بازدید 6599

ابطال انتخابات شورایاری‌ها جای نگرانی ندارد

کد خبر: ۹۸۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 12 July 2020

هاشمی درباره ابطال انتخابات شورایاری‌ها و شیوع ویروس کرونا در پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه برگزار شد گفت: همانگونه در هفته گذشته هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای خود را در مورد ابطال انتخابات شورایاری‌ها اعلام کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اگرچه پیش‌تر انتخابات شورایاری‌ها برگزار شده بود، اما در دور چهارم این انتخابات و در ادامه در دور پنجم، برگزاری آن را نیازمند تصویب قانون اعلام شد که با مصوبه هیات وزیران و پیگیری‌ها انجام شده از سوی مدیریت شهری در نهایت انتخابات آن انجام شد و حالا پس از یک سال گذشت از فعالیت آن، این انتخابات با رای دیوان عدالت اداری ابطال شد.

هاشمی ادامه داد: این موضوع جای نگرانی ندارد، زیرا با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای عالی استان‌ها با مدیریت الویری موضوع انتخابات شورایاری‌ها در اصلاحیه قانون شورا‌ها آمده و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

او‌بیان کرد: خوشبختانه مسئولان مجلس یازدهم از مدیران سابق شهری هستند و تا انتخابات ۱۴۰۲ با فرآیند‌ قانونی که در مجلس انجام می‌شود می‌توان شورایاری‌ها با قدرت بیشتری برای کلانشهر با جمعیت بالای ۲۵۰ نفر شکل بگیرند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: نباید این گونه قلمداد کرد که با ابطال انتخابات شورایاری‌ها شکستی رخ داده است و از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم همکاری‌های لازم را با مدیریت شهری برای تصویب قانون داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: یکی دیگر از موارد جای تامل افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت است که این موجب نگرانی افکار عمومی شده است و ما اگر بخواهیم بدون فاصله گذاری اجتماعی عمل کنیم نباید انتظار داشته باشیم مشکلات در این بخش حل شود.

او‌بیان کرد: متاسفانه پس از پیروزی در کنترل کرونا در موج اول آن فریب خوردیم و دچار خود غافلگیری شدیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان