بازدید 11891

هند: تحریم‌ها مانع اجرای تعهدات در پروژه چابهار شد

مقامات هندی در واکنش به کنار گذاشته شدن کشورشان از پروژه ریلی چابهار، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دلیل عدم اجرای تعهدات خود ذکر کردند.
کد خبر: ۹۹۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹ 15 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، پس از فعل و انفعالات پیش آمده بین ایران و هند در زمینه تکمیل خط آهن پروژه چابهار اخراج این کشور از این پروژه، مقامات هندی بیفایده بودن معافیت از تحریم‌های آمریکا را دلیل تعلل در اجرای تعهدات خود ذکر کردند.

به نوشته روزنامه «هیندو» مقامات هندی روزسه شنبه گفتند که با وجود بازدید مهندسان بخش خط آهن هند از پروژه چابهار، این کشور هرگز اجرای آن را شروع نکرد و دلیل آن نیز نگرانی از تحریم‌های آمریکا بوده است.

به گفته این مقامات، با وجودی که دولت آمریکا معافیت از تحریم‌ها را برای هند در زمینه پروژه بندر چابهار فراهم کرده بود، اما یافتن تامین کنندگان تجهیزات و شرکا به دلیل نگرانی آمریکا، کار را برای هند مشکل کرد. این در حالی است که واردات نفت هند از ایران نیز به دلیل تحریم‌های آمریکا اینک به صفر رسیده است.

در حالی که شرکت خط آهن هند وزارت خارجه این کشور از هرگونه اظهار نظر در این زمینه اجتناب ورزیده اند، اما یک مقام هندی گفته است که امکان پیوستن کشورش به این پروژه در تاریخ دیگری وجود دارد.

چندی قبل یک مقام ارشد دولت هند به مزایای راه اندازی بندر چابهار در جنوب شرقی ایران اشاره کرده و گفته بود که بندر چابهار موجب صرفه جویی ۲۰ درصدی در بخش لجستیکی هند خواهد شد. «مانشوکا لالمانداویا» وزیر کشتیرانی هند در این زمینه گفته بود که با توسعه بندر راهبردی چابهار هزینه‌های لجستیکی هند در زمینه حمل ونقل کالا برای کشور‌های مستقل همسود تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر