بازدید 38208

تکذیب انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد/ هدف از انتشار اخبار کذب درباره سایت‌های هسته‌ای چیست؟

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، هیچ حادثه‌ای در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد رخ نداده است. در پی انتشار ادعای کذب عناصر ضد انقلاب در رسانه‌ها، مبنی بر وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی نژاد اردکان در استان یزد، به آگاهی می‌ر‌ساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است...
کد خبر: ۹۸۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 07 July 2020

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ حادثه‌ای در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد رخ نداده است.

به گزارش «تابناک»؛ در پی انتشار ادعای کذب عناصر ضد انقلاب در رسانه‌ها مبنی بر وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی نژاد اردکان در استان یزد، به آگاهی می‌ر‌ساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است.

هیچ حادثه‌ای در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد رخ نداده

به آگاهی می‌رساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده و ادعای عناصر ضد انقلاب در خارج کشور به منظور همراهی با رژیم تروریست و جنگ‌طلب صهیونیستی و در راستای فضاسازی رسانه‌ای، ایجاد ناامیدی و همراهی با فشار حداکثری شیطان بزرگ به ملت سربلند ایران اسلامی است.

یادآوری می‌شود عکس‌های انتشار یافته ماهواره‌ای نیز مربوط به این مجتمع است.

فضاسازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران از طریق منابع ناشناخته

لازم به یادآوری است که با وجود گذشت بیش از چهار روز از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تجهیز مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز)، فضاسازی رسانه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی برای «قدرتمندنمایی» اسراییل همچنان ادامه دارد.

اولین تصویر از حادثه بامداد امروز در مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز)

این فضاسازی‌ها که با تکیه بر تکنیک‌های عملیات روانی و مبتنی بر اخبار و اطلاعات غیر مستند از منابع غیر مشخص در حال انجام است، با گمانه‌زنی‌های مختلف از جمله خرابکاری، انجام عملیات ویژه، عملیات سایبری، عملیات هوایی، اصابت موشک و... بدون ارائه هیچ سندی دست کم دو هدف را پیگیری می‌کند: «ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه ایران » و «ارائه یک چهره قدرتمند از رژیم صهیونیستی».

مقامات رسمی رژیم صهیونیستی اما رویکرد متفاوتی در پیش گرفتند. نتانیاهو از اظهارنظر شفاف درخصوص دخالت این رژیم در این حادثه خودداری کرد و بنی‌گانتس نیز گفت: «ایران اتمی تهدیدی برای ماست؛ اما نباید این را به هر اتفاقی مرتبط کرد.»

ایران اما تاکنون ضمن اطلاع‌رسانی شفاف پیرامون این حادثه ترجیح داده به دلایل امنیتی بیان علت آن را به آینده موکول کند. اظهارنظر خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی درباره علت این حادثه می‌تواند واجد «پیام های متفاوتی» باشد.
بدون‌شک تصمیم ایران برای موکول کردن اعلام چیستی این رخداد به آینده را باید از نقطه‌نظر زمان مورد نیاز برای تصمیم گیری های راهبردی مورد توجه و ارزیابی قرار داد.

واکنش آژانس به حادثه نطنز

پس از این اتفاق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد از گزارش ها در مورد این حادثه مطلع است؛ اما انتظار نمی‌رود این حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی این نهاد بین‌المللی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: «ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم که این حادثه هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران نخواهد داشت.»

مجتمع غنی سازی انرژی هسته‌ای نطنز (FEP) اصلی ترین سایت غنی سازی اورانیوم و یکی از چند تأسیسات هسته‌ای ایران است که تحت بازرسی و نظارت دیده‌بان انرژی هسته‌ای سازمان ملل متحد قرار دارد.

بامداد پنجشنبه گذشته به‌ دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است و البته بسیاری از مقامات سازمان انرژی اتمی و امنیتی جمهوری اسلامی اعلام کرده اند دلایل این اتفاق شناسایی و مشخص شده و به دلایل امنیتی فعلا آن را بیان نمی کنند، یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۲
امروز تکذیب فردا تایید هسته ای که نشدیم لااقل بذارید مردم از تحریم نجات پیدا کنند می گید مقاومت خودتون که الحمدالله همه چی دارید مردم چجوری مقاومت کنند
مثل نطنز !!!!! که عکسهای ماهواره ای نشان از حمله موشکی بوده ؟!!!!!!!
این خبرها معلومه ساخته پیر و پاتالهای کمپ البانیه. هر کی باور کنه خیلی باید ساده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوست عزیز من کاری به اون وطن فروشهای مستقر در البانی و جاهای دیگه ندارم اما نمیشه از واقعیت فرار کرد
وقتیکه امنیتی می کنید انوقت ضدانقلاب و رسانه هایشان ماهی می گیرند...........
پاسخ ها
iCloud Ggggyfhg
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
راست ميگي
منتظر تصاویر ماهواره ای هستیم
هدفشون اینه که فکر مردم را از دلار و برکناری روحانی منحرف کنن به مسائل دیگه
این عکس و ویدئویی که صدا سیما از این سوله نشون دادن اخرت احمق فرض کردن مخاطب بود
سلام تکذیب موضوع به این روشنی چه معنی داره من در درباره قیمت دلار در این سایت نظر دادم و کاش نظر رو منتشر نمی کردید اینجوری بهتر بود تا اینکه کامنت رو تغییر بدین و بیشترش رو حذف کنید من نمیدونم پس این اصل ها درباره آزادی بیان قانون اساسی چیه فقط برای ظاهر این چیز هارو گذاشتید اعصاب برای مردم این کشور نزاشتید هرکسی هم که مخالف کرد بهش لفب منافق و آلبانی نشین یهودی و مزدور آمریکا و انگلیس اسرائیل و امپریالیست و ... دادید نویسنده محترم واقعا به فکر این مردم هستی این نظر رو منتشر کن اگر هم مجبوری این نظر رو منتشر نکنی حداقل این پیام رو به مسئولین برسون که مردم دیگه تاب این چیز هارو ندارن هیچ توهین و افترا هم در این نظر وجود ندارد که این رو منتشر نکنید ولی ... راه حل دست خود مسئولانه رابطه رو باید با بقیه کشور هاخوب کنه و با فساد مبارزه واقعی کنه این کار هارو اگه بکنه ایران گلستان خواهد شد
چرا تکذیب چرا حاشا عوضش چند تا موشک بزنین به تلاویو
هنرپیشه ها هم تا کار و بارشون کم می شه، میان تو این سایتها راز سیاهی مو و صافی پوست افشا می کنن. هرکی اومد بدونین دیگه نقشش داره کم می شه
بهتر است قبل از همه رسانه هاي خودمان با شفافيت اخبار رادر اختيار مردم بگذارند تا بهانه به دست شبكه هاي خارجي ندهند
عه امروز منفجر نشدیم؟
یه خبر الکی هم قاطی می کنید، مثلا بگید همه این انفجار ها الکی هستن.. عجب!
تابناک عزیز متاسفانه هیچ شفاف سازی توسط مسئولین مربوطه انجام نشده و همین هم یکی از عواملی هست که باعث میشه تحلیل های جور وا جوری مطرح بشه. اما در خصوص اصل ماجرا، کسی نمی تونه وجود حادثه رو انکار کنه!!! حالا اگه این اتفاق خرابکاری بوده، حمله مستقیم بوده و یا اتش سوزی و یا هر حادثه دیگه. در هر صورت وقتی مسئولین اعلام می کنن که ما این حادثه رو بررسی کردیم و دقیقا اطلاع داریم که چه اتفاقی افتاده اما به دلایل امنیتی نمی تونیم اون رو مطرح کنیم، همین باعث به وجود امدن شک میشه. پی بهتره به جای پنهان کاری و مخفی بازی، واقعیت رو بیان کنند تا مردم بدونن چه اتفاقی افتاده. بدون شک اگه اسرائیل در این حادثه نقشی داشته باشه و مسئولین هم با شجاعت این موضوع رو با مردم در میان قرار دهند، شک نکنین که حمایت قاطع مردم رو خواهند داشت.
تا حالا هر چی تکذیب کردید برعکس شده
خبر اول: اسراییل بطور تلویحی مسئولیت خرابکاری در سایت نطنز را پذیرفت
خبر دوم: ایران منکر نقش اسراییل در واقعه مذکور است اما به دلاایل امنیتی، علت انفجار در سایت نطنز را بعدا اعلام خواهد کرد

شما از مجموع دو خبر فوق الذکر، چه نتیجه ای می گیرید؟
مسئول کارخانه کپسول سازی گاز را محاکمه کنید!
مسلما در این گپر و یا سوله از کپسول گاز استفاده شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
طعنه با حالی بود، ممنون
لا الله الا لله ،
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
شیرین ترین جمله ای که خیلی وقته از یاد رفته .
اگه ملتی به دولت خوب یا بد اعتماد نداشته باشه فاتحه اون کشور خوندس. دروغ و پنهان کاری دولت مردان کشور رو به لبه پرتگاه رسونده
فقط کاش یه نفر یه نظر کارشناسی و اصولی میداد که این انفجار روی مردم هم تاثیر داره؟ آیا مواد رادیواکتیو تو فضای شهرهای لستان اصفهان پخش شده یا نه؟
خب با این اخبار تازه ما داریم متوجه میشیم که چندین و چند تا سایت هسته ای در ایران وجود داره
با توجه به اینکه فعالیت ایران نظامی نیست و قصد ساخت بمب هم نداریم چرا از وجودشون بی خبریم ؟
یعنی مردم و حکومت اینقدر غریبه شدن؟
مسئولین سایت تابناک بهتره شیوه خبررسانیتونوتغییر بدین ،شما باید بدونید که خبرنگارید نه مدافع سایبری،،،، مثل سایت نطنز که اول گفتن انفجار جزئی در یک سوله وسایل اسقاطی وبعدا معلوم شد که انفجاری بزرگ در محل سانتریفیوژهای پیشرفته وابزارهای دقیق بوده.....متاسفانه باید خبرهای درست رو از خارجیهاشنید
چهارشنبه ۱۸ تیر ساعت ۱۱:۱۵
دلار (اسکناس) ۲۲۶۰۰
دلار(حواله) ۲۳۰۰۰
سکه ۱۰۷۰۰۰۰۰
علی برکت الله !!!
چند روز دیگه یه نفرو به عنوان سلطان انفجار اعدام میکنن
تکذیب کردن؟؟ یا بع دلیل مسایل امنیتی نمیتونن بگن؟؟این دوتا باهم فرق دارن...
اگه اسراییل زده خب بگین قطعا ما مردم حمایت میکنیم
سردار عزیز رو ترور کردن حالا واسه ما شیر شدن!
اسراییل رو با خاک یکسان کنید کثافتو
یه جوری میگه ایران برای ما تهدیده انگار این ما هستیم که ترور میکنیم ما آدم کش و خونخواریم و..! حتما این کار ها رو عمم انجام داده!!!
باید امریکا واسرایل را بترسانم چند موشک ایران بزنه به یهودها ووهابی
فعلا که همین یکی تکذیب شده !! نه ؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان