بازدید 35918
صلاحیت حرفه ای، شرط لازم برای انتخاب رئیس دیوان محاسبات

چهار گزینه در صف نشستن بر کرسی مهم دیوان! / رقابت جدی «عادل آذر» با «بذرپاش» برای ریاست دیوان محاسبات

البته هفته پیش، خبر از نهایی شدن ریاست دوباره «عادل آذر» به عنوان یک فرد متخصص در دیوان محاسبات منشر شد، اما برخی بازیگران سیاسی در مجلس که لابی‌های دیگری در راه دارند، خیلی زود به این موضوع واکنش نشان داده و آن را تکذیب کردند؛ در حالی که رئیس فعلی دیوان محاسبات به جهت دارا بودن تجربه کافی و اشراف بر این حوزه، جناحی عمل نکردن، داشتن روحیه مبارزه با فساد، برخورداری از سوابق علمی...
کد خبر: ۹۹۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ 15 July 2020

صلاحیت حرفه ای شرط لازم برای انتخاب رئیس دیوان محاسبات/ 8 گزینه در صف نشستن بر کرسی مهم دیوان!

این روز‌ها مجلس شورای اسلامی درگیر انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور است. گفته می‌شود که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس فرصتی را برای ثبت نام داوطلبان در نظر گرفته تا با ارائه مدارک و مستندات در این فرایند ثبت نام کنند. سپس کمیته‌ای با ارزیابی مدارک، افراد واجد شرایط را به کمیسیون معرفی و پس از بررسی و احتمالا مصاحبه با آنان، دو نفر را برای رای گیری به صحن علنی مجلس معرفی خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند معیار‌های ارزیابی کمیته اولیه و کمیسیون اعلام نشده است، گمانه زنی‌هایی در خصوص اسامی چهره‌هایی که ثبت نام می‌کنند، مطرح و برخی رسانه‌ها نیز در خصوص آن‌ها اطلاع رسانی می‌کنند. براساس آنچه غیر رسمی از طریق رسانه‌ها ابراز می‌شود، طیف نسبتا وسیعی از افراد به عنوان کاندیدا‌های احتمالی نام برده می‌شود که در بسیاری موارد تجارب و تحصیلات آن‌ها چندان سنخیتی با وظایف و نیازمندی‌های تخصصی دیوان محاسبات ندارد.

گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات چطور انتخاب می‌شوند؟

شایسته‌تر آن بود که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قبل از هر چیزی شرایط احراز و ضوابط و امتیازاتی که برای تصدی این مسئولیت بسیار حساس و مهم حاکمیتی در نظر گرفته، شفاف اعلام می‌کرد و بدین ترتیب با فیلتر شدن برخی درخواست کنندگان غیر واجد شرایط، بار کاری بررسی‌ها را کاهش و شفافیت این فرایند را افزایش می‌داد. با این حال تاکنون چنین امری اتفاق نیفتاده و بررسی اسامی کسانی که در رسانه‌ها مطرح می‌شوند، نشان می‌دهد که پیشینه برخی از آن‌ها تناسبی با وظایف و مسئولیت‌های دیوان محاسبات ندارد.

موسسات عالی حسابرسی و رسیدگی در همه کشور‌ها به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارت مالی و عملکردی، سازمان‌هایی کاملا تخصصی و حرفه‌ای محسوب می‌شوند که وظایف حساس و مهم حسابرسی را بر اساس دانش تخصصی این رشته و در چارچوب استاندارد‌های بین المللی بومی شده به انجام می‌رسانند و احاطه علمی و تخصصی و داشتن تجربه مرتبط در آن‌ها بقدری با اهمیت است که در ضوابط احراز شرایط نه تنها مدیران ارشد آن‌ها بلکه حتی شرایط احراز کارشناسان و کارکنان آن‌ها نیز لزوم اثبات «صلاحیت حرفه ای» به عنوان یکی از اصلی‌ترین معیار‌های اشتغال به حرفه حسابرسی مورد تاکید قرار گرفته است.

صلاحیت حرفه‌ای؛ شرط مهم برای ریاست دیوان

موضوع صلاحیت حرفه ای در این حرفه تخصصی از چنان اهمیتی برخوردار است که به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادی حرفه حسابرسی و اصول اخلاقی آن در تمامی استاندارد‌های حسابرسی ملی و بین المللی مورد تاکید و اصرار قرار گرفته است. صلاحیت‌های حرفه‌ای به اشراف و تسلط علمی و عملی به دانش و فنون حسابرسی و بودجه ریزی و آشنایی با قوانین و مقررات حاکم بر موضوعات مورد رسیدگی و همچنین توانمندی‌های لازم برای درک، تفسیر، تحلیل و ارزیابی اسناد و مدارک مالی بودجه‌ای و دلایل قانونی اشاره دارد که از طریق آموزش‌ها و تجارب مرتبط با نظامات مالی و بودجه ریزی و همچنین تلاش مستمر برای به هنگام نگاه داشتن مهارت‌ها و شایستگی فنی و حرفه‌ای و ممارست در این امر حاصل می‌شود.

فرایند‌های حسابرسی بودجه عمومی کشور، رسیدگی و تفریغ بودجه از مرحله برنامه ریزی، اجرا، نظارت و کنترل کیفیت موثر و کارآمد این فرایند‌ها بدون اشراف و احاطه به آخرین دستاورد‌های دانش حسابرسی و سیستم‌های بودجه ریزی نوین و استاندارد‌های بین المللی آن‌ها امری نا ممکن است. به همین دلیل در تمام دیوان‌های محاسبات کشور‌های جهان، ارشدیت و صلاحیت مدیریتی مستقیم بر پایه صلاحیت حرفه ای تعریف می‌شود.

رعایت معیار صلاحیت حرفه‌ای، نه تنها بر کار آمدی فنی و اجرایی نظام نظارت مالیه عمومی موثر است، بلکه عامل اساسی در جلب اعتماد عمومی به نهاد نظارتی دیوان محاسبات است. اعتماد حاکمیت، مردم و سایر ذینفعان به یک نهاد نظارت مالی و گزارش های نظارتی آن حاصل اعتماد به صلاحیت حرفه‌ای مدیران و کارکنان آن نهاد است. از سوی دیگر از آنجا که دیوان‌های محاسبات، سازمان‌های دانش محور هستند، اقتدار آن‌ها مستقیم از صلاحیت‌های حرفه‌ای فردی، مدیریتی و نهادی آن‌ها نشات می‌گیرد.

مبارزه با فساد یک دیوان، محاسبات حرفه‌ای و منظم می‌خواهد

در شرایط حساس کنونی کشور که مبارزه با فساد و تخلف و برقراری سلامت و انضباط مالی و اصلاح ساختار معیوب بودجه ریزی کشور از اهمیت و یژه‌ای برخوردار است، انتخاب درست رئیس کل دیوان محاسبات از میان داوطلبان به تامل بسیار جدی بر موضوع صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها نیاز دارد. انتخاب فردی مسلط به نظامات بودجه ریزی و نظارت بر بودجه و دارای تخصص علمی و تجربه در این زمینه قطعا می‌تواند اثر بخشی فعالیت‌های نظارتی دیوان محاسبات را بهبود بخشیده و اقتدار دیوان محاسبات و اعتماد عمومی به آن را افزایش دهد.

این نکته اساسی که در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا قانونگذار را حکیم می‌دانند، اصلی غیر قابل تردید و خدشه ناپذیر است؛ بنابراین، مجریان و صاحب منصبان باید همیشه با محوریت و بر مدار قانون حرکت کنند.

فلسفه اصلی چنین رویکردی در تمامی نظامات حقوقی آن است که تدوین هر قانونی با مطالعه کافی و بررسی‌های لازم صورت پذیرفته است. در این راستا پر واضح است که قانون گذار در تبصره (۲) ماده (۵۱) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یکی از شرایط اصلی برای داوطلبین ریاست کل دیوان محاسبات کشور را داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه کاری مرتبط با موضوع دانسته است. یقیناً باید‌ها و نباید‌ها و ضرورت‌های غیر قابل انکار و تردیدی وجود داشته که انشا کنندگان را به صرافت تعیین این شرایط برای انتصاب رئیس کل دیوان محاسبات کشور وا داشته است.

چگونگی ریاست دیوان محاسبات را نمی‌شود در دانشگاه فراگرفت

اولا، این ضرورت‌ها جهت قوانین و ضوابط متبلد به حسابرسی، متون تخصصی هستند که در هیچ دانشکده و یا دانشگاهی تدریس نمی‌شوند و آموزش و شناسایی آن‌ها جز در سایه تجربه مفید و مستقیم به دست نمی‌آید. دوما، وجود همزمان هیأت‌های حسابرسی با رویکرد رسیدگی‌های مالی در بخش دولتی، دادسرای دیوان با رویکرد رسیدگی‌های حقوق مالی بخش دولتی و هیأت‌های مستشاری و محکمه تجدیدنظر با رویکرد رسیدگی‌های قضائی و شبه قضائی باعث شده است نظامی ویژه بر این سازمان حاکمیتی استقرار یابد که کشف روابط آن‌ها و مدیریت این ارتباطات نیازمند تجربه مستقیم و سابقه مدیریتی مرتبط در این حوزه‌هاست.

یقیناً عدم تسلط به محور‌های ذکر شده و موارد متعددی از این دست که در این مجال نمی‌گنجد، جز ایجاد فترت در انجام و استمرار سریع وظایف و افزایش هزینه‌های نظارت نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. به عبارت دیگر، سکانداری دیوان محاسبات کشور، بیش از آنکه نیازمند وزن سیاسی باشد، نیازمند تخصص و دانش و سابقه مدیریتی مرتبط است.

هشت گزینه مطرح برای ریاست دیوان محاسبات

«جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص گزینه‌های مطرح برای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور گفته است: «تاکنون در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در این مورد بحثی صورت نگرفته است. تمام افرادی که داوطلب بر عهده گرفتن این مسئولیت هستند، باید رزومه، سوابق و تجارب خود را برای کمیسیون ارسال کنند و از هفته آینده و پس از تعطیلات مجلس این مورد را در کمیسیون بحث خواهیم کرد.»

«عادل آذر، لطف الله فروزنده، مهرداد بذرپاش و اسدالله عباسی» چهره‌هایی هستند که از آن‌ها به عنوان گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات کشور یاد می‌شود. برخی کارشناسان بر این اعتقاد هستند بر خلاف نظر برخی جریانات درون مجلس، انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور صرفا باید بر اساس مشخصه‌های حرفه‌ای و تخصص صورت بگیرد و قطعا در پیش گرفته شدن لابی‌های سیاسی زیان جدی به این نهاد با اهمیت وارد خواهد کرد.

انتخاب رئیس دیوان محاسبات با لابی سیاسی یا بر مبنای تخصص؟

با نگاه اجمالی به گزینه‌هایی که از آن‌ها به عنوان چهره‌های مطرح برای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور یاد می‌شود، این موضوع به چشم می‌خورد که برخی از این گزینه‌ها، هیچ گونه سابقه تخصصی برای کسب تصدی کرسی عالی این دیوان که ندارند، هیچ؛ صرفا با توجه به روابط سیاسی و لابی‌های احتمالی که برای آن‌ها در مجلس یازدهم متصور خواهیم بود، پا به عرصه رقابت گذاشته اند.

البته هفته پیش خبر از نهایی شدن ریاست دوباره «عادل آذر» به عنوان یک فرد متخصص در دیوان محاسبات منشر شد، اما برخی بازیگران سیاسی در مجلس که لابی‌های دیگری در راه دارند، خیلی زود به این موضوع واکنش نشان داده و آن را تکذیب کردند؛ در حالی که رئیس فعلی دیوان محاسبات به جهت دارا بودن تجربه کافی و اشراف بر این حوزه، جناحی عمل نکردن، داشتن روحیه مبارزه با فساد، برخورداری از سوابق علمی و شفافیت در عملکرد، می‌تواند تکمیل کننده پازل اقدامات و عملکرد مجس یازدهم باشد.

چرا عادل آذر بهترین گزینه برای ریاست دیوان محاسبات است؟

«عادل آذر» که دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است، علاوه بر استادی دانشگاه و تالیف چندین کتاب مهم دانشگاهی در حوزه اقتصاد و مدیریت، دارای سابقه نمایندگی و عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است و در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ برای مدت بیش از شش سال، ریاست مرکز آمار ایران را بر عهده داشت.

نگاهی به رویکرد و اقدامات تخصصی و ضد فساد «عادل آذر» در کنار سلامت و پاکدستی او، جناحی عمل نکردن، دارای تجربه کافی بودن، داشتن روحیه مبارزه با فساد، طرفدار شفافیت بودن و دارا بودن سوابق علمی و عملی او را تبدیل به یکی از گزینه‌های جدی بر عهده گرفتن ریاست دیوان محاسبات کشور بدل می‌کند. مجلس یازدهم چرا باید کسی که عملکرد بسیار مطلوبی در دیوان محاسبات داشته، با رویکرد‌های این مجلس همراه است و می‌تواند آن را تکمیل کند، کنار گذاشته و فرد جدیدی را برای این مسئولیت در نظر بگیرد که هیچ تجربه و برآوردی از اهمیت کار این دیوان ندارد؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۵۷
دیگه برای بنده و نسل همسن و سالهای بنده مهم نیست کی میخواد بشه یا نشه

ما سوختیم و پیر شدیم و جوانی مان در میان دعواها و جنگهای زرگری و نمایشی مسئولان تلف شد

هر کی میخواد بشه بشود .

کشور مال خودتون
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
دقیقا این مجلس هم شده مجلس وعده و عربده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
اونا هم همینو میخوان که کسی کاری به کارشون نداشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
ما را به خیر شماها امید نیست شرمرسانید.

سابقه عادل آذر در این جایگاه معلومه.
سابقه برادر ارزشی یعنی بذرپاش هم مشخص.

ته همه ی فعالیت بزرگوارن منتج به شرایط در کشور شده.
از وقتی که تخصص افراد کنار گذاشته شد یا افراد متخصص با درجه علمی ضعیف بر سر کار آمدند کشور به این حال و روز افتاد
هر روز تجربه ی اصحاب کهف را با چشم می بینیم
محض رضای خدا و جهت تکریم مردم تبلیغات سایت رو بردار تابناک کل صفحه گرفته شده
شما باید مردم دار باشی نه اینقدر له فکر پول
وقتی رییس کمسیون عمران در حضور بیش از5 نفر دکترای عمران،یک پزشک(رضایی کوچی)انتخاب می شود دیگر معلوم است اوضاع مملکت بهتر از این نمی شود.در خصوص دیوان محاسبات هم قطعا کسی که لابی بیشتری داشته باشد رییس می شودنه آنکس که تخصص دارد!!!!
یه نفر هم که داره کار میکنه زیر پاشو خالی میکنند.
با عرض سلام و احترام
بنده همواره خبرگزاری تابناک را دنبال میکنم چون یک رسانه فعال و بی طرف است، اما تعجب کردم از درج این خبر! چرا که این خبر به نقل از دکتر جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مربوط به سال 1392 می باشد!!! چنین اشتباه بزرگی از یک رسانه با تجربه و فعال بسیار بعید است، تیم خبری تابناک لطفا دقت شود تا به اعتبار تابناک لطمه ای وارد نشود.
شما سایت خبری هستید یا مبلغ عادل آذر؟ قطعا رای نخواهد آورد.
این به سفارش عادل آذر نوشته شده؟ قضیه چیه؟
تابناک جان لااقل یه خورده غیر مستقیم تر تبلیغ این بنده خدا رو میکردی .
وای بر جریانی که بذرپاش و امثال اونو وارد قدرت و سیاست کرند و هنوزم حمایتش میکنن.
این خود یه نوع تبلیغ بنفع یکی از این اقایون هست
انصافا آقای عادل آذر با تخصص مدیریتی می‌تواند رییس یک سازمان حرفه‌ای شود. متاسفانه آقایان برای انتخاب پست‌ها فقط دور و بر خودشان را می‌بینند و انگیزه پیدا کردن فرد توانمند را ندارند.
این نوشته متاسفانه ظاهرا با سفارش و احتمالا پرداخت وجهی از سوی این گزینه بسیار جدی با عملکرد بسیار مطلوب که اتفاقا هیچکدام از ویژگیهای گفته شده در پاراگراف آخر را نه تنها به صورت جدی و آشکارا ندارد بلکه به صورت جدی و علنی خلاف آنها عمل می کند بعنوان نمونه کلیپ اظهارات مدیرعامل معزول صندوق یازنشستگی کشوری...خود این نوشته هم سند آشکار است...اگراینطور نیست این اظهار نطر را منعکس میکنید!
فراموش نکنید که تمام کتابهای اصلی مدیریت در ایران توسط ایشون (عادل آذر) تالیف شدند. ایشون لیاقتشون ریاست جمهوریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
البته دانشجوهای ایشون هم در این زمینه نقشی پررنگ داشته اند
بذر پاش به درد روابط عمومی سایپا هم نمیخوره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
آقا این بذرپاش به کجا وصله؟؟؟؟
در سن ۳۲ سالگی شده بود مدیرعامل کارخانه سایپا !!!
ضد فساد؟!!!!!!
مهههههههرداد بذرپاش
بذرپاش!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشالله به این همه رقابت
درکناراین همه رقابت
یک دوتامشت وکله هم بزنید
به همدیگر
عادل آذر مهره لاریجانی است
بذر پاش کسی بود که سایپا را متحول کرد
بذر پاااااااااااااااااااااشششششششششش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیوان محاسبات و بذرپاااااااااااااششششششش؟
آذر در کار قبلی اش چه حسنی داشته است؟ و بذر پاش که سایپا را ترکاند رفت حالا او را پست مدیریت می دهد. مشکلات کشور ما این است که افراد با سابقه خراب به علت اینکه مردهای مرد نداریم و تربیت نشدند باز دوباره همان قبلی بر مسند می نشینند. آقا باید به افراد معمولی جامعه هم فرصت داد. تا کشورشان را بسازند. حتما فرد باید از خودتان باشد. درد دل های مردم عادی را نیز بشنوید همه بندگان یک خدا هستند .اگر ایمان دارید. (مطمئنم این کامنت من پخش نمی شود.)
اقاي عادل آذر به حق پركار با دانش روز ، دلسوز وفردي داراي تخصص لازم هستند و جناحي وسياسي نيستند . از زماني كه در دانشگاه تهران بعنوان استاد تدريس ميكردند همواره ابن ويژگي ها را داشتند و همچنان با همان روش ومتد كار ميكنند . كاش مملكت ١٠٠٠ نفر مثل ايشان را داشت 17
تبصره ۲ ماده ۵۱ رو از کجات درآوردی؟
با وجود اینکه مهرداد خان بذرپاش دوست خوب ماست ، به نظر من عادل آذر با توجه به سابقه بالایی که در این امر داره مناسب هست که ایشون بر این مسند بشینه

مهرداد خان کمی براش زوده
بذر پاش كه سايپا با بخاك سياه نشاند انشاءالله ديوان محاسبات را هم منهدم ميكند
بذرپاش بعد از آباد کردن سایپا میخواد بره دیوان محاسبات
سلام.ظاهر‌ متوجه شدم آقایان به دروس دانشگاهی هم آشنایی ندارند.مگر‌می شود که دروس حسابرسی در دانشگاه تدریس نشود.تمام رشته‌های حسابداری و اقتصاد این درس دارند.و بیشتر‌از اینها .حسابداری مالی‌.و حسابداری صنعتی و حسابرسی.همچنین دروس‌.بودجه ریزی .من متاسف هستم کسانی چشم‌ بسته‌وارد فضایی می شود‌نه‌تنها تخصص ندارنند.بلکه حتی این کلمات نشنیده اند این عده بعدا جایگاه‌آنچانی هم‌در کشور دارند.کلام آخرین‌من‌ آقایان..حسابداری و حسابرسی،بودجه ریزی ،آشنایی کامل به فصول هزینه قانون بودجه.کشور.پیش بینی‌مالی و بودحه ای با توجه به تورم حامعه .تولید،اشتغال، جمعیت، رکود اقتصادی،در سطح ملی و استانی و هزاران مسایل اجتماعی مانند.فقربیکاری،شناسایی موانع تولید و شناسایی مافیاها‌و‌انحصارگران جز تخصص ما‌ست.اما بی‌سوادان قدرت طلب‌‌اجازه به‌ما‌نمی‌دهند‌که اصلا وارد‌این مسئله‌ شویم.
این بذرپاش که 2سال اومدتوسایپاومدیرعامل شد...گندزدبه شزکت وزیرمجموعه هاش..اینهابراساس چی به پست ومقام میرسن؟نه سوادداره ونه تجربه..
کی گفته آذر بهترین گزینه است؟!
هیچکدام از این دو گزینه به درد دیوان نمیخورن.
آقا مگه قحط الرجاله!؟؟؟؟؟؟؟
این همه قضات و بازرسان سالم و تحصیلکرده ما داریم، چرا فقط این دو نفر؟!
متاسفانه این مجلس هم داره به بیراهه میره.
اگه نهادهای نظارتی سوابق این دو نفر را بررسی کنن مطمئنم هیچکدام از اینها انتخاب نمیشن. ولی چه کنیم باندبازی ,...جور دیگه ای می اندیشند.
جناب آقای تابناک بنده متوجه این جانبداری شما نمی شوم؟!
ولی به نظرم توی کشور قحط الرجال نیست و اگر دوستان کمی شعاع دایره خودشان را گسترش دهند می توانیم شاهد حضور حسابرسان، بازرسان و قضات خبره نیز در مناصب مدیریتی کشور و به تبع آن اصلاح امور باشیم.
جناب آقای عادل آذر هر فکر و ایده و رویکردی داشتند پیاده کرده اند و بقیه افراد هم که سابقه شان مشخص است.
تابناک نازنین کمک کنید طرحی نو دراندازیم...
تابناک چرا همه نظرها رو منتشر نمی کنی؟!
به نظرم شما از قبل گزینه خودتان را انتخاب کردید و الان تلاش می کنید جو عمومی رو برای پذیرش انتخاب خودتون قانع کنید.
ولی باور کنید افراد قوی تر، لایق تر، متخصص تر، مرتبط تر، سالم تر، مستقل تر و دلسوزتر از گزینه مد نظر شما و سایر گزینه ذکر شده نیز وجود دارد.
تابناک عزیز وضعیت فعلی کشور نتیجه مدیریت دور و نزدیک این آقایان هست.
اجازه بدهید اتفاق دیگری هم بیافتد.
باور کنید آدم های کارآمدتر بیشتری وجود دارد.
تابناک بنده حرفی بابت گزینه مد نظر شما ندارم ولی لطفا ایشان به یک سوال بنده جواب دهند:
برادر ایشان الان کجاست و چه نفعی برای کشور دارند؟
بذرپاش میخواد بیاد , ماله روی خلافهای همکارهاش تو مجلس بکشه و لاپوشونی کنه.
والا آدم عاقل هیچ کاری رو به هیچ هم دوره ای و مدیرای از دوران احمدی نژاد نمیده.
بذر پاش مناسب ترین گزینه است ا
سلام : ما متوجه هستیم که آقای رئیس دیوان چگونه گزارش سوخته شده حقوق نجومی را گزارش می داد. اطلاعات آماری سوخته شده آنهای که دیگر مدیر نبودند و یا بازنشسته شده بودند و یا در خارج کشور زندگی می کردند جزء لیست عادل آذر بود. کف حقوق کارشناسی برای کارشناسان 4 میلیون تومان برای مدیران 400میلیون تومان و بیشتر بدون خدمات رفاهی .مدیر خیلی زرنگ است هیچ وقت حقوق دریافتی را در فیش حقوقی خودش نمی آورد. در قرارداد های صوری و بنام اشخاص دیگر صادر می کند.در صنایع پتروشیمی ، نفت ، گاز ، وزارتخانه و شر کت های دولتی و بانک ها شما که نمی توانیم دنبال فیش حقوقی نجومی باشید باید دریافتی هایش را برآورد کنید!!
شماصحبت ازتخصص وتجربه بجای رزومه دانشگاهی میکتیدکه حرف بجایی هم هست درصورتیکه رییس فعلی دیوان درشرایطی که همه دستگاههای اجرایی نیروهای متخصص خودرا تا35سال خدمت حفظ میکنن ایشون با30سال بازنشسته کرده ودیوان را ازخدمات متخصصین باتجربه خالی کرده است
من فقط یکی از این دو را می شناسم و اگر کیفیت آن دیگری هم مثل این باشد که وا ویلا
سوال نگارنده مقاله : مجلس یازدهم چرا باید کسی که عملکرد بسیار مطلوبی در دیوان محاسبات داشته، با رویکرد‌های این مجلس همراه است و می‌تواند آن را تکمیل کند، کنار گذاشته و فرد جدیدی را برای این مسئولیت در نظر بگیرد که هیچ تجربه و برآوردی از اهمیت کار این دیوان ندارد؟
جواب واضح خواننده : اصولگرااها میدانشتند که مهرداد بذرپاش یا رد صلاحیت میشود یا رای نمی اورد لذا برای حفظ منافع جناحی و جنگ قدرت یک نفر مثا مهرداد خان لازمست که از این سوراخ برای کسب اعتبار وونیز قمه کشی به دولت وارد چنین پست با اهمیتی بشود . برای اصولگرایان هیچ چیزی بغیر منافع خود ارجعیت و ارجحیت نداردنمونه اش جمع اوری 200 رای برای استیضاح دولت و نیز برخورد غیر اخلاقی از ظریف سند واضح و مبرهنی بود که برای همگان معلوم گردید ؟ حالا جواب سوال خود را گرفتی؟
دکتر اذر انسان فهمیده ای است
برادران اصول گرای مجلس برای یک بار هم شده باندی برخورد نکنید.بدارید مردم بدانند که اصول گرایان از افراد با لیاقت استفاده می کنند.بذرباش هم انسان خوبی است ولی خداییش دکتر آذر بهتر.قدری به شعور مردم احترام بدارید اهای برادران اصول گرا.اگرچه دکتر ادر معاون آموزش خوبی ندارد فقط نشسته در دفترش کتاب می نویسه لی معاون ادری کاری و باشخصیتی داردومن بیست سال در دیوان هستم.کارهای دکتر ادر بهتر از قبلی ها بوده است.انشتاالله نهرداد خان بشه رییس جمهور که تخصص نمی خواهد..
این بنده خدایی که ازش طرفدار می کنید تا حالا چه کاری کرده؟؟؟!!!
با شناختی که از ابشون هست بنظر همون برای ریاست جمهوری خوبه.....
عزیز من طرفداری نمی کنم از مهرداد .با پارتی مدیر شد
برادران اصول گرا جان مادرتون مهرداد خان امتحانش پس داده شما را به روح امام و به شراقتتون کسی به جای دکتر اذر بذارید که قوی تر از او باشد.به خدا به ولله نه مهردااد نه فروزنده نه عباسی قوی تر از د اذر نیستند.
صمن احترام به همه گزینه ها .بدرپاش را به جهت داشتن روحیه جهادی و انقلابی و نیروی جوانی که دارد شایسته تر میدانم. خواهشا اجازه بفرمایید تعدادی نیروی جوان و با انگیزه سکان خدمت را بدست گیرند و اجازه دهیم تا اندکی از فرتوتی و خستگی که مردم احساس میکنند در بدنه دولت وجود دارد فاصله بگیریم. چرا همیشه باید در تاریخ دنبال نیرو و نفر برای مناصب و سمتهای مورد نیاز بگردیم . به اینها اعتماد کنیم و یقینا شاهد ف خدمت مضاعف از سوی ایشان و امثال ایشان خواهیم بود.خود مجلسی ها دارند گلایه میکنند که جرا ساختار بودجه ریزی عوص نمیشود و بقول معروف مربوط به دوران حضور مستشاران خارجی ازبرادران شرلی تا مسیو نوز و شوستر و میلسوپو و....ولی اتوقت خود مجلس برای دیوان محاسبات بخواهد بر اساس رویه های موجود که تا بحال جواب نداده عمل کند.
کاملا مشخص است که این مطلب دقیقا ده سفارش جناب آقای آذر نوشته شده شاید هم خودش رحمت نوشتن متن را کشیده است.
بدترین گزینه واسه دیوان محاسبات همین عادل اذر است چون فقط بفکرخودش وخانواده اش ودوستانش است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان