بازدید 19286
۴
یوسفی پور خبر داد:

نجات ۲ زوج گرفتار در دریاچه ارومیه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو گفت: ۲ زوج گرفتار در دریاچه ارومیه توسط امدادگران این جمعیت نجات یافتند.
کد خبر: ۹۸۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 11 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمد یوسفی‌پور ماجد ،با اعلام این خبر اظهار داشت: این زوج های جوان پس از تلاش چند ساعته توسط نجاتگران تیم عملیات امداد و نجات دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای «گمیچی» جمعیت هلال احمر اسکو از مرگ نجات داده شدند.

وی افزود: عصر روز گذشته برای ۲ زوج جوان که جهت گردش به منطقه ممنوعه جزیره واقع در داخل دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، به علت عدم مراجعه قایق کرایه ای و وضعیت نامناسب دریا درخواست کمک شد.

یوسفی پور ادامه داد: بلافاصله تیم عملیاتی حاضر در دریاچه به محل جزیره اعزام و پس از ۲ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این افراد شدند.

وی اظهار داشت: برای انتقال آنها از اهالی روستای آق گنبد درخواست کمک شد و یک دستگاه قایق موتوری با ۲ نفر قایقران نیز به منطقه اعزام شد که متاسفانه موقع برگشت مجددا قایق فوق از تیم عملیاتی جدا و در امواج پرتلاطم دریاچه گم شد.

وی اضافه کرد: این بار هم بعد از ۲ ساعت عملیات جستجو و نجات قایق حامل ۴ نفر گردشگر و ۲ نفر قایقران که در باتلاق های دریاچه ارومیه گیر کرده بود، توسط نجاتگران تیم امداد دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای «گمیچی» و کمک اهالی روستا، رهاسازی و به ساحل هدایت شد.

رئیس‌ جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو از هموطنان درخواست کرد که از ورود بدون تجهیزات به دریاچه ارومیه و همچنین اسکان در مناطق ممنوعه و جزیره های دریاچه و سوار شدن بر قایق های غیر مجاز و فاصله گرفتن از سواحل به شدت خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
یعنی برای نجات 4 نفر یه هلیگوپتر نمی‌تونستن بفرستن که کار به کمک از روستاهای اطراف نرسه؟
دریای پر متلاطم؟؟؟؟
بابا دست بردارید تو دریاچه میشد راه رفت تلاطم چیه
هلیکوپترم کجا بود عمو!
دارن جیب ملتو میزنند تو کجای قرنی؟
این داستان یک فرآیند کامل مدیریت بحران در ایران است. تازه اونقدر نتیجه از نظر عزیزان درخشان بوده که بعنوان دستاورد خبر رو منتشر هم کردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها