بازدید 12763
۱

کرونا در کرمان شعله‌ور شده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افزایش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان کرمان نشان می دهد که چرخه انتقال ویروس دوباره در استان برقرار شده است.
کد خبر: ۹۹۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 14 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا دکتر "مهدی شفیعی" شامگاه دوشنبه ۲۳ تیرماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان گفت: طی ۲ هفته گذشته با افزایش مراجعه به بیمارستان های سطح استان با علائم مختلف روبرو هستیم.

وی با اشاره افزایش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی بخش خصوصی و مراکز منتخب درمان کرونا در استان کرمان افزود: این افزایش مراجعه کنندگان نشان می دهد چرخه انتقال ویروس دوباره در استان کرمان برقرار شده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان ایمکه از ابتدای اسفندماه که بحث ویروس کرونا در کشور آغاز شد، در استان کرمان با شیب ملایم افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح استان روبرو بودیم و هنگامی که برخی استان های مجاور درگیری بالایی با این ویروس داشند، ما در کرمان شیب تندی را تجربه نکردیم.

شفیعی با اشاره به اینکه واقعیت این است که سیر بیماری را در روزهای گذشته تجربه می می کنیم اظهار کرد: در مقطعی (گام دوم مقابله با کرونا) ما به سمت شناسایی کانون های بیماری رفتیم اما در دو الی سه هفته گذشته روند موارد بستری مشکوک، محتمل و موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را در سطح استان شاهد هستیم که نشان می دهد روند افزایشی و زنجیره انتقال ویروس در سطح استان دوباره برقرار شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه حدود ۳ هفته قبل این پیش بینی افزایش روند صعودی مبتلایان به کرونا را می کردیم و هشدارهای لازم را به مردم داده بودیم اظهار کرد: دقیق نمی توان هم اکنون گفت که در ادامه موج اول اپیدمی هستیم و یا وارد موج دوم شده ایم اما در روزهای آینده و با تحلیل آماری می توانیم وضعیت را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور و استان کرمان با محدودیت های در انجام تست روبرو است؟ اظهار کرد: در ابتدای شروع اپیدمی، توان آزمایشگاهی را برای تشخیص بر روی بیمارانی گذاشتیم که از این خدمات آزمایشگاهی منتفعت می بردند، اما زمانی که بیماری فروکش کرد و بحث های فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و تعطیلی اصناف و محدودیت های ترافیکی مطرح و باعث شد زنجیره انتقال ویروس در سطح جامعه تا حدودی شکسته شود، در گام دوم مبارزه با ویروس کرونا، به سراغ شناسایی کانون ها و خوشه های ویروس رفتیم که در این راستا از افراد مشکوک و اطرافیان بیماران قطعی به صورت سرپایی تست گرفته می شد تا این خوشه ها شناسایی و فرآینده ایزوله خانگی برای جلوگیری از انتقال ویروس به سطح جامعه جلوگیری شود.

شفیعی با اشاره به اینکه به لحاظ تست کمبودی وجود ندارد و صرفا انجام تست های زیاد، منابع مالی زیادی را در پی خواهد داشت که تاثیر بسازیی نیز نداشته افزود: تغییر پروتکل ها و دستورالعمل های کنترل بیماری را درشرایط کنونی داریم و هیچ محدودیتی از لحاظ انجام تست و کیت های آزمایشگاهی در سطح استان کرمان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تست سرپایی از همه نخواهیم گرفت و تنها براساس علائم بیماری توصیه های بهداشتی را به افراد ارائه می شود ادامه داد: در شرایط کنونی که ویروس در سطح جامعه تقریبا همه گیر شده، گرفتن تست های زیاد از افراد خیلی موثر نیست و در حال حاضر بحث نظافت و شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و گندزدایی سطوح تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به وضعیت استقرار ایپدمی در سطح استان کرمان اظهار کرد: هم اکنون پیش بینی می شود بین ۱۰ تا ۱۵ جمعیت استان کرمان به این ویروس مبتلا شده باشند که از مقدار بین ۴۰ تا ۶۰ درصد دارای فرم های بدون علامت یا خفیف هستند.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر شدت روند بیماری را تجربه کرده و اپیدمی در استان کرمان شعله ور شده است، اظهار کرد: انجام دادن یا ندادن تست تشخیصی کرونا در فرایند خروجی برای افرادی که به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند هیچ تاثیری ندارد و تنها هدررفت منابع مالی را خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعا عجیبه این آمار در شهر انگار که خبری نیست و تازه امروز نمایشگاهی عمومی هم با نام مادر کودک افتتاح شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان