بازدید 15080

چند نکته‌ی مهم برای حفظ امنیت خرید اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار کرد: متأسفانه عدم رعایت نکات امنیتی در خریدهای اینترنتی باعث سوءاستفاده سودجویان سایبری شده، باید توجه شود که استفاده از این تکنولوژی نیازمند رعایت کردن نکات امنیتی است که مانع سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 11 July 2020

به گزارش «تابناک»، سرهنگ مهدی قاسمی درباره خریدهای اینترنتی به شهروندان هشدار داد: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید از سایت مرجع مشاهده نمایید، نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی است که بدین‌صورت می‌توانید به سایت فروشگاهی اعتماد کنید. بنابراین در اولین اقدام باید به انتهای سایت فروشگاه مراجعه نمایید و در صورت مشاهده این نماد، می‌توانید خرید اینترنتی با خیالی راحت‌تر داشته باشید.

وی ادامه داد: در هنگام پرداخت هزینه به صورت آنلاین باید توجه داشته باشید که URL وب‌سایت باید Https باشد، در غیر این صورت مطمئن شوید که سایت پذیرنده برای پرداخت هزینه توسط افراد سودجو طراحی و نوشته شده و هیچ محصولی به شما ارسال نخواهد شد و بلکه اطلاعات کارت شما نیز به دست آنها خواهد رسید و می‌توانند از کارت شما سوءاستفاده ‌‎نمایند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با پویاسازی رمز دوم کارت‌های بانکی، احتمال سوء‌استفاده از کارت به شدت کاهش می‌یابد و دارندگان کارت‌های بانکی می‌توانند به جای استفاده از یک رمز دوم ایستا (ثابت)، در هر بار خرید اینترنتی یا پرداخت‌های نیازمند رمز دوم کارت، از رمز پویا یکبار مصرف (OTP) که بانک در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر به کاربران فضای مجازی تأکید کرد: بعد از خرید حتماً رایانه خود را خاموش کنید، بسیاری از مردم در طول شبانه‌روز رایانه خود را روشن می‌گذارند و این فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران اینترنتی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: زمان وارد کردن اطلاعات کارت در پرداخت‌های اینترنتی از صفحه کلید مجازی استفاده نمائید.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: در صورت انتقال وجه اینترنتی بر روی گزینه به خاطر سپردن پسورد کلیک نکنید و هر بار پسورد (رمز) را خودتان وارد نمائید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: بهتر است از جاهائی که به صورت رایگان اینترنت را در اختیارتان قرار می‌دهند و یا مراکز عمومی مانند کافی‌نت‌ها وارد اینترنت بانک خود نشوید.

وی تأکید کرد: در صورتی‌که مجبور به خرید آنلاین در مکان‌های عمومی که اینترنت ارائه می‌دهند، هستید مراقب باشید، کسانی‌که در اطرافتان هستند رمز شما را مشاهده نکنند.

این مقام انتظامی از کاربران خواست هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان