بازدید 10748
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

کادر درمان فرسوده شد/ماسک بزنید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌ها اپیدمی کرونا در استان مهار شود.
کد خبر: ۹۹۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 15 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شهرام حبیب‌نژاد ۲۵ تیرماه در جریان بازدید از مراکز بیمارستانی اردبیل اظهار کرد: جانباختگان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ برابر افزایش یافته و ۴۳ نفر نیز در وضعیت وخیم این بیماری به سر می‌برند.
وی مجموع بستری‌های استان را ۲۷۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: روزانه ۵۰ نفر به این تعداد افزوده می‌شود که البته تعدادی از مراجعین نیز برای مراقبت‌های اولیه و قرنطینه خانگی ارجاع داده می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: با پرهیز از تجمعات و برگزاری مراسم ختم و عروسی و همچنین زدن ماسک در فضا‌های پرتراکم ما به راحتی می‌توانیم از اپیدمی و شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

حبیب‌نژاد به تعطیلی تالار‌ها و رستوران‌ها، اماکن ورزشی، آموزشگاه‌های علمی در استان و ... اشاره کرد و گفت: در اکثر شهر‌ها وضعیت قرمزی را از حیث ابتلای شهروندان به کرونا شاهد هستیم که امیدواریم با مراعات مردم به سرعت از این وضعیت خلاصی یابیم.

وی کمبود نیروی پرستاری و خستگی و درگیری کادر درمانی را با کرونا یادآور شد و بیان کرد: فرسایش شکل گرفته در این زمینه فشار کار را برای ما مضاعف کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: همشهریان اگر سه عنصر طلایی را در پیشگیری از کرونا اعم از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن مرتب دست با آب و صابون رعایت کنند در هفته‌های آینده به راحتی می‌توانیم شهر‌های استان را به وضعیت پایدار برسانیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان