس کل بانک مرکزی
و در آینده نزدیک رئیس سازمان بورس
خود ترامپ رو که حتما باید اعدام کنیم.
سارقان مسلح؟!!!
اول باید داستان را کاملا تشریح می کردید بعد اعلام اعدام می کردید, بر عکس اول بدون هیچ توضیحی گفتید اعدام و دشمنان که بهره برداری خودسان کردند و میلیون ها توییت که زده اونوقت حالا دستگاه قضا به دنبال پرداختن به جزییات اعمال مجرمانه آنها بر آمده است دقیقا برعکس. تا کی باید چوب اینگونه اطلاع رسانی های بی هنگام و بد فرم باشیم.
من ترامپ نیستم..ما هیچکدام ترامپ نیستیم..من یک ایرانیم..همه ی ما ایرانی هستیم..اعدام سه بیگناه را متوقف کنید!
بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بیشتر ب ه بیانیه " ستاد اعدام خوب است " شبیه است
هیچ دفاعی از حقوق بشر تو بیانیه ستاد غیر محترم نیست
شما بنویسید باور کردیم...
خفه تو برو مردم خودت را بکش
در ضمن این افراد مشهور داخلی را هم بازخواست کنید تا خوراک به این ها ندهند و برای فرد جنایتکاری که اسلحه به دست می گیرد و مردم را تهدید می کردن
#اعدام_نکنید
اول وضعیت قتل سیاه پوستان بی گناه در امریکا به دست پلیس نژاد پرست رو روشن کنه ،بعد راجع به حکم عناصر خود فروخته و ‌وطن فروش در ایران که با اعمال خود ممکن است ایران را به سمت هرج و مرج لجام گسیخته و در نتیجه آن کشته شدن صدها هزارایرانی سوق دهند. واکنش نشان دهد.
خودتی
جنایت های خیلی شدیدتر از این رخ داده و میدهد ولی به اعدام محکوم نشده اند . اعدام نکنید
نفر سوم چی؟؟؟
آقای ترامپ لطفا فضولی موقوف!!.
سلام.
در باره ی آنچه ترامپ در رابطه "با اعتراض به ایران برای اعدام" گفته است میتوانم بگویم او بدین جهت اعتراض نکرده است که "اعدام" را دوست ندارد، بلکه به این جهت اعتراض کرده است که "ترور" را دوست دارد (نظیر آنچه در مورد سردار سلیمانی انجام داد و حقوق بشر سازمان ملل هم آن را محکوم کرد).
حداقل او کسی نیست که در این باره حق سخن گفتن داشته باشد.
اینجا چندتا تروریست اعدام شدن بهش برخورده بعد از محاکمه در دادگاه صالح
توی کشور خودش در حین بازداشت زیر زانو طرف خفه کردن کشتنش جالبه حقوق بشر امریکایی
شما اول زانویتان را از گردن تظاهر کننده ها بردارید بعد بما دستور صادر کنید ..................................
اعدام نکنید
رییس جمهور کشوری که پلیس اش به مدت 9 دقیقه پا روی گلوی یک انسان می گذارد تا خفه شود و بدون محاکمه و دادگاه و جرم کشته شود حق چنین اظهار نظری ندارد. امریکایی ها هر روز دهها و شاید ضدها انسان را به بهانه دفاع از منافع ملی خود در جهان ترور می کنند و هیچ کس هم معترض انها نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار