بازدید 6311

مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها "دمچنار"پس از سه شبانه روز

فرماندار شهرستان بویراحمد از مهار و خاموش شدن آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه دمچنار این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵ 14 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، "شاهرخ کناری" افزود: این آتش سوزی وسیعی که از پری شب (شنبه۲۱ تیرماه) در منطقه داشتیم حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر وسعت این آتش سوزی بود.

وی اظهارکرد: این آتش سوزی با کمک بیش از ۲۰۰ نفر نیروی ادارات مختلف از جمله تیپ ۴۸ فتح، بسیج، آتش نشانی یاسوج، چیتاب و سرآبتاوه، منابع طبیعی، محیط زیست، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، هلال احمر، جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دانشگاه یاسوج، شوراها، دهیاران، دیدبانان منابع طبیعی، نیرو‌های مردمی، اورژانس هوایی و زمینی ساعتی پیش مهار و خاموش شد.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون تعدادی از نیرو‌های بخشداری، دهیاران و منابع طبیعی تا فردا در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن آتش سریع اقدام به خاموش کردن آتش کنند.

کناری تصریح کرد: درختان سبز و جنگلی خسارت ندیده اند و بیشتر خسارت مرتعی بود، بعلت وزش باد شدید مراتع را به سرعت می‌سوزاند که گاهی ارتفاع آتش به یک تا دومتر هم می‌رسید.
وی ادامه داد: علت آتش سوزی هنوز بصورت دقیق مشخص نیست، اما عامل انسانی بود که عمدی یا سهوی بودن آن مشخص نیست.

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: این آتش سوزی در دو مرحله مهار شد و مجددا شلعه ور شد که نهایتا و در سومین مرحله از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه آغاز شد که بخاطر وزش باد شدید و مرتع متراکم آتش وسیع و گسترده شد.

کناری با تشکر از فرمانده تیپ ۴۸ فتح بابت اعزام نیرو و امکانات به منطقه جهت کمک به مهار آتش تاکید کرد: بیش از ۳۰ دستگاه خودرو کمک دار دستگاه‌های مختلف نیرو‌ها را به محل آتش سوزی و ارتفاعات انتقال دادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی