گزارش لحظه به لحظه «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد:

اُفت شاخص کل در نیمه اول بازار/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟/پایان قرمز بورس

شاخص کل بورس روز گذشته با رشد 22 هزار و 774 واحدی در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 844 هزار و 856 واحدی آرام گرفت. امروز نیز با گزارش لحظه به لحظه از تالار شیشه ای سعادت آباد با ما همراه باشید.
کد خبر: ۹۹۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 15 July 2020

شاخص کل بورس روز گذشته مورخه 24 تیرماه 1399 با رشد 22 هزار و 774 واحدی در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 844 هزار و 856 واحدی آرام گرفت. امروز نیز با گزارش لحظه به لحظه از تالار شیشه ای سعادت آباد با ما همراه باشید.

به گزارش بورس تابناک، امروز مورخه 25 تیرماه سال جاری در پیش گشایش بازار از 644 نماد حدود 165 نماد با صف خرید و حدود 145 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. 

معاملات تالار بورس تبریز ۹۵ درصد افزایش یافت - ایرنا

چند خبر مهم 24 ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم باشد

- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس طی یک گفتگوی تلویزیونی گفت: حجم نقدینگی که به سمت بورس آمده است را باید به سمت تولید هدایت کرد. ورود نقدینگی به بورس هم شغل ایجاد می کند؛ هم درآمد ارزی و هم ثبات اقتصادی. این پول باید صرف پروژه ها، بخش تولید، معادن، صنایع پتروشیمی، فلزی و... شود.

-  معاون سازمان خصوصی سازی از تشکیل سه هلدینگ نیروگاهی منطقه شرق، مرکزی و غرب و شامل ۲۳ نیروگاه، شرکت تولید برق یا مدیریت تولید برق برای عرضه اولیه سهام خبر داد.

-خبرها حکایت از آن دارد که شرکت پتروشیمی بوعلی سینا پس از افزایش سودآوری در سال گذشته به زودی بخشی از سهام خود را در بورس عرضه می کند.

-شورای پول و اعتبار در تصمیمی تازه با پیشنهاد بانک مرکزی برای افزایش تنوع سپرده‌های بانکی موافقت کرد که طی آن سود ۱۰ تا ۱۸ درصدی به پنج نوع سپرده تعلیق می گیرد.

گزارش نیمه اول بازار: (ساعت 9 تا 10:45)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با اُفت مواجه بودند. شاخص کل با 1363 واحد کاهش معادل منفی 0.07 درصد به یک میلیون و 843 هزار و 543 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 359 واحد کاهش معادل منفی 0.07 درصد به 486 هزار و 698 واحد، شاخص کل هم وزن با 1682 واحد اُفت معادل منفی 0.35 درصد به 479 هزار و 179 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 1106 واحد کاهش معادل منفی 0.35 درصد به 315 هزار و 350 واحد، شاخص آزاد شناور با 217 واحد افزایش معادل 0.01 درصد به دو میلیون و 413 هزار و 271 واحد، شاخص بازار اول با 8288 واحد کاهش معادل منفی 0.59 درصد به یک میلیون و 399 هزار 898 واحد و شاخص بازار دوم با 26650 واحد صعود معادل 0.76 درصد به 3 میلیون و 514 هزار و 521 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در یک میلیون نوبت معاملاتی، 4 هزار و 375 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 92 هزار و 585 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، فملی، شتران، کگل، پارسان، شبندر و کچاد.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از 644 نماد حاضر، 194 نماد در صف خرید و 90 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: شتران، شبندر، وتجارت، خمحرکه، ونیکی، حکشتی و پارسیان.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: ونوین، خبهمن، بترانس، پارسان، ولساپا، فارس، کروی.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: فمراد، وآذر، کپارس، شتران، کگل، پارسان، شبندر و کچاد.

7 نماد با کمترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز:  واتی، کرماشا، کاما، کروی، شنفت، سصفها و پارسان. 

نقشه بازار در نیمه اول بازار

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اُفت شاخص کل در نیمه اول بازار

گزارش نیمه دوم بازار: (ساعت 10:45 تا 12:30)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با اُفت مواجه بودند. شاخص کل با 809 واحد کاهش معادل منفی 0.04 درصد به یک میلیون و 844 هزار و 97 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 213 واحد کاهش معادل منفی 0.04 درصد به 486 هزار و 485 واحد، شاخص کل هم وزن با 443 واحد رشد معادل 0.09 درصد به 481 هزار و 304 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 292 واحد رشد معادل 0.09 درصد به 316 هزار و 749 واحد، شاخص آزاد شناور با 250 واحد کاهش معادل منفی 0.01 درصد به دو میلیون و 412 هزار و 804 واحد، شاخص بازار اول با 9789 واحد کاهش معادل منفی 0.7 درصد به یک میلیون و 398 هزار 396 واحد و شاخص بازار دوم با 35461 واحد صعود معادل 1.02 درصد به 3 میلیون و 523 هزار و 331 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در دو میلیون و 36 هزار نوبت معاملاتی، 9 هزار و 742 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 180 هزار و 978 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، شتران، پارسان، فملی، شبندر، کچاد، کگل و وامید.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از 644 نماد حاضر، 215 نماد در صف خرید و 122 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: شتران، خمحرکه، ونیکی، پارسیان، کدما، قصفها و سخزر.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: ونوین، خبهمن، پارسان، بترانس،  ولساپا، تاپیکو و کروی.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: فمراد، ثاخت، جم، غنوش، خنصیر، شفن و شسینا.

7 نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: کرماشا، کاما، کروی، پارسان، شخارک، وتوکا و حفارس.

نقشه بازار در پایان

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اُفت شاخص کل در نیمه اول بازار/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

 

قاب پایانی بازار امروز (ساعت 13:00 تا 14)

بعد از انجام معاملات در نمادهای عرضه اولیه شده، شپنا، ولپارس، شستا، سیتا، خساپا و خودرو بازار امروز در ساعت 15 به پایان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در پایان بازار امروز، در نهایت تغییرات شاخص ها به شرح تصویر زیر بود:

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اُفت شاخص کل در نیمه اول بازار/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟/پایان قرمز بورس

شاخص کل در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 841 هزار و 702 واحدی آرام گرفت.

رفت و آمد نمادها در روز جاری

به گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شركت ایركا پارت صنعت (خكار1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ نفت سپاهان (شسپا1) بورس كالای ایران (كالا1) فروشگاههای زنجیره ای افق كوروش (افق1) بورس كالای ایران (كالا1)تامین سرمایه بانك ملت (تملت1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، گروه تولیدی مهرام(غمهرا)، فنرسازی خاور(خفنر)پتروشیمی خارگ(شخارك)، تولیدی ایران تایر(پتایر)، فولاد آلیاژی ایران(فولاژ)، بیمه دانا(دانا)، پالایش نفت اصفهان(شپنا)، پتروشیمی شیراز(شیراز)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی حق تقدم سهام شركت‌ فروشگاههای زنجیره ای افق كوروش (افقح1) با توجه به توقف نماد اصلی كارگزاران بورس كالای ایران(اكالا)، تولیدكنندگان بورس كالای ایران(تكالا)، نهادهای مالی بورس كالای ایران(نكالا)با توجه به توقف نماد اصلی متوقف شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شركت های بانك صادرات ایران(وبصادر) پالایش نفت بندرعباس(شبندر) سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیكو)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام؛ نوش مازندران(غنوش)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه ،بین المللی توسعه ساختمان(ثاخت)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه معدنی دماوند(كدما)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی_عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه نفت سپاهان(شسپا)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و لغو مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی جم(جم)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و رفع تعلیق نماد معاملاتی نوسازی و ساختمان تهران(ثنوسا)، تامین سرمایه بانك ملت(تملت)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت بیمه پارسیان (پارسیان1) كمك‌فنرایندامین‌ (خكمك1) صنایع‌شیمیایی‌سینا (شسینا1) صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس1) ملی كشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس1) پالایش نفت تهران (شتران1) گروه س توسعه صنعتی ایران (وتوصا1)تراكتورسازی‌ایران‌ (تایرا1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام،با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت صنعتی آما(فاما)، آلومراد(فمراد)، دارویی و بهداشتی لقمان(دلقما)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

بازدهی و ارزش معاملات صنایع بورسی

بیشترین بازدهی متعلق به گروه: هتل و رستوران ها/ استخراج کانه های فلزی

کمترین بازدهی متعلق به گروه: تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتوری

بیشترین ارزش معاملات: پالایشی و روانکارها

کمترین ارزش معاملات: ماشین آلات و دستگاه های برقی

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

اُفت شاخص کل در نیمه اول بازار/ کدام نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟/پایان قرمز بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس