بازدید 8031
۲

بایدن: آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت برمی‌گردانم

جو بایدن کاندید اصلی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: در اولین روز بعد از پیروزی در انتخابات به سازمان جهانی بهداشت باز خواهم گشت.
کد خبر: ۹۸۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ 08 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بایدن بامداد چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: شهروندان آمریکایی‌ها هنگامی که ایالت متحده حامی تقویت سلامت جهانی است، ایمن‌تر هستند.

به نوشته بایدن، در اولین روز کاری خود به عنوان رییس جمهوری، به سازمان جهانی بهداشت بازخواهم گشت و رهبری ما در صحنه جهانی را بازخواهم گرداند.

وی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ در دوران همه گیری کرونا تاکید کرد: در سراسر جهان مردم با خوش بینی و امید تازه به آینده به این کشور (آمریکا) می‌آیند. آن‌ها ایجا تحصیل می‌کنند و نواوری خواهند داشت و آن‌ها آمریکایی را که ما هم اکنون در آن هستیم، خواهند ساخت.

بایدن در ادامه نوشت: دونالد ترامپ به این نتیجه نمی‌رسد - ما به رییس جمهوری نیاز داریم که چنین کند.

باب منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه گفت: ترامپ طی یادداشتی به کنگره، اعلام کرده است به طور رسمی ایالات متحده را از سازمان جهانی بهداشت خارج کرده است.

وی در یادداشت توئیتری خود اظهار کرد کنگره در بحبوحه همه‌گیری کرونا یادداشتی از رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت دریافت کرد.

وی پاسخ ترامپ به کووید-۱۹ را آشفته و بی‌ربط توصیف کرد و گفت این کارها جان‌ یا منافع آمریکایی‌ها را محافظت نمی‌کند بلکه آن‌ها را تنها می‌سازد.

دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن تا کنون از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی متعددی خارج شده است. خروج از یونسکو، شورای عالی حقوق بشر، پیمان آب و هوایی پاریس، پیمان نفتا، برنامه جامع اقدام مشترک، قطع بودجه سازمان امداد و اشتغال فلسطینیان وابسته به سازمان ملل متحد، پیمان موشک‌های میانبرد هسته‌ای و پیمان آسمان باز بخشی از کناره‌گیری‌های ترامپ در سه سال و نیم گذشته بوده است.

با ناتوانی در مدیریت شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ ابتدا سهم بودجه خود به سازمان جهانی بهداشت را کاهش داد در حالیکه این سازمان در بحبوحه همه‌گیری کرونا به شدت برای اقدامات خود در شناسایی، مبارزه و صدور دستورالعمل‌های مراقبتی مبتنی بر تحقیقات، به این بودجه نیاز داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اوسکول کردن
اگر بایدن رئیس جمهور بشه بازگشت به این سازمانها و تعهدنامه های بین المللی تمام وقت ریاست جمهوریشو میگیره!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر