بازدید 6440

رایزنی جانسون با محمود عباس درباره طرح کرانه باختری

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس عصر سه‌شنبه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مخالفت خود با طرح غیر قانونی رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۹۹۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 15 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون در این گفت وگو تصریح کرد که لندن به راه‌ حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل پایبند است.

نخست وزیر انگلیس از محمود عباس خواست تا در مذاکرات صلح خاورمیانه مشارکت کند.

رهبران دو کشور توافق کردند تا در این زمینه و سایر مسائل به رایزنی با یکدیگر ادامه دهند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهوینیستی و «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی- سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم، از ابتدای ماه ژوئیه جاری(۱۱ تیر) به توافق رسیده بودند.

این طرح جنجالی با موج شدید مخالفت‌ ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین مواجه و از تاریخ ۱۱ تیر به زمانی دیگر موکول شد.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین‌المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا می‌کند و در مرحله نخست قصد دارد سه مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این سه مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

رژیم اشغالگر قدس همچنین قرار است در این گام، بیش از ۳۰درصد خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته ۱۶ تیر ۱۳۹۹ در تماس تلفنی با همتای صهیونیست خود درباره پیامدهای اجرای طرح غیرقانونی الحاق کرانه باختری هشدار داد.

وی ضمن ابراز نگرانی از اجرای این طرح، تصریح کرد که این تصمیم دورنمای صلح در منطقه را به خطر می‌اندازد. بوریس جانسون از نتانیاهو خواست تا به مذاکره با دولت فلسطین بازگردد.

او پیش‌تر نیز با انتشار یادداشتی برای روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هشدار داد که انگلیس هیچ گونه تغییری در مرزهای تعیین شده ۱۹۶۷ را نخواهد پذیرفت مگر این که با توافق دو طرف انجام شود.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس امروز با انتشار پیامی در توئیتر، خواستار تحریم اسرائیل و شناسایی کشور مستقل فلسطین از سوی دولت لندن شد.

دولت انگلیس مدعی است که شناسایی کشور مستقل فلسطین به روند صلح خاورمیانه و دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور لطمه می‌زند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار