بازدید 14279
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری آنلاین

پنج هزار پزشک و پرستار به کرونا مبتلا شده و ۱۴۰ مدافع سلامت به شهادت رسیدند / ارائه رسمی پیشنهاد دورکاری ۳۰ درصد کارمندان به رئیس جمهور / عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ کمبودهای این روزها تابع قانون عرضه و تقاضاست / آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان

در کشور ما به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیلی اصناف به صلاح نیست، اما رهاسازی نیز نباید در دستور کار قرار گیرد، عادی سازی در همه ابعاد، باعث شیوع کرونا و اوج گیری آن شد و همین باعث گشت مردم سفر‌ها را در ماه‌های تعطیلی انجام دهند و مراسم‌ عروسی و عزا را برگزار کنند.
کد خبر: ۹۹۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 15 July 2020
تابناک اجتماعیرئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت گفت: عادی سازی کرونا باعث اوج گیری بیماری شد.

به گزارش «تابناک»، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه گفت: نزدیک به شش ماه از زمان شیوع بیماری می‌گذرد و بیماری در اواخر فروردین کاهش یافت و به شرایط قابل قبولی رسید، ولی امروز مشاهده می‌کنیم که بیماری دوباره اوج گرفته و باید دلیل این موضوع بررسی شود. به دلیل اینکه با ادامه این روند تعداد بیشتری از هموطنان را از دست خواهیم داد و از سوی دیگر باعث فرسایش جامعه پزشکی می‌شویم.
 
شهادت ۱۴۰ مدافع سلامت/ عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان

وی ادامه داد: نوع مواجهه با این بیماری مهم است؛ به طور مثال کشور‌هایی مثل ویتنام، ژاپن و نیوزلند با روش‌های مناسب توانستند بیماری را کنترل کنند و در برخی کشور‌ها بیماری حذف شده است. مدل برخورد برخی کشور‌ها مدل ناصحیح ایمنی جمعیتی است که نتایج این مدل خوب نبوده است، اما امروزه مشخص شده که با این روش این بیماری در جامعه جهانی وجود خواهد داشت و به زودی به این سطح ایمنی نمی‌رسیم؛ ایمنی که در این بیماری ایجاد می‌شود، طولانی و تکرارناشدنی نیست.

ظفرقندی اظهار داشت: برای اجرای هر مدل شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود و در کشور ما به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیلی اصناف به صلاح نیست، اما رهاسازی نیز نباید در دستور کار قرار گیرد، عادی سازی در همه ابعاد، باعث شیوع کرونا و اوج گیری آن شد و همین باعث گشت مردم سفر‌ها را در ماه‌های تعطیلی انجام دهند و مراسم‌ عروسی و عزا را برگزار کنند.


۱۴۰ شهید مدافع سلامت


ظفرقندی در ادامه گفت: جامعه پزشکی تا امروز بیش از ۵ هزار مبتلا به کرونا داشته است و ۱۴۰ نفر از اعضای کادر درمان در این مسیر شهید شده‌اند. آنچه امروز به آن نیاز داریم، توجه به سلامت کادر پزشکی و درمان است و همه باید مسئولیت اجتماعی خود را در این زمینه انجام دهند که از این آمار ۶۰ درصد پزشکان هستند.

وی ادامه داد: حمایت خیرین و نهاد‌های مدنی به بیمارستان‌ها و مردم باید ادامه یابد، مهم‌ترین اصلی که امروز باید برای آن فضای جدید و علمی را پیدا کنیم، این است که واقعیت بیماری را برای مردم خوب بشکافیم. به دلیل اینکه اصل و اساس برای مهار بیماری حمایت مردم است، پروتکل‌های ابلاغی باید تغییر کنند، برای مناطق هشدار باید پروتکل‌ها با توجه به هر منطقه تدوین شوند، وقتی وارد تدوین پروتکل می‌شویم، سه اصل مهم را باید مد نظر قرار دهیم؛ اول اینکه بازگشایی‌ها چقدر در آلوده کردن موثر است، اینکه چقدر ضروریت اقتصادی دارند و اینکه چقدر امکان تعطیلی آن‌ها وجود دارد. با این اصول هر منطقه باید ارزیابی شود و تعلیق فعالیت موقت به صورت سیال صورت گیرد و برای بازنگری‌ها باید هوشمند برخورد کنیم.
 

کمبودهای این روزها تابع قانون عرضه و تقاضاست

 
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص کمبودهایی که به رغم وعده های فراوان هنوز با آنها دست به گریبان هستند، گفت: در روزها و هفته های ابتدایی شیوع ویروس، کشورمان به مانند همه کشورهای جهان با شوکی مواجه شد که دیدیم در برخی کشورها به نتایجی مثل دزدیدن کمک ها از یکدیگر هم رسید. این شوک در ادامه راه برطرف شد و شاهد بودیم که حتی در کمبود تجهیزاتی مانند ونتیلاتور نیز به مشکل نخوردیم.
 
وی افزود: این که این روزها بار دیگر شاهد کمبودهایی هستیم، تابع قانون عرضه و تقاضاست. بالاخره وقتی تعادل این دو به هم می خورد، مشکلاتی به وجود می آید و این نکته بسیار مهمی است. مواجهه و پیشگیری و برنامه‌های کنترلی باید طوری باشد که همه ما به مسئولیت خود در امر پیشگیری عمل کنیم. در غیر این صورت درآمد هیچ کشوری کفاف مبارزه را نخواهد داد و البته در هیچ شرایطی نباید مقابله و اجرای پروتکل‌ها را رها و عادی سازی کنیم.
 
شهادت ۱۴۰ مدافع سلامت/ عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان
 

پیشنهاد دورکاری ۳۰ درصد کارمندان


رئیس سازمان نظام پزشکی درباره نامه خود به رئیس جمهوری گفت: برای نامه جدید دیروز به رئیس جمهوری هنوز پاسخ نگرفته ایم، اما مکاتبات قبلی همگی پیگیری و ارجاع شد و ما هم در جلسات پیگیری شرکت کردیم. در این مورد پیشنهاد‌های فنی داده ایم. با همکاری متخصصان اپیدمیولوژی صحبت کرده ایم که بهتر است ۳۰ درصد افرادی که می‌توانند از راه دور کار کنند، گردشی دورکاری کنند در استان تهران هم از دو روز گذشته برخی بازنگری‌ها انجام شده و ضرورت دارد، منطقه‌ای در کل کشور انجام شود.

ظفرقندی گفت: نامه‌ای در ده بند به رئیس حمهوری ارسال کردم؛ یکی از این پیشنهاد‌ها این بود که برنامه ریزی برای قرنطینه و تعطیلی موقت داشته باشیم، برخی فعالیت‌ها می‌تواند موقتا تعطیل شود، برخی اماکن مذهبی هم جزو این اماکن است.

وی افزود: تهران هم یک کلانشهر است و باید برای هر منطقه آن یک برنامه داشته باشیم. در شهر‌هایی که قرمز و هشدار هستند، فعالیت پرسنل کارمندی و دولتی باید ۳۰ درصد دورکاری بشود. این کار هم می‌تواند تجمع در حوزه کاری را کم کند و هم مشکلات ترافیک کلانشهر‌ها را بهبود بدهد. یکی دیگر از درخواست‌ها از دولت این است که فعالیت‌های غیر ضروری پزشکی موقتا تعطیل شود که بتوانیم به درمان بیماران کرونا بیشتر کمک کنیم.


روزانه سه مطب تعطیل می‌شوند


رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اوایل کرونا خواسته بودیم مطب‌های غیرمرتبط با کرونا مثلا مراکز جراحی پلاستیک یا دندانپزشکی تعطیل کنند. بعدا با توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت فعالیت این مراکز دوباره بازگشایی شد، اما به علت مشکلات اقتصادی غیر از کرونا اکنون رزوی سه مطب اعلام تعطیلی می‌کنند و کلا فعالیت پزشکی را کنار می‌گذارند که علت آن به خاطر کرونا نیست.

وی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیک هم دنبال می‌شود، البته کرونا تاثیر منفی در این طرح گذاشت. اکنون ۴۰ تا ۴۵ درصد مراکز درمانی و داروخانه‌ها به نرم افزار نسخه الکترونیک تجهیز شده اند و فعالیت نسخه نویسی الکترونیک را انجام می‌دهند و بقیه هم این فعالیت را به تدریج انجام خواهند داد.

ظفرقندی گفت: مشاوره پزشکی در شرایط کرونا مورد تایید است. سازمان نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مکان‌هایی را برای این خدمات ایجاد کرده اند، ولی برای نسخه نویسی از طریق اپلیکیشن از طرف سازمان نظام پزشکی هنوز مجوزی صادر نکرده ایم و هنوز این کار قانونی نشده است.


قوه قضاییه و قوای نظامی کمک کنند


رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: امروزه باید برای جامعه پزشکی و کسانی که در اقصی نقاط کشور در مبارزه با کرونا کار می‌کنند، تمهیدات و حمایت‌های قانونی باشد. قوای نظامی، قوه قضاییه هم باید بر نظارت‌ها کمک کنند، اینکه دولت پروتکل‌هایی را ابلاغ کند و اجرا نشود فایده ندارد. پروتکل‌هایی ابلاغ شد، اما هیچکدام اجرا نشد. ارگان‌های نظارتی باید به وظایفشان عمل کنند. اگر قانون بگذاریم و کسی نظارت نکند، قانون می‌شکند.

وی گفت: ایحاد فضای تبلیغی رسانه‌ای هم در مبارزه با کرونا نقش بسیار مهمی دارد. این تبلیغات که مدتی فروکش کرده بود اگر امروز دوباره اوج بگیرد و اگر پیگیری کنیم و آموزش بدهیم، قطعا نتایج بهتری می‌گیریم.

ظفرقندی افزود: هنرمندان و نخبگان باید به وظایف خودشان عمل کنند. این وظیفه اجتماعی برای همه است؛ نهاد‌های مدنی و خیرین هم باید کمک کنند. در فاز اول خیرین خیلی کمک کردند. این کمک‌ها باید ادامه پیدا کند. در این صورت می‌توانیم با تغییر روش و بازنگری این بیماری را کنترل کنیم.
 
شهادت ۱۴۰ مدافع سلامت/ عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ کمبودهای این روزها تابع قانون عرضه و تقاضاست/ آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان
 

پروتکل‌های کرونا باید محلی باشد نه ملی


ظفرقندی در ادامه گفت: مهمترین اصلی که باید برای آن راه حل پیدا کنیم این است که واقعیت این بیماری را برای مردم بشناسیم. اصل و اساس حمایت مردمی است و بعد از آن پروتکل‌های ابلاغی باید عوض شود، پروتکل‌های ملی جوابگو نیست، پروتکل‌های محلی باید داشته داشته باشیم.

وی گفت: باید پروتکل‌های علمی؛ محلی و سیال داشته باشیم. در نیوزلند و اوکراین پروتکل‌ها هوشمند قابل برگشت و متغیر اعلام شد. نمی‌شود برای همه کشور یک پروتکل اعلام کرد. باید دید فعالیت‌ها چقدر در آلوده کردن نقش دارند. چقدر امکان تعطیلی وجود دارد یا ندارد. یک بیمارستان هیچ وقت امکان تعطیلی ندارد.

وی افزود: با این سه اصل هر منطقه باید ارزیابی شود و بر اساس آن بازگشایی یا تعلیق فرآیند موقت به صورت سیال صورت گیرد. باید بیماران را تعقیب و غربالگری فعال کنیم، باید خانواده بیماران بررسی شود، افرادی که با آن‌ها ارتباط دارند باید بررسی شوند، چون با این روش می‌توانیم بیماری را بهتر کنترل کنیم.
 

وضعیت کارتخوان پزشکان


ظفرقندی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره کارتخوان مطب پزشکان گفت: زیرساخت لازم برای برقراری ارتباط با سازمان امور مالیاتی فراهم نبود، هماهنگی لازم در استان‌ها و تهران انجام شد که کارتخوان‌ها در مطب‌ها قرار گیرد و این هماهنگی در حال انجام است..

وی افزود: تخت‌های اشغال شده کرونا رو به افزایش است. بیمارستان فقط مختص رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا نیست، بنابراین بیمارستان‌ها در بخش خصوصی و دولتی با توجه به ظرفیت، بیماران را پذیرش می‌کنند البته وزارت بهداشت در حال برنامه‌ریزی است تا مشخص کند که چند درصد بیمارستان‌ها و کدام بیمارستان‌ها باید مبتلایان به کرونا را پذیرش کنند.
 

رمدسیور برای بیماران بحرانی موثر بوده است


ظفرقندی گفت: در این شرایط تنها راه کنترل کرونا، پیشگیری، ماسک زدن و فاصله گذاری و شستن مداوم دست است، نباید به سمت ایمنی جمعی برویم که ضرر می‌کنیم. هیچ داروی اختصاصی هم برای کووید ۱۹ معرفی نشده؛ البته در مورد رمدیسویر که برای سارس بوده نتایج خوبی دیده می‌شود که با توجه به مطالبات بین المللی در شرایط بحرانی می‌شود از آن استفاده کرد، اما تا زمانی که در پروتکل وزارت بهداشت نیامده است پزشکان نباید تجویز کنند.

وی افزود: در سازمان نظام پزشکی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی دو هدف اساسی داریم؛ یکی حفاظت از سلامت مردم و دوم حفاظت از سلامت و خدمات جامعه پزشکی. آنچه امروز موجب نگرانی همه مردم و مسئولان و دوستداران خدمت به ایران شده این است که هر دو این‌ها در معرض آسیب است؛ بنابراین، لازم است. سازمان نظام پزشکی نظرات و پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی که در این برهه مهم می‌تواند با افکارعمومی در میان می‌گذارد.

وی گفت: حدود شش ماه از اپیدمی کرونا می‌گذرد. بعد از کنترل اولیه که نسبتا رفتار خوبی از جانب مردم و مسئولان انجام شد، بیماری در اواخر فروردین و اردیبهشت رو به کاهش و شرایط قابل قبولی رسید، اما امروز دوباره اوج گرفته و باید بررسی علمی و علتی و قاطع انجام شود. برای اینکه اگر مواجهه صحیحی صورت نگیرد هم مردم را از دست می‌دهیم و هم جامعه پزشکی را به فرسودگی و خسارت می‌کشانیم.
 
شهادت ۱۴۰ مدافع سلامت/ عادی سازی شیوع کرونا باعث اوج گیری بیماری شد/ آخرین وضعیت درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان
 

صندوق ذخیره ارزی برای همین روزهاست


وی گفت: تسهیلات اقتصادی هم باید باشد. در این شرایط مجوز‌هایی که داده شد صندوق ذخیره ارزی نیز باید برای این روز‌ها فعال شود، از یک میلیارد یورو اختصاص داده شده قسمت عمده آن هنوز تخصیص داده نشده و کار را مشکل کرده است.

ظفرقندی افزود: سازمان نظام پزشکی برای حمایت از جامعه پزشکی پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت را راه اندازی می‌کند. دنبال آن هستیم. این پویش تا روز پزشک که اول شهریور است ادامه دارد. همه اعضا از مسئولان نخبگان نهاد‌های مدنی، هنرمندان، ورزشکاران باید وارد شوند. یک رویداد ملی برای تجلیل از مدافعان سلامت است تا از نخبگان کشور که در خط مقدم در حال جنگ هستند، تجلیل شود، همه باید کمک کنند تا این مبارزه به پیروزی برسد.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره حمایت از مراکز درمان کرونا گفت: برای افرادی که در بخش کرونا کار می‌کنند، باید امتیاز‌هایی برای ایجاد مطب داشته باشیم. اگر مثلا برای ایجاد مطب ۱۲۵ امتیاز لازم است، برای خدمات کرونا این امتیاز باید کمتر شود، به همین علت سازمان نظام پزشکی به زودی بسته‌ای را به وزارت بهداشت پیشنهاد می‌کند.


تاخیر سه ماهه تامین اجتماعی در پرداخت ها


وی درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی گفت: تامین اجتماعی در بخش دولتی تا حدود زیادی از بدهکاری اش را جبران کرده و تقریبا به روز شده است، اما در بخش خصوصی قرار است مطالبات فروردین را این هفته پرداخت کنند که هنوز پرداخت نشده است. تاخیر سه تا چهار ماهه وجود دارد. امیدواریم این مطالبات به زودی پرداخت شود تا بخش خصوصی بتواند فعالیت کند.

ظفرقندی افزود: باید برای حمایت از خانواده‌ها هم برنامه داشته باشیم، چطور می‌شود یک کودک دبستانی را چهار ماه در خانه نگه داشت، باید روانشناسان به کمک خانواده‌ها بیایند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
تعادل آنجا به هم خورد که درحالی که برای خودمان ماسک کافی نداشتیم سه میلیون ماسک به چین هدیه کردیم و بعد از چند ماه دویست هزار تا به عنوان کمک دریافت کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
بابا توروخدا این قدر اخبار ماهواره رو اینجا تکرار نکنین. اگه طرحی نظری مطلب مفیدی دارید که اطلاع مردم روبالا می بره و یا به صورتی برای دیگران مفید هست بگذارید وگرنه این اخبار منفی رو هر کس که بخواد توی ماهواره هم می تونه بشنوه!!!!!!
ناشناس
| Australia |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
یعنی اخبار وزارت بهداشت ماهوارهای است؟ البته دروغگو کم حافظه می شود
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
کسب و کارها باید باز باشند البته با رعایت نکات بهداشتی
ولی باز کردن امکان تفریحی که در حال حاظر هیچ ضرورتی ندارد پیام اشتباهی رو برای مردم صادر کرد و باید سریعا بوستان ها و پارک ها مثل زمان عید بسته شوند تا پیام درست به مردم منتقل شود و مردم جدی بگیرند
روحشان شاد يادشان همراه شهداي جنگ تحميلي در تاريخ خواهد درخشيد
چه کسی کرونا را عادی سازی کرد و گفت از شنبه همه چی به حالت عادی بر میگرده؟!!!چه کسی در تمام سخنرانی هایش اعلام میکرد که کرونا را شکست دادیم؟!!!و چه کسانی با آمار فیک مردم را گول زدند؟!!جواب این سوال ها را مردم خوب میدانند!!!
پس از تعداد فوت شدگان شبکه سلامت بانکها بیشترین تلفات جانی را داشته است اکنون نیز سیل متقاضیان تسهیلات ازدواج ، آسیب دیدگان کرونا ، تسهیلات فروش اقساطی ووو دوباره بانکها را کانون مبادله این ویروس کرده است حال آنکه در شرایط تورمی فعلی اعطا هر گونه تسهیلات به افزایش تقاظا و در نتیجه تورم بیشتر میشود
بادرود،من همین ۲ساعت قبل امروز(۲۵تیر۹۹)دکتراعصاب وروان بودم وازطریق کارتخوان مبلغ دویست هزارتومان بابت ویزیت و۱۵دقیقه مشاوره ازمن گرفتند،گذاشتن کارتخوان بدردبیمارنمیخوردفقط بدرددولت میخوردکه بتواندسهمش رابگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
قرارنیست کارت خوان برای ارزان شدن خدمات پزشکی باشدبلکه برعکس اداره دارائی میگویدهرچه میتوانی بیشر بگیربماهم مقداری بده مالیات قیمتها رابالا میبرد پائین نمیآورد
بالاخره وضعیت نصب کارتخوان چه شد. ایشان خیلی کلی گویی پاسخ داده این تکلیف ایشان است تا این موضوع را عملیاتی کند . از خبرگزاری ها انتظار میرود این مطالبه ملی را اگر ترس از جامعه پزشکی ندارند بطور جدی پیگیری کنند
ما مردم اوضاع را عادی نکردیم خودتون عادی کردید حالا تقصی مردم انداختید این روشها دیگه نخ نما شده
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
بله دیگه کرونا در آمریکا تقصیره ترامپه ولی در ایران تقصیر ملت .

به قرآن هیچ چی به اندازه مرگ آرومم نمیکنه .
در اكثر كلينيك ها مبالغ كم را با دستگاه كارت خوان خودشان ،كارت مي كشند . مبالغ بالا را مي گويند برويد با خود پرداز نزديكترين بانك كارت به كارت كنيد . يك عده از پزشكان خوب مملكت حتي جانشان را فداي ملت مي كنند و يك عده منفعت طلب فقط پول برايشان مهم است .
در اكثر كلينيك ها مبالغ كم را با دستگاه كارت خوان خودشان ،كارت مي كشند . مبالغ بالا را مي گويند برويد با خود پرداز نزديكترين بانك كارت به كارت كنيد . يك عده از پزشكان خوب مملكت حتي جانشان را فداي ملت مي كنند و يك عده منفعت طلب فقط پول برايشان مهم است .
کارمندان با کار حضوری هیچ بازدهی ندارند تو خونه که اصلاً!
پاسخ ها
غلط
| United States of America |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
بستگی به مدیرش داره مدیری که نمیدونه تو اداره اش چه خبره حضوری و‌مجازی فرقی برایش نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
به خصوص کارمندان رسمی که اصلا کار نمی کنند خیال شون هم راحته که به یک جا وصلن و از اداره لیرون نمی تندازنشوم!
کارمندان با کار حضوری هیچ بازدهی ندارند تو خونه که اصلاً!
دوست من مهندس برنامه نویس کامپیوتر است مدیرش با دورکاری موافقت نکرد در صورتی که میتوانست همان کار را در خانه انجام‌دهد، حالا یک هفته است که داره با بیماری کرونا میجنگه و زن و بچه اش هم‌کرفتن! ۱۱ مهندس دیگه با خانواده هایشان هم مبتلا شدن که حال یکیشون خیلی خرابه!
اینهمه متخصص و خانواده هاشون در معرض خطر مرگ قرار گرفتن چون مدیر بیسواد فکر کرده کارکردن فقط بیل زدن است و یارو باید جلوی چشمش باشه! چون بازدهی کار و نتیجه براشون مهم نیست فقط اینا بیان بشینن اونجا یعنی ما داریم کار میکنیم!
قانون عرضه و تقاضا؟ مگه دولت داره شیرینی پخش میکنه که براش تقاضا باشه؟ مردم ما متقاضی کرونا نبودند. آن ذهن های بیماری که با ابتلای گله ای خواستند کار خودشان را ولو به قیمت جان تعداد زیادی انسان راحت کنند، باید فکر افزایش مبتلایان را میکردند.الان هم بجای غلط کردن باید به نسبت دسته گلی که به آب داده اند برای مبتلایان امکانات فراهم کنند.عرضه و تقاضا دیگه چیه ؟ چه جور دکتری هستی عمو؟
اگه دور کاری هم باشه فقط برای خانم ها می باشد. در ایران فقط اسمش هست که به خانم ها ظلم میشه ولی همه ی مزایا مال اوناست. اگر زن به عنوان یک نیروی کار در نظر گرفته می شود و گفته می شود که در خانه نباید بماند پس در همه چیز باید با آقایون به صورت مساوی در نظر گرفته بشود نه اینکه در همه ی امور مراعات او شود و ظلم در حق کارکنان مرد شود. در کشورهای پیشرفته هم نگاه به مرد و زن در همه ی امور یکسان است و نگاه جنسیتی نمیکنند. در ایران ولی همیشه پای منافع خانم ها که میاد وسط سزیع مظلوم نمایی می کنند و مدیران نیز که همیشه طرفدار حقوق این خانم هاهستند.
چطوره که شیوع بالای کرونا در آمریکا تقصیره دولته ، ولی در ایران تقصیره ملت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیگر گروهها هم هستند که خدمت می کنند و بر اثر کرونا شهید می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
آنهابرای خودشان خدمت میکنند
بهتر است ظرفیت پزشکی و بخصوص تخصص آن افزایش یابد تا فشار کاری این قشر زحمت کش کمتر شود.
"مدل ناصحیح ایمنی جمعیتی است که نتایج این مدل خوب نبوده است" استاد! این همان روشی نبود که روسای جنابعالی و مسئولان مرتب آن را مطرح میکردند و حتی باز گشاییهای صورت گرفته در راستای آن بود؟!!!50-60 درصد جمعیت بگیرند از شر ویروس خلاص شویم!!
واقعاانتظارداشتید نصب کارتخوان درمطب پزشکان باعث کاهش ویزیت آنان ومعاینه بهتروتشخیص بهترشود؟
رئیس سازمان نظام پزشکی گفتندمرتبا پزشکان اعلام تعطیلی مطب میکنندولی علت آنراهرچندمیدانستندولی نگفتندکه عرض مبکنم ؛
بازم درود به مردم امریکا که برابر ظلم یه حرکتی زدن. ما که اینجا میدونیم این دولت راحت با جونمون داره بازی میکنه و خفه خون گرفتیم.
چرا بانک هارو تعطیل نمی کنید ازدحام مردم بیش از حد شده در شعب بانک ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل