بازدید 12183
۱

مصرف برق تهران در وضعیت هشدار

به دنبال افزایش دمای هوا و ثبت حدود ۴۲۰۰ مگاوات مصرف برق در پایتخت، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مشترکان این شرکت خواست تا با کاهش مصارف مازاد و استفاده بهینه از وسایل برقی به ویژه کولر‌های گازی به کنترل بار شبکه توزیع برق کمک کنند.
کد خبر: ۹۹۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 12 July 2020

 

به‌گزارش تابناک به نقل از ایلنا، "حسین صبوری" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه در روز شنبه؛ ۲۱ تیرماه در ساعت ۱۵، مصرف برق ۴۱۹۴ مگاوات در پایتخت ثبت شده است، گفت: شرایط فعلی با توجه به افزایش قابل ملاحظه دمای هوا، در صورت عدم همکاری مشترکان می‌تواند کنترل پایداری شبکه را با مشکلاتی روبرو کند.

صبوری از بسیج تمامی امکانات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت برای تامین برق مورد نیاز مشترکان خبر داد و تاکید کرد: گرچه با اقدامات انجام شده شبکه توزیع برق پایتخت در حال حاضر، پایدار است، اما شیب منحنی مصرف برق و همچنین در پیش بودن روز‌های گرم، ممکن است در روز‌های آتی در صورت عدم همکاری مشترکان، نگران کننده باشد.

وی افزود: استفاده صحیح از سامانه‌های سرمایشی، بزرگ‌ترین کمک شهروندان و مشترکان فهیم این شرکت به کنترل بار شبکه توزیع برق در تهران و همچنین کشور است.

تنظیم دمای کولر‌های گازی روی عدد ۲۴ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر و استفاده از برنامه‌های پیش فرض متنوع کاهش مصرف برق در این دسته از سامانه‌ها، کمکی موثر در بهینه‌سازی مصرف برق است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اگر استانداردهای مصوب صنعت برفق که صدها مهندس مجرب بین سالهای 1374ال1383تدوین کرده و به نیروگاهها پست ها برق منطقه اییها توزیع ها ابلاغ کردند مورد توجه مسئولین قرار بگیره حداقل سیصد تا چهار صد مگاوات اضافه تولید در تهران بزرگ میداشتیم راندمان ترانس ها الان از 82درصد به 76 رسیده یعنی شیش درصد تلفات فقط در ترانسها...مدیران اگر کمی وقت بگزارن کلیه استانداردها در سایت توانیر و شرکت ابا نیرو قرار داده شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان