بازدید 141450
در گفت‌وگوی یک اصلاح‌طلب با «تابناک» مطرح شد

افشای پاسخ روحانی به خاتمی درباره وزارت کشور و وزارتخانه‌های مهم! / مردم به امثال پزشکیان و عارف رأی نمی‌دهند/ موسوی خوئینی‌ها می‌گفت نمی‌گذارند کار کنم!

در بخشی از پاسخ جلیلی به نامه دبیر کل مجمع روحانیون مبارز ـ که خطاب به رهبری نوشته ـ آمده است: تفاوت نامه آقای موسوی خوئینی با نامه مرحوم بازرگان منزوی و بی‌مسئولیت آنجاست که در روز‌هایی این نامه را منتشر کرده که رفقا و مریدانش لااقل در دو قوه سکاندار بودند. مجلس تکرار پس از چهار سال تازه چند روزی است بارش را زمین گذاشت و دولت تکرار در هفتمین سال استقرار همچنان سر کار است...
کد خبر: ۹۸۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 10 July 2020
افشای پاسخ روحانی به خاتمی درباره وزارت کشور و وزارتخانه‌های مهم!/ مردم به امثال پزشکیان و عارف رأی نمی‌دهند/ موسوی خوئینی‌ها می‌گفت نمی‌گذارند کار کنم!

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم درباره فعالیت‌ها و اقدامات انتخاباتی اصلاح طلبان و همچنین گزینه‌های مطرح این طیف برای سال ۱۴۰۰ گفت: اینکه بخواهیم مثلا پزشکیان را به عنوان اصلاح‌طلب به مردم قالب کنیم، خوب مردم رأی نمی‌دهند، چون پزشکیان اصلاح‌طلب نیست. مردم دیگر به امثال پزشکیان و عارف‌ها رأی نمی‌دهند.

به گزارش «تابناک»؛ هفتم تیرماه نامه‌ای از سوی «سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها» دبیرکل مجمع روحانیون مبارز خطاب به مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کنونی جامعه از سوی رسانه‌ها منتشر شد که بدون هیچ گونه مسئولیت پذیری از سوی طیف و حزب متبوعش در سال‌هایی که مسئولیت بر عهده داشته اند، همه مشکلات کشور را متوجه نظام ساخته بود!

موسوی خوئینی‌ها در نامه‌اش به رهبری چه نوشته بود؟

وی در این نامه نوشته بود، تورم روزافزون همراه با کاهش درآمد قشرهای گسترده نه تنها زندگی امروز مردم را گرفتار دشواری‌های طاقت‌فرسا کرده که ناهنجاری در درون بسیاری از خانواده‌ها را افزایش داده و آن‌ها را نگران آینده نامعلوم خود و فرزندان‌شان ساخته است.

در نامه این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز تصریح شده بود: بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند؛ در ذهن این مردم باور‌هایی که پشتوانه استحکام و نیز مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی بود، به گونه‌ای روزافزون آسیب دیده و می‌بیند.

واکنش‌ها به نامه موسوی خوئینی‌ها

نخستین واکنش درباره نامه سرگشاده موسوی خوئینی‌ها به مقام معظم رهبری را «حسین شریعتمداری» نشان داد و نوشت: ادعای دلسوزی شما برای فرزندان مردم این مرز و بوم قبل از آنکه تعجب‌آور باشد، خنده‌دار است. تعجب‌آور است، چون بعید است شما از فرزندان هم حزبی خود که با پول حاصل از دسترنج ملت در آمریکا و اروپا پرسه می‌زنند بی‌خبر باشید و خنده‌دار است که این رخداد پلشت و سوءاستفاده از بیت‌المال را به روی خود نمی‌آورد.

«وحید جلیلی»، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب نیز در واکنش به نامه موسوی خوئینی‌ها پاسخ خواندنی داد و نوشت: اولاً تأکید کنیم ما که بخیل نیستیم. دم آقای خوئینی‌ها هم گرم، ان‌شا‌ءالله سی سال بعد هم در پاییز ۱۴۲۹ بزرگوار دیگری احساس وظیفه کند و ملت ایران را در لبه پرتگاه وحشتناک، ویرانی و نابودی نشان بدهد. مگر نامه ۳۰ سال پیش مرحوم مهندس بازرگان با آن الفاظ غلاظ و شداد و اعلام بن‌بست و پیش‌بینی نابودی قریب الوقوع ایران و ایرانی ضرری به کسی رساند.

در بخشی از این نامه آمده بود: تفاوت نامه آقای موسوی خوئینی با نامه مرحوم بازرگان منزوی و بی‌مسئولیت آنجا است که در روز‌هایی این نامه را منتشر کرده که رفقا و مریدانش لااقل در دو قوه سکاندار بودند. مجلس تکرار پس از چهار سال تازه چند روزی است بارش را زمین گذاشت و دولت تکرار در هفتمین سال استقرار همچنان سر کار است.

در پاسخ جلیلی آمده بود: «اسحاق جهانگیری» اصلاح‌طلب مشهور و مرید قدیمی خوئینی‌ها و صاحب جمله طلایی و تاریخی یادتان هست، همچنان مدیر ارشد قوه مجریه است و آخوندی مسئول ارشد ستاد میرحسین موسوی که قرار بود از ۸۸ تدابیرش در حوزه مسکن را اجرایی کند؛ در ۹۲ رسید به جایی که میرحسین می‌خواست برساندش و رساند، وضع مسکن را به جایی که می‌خواست برساند.

حجت‌الاسلام ناصر قوامی عضو سابق مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار «تابناک»، اما تمام قد از موسوی خوئینی‌ها دفاع می‌کند و می‌گوید، موسوی خوئینی‌ها که در این مملکت کاره‌ای نبوده است.

موسوی خوئینی‌ها چه مسئولیت‌هایی داشته است؟

بر پایه این گزارش، موسوی خوئینی‌ها عضو مجلس شورای اسلامی در سال ۵۸، عضو مجلس خبرگان رهبری در سال ۶۱، مسئول تأیید صلاحیت کاندیدا در دوره انتخابات اول ریاست جمهوری، مشاور رهبر انقلاب در زمان زمامداری حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز و دادستان کل کشور بوده است.

قوامی می‌گوید که موسوی خوئینی‌ها را از سال ۱۳۳۶ در مدرسه‌ای در قزوین می‌شناسد و با اینکه موسوی خوئینی‌ها ۱۷ تا ۱۸ سال بیشتر نداشت، مورد توجه علما و اساتید آن مدرسه بود و شخصیتی مطمئن، منطقی و عاقل داشت و دارد.

بهتر بود مقصر مشکلات فعلی کشور به صراحت مشخص می‌شد!

وی تأکید دارد: در شخصیت آیت‌الله خوئینی‌ها هیچ شک و شبهه‌ای نیست، اما در نامه اخیر ایشان باید بگویم که مسائل به طور کلی بیان شده است. بهتر بود آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها تأکید می‌کردند و به صراحت می‌گفتند که مسبب این مشکلات و گرفتاری در کشور کیست؟

قوامی گفت: آقای موسوی خوئینی‌ها در برهه‌ای کوتاه دادستان کل کشور بوده و آن زمان هم مردم مشکلات و گرفتاری را درک نمی‌کردند. زمان جنگ بود و به شهادت مردم، وضع بهتر از الان بود. زمان جنگ، تورم و گرانی نبود و کار و شغل هم موجود بود. در دولت آقای خاتمی هم این مشکلات نبود. در دولت آقای خاتمی ارز تک نرخی شد. یک قوطی حلبی در ابتدای دولت ۱۵۰ تومان بود و در پایان دولت نیز ۱۵۰ تومان قیمت داشت. بعد از خاتمی بود که تورم‌ها، گرانی‌ها اتفاق افتاد. البته نمی‌خواهم بگویم در زمان خوئینی‌ها و خاتمی گرفتاری نبود، بله بوده، اما مثل الان نبوده است.

خوئینی‌ها از اول می‌گفت نمی‌گذارند کار کنیم

وی افزود: زمانی هم که موسوی خوئینی‌ها در مرکز تحقیقات استراتژیک بود که کاره‌ای نبود یک بار در مجلس ششم خدمت از سوی کمیسیون قضایی مجلس خدمت آقای خوئینی‌ها در مرکز تحقیقات استراتژیک رسیدیم و وی سخنی نمی‌گفت، از او پرسیدم چرا حرف نمی‌زنید، گفت؛ فایده‌ای ندارد این‌ها نمی‌گذارند و هرچه دلشان می‌خواهد تصویب می‌کنند دیگر.

قوامی گفت: اینکه می‌گویید ایشان مسئولیت‌هایی داشته باید اشاره کنم که موسوی خوئینی‌ها حتی در مجمع تشخیص هم نتوانست کاری کند و استعفا کرد، چون نمی‌گذاشتند کار کند!

ترسیدیم با پیروزی قالیباف و جلیلی بر روحانی کشور درگیر جنگ شود

وی در پاسخ به این پرسش که مردم شرایط اقتصادی فعلی کشور را محصول دولتی می‌دانند که اصلاح‌طلبان از آن حمایت کردند، گفت: اصلاح‌طلبان از سر دلسوزی از حسن روحانی حمایت کردند، چون مملکت و مردم را دوست داشتند، وگرنه روحانی هیچ گاه اصلاح‌طلب نبوده است، بلکه ما می‌گفتیم روحانی رأی بیاورد از جلیلی و قالیباف بهتر است، چون ممکن بود با رأی آوردن جلیلی و قالیباف کشور درگیر جنگ شود.

قوامی گفت: نه روحانی اصلاح‌طلب بوده نه وزرایش اصلاح طلب بوده اند. روز اول که روحانی به قدرت رسیده بود و می‌خواست رحمانی فضلی به مجلس برای رأی اعتماد پیشنهاد کند، آقای خاتمی به روحانی گفته بود رحمانی فضلی را به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی نکن و روحانی گفته بود، من وزارتخانه‌های مهم را به دست اصلاح‌طلبان نمی‌اندازم و می‌بینید تا الان هم از آقای رحمانی فضلی حمایت کرده است.

روحانی به خاتمی گفته بود وزارتخانه‌های مهم را به اصلاح‌طلبان نمی‌دهد

وی تأکید کرد: وزارت کشور وزارتخانه مهمی است. شما می‌بینید این وزارتخانه مهم اکنون در دست اصلاح‌طلبان نیست. اتفاقاتی در زمان رحمانی فضلی افتاده که اگر در کشور دیگری افتاده بود، یا وزیر استعفا می‌کرد یا عزل می‌شد، ولی روحانی همچنان از او حمایت کرده و او را در این منصب نگه داشته است.

قوامی با بیان اینکه نباید سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را پای یک غیراصلاح‌طلب خرج می‌کردیم، گفت: اگر همین فردا یکی مثل صادق زیباکلام یا سیدمحمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید شده و نامزد شوند، می‌بینید که باز سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به جریان می‌افتد و رأی می‌دهند.

خاتمی و زیباکلام به میدان بیایند مردم رأی می‌دهند؛ عارف و پزشکیان اصلاح‌طلب نیستند

وی گفت: اینکه بخواهیم فلان شخص را تحت عنوان اصلاح‌طلب به میدان بیاوریم و از مردم بخواهیم رأی بدهند نتیجه مشخص است. مردم مشارکت نمی‌کنند. ما باید امتحان پس داده‌های اصلاحات را وارد میدان کنیم و رقابت هم باید عادلانه باشد.

قوامی می‌گوید: اینکه بخواهیم پزشکیان را به عنوان اصلاح‌طلب به مردم قالب کنیم، خوب مردم رأی نمی‌دهند، چون پزشکیان اصلاح‌طلب نیست. مردم دیگر به امثال پزشکیان و عارف‌ها رأی نمی‌دهند. پزشکیان دو تا سه دوره در مجلس بوده، چه معجزه‌ای کرده که بخواهیم برای سال ۱۴۰۰ وی را مطرح کنیم.

وی افزود: اگر افراد شاخص اصلاح‌طلب برای ۱۴۰۰ نامزد شود، قطعاً پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلب رأی خواهند داد و این پایگاه را باید البته عادلانه ارزیابی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۹
تو کشور ما همه عاشق قدرت مطلق هستند اما مسئولیت نمیپذرین
منکه مسئول اقتصاد نیستم
منکه مسئول فرهنگ نیستم
من یکی که اصلا کاره ای نیستم
ساختار و مسئولیت ها رو شفاف نمیکنن
و بصورت عجیبی همه از این ساختار ناراضی هستند اما احدی دست بهش نمیزنه
ولی مردم دیگه دوزاریشون افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
آفرین
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
بنده هیچکاره ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
هر چه می کشیم
از همین مطلق !؟ بودن است
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
دولت در ایران همانند خدمت کار یک خانه اعیان نشین است که همه کار باید بکند وآخر سر هم با تی پای می ندازندش بیرون ویک خدمتکار دیگه استخدام می کنند.بدیهی است رفتن این خدمتکار و آمدن اون یکی خدمتکار فرقی برای احشام و مرغ وخروس این خانه اعیان نشین ندارد.
سلام ،آیا هنوز در خوابید یا خود را به خواب زده اید ...مردم نود درصدی اصلا روز انتخابات البته اگر تا آن روز کشوری مانده باشد ، از منزل خارج نمی شوند حالا هر کی میخواد رییس بشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
مهم نیست براشون
یه عده هستند که همیشه در همه جا در صحنه باشند
با ساندیس گرم وسرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
خوب دوباره هم افرادی ۱۰ درصدی پیروز میدان می شوند.
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
آقایان خیلی وقته در خواب تشریف دارند..هیچیک از اصولگرایان و یا اصلاح طلبان رای نخواهند آورد. زور بیخود نزنید.باید فرد صادق و پاکی به عرصه بیاید وگرنه رای.. بی رای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
فقط رفراندوم
باید مسولین و مدیران ارشد در تنگنای مالی قرار گیرند تا ملت و کشور در رفاه باشند. باید حقوق و مزایای دولتی را برای مدیران بشدت کاهش داد تا هر کسی علاقه به مدیر شدن و نماینده شدن و رییس جمهور شدن نداشته باشد.

حمایت از طرح کاهش حقوق و مزایای مدیران و مسولین لرشد.
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
الان که حقوق نجومی می گیرند این طور هستند
وای به حال زمانی که احساس فقر کنند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
اونقدر رانت دارند که اگه حقوق هم نگیرند ککشان هم نمی گزد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
با کاهش شدید حقوق و رانت مسئولین، عاشقان خدمت مشخص میشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
دمت گرم . این آقایانی که در زمان تبلیغات انتخاباتی دست به هر فریبی میزنن که انتخاب بشن ، آیا قصد خدمت دارن ؟؟؟
پسر عارف با اون ادعای ژن خوب بودنش دید مردم به مسئولین و خانواده های مدعی و آقازاده هارو بازتر کرد. ازش ممنونیم که تصورات درونی اش رو علنی کرد
دعوای خانوادگیتون رو بین ما نیارید شما مشکل اقتصادی ندارید ما داریم با همون هفت جدو نویدمون درگیره
شما مجلس و جمع کنید که الان لابی میکنن برا پستهای شهری واستانی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
مجلس یا دورهمی قالیباف ودوستان
واقعاً گزینه تان زیبا کلام می باشد ؟؟؟ این همه شهید و جانباز ،آنوقت زیبا کلام ؟ این همه مقاومت و سختی ،آنوقت زیبا کلام ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
یک ادم عوام که درک درستی از سیاست هم ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
می خوای گزینه شما باشی
چون شهید دادیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
از شما باشه که یا شریعتمداری رو میخواهید یا احمد خاتمی رو .

که اگر اینها رئیس جمهور بشن ، فقط خدا میداند چه برسر این کشور خواهد آمد .

هرچند که امثال روحانی و محمد خاتمی نیز دست کمی از نامبردگان ندارند .
اینکه افرادی مسئولیت ناکامی دولت در ثبات اقتصادی را به گردن حامیان روحانی می اندازند درست است آنها هم مقصر هستند.ولی باید به این مسئله هم توجه کنند که ترامپ یک فرد خاص است شاید از ابتدا که تیلرسون وزیر خارجه بود می شد با او کنار امد (چون او بارها خواهان مذاکره شد) که مانع خروج او از برجام شد ولی خوب عده ای گفتند ما اجازه نمیدهیم برجام ۲امضاء شود و از همان ابتدا کانال دیپلماسی بسته شد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
دو حالت هست
حسن روحانی یا اختیارات دارد یا ندارد
اگر دارد چرا حل نمی کند اگر ندارد چرا استعفا نمی دهد؟
در هر دو حالت مسئولیت با خود روحانی الست
شما نمی توانید در یک مسند باشید بعد بگویید اختیاری هم ندارم و استعفا هم ندهید
کسی که باقی مانده است مسئول است
ناشناس
| France |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
حالت سوم رو اگه تلوزیون و رسانه ازاد داشتیم قشنگ برات توضیح میدادم حالتی که همه ملت رو سرکار گذاشتین و دو قورت و نیمتونم باقیه
عارف یک نفوذی اصولگرایان است در میان اصلاح طلبان... اظهر من الشمس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
عجب
کی بود کی بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
شوخی خوبی بود
من فکر میکنم :
این مهم نیست که چه حرفی رو چه کسی میزنه
مهم اینه که آیا اون اشکال یا ایراد درسته یانه؟؟
اگر هرکس با هر مقصودی و حتی شانسی حرف حسابی زد باید به اون ایرادات درست، مسئولان حتما توجه کنند وراه حل ارائه دهند
فرا فکنی و اتهام بازی ، فقط صورت مساله رو پاک میکنه و دردی از مملکت مارو دوا نمیکنه
من شخصا به اقای خوئینیها ارادت و اشنائی خاصی ندارم
ولی میبینم که درست دستشون رو گذاشتن روی اشکالات اساسی که اتفاقا همشون ،هم مهم هستن و هم باید به فوریت مورد توجه قرار بگیرن و یک راه حل مناسبی هم ، برای حل و فصلشون پیدا بشه
دلسوزان محترممملکت مثل روزنامه کیهان و غیره ،بجای این که مطالب اقای خوئینی ها رو نقد کنند ،،،به نقد خود آقای خوئینی ها پرداخته اند که ممکنه ، با صداقت هم به این نقد پرداخته باشند
ولی موضوع مهم :
لزوم پرداختن ترجیحی به درمان دردهای بیان شده موجود در کشوره که احتمالا با صداقت ، توسط آقای خوئینیها بیان شده نه پرداختن صرف ، به این که خود اقای خوئینیها بده یا خوب
و بهتره که فارغ از این که چه کسی و با چه منظوری این دردها رو بیان میکنه
در حال حاضر ترجیحا به فکر درمان دردها باشیم و در اولویت بعد بپردازیم به مسائل جانبی چگونگی پیدایش دردها و رفتن دنبال مقصر و یا مقصران
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
کاش تابناک متن شما را بصورت یک متن جدا در سایتشون منتشر کنن چون نظر خیلی ها مثل بنده هست و واقعا بیاد جواب داده بشه
پزشکیان و عارف هر دو یک اصولگرای واقعی هستند
و به هیچ عنوان اصلاح طلب نیستد.
این هم از مصائب اصلاح طلبان است که از بی نیرویی
به آنان روی آوردند.
آقای مطهری ، اقای صادقی ، خانم سلحشوری به مراتب اصلاح طلب تر و مورد وثوق مردم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
دوباره فرار رو به جلو کردین
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
برادر من اصلاً جبهه و یا حزبی به نام اصلاح طلب وجود نداره . کلاً اصولگرا هستند .
بعضی ها بجای درست کردن مملکت دنبال جنگ افروزی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
چون نون توی جنگ و تحریمه
پزشکیان را با عارف مقایسه نکنید!!پزشکیان آدم با صداقتیه.
بیشترحرف های قوامی درست و منطقیه .
مگر اینکه امام زمان ع بیاد درسا بشه
جناب جلیلی! چند کلمه هم در مورد دولت پنهان و .... صحبت می کردید فیض می بردیم.
ما رای نمی دهیم. ما رای نمی دهیم. ما رای نمی دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
آفرین
آفرین
آفرین
ما هم رای نمی دهیم
خودشون بمونند و آقازاده هاشون
هیچ تفاوتی بین تندروهای اصلاح‌طلب و تندروهای اصولگرا وجود ندارد ‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
هیچ فرقی بین تایید شده های شورای نگهبان وجود نداره
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
یه جمع 2 و3 هزار نفر ه که هیچ کس راه نمی دن.
رهبر اصلاح طلبان ایران در حال دکتر محمد خاتمی است
بهترین گزینه ی اصلاح طلبان در سال ۱۴۰۰
دکتر عارف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
خیلی خوشحال میشیم بیاد و رایی نیاره و سیلی بخوره از ملت
ناشناس
| France |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
خاتمی رهبر اصلاحات نیست رهبر استمراراته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
نه اصلاح طلب
نه اصولگرا
تا وقتی بعضی موضوعات ریشه ای تغییر نکنه با همین فرمون ته دره ایم
ما دیگه فریب نمی خوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
ساکن باستی هیلز کدوم سیاره هستی تو؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
خاتمی کی دکترا گرفته؟!
خبری پرت
به ما چه
یعنی مهم تر از وزارت مسکن که داد به رئیس ستاد موسوی و اون خرابکاری رو بالا آورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
آفرین به تو
خوب چیزی گفتی
بعنوان کسی که دوبار به خاتمی و دوبار به روحانی رای دادم و حداقل ١٠ ادم مردد را تشویق به رای دادن کردم خدمتتان عرض میکنم. با عملکردی که روحانی و ظریف از خودشان نشان دادند محال است دیگر به کسی اعتماد کنم. چپ و راست, اصلاح طلب و اصولگرا امتحانشان را پس داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
خیلی کار اشتباهی کردی الان عکسش را انجام بده تا جبران بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
صد درصد درسته
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
عجب از شما که بعد از این همه سال فهمیدی جریان چیه ؟!؟
بخش کمدی و طنز و مضحک ماجرا اینجا است که این جماعت کارگزار با حمایت اصلاح طلبان رفتن بالا و وزارت خانه هم به اصلاح طلب ندادند بعد اون اقای کرباسچی مدام هم از اصلاح طلبان انتقاد می فرماید!!! وضعیت دولت یخ زده و خسته روحانی را هم همگان دیدند که چه شد
خود زیباکلام دیگه اعتباری ندارد حالا چه حمایتی بکند یا نکند
اصلاح طلبان تموم شدن
20 سال آزگار ملت از این جماعت حمایت کردن الان ببین وضع چطور است
وزارت کشور را دادن دست اصولگرایان!
نتیجه هم شد تخریب کامل اصلاح طلبان که اشتباهات مهلکی کردند و از روحانی حمایت کردند
در خود مجلس هم همه شاهد بودند که عملکرد امید یا همون ناامید چگونه بود
رفته بود ساکت نشسته بود که نمره انضباط خوبی بگیره نزد شورای نگهبان برای 1400
یعنی من فاجعه تر از این دولت در 100 سال اخیر در تاریخ ندیدم
دولت تبخیر امید!
فراکسیون ناامید!
اصلاح طلبان چه کرده اند، از شیوه های غربی ها در اداره مملکت استفاده می‌کنند. آنهم به شیوه ناعادلانه تر از آنجا. مردم را با شیوه های غلط اقتصادی و مدیریتی فقیر کرده اند.
بدون هیچ دلیلی ... جلیلی
کل مجلس چه معجزه ای کرده پول مملکت را حرام می کنند وزارتخانه ها را به هم می چسبانند بعد جدا می کنند قوانین بدرد نخور می نو13یسند بعدش عوض می کنند اصلا اینجا مجلس چکاره اس ؟؟؟
"اصلاح‌طلبان از سر دلسوزی از حسن روحانی حمایت کردند چون مملکت و مردم را دوست داشتند. وگرنه روحانی هیچگاه اصلاح‌طلب نبوده است. بلکه ما می‌گفتیم روحانی رأی بیاورد از جلیلی و قالیباف بهتر است چون ممکن بود با رأی آوردن جلیلی و قالیباف کشور درگیر جنگ شود. "
اگر راست مى گوييد كه دولت پنهان و نمى گذارند كار كنيد و اين بهانه هاى كودكانه چرا از حالا خيز براى انتخاباتى كه نمى خواهيد در آن شركت كنيد برداشته ايد؟!
آین خبرها ارزش خواندن ندارن
همه تون سر و ته یک کرباسید تنها گاهی برای اینکه سر سفره جای بهتری نصیبتون بشه یکدیگر را افشا می کنید
آقای موسوی خوئینی ها همان کسی بود که دانشجویان خط امام را تشویق کرده بود به اشغال سفارت آمریکا !!!!!
مرغ الان کیلو چنده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
بیست پنج هزار تومان
سال ۵۶ واسه نذری اولین ماشینم که یک فولکس قورباغه ای ۸ سال کارکرده آلمانی تمیز بود که خریده بودم ۱۲ هزار تومن
یک‌گوسفند ۴۰ کیلویی خریدم به ۲۵۰ تومن ، بله ۲۵۰ تومان تک تومانی
حالا یک کیلو مرغ شده همان قیمت یک گوسفند ۴۰ کیلویی !!!!!؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
دوست عزیز الان یک کیلو مرغ شده 100 گوسفند سال 56.اشتباه حساب کردی.
در خبرها آمده که ریس جمهور سابق کره جنوبی به بیست سال حبس محکوم شده .حال چرا در جمهوری اسلامی و به قولی مملکت عدل امام علی و مملکت صاحب الزمان مسولین با این همه بی تدبیری این همه جنایات پیدا و پنهان این همه جو نا امیدی ایجاد کردن این همه گند زدن این همه انفعال این همه وا دادگی در برابر غربیهای بی شرف این همه خیانت و ... نه زحمت پاسخگویی به خود میدهند و نه محاکمه و مجازاتی در کار است .
بهرحال تابناک هنوز نه متن نامه بازرگان را درج کرده و نه متن نامه خویینی ها را . من کاربر چگونه قضاوت کنم که نخست وزیر اول انقلاب چی گفت و به جه رفتار و سیاستی انتقاد داشت متاسفانه هم سایت ها و روزنامه های اصولگرا فقط پیامدها و گزدیه ای از متن ها و تحلیل های خود را مینویسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
مهندس بازرگان که با بورسیه دولت زمان پهلوی اول به فرانسه رفته بود و مهندس شده بود
به شرکت نفت برگشت و در آبادان، شغل عالی و با کلاسی داشت
و به جای رسیدن به انجام وظیفه و قدرشناسی به مردم و کشور که باعث پیشرفت او شده بودند
شد صد حکومت و مخالف آن
و تا پیروزی انقلاب هم ، همه جور مبارزه کرد
و پس از انقلاب اولین نخست وزیر شد
و آنقدر همین تند روهای اصولگرا، جلویش سنگ اندازی کردند و مانع گذاشتند
تا استعفا داد و به اشتباه خودش پی برد
و رفت و در غربت سوئیس به رحمت خدا رفت
در نامه اش که بسیار جالب و خواندنی است
نکات جالبی را بیان کرده
ولی چون یک که اولا قلم و مجوز در دست دشمنان ایشان است
و مردم مان زیاد اهل مطالعه نیستند
و فراموشکارانی بسیار بد سابقه اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
بله متاسفانه مهندس بازرگان نمک خورد و نمکدون شکست.البته جوابشو گرفت
کی گفته که عارف اصللح طلب هست . او یک نفوذی اصولگرایان هست . اصلاح طلب واقعی کسانی مثل مطهری . سلحشوری و صادقی بودند که تا اخر پای رای مردم ایستادند . در هر جا هستند موفق باشند چون تاریخ از انها به نیکی یاد میکند . در مورد خویینیها باید گفت که حرف حق را اگر بیان کرده هیچ استخاره نیست . باید عمل کرد .
«قوامی با بیان اینکه نباید سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را پای یک غیراصلاح‌طلب خرج می‌کردیم، گفت: اگر همین فردا یکی مثل صادق زیباکلام یا سیدمحمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید شده و نامزد شوند می‌بینید که باز سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به جریان می‌افتد و رأی می‌دهند.»

چرا متوجه نمیشید؟ ما هم معجزه قرن رو دیدیم هم روحانی رو. همی مجلس اوصلگرا رو دیدیم هم اصلاح طلب رو.

اصلاح طلبی، اصولگرایی هر دو جناخ مرده اند و تفاوتی با یکدیگر ندارند.
مشکل مردم الان این مسایله؟؟؟
سخنان جالب ومنصفانه ای بود
با توهین به مرحوم بازرگان. جایگاه والای ایشان خدشه دار نمی شه
بنظر بنده صد رحمت به خاتمی تجربه بقیع رو ما نداریم ولی خاتمی در طول هشت سال ریاست جمهوری خودش کارنامه خوبی ازخودشون نشان دادن البتع ما بچه کوچک بیش نبودیم ولی بزرگترا حرف میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
هنوزم بچه ای
تو کل این اخبار و حزب بازیا مردم هیچ جایگاهی نداشتند.کاشکی ایران بدنیا نیامده بودم
پزشکیان و بهش صلاحیت نمیدن و گرنه رای اول میشه.
وحید جلیلی کی هستند اصلأ
تحصیلات
تخصص
سوابق
مدارج علمی
؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
فقط یک فارغالتحصیل از دانشگاه امام صادق است
که عقلا خوب میدانند
یعنی چه !!!؟؟؟؟
رای بی رائ
رای بی رای . مملکت را نابود کردید
سلام ما لغمه ای نان حلال خدا می‌رساند میخوریم شاکرش هستیم تا امروز هیچکس از گرسنگی نمرده
# راى بى راى
جناب اقای قوامی .شما اصلاح طلب ها در دوره روحانی حمایت کردید در درلت اول دیدید که عکرد ضعیفی داشتند پس چرا باز حمتیت کردید میگید وزیر اصالح طلب ندارد اقای اخوندی اقای حجتی اقای شریعت مداری اقای زنگنه اقای جهانگیری افای نعمت زاده اقای نوبخت اقای ربیعی اقای واعظی باز هم بگم اینها کسانی هستند که در دولت رفینجانی. وموسوی و خاتمی همه بودنه و هستن
سلام دوستان عزیز
شرط مومن بودن یک انسان ادب و اخلاق و حفظ آبروی افراد است.آقای جلیلی شما بر چه اساسی آقای بازرگان و امثال ایشان را بی مسئولیت و منزوی تلقی می کنید و پشت سر یک فردی که زنده نیست و توانایی دفاع از خود را ندارد اینطوری لفاظی می کنید.اگر شما مسلمان هستید آبروی کسی را در معرض اهداف و بازار سیاسی خود قرار نمی دهید.
تابی جون شلوغش نکن، چون مردم به هیچکس رای نمی دهند
هرکی میخواد بیاد بیاد...چه خاتمی چه موسوی چه کروبی چه جلیلی چه رییسی.....من که دیگه رای نمیدم...هرکی میخواد بیاد بیاد ..من مه دیگه رای نمیدم.
به نظرتون با نظر ما کاری درست میشه.
مهمترین عاملی که وضعیت کشور را بدین صورت که الان آورده، فقط عدم داشتن قدرت رئیس جمهوری بعنوان بزرگ ترین فرد اجرایی است اونهم در قالب قانون اساسی. قدرت دست کسانی است که در اجرا نیستند و رئیس جمهور و وزرا عملاً هیچ کاره اند
آخه این چه مقایسه آیه که زمان خاتمی وضع بهتر بود؟؟... توقع مردم و سطح زندگی اون زمان رو با مردم الان مقایسه میکنی؟؟ خوشی ها... کی دیگه حاضره مثل اون زمان زندگی کنه... در حسرت یه موتورسیکلت بسوزه و آرزوش رفتن سفر درون کشوری باشه... مغالطه نکنید... مردم پول نداشتن اون زمان که خرید کنن پس طبیعیه که تورم نبوده اون زمان... الان پول زیاد دارن اما متاسفانه روز به روز داره ارزشش کم میشه این چند سال اخیر.... تابناک مرد باش و بچاپ.... مردم دیگه از اصلاح طلبها بریدن... یه عده که فقط مرد شعارهای قشنگن... از عدالت میگن ولی هر جا دستشون برسه زد و بند میکنن.... سردارمون رو ترور کردن مجبور شدیم پایگاهشون رو به موشک ببندیم.... هیچوقت اینهمه به جنگ نزدیک نبودیم که توی این دولت شدیم .... قرار بود هم چرخ هسته ای بچرخه هم اقتصاد... هسته ای رو که تقدیم دشمن کردید اقتصاد هم که هیچی نگیم بهتره
آقای قوامی ً اصلاح طلب و اصولگرا همه سر ته یک کرباسند انقلاب و نظام و مردم را بیچاره کردند.
اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا
بورس بازی درمان درد ایران نیست. تنها چاره این است که علم و تکنولوژی یاد بگیریم ‌و انرا وارد تولید و اقتصاد بکنیم وگرنه سقوط مملکت به دره فقر و مذلت حتمیست. مگر چینی ها با ورود سرمایه از خارج شرط انتقال تکنولوژی را اساس کارشان قرار ندادند؟ حالا دارند از برنامه ریزی سی- چهل ساله شان بهره می برند و سروری می کنند، اگر راه عدالت اجتماعی توام با گسترش علم و‌صنعت را پیش نبریم ‌ و صرفا فقط از بورس بازان جهان تقلید کنیم سرنوشت بدی در انتظارمان است،
مردم دیگر رای نمیدهند ، فقط تعداد حداقلی ساندیسی رای خواهند داد که بسیاری از آنان هم در حال ترک ساندیس هستند
مردم کلا از سیاست و اخبار سیاسی زده شدن و حالشون به هم میخوره . طرف ماه بماه گوشت و میوه لب نمیزنه بیاد دغدغه اینو داشته باشه روحانی چی گفت مطهری چه تفسیری کرد !!! جمعش کن حال داری
اگه اون خاتمی هم الان رئیس جمهور و وضع کشور این بود شما اصلاح طلب بودن اونم رو هم انکار میکردین، رو که نیست سنگ پا قزوینه
# رای بی رای
اصول گرابان دولت پنهان هستند وکشور رو به این روز اندتختن
داستان چیه که هیچکدام از دولت ها عاقبت بخیر نمی‌شوند؟
کاش بفکرمردم بودیداقایان اصلاح طلب واصول گرابخداهیچکدام بفکرمردم نجیب ایران نیست همه استبدادرای دارند چرا بابااین نه باسیره پیامبروامام علی میخواندنه باسیره ابابکروعمر نمیدانم اینهابه کدام راه وروش حکومت میکنند.امایک مطلب فردای روزحساب بایدپاسخ تک تک این مردم رنجدیده رابدهید برویددعاکنیدحساب کتابی درکارنباشدمن به شخصه رهایتان نمیکنم فعلا بتازیداقایان قدرت طلب ودنیاپرست.تابی مردباش ونظرمن رابزن بی کم وکاست فقط مردباشید
هشت سال کشور دست اصلاح طلبان است مشکلات اقتصادی را حل نکردند مشکلات سیاسی ،فرهنگی و فساداقتصادی را هم اضافه کردند. الان که دیگه حرفی برای گفتن ندارند به جلو فرار میکنند و مشکلات را بر عهده دیگران می اندازند. میشه ایشان بفرمایند کدام استاندار و کدام معاون استاندار و کدام معاون وزیر کشور اصلاح طلب نیست؟؟؟؟
آقای روحانی به اسماءجلاله سوگند میخوره که من من میتوانم مشکلات کشور را حل کنم. ایشان چقدر طی این هفت سال به منتقدان حمله کرد؟؟؟ الان که کشور به این وضعیت افتاده است میخواستی بگن ما نتوانیم؟؟ واضح است که طفره میروند و می خواهند ذهن ها را به این طرف و آن طرف مشغول کنند. و...........(کمی تفکر)
با سلام و احترام مگر رای مردم در ادوار گذشته تاثیر مثبت داشته که بازهم پای صندوق حاضر شوند
آقای قوامی بس کن، چقدر شماها...
کاهش شمار آرا موید نظر موسوی خوئینی ها هست.
شگرد اصلاح طلبان فرار به حلو یا کی بود کی بود من نبودم
کسانی میخواهند همه کاره مردم باشند که حتی منزل خودشان هم نمیتوتنند اداره کنن
بله نامه آقاي بازرگان آن موقع توهين آميز بود الان هم نامه موسوسي خوئيني ها مردم در لبه پرتگاه قرار نگرفتن هنوز هم خيلي از مادران اين سرزمين به فساد وفحضا نكشيده شده اند نبايد كسي خرفي بزند آقازاذه ها در امريكا دنبال خوشگذارني باشن باپول ملت
با دیدن تایید نظرات دیگران آدم جرات میکند حرف دلش را بزند
روحانی دیگه خودت خودت رو معاف کن دیگه
مطمن باشیدمردم فریب نمیخورندعارف وپزشکیان همه اصلاح طلب هستنداگرنبودندبه وزرای دولت رای مثبت نمیداند
سلام. مگر مردم گوشهاشون دراز است که دوباره بعد این همه سختی و فشار در جامعه و ناکارامدری دولت دوباره به اصلاح طلبان رای بدهند؟!!!!!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی