بازدید 86843
ضرورت سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم مهم توسط دولت و مجلس – ۳

شرایط برای برکناری دولت از زمان بنی‌صدر بدتر نیست!

برکناری بنی صدر در حالی انجام شد که او اولین رئیس جمهور کشور انقلاب کرده جمهوری اسلامی بود. در آن برهه موضوع گروگان‌های آمریکایی وجود داشت، کشور درگیر یک جنگ سخت با رژیم بعثی صدام بود، تازه انقلاب به ثمر نشسته بود، کشور درگیر موضوع تجزیه طلبی بود و هزار و یک مشکل دیگر هم وجود داشت؛ اما وقتی دیدند که دولت پای کار انقلاب نیست، با شجاعت اقدام به برکناری آن کردند...
کد خبر: ۹۸۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 07 July 2020

شرایط برای برکناری دولت از زمان بنی‌صدر بدتر نیست!

سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم مهم برای ادامه راه اداره کشور به نحوی که با رضایت عمومی مردم همراه و باعث رشد مولفه های اقتصادی بشود، یکی از ضروریات مهمی است که باید قوای مجریه و مقننه خیلی زود در مورد آن به یک توافق نظر جامع، عملی و اجرایی رسیده و با برنامه ریزی برای تحقق اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نسبت به اجرای آن اقدام کنند؛ چراکه شرایط عمومی کشور به هیچ عنوان رضایتبخش نیست.

به گزارش «تابناک»؛ در روزهای گذشته مطالبی با نام «یا دولت برکنار و انتخابات زودرس برگزار شود یا با همکاری غیرشعاری، وضعیت بغرنج اقتصادی کشور را درست کنید!» و «دولت منتظر از نصاب انداختن کابینه توسط مجلس است! / چرا نظارت جدی بر دولت، بهتر از برکناری بیش از دو وزیر است؟» در سایت تابناک نوشته شد که خطاب مستقیم آن با دولت و رئیس جمهور و همچنین رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود تا هرچه سریع تر راه حل های عملی برای رفع مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، برگزینند.

در این نوشتارها، دلایل علاقه مندی و یا عدم علاقه مندی دولت و مجلس برای همکاری فی مابین به منظور حل مشکلات مردم و کشور مورد بررسی قرار گرفت و موضوعات مختلفی هم در ارتباط با چگونگی تعامل بین دو قوه به نحوی که در نهایت اقدام آنها به نفع منافع عمومی، مردم و کشور باشد، مورد اشاره قرار گرفت که می تواند حداقل در بخشی از تصمیمات مورد بررسی قرار گرفته و هدایت کننده باشد.

دو راه پیش روی قوای مقننه و مجریه بیشتر باقی نیست؛ راه اول و بهتر این که همکاری مثمر ثمر و کارگشایی فی مابین مجلس و دولت در یکسال باقی مانده از عمر قوه مجریه شکل بگیرد که منجر به حل مشکلات در عین تعامل حداکثری شود. راه دوم هم این است که اگر هیچ یک از طرفین حاضر به پذیرش چنین مساله ای نیستند، هرچه زودتر دولت برکنار و زمینه روی کارآمدن یک دولت همسو با مجلس اصولگرا فراهم شود.

اکنون با بررسی تمام آنچه گفته شد، می توان اینطور بحث را جمع بندی کرد که دو راه پیش روی قوای مقننه و مجریه بیشتر باقی نیست؛ راه اول و بهتر این که همکاری مثمر ثمر و کارگشایی فی مابین مجلس و دولت در یک سال باقی مانده از عمر قوه مجریه شکل بگیرد که منجر به حل مشکلات در عین تعامل حداکثری شود. راه دوم هم این است که اگر هیچ یک از طرفین حاضر به پذیرش چنین مساله ای نیستند، هرچه زودتر دولت برکنار و زمینه روی کار آمدن یک دولت همسو با مجلس اصولگرا فراهم شود.

بدون شک، تنها را مثمر ثمر و کارگشا برای حل مشکلات کشور و همچنین جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر، همان موضوع تعامل حداکثری قوای مجریه و مقننه است؛ بدین ترتیب که در یک سال باقی مانده از عمر دولت، هیچ تغییری صورت نگیرد و تنش بین قوه مجریه و قوه مقننه به حداقل ممکن برسد. در چنین شرایطی، افزایش هماهنگی فی مابین دو قوه فرصت لازم را برای حل مشکلات کشور و مردم فراهم خواهد کرد و انرژی موجود صرف دعواهای جناحی و سیاسی قوا نخواهد شد.

اگر به افزایش میزان نارضایتی در میان مردم دامن زده شود و شرایط نامساعد کنونی ادامه یابد، آثار اجتماعی این مساله باعث می شود که دیگر نه از اصولگرا اثری بماند و نه از اصلاح طلب، که بخواهند به بازی ها و دعواهای سیاسی خود برای کسب قدرت بیشتر ادامه بدهند! پس اینکه دو گروه سیاسی، در انجام امور کشور به خصوص در شرایط فعلی به فکر جناح بازی و انتخابات باشند، بدترین شیوه برای ادامه راه خواهد بود که عوارض و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

اگر به افزایش میزان نارضایتی در بین مردم دامن زده شود و شرایط نامساعد کنونی ادامه یابد، آثار اجتماعی این مساله باعث می شود که دیگر نه از اصولگرا اثری بماند و نه از اصلاح طلب که بخواهند به بازی ها و دعواهای سیاسی خود برای کسب قدرت بیشتر ادامه بدهند!

از طرفی تنها راهی که بخواهد به جز همدلی و همکاری حداکثری بین دو قوه مجریه و مقننه در دستور کار قرار بگیرد، چیزی جز برکناری فوری دولت و استقرار یک دولت همسو با مجلس اصولگرا نخواهد بود. اتفاقات اخیر در سوال از وزیران کابینه هم نشان می دهد که دل برخی نمایندگان مجلس به چیزی جز این رضا نیست و هر اتفاقی غیر از این موضوع، دل و حساب آنها را با دولت تدبیر و امید صاف نخواهد کرد!

اگر برآورد مجلس اصولگرای یازدهم این است که دولت مستقر فعلی دیگر توانی بیش از این ندارد و در یک سال باقی مانده از عمرش هم اقدام خاصی بیش از این چیزی که این روزها شاهدش هستیم، نمی تواند بکند یا نمی خواهد انجام بدهد و البته برای اهرم های نظارتی مجلس هم دولت جایگاهی قائل نیست، طبیعتا بهترین راه این است که با توجه به فراهم آمدن زمینه سوال دوباره از رئیس جمهور که بیش از یکصد و چهل امضا دارد، دولت را کنار بزند.

اگر برآورد مجلس اصولگرای یازدهم این است که دولت مستقر فعلی دیگر توانی بیش از این ندارد و در یک سال باقی مانده از عمرش هم اقدام خاصی بیش از این چیزی که این روزها شاهدش هستیم، نمی تواند بکند یا نمی خواهد انجام بدهد و البته برای اهرم های نظارتی مجلس هم دولت جایگاهی قائل نیست، طبیعتا بهترین راه این است که با توجه به فراهم آمدن زمینه سوال دوباره از رئیس جمهور که بیش از یکصد و چهل امضا دارد، دولت را کنار بزند

در چنین شرایطی، فراهم کردن زمینه استعفا، استیضاح و یا برکناری دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام و روی کار آمدن یک دولت همراه برای انجام کارها به نفع مردم باید اقدام بسیار فوری و در دستور کار مجلس اصولگرای یازدهم باشد تا خیلی زود در ارتباط با ساماندهی وضعیت کشور تصمیم گیری و اقدام شود. این دو راهکار، اقدام بسیار فوری است که باید دولت و مجلس در مورد آن به نتیجه برسند و خیلی زود پیرامون آن اقدام کنند.

رسم و رسوم حکومت داری و مملکت داری این نیست که وقتی دولتی روی کار می آید، باید دوره چهار ساله و سپس هشت ساله اش را حتما تا پایان با هر نوع عملکردی و به هر قیمتی به پایان برساند؛ این اختیار در قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است که در صورت عدم توانایی یک دولت در انجام امور محوله و بهبود بخشیدن وضعیت کشور، می توان مطابق با قانون چنین دولتی را کنار گذاشت.

بدون شک اگر دولتی نمی تواند وضعیت ممکلت و مردم را بهبود بخشد و مشکلات آنها را حل کند، باید کنار برود. چرا بعد از چهل سال کنار گذاشتن یک دولت همچنان باید تابو باشد و اینقدر از آن بترسیم؟ مگر شرایط امروز کشور از ابتدای انقلاب و زمان صدور عدم کفایت سیاسی بنی صدر بغرنج تر و نابهنجارتر است که موضوع را تا این اندازه برای خودمان سخت و آن را به یک معادله نامجهول لاینحل تبدیل کرده ایم؟

بدون شک اگر دولتی نمی تواند وضعیت ممکلت و مردم را بهبود ببخشد و مشکلات آنها را حل کند، باید کنار برود؛ چرا بعد از چهل سال کنار گذاشتن یک دولت همچنان باید تابو باشد و اینقدر از آن بترسیم؟ مگر شرایط امروز کشور از ابتدای انقلاب و زمان صدور عدم کفایت سیاسی بنی صدر بغرنج تر و نابهنجارتر است

برکناری بنی صدر در حالی انجام شد که او اولین رئیس جمهور کشور انقلاب کرده جمهوری اسلامی بود، در آن برهه موضوع گروگان های آمریکایی وجود داشت، کشور درگیر یک جنگ سخت با رژیم بعثی صدام بود، تازه انقلاب به ثمر نشسته بود، کشور درگیر موضوع تجزیه طلبی بود و هزار و یک مشکل دیگر هم وجود داشت، اما وقتی دیدند که دولت پای کار انقلاب نیست، با شجاعت آن را برکنار کردند.

با توجه به همین ادله، اینکه امروز برخی می گویند شرایط برای برکناری رئیس جمهور و دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام مهیا نیست، حرف درستی نیست، چون چهل سال پیش از این در بحرانی ترین شرایط کشور، رئیس جمهور توسط مجلس برکنار شد؛ حالا که کشور بعد از 42 سال به ثبات سیاسی لازم رسیده است و بسیاری از مشکلات و گره های اول انقلاب را دیگر پیش روی خود نمی بینیم، پس حتما زمینه انجام چنین کاری نسبت به زمان برکناری بنی صدر مهیاتر است.

البته همانطور که پیش از این هم گفته شد، بهترین اقدام در حال حاضر، حل مشکلات از طریق به تفاهم و توافق رسیدن دولت برای همدلی و همکاری و در پس آن حل مشکلات مردم و مملکت است و نوشتن گزاره های فوق معنایش مقایسه دولت با دولت بنی صدر و تاکید بر برکناری نیست؛ اما اگر این همکاری برای حل مشکلات شکل نگیرد و هر روز به مشکلات مردم افزوده شود، طبیعتا باید شجاعت برکناری چنین دولتی و روی کار آمدن یک دولت همسو وجود داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰۵
دولتها در کشور ما تنها در حدود 10 الی 15 درصد امور مملکت در اختیارشان است. فرقی نمی کند این دولتها از چه جناحی باشند. اگر هم بخواهند نمی توانند اوضاع را به تنهایی سرو سامان دهند. برکناری دولت فعلی به جز یک شوک اقتصادی دیگر چیزی را اصلاح نمی کند. تنها همکاری همه دستگاهها و ارگانهای نظام با دولت چاره کار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
صد در صد موافقم. برکناری دولت جز شوک عظیمی اقتصادی هیچی تهش نیست
مانی
| Netherlands |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
یک سوال ازت دارم. اینها زمان انتخابات که میان این وعده و وعید ها میدن جریانش چیه؟ نکنه از مریخ اومدن و خبر ندارن که دولت کاره ای نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نه تنها روحانی برکنار نخواهد شد چه بسا رئیس جمهور بعدی هم از جناح خودی نباشه چرا چون حالا که مجلس هم خودی شده باید یه جایی باشه که خودی نباشه تا تقصیرها رو انداخت گردنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بالاخره انتقام کشی قالیباف از روحانی و جهانگیری
بخاطر مناظره انتخاباتی ۹۶ بصورت گاز انبری
هم خواهد بود !!!!؟؟؟؟
و اتفاق نادری که فقط در انگشت شمار کشور ها شاهدش خواهیم بود
مبارک است !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
9:37 دقیقه درست میگه.
چطور زمان انتخابات وعده ی 100 روزه میدن ولی حالا کار دستشون نیست؟
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
زمان نشان خواهد داد که مجلس فعلی ، بدترین مجلس بعد از انقلاب خواهد بود ... بنشینید و ببیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
این آش افتصادی را همین تندروها برای مردم درست کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
حرف مفت نزن
بیش از 90 درصد اداره کشور دست دولت است و اگر دولت نخواهد مجلس هیچ کاری نمی تواند بکند وتنها راهی که باقی می ماند برای مجلس استیضاح است
لطفا ادرس غلط ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ادرس غلط برای رفع مسولیت از بحران سازها و کاسبان تحریم برکناری دولت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کسی که خودش را به خواب بخواهند بزند خوب به خواب می زند
ببخشید کی ارزها دستش است؟
کی سرکوب ارزی می کند و یا الان رها سازی ان؟(بهتر است بروید مصاحبه سیف را بخوانید که شخص رییس جمهور حتی حرف کارشناسی رییس بانک مرکزی را هم قبول نمی کند)
کی سود بانکی را تعیین می کند(در ظاهر بانک مرکزی است ولی بانک مرکزی زیر نظر دولت است)
کی صادرات و واردات را اجرا می کند؟
کی مجوز به کسب و کارها می دهد؟
بیش از 75 درصد اقتصاد دست کی هست وبنگاه داری می کند؟
کی مجوز افزایش قیت ها را می دهد؟
عزیزم خیلی چیزهای دیگر هست می توانم بگویم ولی همین ها کای است برای کسانی مثل تو که خودشان را قایم می خواهند بکنند با ادبیات خود دوستان دولت که به خورد تو دادن تا در پشت کارهاشون را به پیش ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
فدوی
باشه قبول . زمان نشان خواهد داد
ولی فعلا شما بهتره ی تاکتیک بهتری را برای فرافکنی و فرار از مسئولیت ۷ ساله دولتتون پیدا کنید
دولت شما ۴ سال اول را با تاکتیک آواربرداری از مخروبه دولت قبلی و بیرون کشیدن اتوبوس از ته دره آغاز کرد و الان هم داره با تاکتیک اگر ما نبودیم دلار۴۰هزارتومان شده بود و تاریخ نشان خواهد داد ما چقدر خوب بودیم به پایان میبره
حالا شما در مورد مجلسی که یک ماهه شروع کرده چون نمیتونید حتی یک مورد کار مثبت از مجلس قبل و دولت ارائه بدید ، دارید از آینده نامعلوم قرض میگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
میشه بگی دیگه کدوم ارگان و دستگاه مونده که به دولت کمک نکرده؟
از آستان قدس گرفته تا بنیاد مستضعفان همه دارن کمک میکنن
سپاه رو که دیگه نگو با افتتاح ستاره خلیج فارس درآمدزایی ام داشت
کسی که بخواد مملکت رو به لبه پرتگاه ببره و نابود کنه این کار رو با تمام توان انجام میده و داره میده!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
10»:47 حسابی شستشوی مغزی شدی برو بیمارستان نزد روانپزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آخه چرا شعر میگی ؟ 10 درصد اختیارات ؟ مرد ناحسابی 7 ساله یک آجر بالای آجر نذاشته هیچ با خوابوندن املاک و کشوندن پولها به بورس عملا سازندگان بخش خصوصی رو هم زمینگیر کرد . نتیجش شده غول فعلی و افسارگسیختۀ مسکن . آخه بی انصاف ، ساخت سازی که حتی یک دلار هم ارز نیاز نداره و تمومش ریالیه ولی باعث اشتغال بالا و رونق شدید اقتصادی و درصورت تولید انبوه تعدیل شدید قیمت میشه چرا باید به فاجعه و بحران فعلی ختم بشه ؟ چرا چرت میگی 10 درصد 10 درصد !!! پس عمه من اقتصاد رو به ویرانۀ فعلی رسونده خبر نداشتم . بعدشم شما که میدونین نیم درصد !!! اختیارات دارین چرا موقع انتخابات اونهمه وعده وعید میدین یکدفعه بگین از یک سوپری هیچ کاره تریم دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
برجام بزور دادن به خورده کشور، امثال شما هم حمایت کردید الان هم تر و خشک با هم میسوزند، جالبه الان هم میگن ،کی بود، کی بود، ما نبودیم!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۵ استاد اقتصاد نسبت به تبعات بسیارخطرناک رشد غیرعادی وغیرمنطقی بورس هشداردادند
مسوولین اقتصادی هم برای توضیح درمورد تبعات رشد بورس به مجلس فراخوانده شدند
بزودی شاهد سقوط بیش از یک میلیون واحدی بورس خواهیم بود
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
از کامنت ها میشه فهیید مردم دانا هستند و میدانند که آنش از کجا به جان مردم افتاده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تابناک دقت کردی مثبتهای این نظر با نظرات منتشر شده زیرش نمیخونه؟ ممیز صبحت خیلی اونوری و سلیقه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اتفاقا الان دولت خیلی دوست داره تا استیضاح و عزل بشه تا ضمن نجات پیدا کردن از زیر بار این مشکلات خودساخته چندروز بعد از عزلش بگه که من داشتم همه مشکلات را حل میکردم ولی نگذاشتند و برنامه من این بود که همه برنامه ریزیهای ۷ ساله دولت در سال هشتم به نتیجه برسه و تمام مشکلات را در یک برنامه ۱۰۰ روزه در ۱۰۰ روز آخر حل کنم
ولی نمیزارند ، ولی نگذاشتن ، اختیاراتم کم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
شستشوی مغزی برای کسی است که تا این انها امدن سر کار و گفتند مقصر همه چیز از دولت قبل است ادبیات ان ها را تکرار کرد و وقتی همین ها گند زدن به مملکت و همین اقایان گفتند دولت و ما مقصر نیست وکی بود کی بود راه انداختن باز تو امدی اینجا می گویی دولت هیچ کاره است
خطاب به12:05
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چرا وعده میدن؟ چرا استعفا نمیدن؟
بنظرت کسی که یک درصد احتمال بدن استعفا میده یا مشکل ساز میشه تایید صلاحیت میکنند؟
الان مثلا خیلی سوال خفنی پرسیدی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
جوری حرف می زنی که انگار هزاران متخصص در امور مختلف کنار مانده اند و می توانند امور کشور را اصلاح کنند ولی میدان به آنها داده نمی شود
این چنین نیست آنها که می گویند دولت کنار برود خودشان مسبب وضع موجود هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۹:۵۱
چرندیات شما تمومی نداره
اتفاقا اگر قالیباف دولت روحانی را عزل کنه دقیقا مثل اینه که ی پلیس یک نفر انسان بوووووق را از زیر مشت و لگد و فحش و ناسزای مردم نجات داده باشه
اتفاقا اگر قالیباف مثل شما بود و بجای نجات کشور در فکر انتقام بود بهترین کار براش اینه که حتی اگه روحانی بخواد استعفا بده هم جلوش را بگیره و مجبورش کنه به ریاست خودش تا سال بعد ادامه بده تا هر روز مجبور به شنیدن متلکها و ناسزاهای مردم و رقبا و البته رفقای زمان انتخابات خودش باشه
ولی خب خوشبختانه همه مثل شما نیستند و امیدوارم که مجلس و قالیباف بهترین تصمیم را برای ایران بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۱۰:۵۷
افرین دوست عزیز
جواب منطقی و مستدل دادی و حرف حساب زدی و مطمئن باش حرف حساب شما جواب حسابی نداره ولی این جماعت همیشه با پوپولیسم و هوچی گری و فرافکنی و حرفهایی که هیچ سند و دلیلی نداره کارشون را جلو میبرند و یا با فرار از پاسخگویی ا ز زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنند و یا کلا حاشا میکنند
وقتی خود اقای روحانی با همین روش عمل میکنه شما توقع دیگه ای از اینها نداشته باشید
من خودم هم صبح جمعه خبردار شدم
فقط یک نااگاه میتونه مدعی بشه در ۱۰۰ روز همه مشکلات را حل میکنه
موشک پرانی کردند تا برجام نابود بشه
این موشکها را ما ساختیم و اینها به دست وزارت دفاع ما ساخته شده
ما باید با خود کدخدا ببندیم
امریکا یک مزاحم بود و این مزاحم‌از برجام خارج شد
کره ای ها مگر دیوانه هستند که با ترامپ‌ توافقنامه امضا کنند
اگر امریکا حاضر باشد به برجام برکردد ما همین الان با انها وارد مذاکره میشویم
و...... وممنون که نظرتون‌را نوشتید و در من هم انرژی نوشتن ایجاد کردید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چه عجله ای برای بهم ریختن کشور دارید؟ اولامگر از عمر ای دولت چند سال مانده؟ دوما هردولتی هم که موقتا هم جایگزین شود چه معجزه ای میتواند انجام دهد؟ میدانید که مشکلات عمده اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با مشکلات سیاست خارجی کشور دارد.ما حتی پول صادرات محدود خود را از کشورهای همسایه نمیتوانیم به راحتی وارد کشور کنیم؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بهتره كمي مطالعه كنيم خزانه - - پول نفت - صنايع بزرگ و گوچك - راها و راه اهن =- فرودگاهها ماليات و غيره دست كيه با اين تبليغات الكي فريب نخوريم دولت با انداختن اين حرفها در دهان و عقل ادمهاي ساده لوح ميخاد از پاسخگويي فرار كنه هيچ كس از دولت مطالبه گري نميكنه چرا ؟؟؟؟ 95 درصد از كل امور كشور دست دولت و رئيس جمهوره براي همين هم هست كه موقع انتخابات خودشون را ميكشن و ميخان قانون اساسي را عوض كنن و براي چندمين بار بتونن رئيس جمهور شن اگه فرمايش شما دست بود ديگه روساي جمهور حتي براي دور دوم هم شركت مجدد نمي كردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
هر وقت ماهی را از اب بگیری تازه است قبل از نابود شدن کشور باید جلو این دولت ناکارامد گرفته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0930
اقتصادی مونده که دچار شوک بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0930
دولت با اصرار به رشد بی دلیل بورس و سواستفاده از قدرت که امانت مردم است یک فاجعه اقتصادی درست کرده و خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آره خودتون رو با این چرندیات قانع کنید. لابد برای این 10 -15 درصد بود که یقه جر می دادید؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سه شنبه ۱۷ تیر ساعت ۱۳:۱۸
سکه دوباره به کانال ۱۰ میلیون بازگشت و دلارهم به ۲۲
دیگه عمرا برگرده زیر ۲۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
پاسخهای این کامنت رو می خوندم. البته نظر مخالفین و موافقین محترمه. اما ادبیاتشون برام جالبه. اشکالی نداره نظر مخالف میدی. بهتر نیست مودبانه مطرح کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مگه شوک اقتصادی بزرگتر از این هم داریم.جمع کنید این هارا دولت در سایه یا تعیین درصد اختیار را،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خواهش می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
پرچم امریکا سیاست داخلی درست شود ان سیاست خارجی شما خود به خود هم حل می شود چون مشکل شما در خارج نیست سو مدیریت در کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سه شنبه ۱۷ تیر سلعت ۱۴:۵۸
دلار(اسکناس) ۲۲۱۵۰
دلار(حواله) ۲۲۵۰۰
سکه ۱۰۳۰۰۰۰۰
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نقش دولت در ایران مانند نقش یک خدمتکاردریک خانواده است که هزارتا کارباید بکند وآخرشب باز هم سر اون داد می کشندوبا عوض شدن خدمتکار خانواده همون خانواده است فقط ممکنه بشقاب ها کمی براق تر به نظر بیاد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ما که داریم میمیریم بزار حد اقل یک مرد بیاید رییس جمهور شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
وعده 100 روزه
علی برکت الله
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوست عزیز 09:37 اونا از مریخ نیومدن و خیلی خیلی خوب هم می دونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
کسانی که میگن دولت همه کاره است این رو در نظر بگیرن که یه کشوری مثل مثلا ترکیه یا مالزی یا ...اعلام جنگ با آمریکا بکنه و اقتصادش در اثر تحریم نابود شده اونوقت یکی رو بگذارند ریس جمهور و بگن حالا تو درست کن همه اختیارات هم دست تو هست ولی تو تحریم باید کار کنی نه می تونی معاملات بانکی بکنی نه صادرات نه ارتباط اقتصادی با کشورهای دیگر ولی باید فقط در داخل همه چیزو تولید کنیو رونق اقتصادی ایجاد کنی و
دو سال آخر آقای احمدی نژاد یادتورن هست که آخرش اومد گفت ما تحریم هستیم نمی تونیم اون موقع فروش نفت و درامدهای دیگه داشتیم الان هیچی نداریم حالا آقای قالیباف بیاد جلو ببینیم چیکار می کنه اگر ایراد به مفاسد اقتصادی روحانی میگریم که آقای قالیباف هم در شهرداری که یک صدم دولت نیست همین کار رو کرده
بدون تغییر سیاست کلان اگر ده تا دولت هم عوض بشه هیچ اتفاقی در معضلات کشور اتفاق نخواهد افتاد. تنها را اتفاق آراء همه جناحههای سیاسی و ارکان حاکمیت سر گرفتن یک تصمیم شجاعانه در جهت رفع چالش با غرب است و الا آخر این رویه ها ونزئولا و کره شمالی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کاملا درست است.
سیاست کلی بخصوص در روابط بین الملل باید تغییر یابد.
علی داوودی
| United States of America |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ایران تصمیم خود را گرفته حتی اگر کره شمالی شویم بهتر از آن است که با امریکا مذاکره کنیم . ما اسلام را برگزیدیم و ملت هم مکلف هستند که تبعیت کنند، نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی جان ایران ارث پدری شمایان نیست که اینگونه قاطع راجع به آن
نظر میفرمایید اظهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
به علی داوودی با پرچم آمریکا
قطعا از افعال معکوس برره ای استفاده کره اید !؟
ولی حتی در شوخی و طنز هم اینکار را نکن
چون این نسل امروز با نسل جوانان سال ۵۷ تا ۶۸
بسیار بسیار بسیار تفاوت های آشکار دارد
و اوضاع رضایتمندی اعتماد و حمایت ، اکثریت مردم به مسولان
کاملا تغییر کرده است
لذا ، حتی الان شوخی کردن با تعابیر جنگیدن با آمریکا هم کار درست و عاقلانه ای نیست
عباسعلی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی جان با پرچم امریکا نیا بهش مرگ بگو گوشش بازه البته روی شما زیاده اشکالی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی جان طعنه زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خخخخ
برو در دوران هاشمی که اقتصاد را فلج کرد با ابر تورم ها ان وقت بعد برو در دوران خاتمی ببین اقتصاد را فلج نکرد
از چیزی که خبر نداری نمی گویند نیستی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
منظورت از تغییر سیاست کلان مذاکره با آمریکاس ؟ واقعن چجوری روت میشه دوباره اینو بخواید ؟ با برجامتون چه گلی به سرمون زد آمریکا که حالا برا بار دوم بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ما که بالاخره نفهمیدیم چالش ما با غرب یا بهتر بگیم چالش غرب با ما در چه چیزیه ؟
فقط در مورد مسآله هسته ای چند خاطره را که عزیزان غربگرا فراموش کردند براشون یادآوری میکنم
مگه ایران با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی انگلیس و فرانسه و آلمان در سعدآباد مذاکره نکرد و به تفاهم نرسید پس چرا چندروز بعدش گفتند این مذاکرات را قبول ندارند و دوباره روز از نو روزی از نو
مگه اردوغان نخست وزیر ترکیه و لولاداسیلوا رییسجمهور برزیل و یک نفر دیگه که یادم نمیاد را به نمایندگی از غرب به ایران نفرستادند و با احمدی نژاد به توافق نرسیدند و گفتند همه چی حل شده پس چرا چندروز بعدش حاشا کردند و گفتند این توافقات را قبول ندارند ؟
مگه در برجام این دفعه خود کدخدا و نوچه هاش مستقیما مذاکره نکردند و توافق نکردند ، پس چرا بازم زدند زیر حرف و امضای خودشون و بازم روز از نو روزی از نو ؟
میشه شما بفرمایید منظورتون از مذاکره چیه و ایران باید چه چیزایی را قبول کنه که دوباره رییس جمهور بعدی امریکا نیاد و بگه من امضای رییس جمهور قبلی را قبول ندارم و باید با خود من توافقنامه امضا کنید ؟
با این اوصافی که از امریکا و امریکاپرستا میبینیم ایران باید هر چهار سال یک مذاکره با امریکاجون انجام بده
البته شایدم رییس جمهور بعدی خیلی آدم حسابی تر باشه و علاقه بیشتری به مذاکره داشته باشه و هر سال بخواد ی مذاکره ای انجام بده و استدلالش این باشه که الان ۱ سال گذشته و شرایط عوض شده و توافق قبلی با شرایط سال قبل امضا شده بود و در سال جدید باید ی مذاکره جدید داشته باشیم
و البته آمریکا پرستا هم‌که روی حرف امریکا نمیتونن حرفی بزنند و حتما مثل الان میگن باید دوباره مذاکره کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کی این تکلیف را بر ملت واجب کرده؟ تکلیف بر گردن کسانی است که مقلدند نه اکثریت مردم که بر اساس عقل خودشان راهشان را انتخاب کرده اند.
امیرکبیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی اقا شما اونوقت چکارهای که این نظریه پر مغزو میدی(ما اسلام را برگزیدیم و ملت هم مکلف هستند که تبعیت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی داوودی
خوشمزه جان ، شاید ایران تصمیم خودش را گرفته باشه و حاضر باشه کره شمالی بشه ولی زیر بار حرف زور آمریکا نره و تسلیم نشه و مبارزه کنه
ولی قطعا آمریکا هم تصمیم خودش را گرفته و میخواد تا ایران را تبدیل به سوریه و لیبی و یمن نکرده دست از مذاکره با ایران برنداره
خوشمزه ، نظرت در مورد کمکهایی که امریکا با مذاکره و برقراری دموکراسی در ویتنام شیلی پاناما السالوادور گوآتمالا افغانستان عراق سوریه یمن لبنان فلسطین مصر لیبی سودان سومالی عربستان بحرین کره یوگوسلاوی چکسلواکی کوبا ونزوئلا و ...... با انجام کودتا و یا جنگ‌ویا دخالت سیاسی انجام داده چیه ؟
ایا ایران در زمان مصدق با امریکا مذاکره نمیکرد ک یا شاید اون‌موقع هم مصدق داشت مبارزه میکرد و حاضر به تسلیم نبود؟
شاید شما با جوک‌گفتن و خوشمزگی بتونی چندتا آدم بیسواد و بی اطلاع را بخندونی ولی هر کسی بدونه ذات امریکا و سابقش چیه به حال تو و کشوری که تو میخوای درست کنی فقط گریه میکنه ، فقط گریه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بود و نبود دولت چندان فرقی نمی کند دولت فقط بدرد این می خورد که همه گناهان را گردن آن بیندازند
اگر شجاعت دارید مسولیت دولت را بپذیرید
me@yahoo.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی باهوشه. تنها راهی که کامنتت سانسور نشه همینه. مثل علی باشیم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اقاياني كه ضد علي آقا نظر دادن شما چه كاره ايد ؟؟؟؟ مملكت مگه ارث پدر شماست كه حراج مي كنيد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
حتی اینهم که گفتی بحران را حل نخواهد کرد ،چون مشکل داخلی با مردم میتواند سر جایش بماند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ناشناس 12:16!من در مجموع موافق سیاست های آمریکا نیستم اما در حال حاضر چند تا کشور روی زمین هست که رابط دوستانه ای با آمریکا نداره و تحت تحریم های شدید آمریکا هست و چندین سال هم تحت اون تحریم ها بود و الان وضعیت اقتصادیش خیلی خوبه؟چرا از اون زاویه فکری درنظرت در این قسمت ننوشتی؟در این موارد هم به نظر من مدیریت داخلی یک کشور در مجموع در وضعیت اقتصادی مهمه اما متاسفانه نفوذ آمریکا در اقتصاد وسیاست جهان هم ابزاری شده که کشورهای بسیاری از آمریکا در تحریم علیه ایران پیروی کنند. آیا واقعا فکر میکنی صادراتی که در حد قابل قبول نیست و تحت تحریم و در مجموع با هزینه نسبتا زیاده، باعث رشد اقتصادی نسبتا بالای ایران و رسیدن اقتصاد ایران به یکی از قدرت های اقتصادی برتر زمین میشه؟آیا میدونی بازار رقابتی و درست اکثرا چه تاثیری در کم کردن فساد و رانت و هزینه میتونه داشته باشه؟آیا صرفا با شعار دادن مشکل اقتصادی ایران کم میشه؟آیا فقط با دستگیری همه اختلاسگران الزاما مشکل اقتصادی و رانت رفع میشه؟تو دقیقا در چه حد درکی از تاثیر روابط اقتصادی ایران با کشورهای دیگه بر قدرت اقتصادی ایران داری؟نکته بعد اینکه به نظر من در این مورد هم در تاریخ معاصر ایران هم عده ای از سیاستمداران(عده ایشون)در رابطه با آمریکا به دام دلداگی کاذب و غیر منطقی به آمریکا هم گرفتار شدند.رابطه اقتصادی برقرار کردن کردن با آمریکا الزاما به معنی خوب فرض کردن آمریکا نیست.اما متاسفانه عده ای از افراد ممکن فکر کنند آمریکا خوبه وایران در رابطه با آمریکا همیشه مقصره،و با اون دید شاید عده ایشون از رابطه دوستانه با آمریکا حمایت کنند که این هم به نظر من درست نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کوبا با بدترین تحریم ها تورم کم وبا ثبات اقتصادی
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ناشناس عزیز 12:00 قبول دارم که طرف های مقابل ما هم در مذاکره و عمل نه صادق هستن و نه به فکر منافع ما هستنو این یه امر کاملا طبیعی هست
متاسفانه این مجلس و رئیس اون مال برکنار کردن دولت نیستند. برکناری دولت مجلس شجاع میخواهد که در کشور وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مسایل پشت پرده و سیاست همیشه دخیل هست. همین آقایان قالیباف و ... قبل از اینکه بیان مجلس خیلی داغ بودن ولی حالا که اومدن میبینن که از اون خبرا که فکر میکردن نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سادگی هم حدی داره عوض شدن دولت چیزی رو تغییر نمی ده سیاست های کلان نظام ثابتند دولت مردان مترسکی بیش نیستند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نظام نشان داده که موافق اینکار نیست و نمایندگان تنها فرافکنی میکنند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقای ناشناس اتفاقآ ارث پدری شماهم نیست من با علی آقا موافقم هرچند که این دولت از ابتدا کارآیی نداشته و مروج بی ثباتی و هرج ومرج بوده و ازشرایط فعلی نیز کاملآ راضی می باشد چون باور های ملی و ارزشی ندارد. ما اگر مدیریت داخل را سامان می بخشیدیم نیازی به تاثیرگذاری خارجی در کشور نداشتیم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مجلس ۱۰ درصدی چگونه می خواهد دولت را بر کنار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
برو بابا مگه شوخيه مرد حسابي .
امیدوارم توی دور بعدی انتخابات متفکران، اندیشمندان، دانشمندان، پیشرفتگان و آزادگان ،دوستداران حقوق بشر و تمام کسایی که خودشون با این القاب معرفی میکنند، توی انتخابات شرکت نکننند مانند انتخابات مجلس یازدهم، تا مملکت از این بحران اقتصادی خارج شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
احتمالا این بحران اقتصادت نداری ربطی به عزیزان شما در دولت که نداره
ناشناس
| France |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
واقعا این حرفا رو باور داری یا اینکه میخوای خودت نامزد بشی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مثبت گرفتی به عنوان طنز امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دقیقا درست میگید چون هر وقت افرادی که این ادعا ها رو داشتن و با فریادشون گوش فلک کر کردن اومدن توی صحنه فقط برای مملکت هزینه ایجاد کردن.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
یکی از اشکالات بزرگ ما اینه که قحط الرجال شده توی این مملکت. چند نفرند که با بازی چپ و راست نقش هاشونو عوض می کنند و مردم هم سرکارند. سال های زیادی است که مشکلات، دشمنان، امکانات، ارزش ها و .... همیشه هستند و چیزی تغییر نمی کنه
روحانی باید کنار برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
به نظر من هم باید از کنار برود.چون از وسط رفتن خطرناکه حسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کدوم عقل کلی جاش بیاد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
داداش آدرس رو اشتباه به شما دادن . دولت کاره ای نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آرزوی 7 ساله اصولگریان با 7 سال خراب کاری در افتصاد کشور
علی
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
موافقم روحانی باید کنار برود یک مشهدی دیگه به جایش بیاد تا جمع مشهدی های قوا کامل بشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقا مهدی چطور احمدی نژاد که گند زد به مملکت تو سالهای آخرش همه کاره بود .. ولی الان روحانی و
دولتش کاره ای نیس ؟ البته من موافق احمدی نژاد نیسم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کل جریان اصولگرایی باید حذف شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
محمد۱۱:۳۰
آفرین به این‌جواب
مختصر و‌مفید
منم‌موافق احمدی نژاد نیستم ولی باید بگم‌امروز این جواب دندون شکن را ازت یاد گرفتم که در جواب هرکی که بعد از ۸ سال گفت اختیاراتم‌کم بود و یا گفت نمیزارند کار کنم همین ی جمله را بگم
لطفا بازم از این درس ها یادمون بده استاااااااد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دوستان ارزشی خواهان برکناری دولت هستن اکثر مردم هم همین رو میخوان تا حسابی برخی برادران اصولگرا بیفتن تو چاه ،وچه کنم چه کنم رو سال اینده میبینیم
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
من از محمود دل خوشی ندارم ولی خداییش او هم می خواست برای ایران و ایرانی کار کنه حالا نمی شد و نمی گذاشتن بحث دیگری است. من تو دستگاه های دولتی کار کردم و خوشبختانه در حوزه های ستادی چند وزارتخانه بودم برخی وزرا از رییس جمهور حرف نمی شنوند شما ته این حرف رو خودتان بخوانید.
نمیدونم چرا شما خودتونو به خواب زدین
نهایتا دولت باعث ۱۰ درصد از وضع موجود باشه
با عوض شدن دولت هم درست نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
من اصلا از عملکرد دولت راضی نیستم و به شدت هم اعتراض دارم. ولی ظاهرا آقایون فکر کردند که مثلا اگه اصولگرایان بیان روی کار وضع بهتر میشه!! اینکه ما مردم از دولت روحانی زده شدیم به معنی این نیست که به اصولگرایان چراغ سبز نشون دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خواب زده به دیگران میگه خواب یه کم به خودت زحمت بده مصاحبه ی سیف رو بخون این سیفم از خودتون بوده ببین مملکت تو این هفت سال چطور اداره شده
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نه اینکه قبلش خیلی خوب اداره میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مگر در دولت نهم و دهم احمدی نژاد
که با مجالس هفتم و هشتم حداد عادل و باهنر اصولگرایان با هم همکاری کردند
چکاری ، جز گرفتن ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل انجام دادند ؟
اگر قصدتان شروع جنگ و نابودی کشور است !!؟؟؟
بله بسیار گروه خوبی خواهند بود !!؟؟
که در کنار این مجلس تند روی اصولگرا و جبهه پایداری های فعلی
یک دولت مثلا به ریاست دکترها : جلیلی یا احمدی نژاد یا حسن عباسی و یا شریعتمداری کیهان بیایند !؟
و خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
یک بار متن بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
هر وقت امریکا جرات کرد به یک کشور کوچکی مثل کره شمالی ویا کوبا حمله کند به کشور شا که قدرتش از این ها بیشتر حمله خواهد کرد
در ضمن خودتان را پشت ادبیات اقای ظریف که برای اهداف سیاسی می گوید قایم نکنید
در ضمن احمدی نژاد که اینقدر ازش بد می گویید از این اقا بهتر عمل کرد در اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقا جمش کنید این بحث ها را این ها همش تلاش برای گرفتن پست ها و حق مدیریت و رییس بازی است - مملکت ما مثل ماشین داقونی میمونه که رانندنش هی عوض میشه نهایت کاری که رننده می کنه اینه که ماشین نره ته دره وگرنه راه رفتن ماشین به قطعاتش بر می گرده که با عوض شدن راننده تغییر نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دویست تا کامنت دیگه بذار مدام بگو 10 درصد 10 درصد . سئوال : دولت نباید مدیریت داشته باشه ؟ نباید روی بازارها کنترل داشته باشه نذاره همه چی به امون خدا بحال خودش رها بشه ؟ نباید طرح و برنامه داشته باشه فقط آزمون و خطا و دلار 4200 با 20 میلیارد دلار رانت ؟ وقتی تنها سلاحش بشه برجام خوب معلومه ترامپ پاره اش کرد دیگه دولت هم حرفی برای گفتن نداشت و فقط شد یک نظاره گر صرف در اقتصاد . اقتصاد هم چون رها شد به امون خدا عین ماشین بدون راننده رفت ته دره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
درود بر نظر 10:28
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۱۰:۲۸
عزیزم خیلی راه باید بریم پس پیاده شو تا با هم بریم.
اگه مجلس ۷ و۸ در زمان احمدی نژاد ایران را زیر تحریم بردند و ۷ تا قطعنامه برای تحریم گرفتند و ایران را زیر سایه جنگ‌هم بردند ولی لااقل همه این اتفاقات در حالی افتاد که ایران در مذاکراتش با غربیها قبول نکرده بود که انرژی هسته ای را نعطیل و جمع کنه ولی دوستان شما هم ایران را زیر تحریمهای حداکثری بردند هم‌ به جنگ‌نزدیک کردند و حتی یک درگیری محدود و ترور را بوحود آوردند و هم همه این تحریمها و جنگ را بدون نیاز به ۷ قطعنامه سازمان ملل بوجود آوردند و همه اینها در حالی بود که ایران بر خلاف مجلس۷و۸ و دوران احمدی نژاد انرژی هسته ای را هم‌تعطیل کرده بود و در واقع شدیم‌مصداق آش نخورده و دهن سوخته
ولی معلوم‌شد حقوقدانها حتما بهتر از سرهنگها زبان دنیارا بلد هستند و حتی زبان مردم خودشون را هم بلد هستند و حتی بلد هستند با مردم خودشون حرف بزنند و امروزه اگر خوب گوش کنید بخوبی میتونید صدای صحبتهای اونهارو بشنوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
زمان احمدی نژاد 99 درصد تقصیرها گردن دولت بود حالا 10 درصد مقصر هست!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
شاید یک دولت اصولگرا پولها مخفی را بیارد در بازار و ارز را بیارد پایین برای برهه ای!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ناشناس 13:12! کی دقیقا انرژِی هسته ای تعطیل شد؟کی؟کل انرژی هسته ای تعطیل شد؟نکته بعد اینکه منظورت از اینکه در این قسمت نوشتی"دوستان شما هم"در این نظرت چیه؟این مرزبندی که در ذهنت داری چه معنی داری؟نکته بعد اینکه در تقریبا 7 سال اخیر دولت ایران ،ایران رو به جنگ نزدیک تر کرد؟چرا اونطور بی ربط آدرس غلط میدی؟ ترامپ با اون رفتارهاش علیه ایران هیچ تاثیری در نزدیکی جنگ بین ایران و آمریکا نداشت؟دولت ایران در 7 سال اخیر کم تلاش برای رفع تحریم ها و تنش زدایی انجام داد؟آیا فردی مثل ترامپ با اون رفتارهاش علیه ایران و با اون شخصیتش تقصیری در تحریم علیه ایران نداشت؟آدرس غلط نده.نکته بعد اینکه من طرفدار کامل این دولت هم نیستم.سعی نکن با یک مرزبندی کاذب و دروغین منو به صورت دروغین به یک جناح سیاسی در ایران ربط بدی.جواب حرفی که در این قسمت ننوشتمو هم به صورت بی ربط هم نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
تمام مشکلات این دولت طبق معمول تقصیر دولت قبل است. چه بسا تمام مشکلات کشور از زمان هخامنشیان تا کنون تقصیر دولت قبل باشد.
واسه ما مردم دیگه مهم نیست کی حکومت میکنه! واسه ما وضعیت مالی و جیبمون مهمه
درسته مردم از دولت راضی نیستند به مجلس هم رای ندادند پس باهم فرقی ندارند
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
همه ملت میدونن تو این مملکت چه خبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
لطفا نظر خودو به هم تعمیم نده متشکرم
واقعا خوابید یا خودتان را به خواب زدید. فروش نفت صفر. صادرات غیر نفتی صفر. ورود ارز به دلیل تحریم صفر. کانالهای مالی بسته. این دولت خیلی هم خوب با این شرایط مملکت رو اداره کرده. دولت قبل با درامد سالیانه 80 میلیارد دلار چه گلی به سر مملکت زد . این دولت بدبخت کرونا زده که الان 1 میلیارد دلار هم درامد نداره. با صفر داره مملکت داری میکنه. ایراد از جای دیگه هست با این شرایط صدتا دولت هم عوض بشه هیچ تفاوتی نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
این حرفا رو نزن، تحریم برکته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اگر دولت مورد نظر آقایان بیاید تمام رسانه ها از جمله رادیو وتلویزیون در خدمت انها خواهد بود یادتان رفته معجزه هزاره سوم منکر بیکاری و مشکلات اقتصادی بود حالا هم همین است انموقع بابیش از 80میلیارد دلار ذخیره ارزی دولت قبل شروع کرد وبعد از هشت سال مملکت بدون یک دلار ذخیره ارزی وگرفتاریهای حاصل از تحریم که تازه شروع شد ه بود جا گذاشت ودر کنار انهم مشتی دلوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خخخخه
صادرات که صفر باشد واردات هم صفر است ان وقت چرا دلار بالا می رود متخصص؟
در ضمن مهم نیست چقدر درامد دلاری دارید مهم این است که چطوری خرج کنی چیزی که در ایران به ان نمی پردازند
مثلا امریکا کسری تجاری دارد و موازنه تجارت خارجیش منفی است واین یعنی بدهکار ولی تورمش کم است و خیلی از کشورهای دیگر چون نظم دارند در اقتصاد نه مثل شما پول را همین طوری ول کنند در اقتصادو ان را به کار دلالی ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تو که از خواب هم رد کردی و گویا مردی... .از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق. دولت رس همه رو کشیدی هنوز هم داری قربون صدقه اش میری البته شاید تو ا اونایی باشی که نورچشمی دولتی و به نون و نوا رسیدی حسابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
پروفسور
خب این دولت خودش با سیاستای اشتباه و عملکرد غلط خودش باعث شده به این وضع گرفتار بشه
مگه خودشون‌برجام را امضا نکردن تا تحریما تموم بشه و نفت فروش بره و روابط بانکی برقرار بشه و سرمایه‌گذار خارجی بیاد و ..... پس چرا نشد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
چرا اینقدر غیرمنطقی حرف میزنن بعضیا.
بزرگترین مشکل ما با این سیستم اینه مردم یا اصلا به حساب نمیان یا مزاحم و به درد نخور هستند
از مجلس ناکارآمد می خواهید دولت ناکارآمد را عزل کند !!!
کامنت نویسی فارسی هم برای خودش دنیایی داره ولی از همه خل وضع تر اونایی هستن که مطلب رو میخونن بعد یه تکه از اون رو برمیدارن به عنوان کامنت مینویسن
گفته یک دولت همسو با اصولگرایان روی کار بیاید. یعنی مردم پشم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
فکر کردید تا الان چی بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مگر در دوره احمدی نژاد
مجالس هفتم و هشتم حداد عادل و باهنر
با او یکی نبودند ؟؟؟؟
چکار کردند ؟
جز ۷ قطعنامه تحریمی و شروع فلاکت و ورشکستگی اقتصادی
و شروع و ایجاد بزرگترین اختلاس های چند هزار میلیاردی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اتفاقا بذارید بیاد ببینیم چه گلی می زنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
لطفا شما شرکت نکنید ، گلها تون دیدیم که به سرمون زدید، شما که میگید انتخابات پشم ، نیاید ، آقا لطفا شما رای ، ما به اصطلاح اقلیت بریم رای میدیم،
باقربانی کردن روحانی هم که صد البته حقشه(بابت دروغها ووعدهای تو خالی که تحویل مردم داد) این مملکت دیگه روی زانوهاش بلند نخواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
الان جفت قلم پاهای مملکت شکسته. دعا کن اول شفا بگیره بعد بلند بشه.
این مجلس نه عرضه برکناری دولت را دارد نه عرضه همراهی
فقط می خواهند بنشینند و گزارش بگیرند
فاتحه این مجلس خوانده است
در ضمن الزام دولت به حرکت و پاسخگویی تمام افراد افراطی چه در مجلس و چه در ارگان های دیگر برکنار شوند و در ضمن دست دزدان بیت المال از آن کوتاه شود تا با تعاون و هماهنگی مسایل کشور‌ حل گردد همانطور که در دوران جنگ تحمیلی وضعیت کنترل شد.
دیگه کار از کار گذشته. مردم به هیچ فرد و جناحی اعتماد ندارد. چون هیچ کدام از مسئولین فعلی به اندازه سر سوزنی در فکر مردم نیستن
پاسخ ها
بهروز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مگه قراره مردم به کسی اعتماد داشته باشن فرمودن یک دولت اصولگرا سر کار بیاریم ..نظر شمارو خواستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
در ۴۱ سال گذشته
تنها ۸ سال خاتمی اصلاح طلب بود
الباقی همه اصولگرا بودند
و روحانی هم اعتدالی اصولگرا بود و هست
و بهترین کارنامه طبق آمار و اعداد خاتمی بوده است
دولت حسن روحانی تنها یک وظیفه داره: مملکت رو برسونه لبه تیغ تا مجبور به مذاکره با اروپا و امریکا بشیم. این نکته اظهر من الشمس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
این کار را آمریکا انجام میده وگرنه اینا اهل مذاکره نیستند. چون موضوعی برای مذاکره نیست. اونها تنها می خوان ایران اسراییل را به رسمیت بشناسه ما نمی خواهیم پس تمام این مذاکرات الکی است
نویسنده محترم که خیلی ساده انگارانه برکناری دولت فعلی رو مثل زمان اول انقلاب می پندارند باید این نکات رو هم بهش اضافه کنند که اول انقلاب هنوز نیروهای انقلابی و نیروهای وفادار و ... شناخته نشده بودند و هنوز سیاست های نظام خیلی مشخص نشده بود و عوض کردن یک دولت که از دل انقلاب بیرون اومده و هنوز هیچ کاری هم نکرده خیلی سخت نیست . ولی الان! همه نیروهای سر کار تقریبا از اول همین انقلاب در مناسب و پستهای نظام بوده اند! و کاملا با سیاست های نظام آشنا هستند و اگه بد بودند که چرا 40 سال در پست های مختلف سر کار بودن؟!! ضمن اینکه عوض کردن دولت این پیام رو به ترامپ و اسراییل و ... میرسونه که تحریم های ما باعث نابسامانی و عوض شدن دولت منجر شد و اونها رو در ادامه سخت تر کردن زندگی برا ایرانیان گستاخ تر میکنه.
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ناکارآمدی دولت و تفکر مسلط بر آن، در حال حاضر واضح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بزرگترین اشتباه برکناری یک دولت آگاه به مسایل اقتصادی بود .ولی چون مردم در شور انقلابی بودند حمایت کردند
انتظار اصلاح طلبان مردمی / استعفای سریع روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
استعفا و افشای عوامل پشت پرده نابودی اقتصاد و وابستگی صد درصد به چین و روسیه
تزریقاتچی پرسید: قبلا پنی سیلین زده اید؟
بیمار گفت: بله!
تزریق کردند و حساسیت و تشنج و احیا و ...
بعد از بهبود حال بیمار پرستار گفت: شما که گفتید قبلا هم زده بودید؟!
بیمار گفت: بله! قبلا هم همین طور شده بود!!!
آقایی مثل قالیباف که از نوجوانی پست مدیریت داشته است ، در حال حاضر پس از 40 سال چه اندوخته ای دارد . تلاش بنی صدر این بود که به هر بی سواد تندروئی مسئولیت داده نشود . که متاسفانه پس از رفتن او این اتفاق افتاد برای مثلا مکتبی ها افتاد..
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اندوخته داره، برای خودش نه برای ما
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چندساله عمویی؟!
بنی صدر با منافقین که کشتار راه انداختند، هم قسم بود...
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اوضاع گل و بلبل کنونی دسترنج ایشون و بقیه است و ول کن میزهاشون هم نیستند
با این وضعیت دلار دیگه قدرت خرید لپ تاپ و موبایل به حداقل میرسه، و با خراب شدن موبایل های فعلی مردم، دیگه نمی تونیم نو بخریم، و خواننده های تابی جون به 0 نزدیک میشه. پس لطفا قیمت دلار رو به 10 تومان برسانید تا بتونیم خواننده تابناک بمانیم.
مجلس و دولت در کشور نمایش ظاهری دموکراسی هست.
دعوا دعوا دعوا شده. وزین همدیگه را ما حالش را ببریم
آب از سر دولت روحانی خیلی وقت است گذشته
او مشخصا در پی تحویل زمین سوخته برای بعد از خودش است
باید هر چه زودتر جلو افزایش خسارت از جانب دولت را با عزل و برکناریش گرفت
ما نمی توانیم مشکلات مان را با استفاده از همان تفکر که آن مشکلات را ایجاد کرده ایم، حل کنیم. آلبرت انیشتین

برای حل مشکلات باید روش تفکر دگرگون شود. در این سیستم کسی حاضر نیست روش تفکر خود را تغییر دهد.
پس مشکلات همچنان باقی و روز افزون خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
درود فراوان بر آقا یا خانم مهدوی
والله همه مردم میدونند دولت هیچکاره هست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
البته نه افرادی که اگر چهار پارامتر را هم زمان بخواهند تحلیل کنند سر در گم می شوند
تابناک عزیر، شما اگر مستندی که نشون بده دولت هماهنگ با مجلس (مثل دولت احمدی نژاد و مجلس اصولگرای بسیار هماهنگ با ایشان)، موفق تر عمل کرده، سراغ دارید اعلام بفرمایید.

سرمون رو مثل کپک زیر ... نکنیم. ببینیم اختیار دولتها در چه حد هست
تو مملکتی که بیش از 85 درصد اقتصادش دست نهاد های خارج از دولته، دولت چه کاره هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
در تایید حرف شما پزشکیان میگوید در زمانی که وزیر بهداشت بودم برای گرفتن کوچکترین تصمیم مجبور بودم از حداقل ۱۱ مرجع غیر مرتبط با بهداشت مجوز بگیرم تا به جایی برنخورد وبعدا با مشکل مواجه شوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
همين كه دستش است خوب عمل نكرده چه انتظاري همه اگر دستش بود خوب عمل مي كرد عزيزم دولت ناكارامد است بايد جراحي شود
متاسفانه نظرات منو منتشر نمیکنید. 2ماه است در فجازی اعلام کردم این بازی پول بورسی دولت دلیل تورم افسار گسیخته اخیر است. فی الواقع همان سیاست رانتی 4200 در قالبی شکیلتر و در لوای قانون دنبال میشود و بعد اتمام دولت منتظر سلاطین_سهام باشید! متاسفانه هنوز بسیاری از کارشناسان متوجه اهم موضوع نشدندکه ماههاست که این شاخص بورس است که قیمت دلار را تعیین کرده است!!! و این تورم وحشتناک را رقم! مطالعه شود مفهوم چاپ پول_مجازی و تزریقش به بازار سهام و اثرات وحشتناک تورمی را در مقالات خارجی!تعارف را باید کنار گذاشت این دولت توانایی اداره کشور را ندارد و با این سیاست ویرانگر بورسی شبه موسسات مالی گذشته ویرانه ای را تحویل دولت آتی میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
از حالا دارید می گید گه اگه دولت بعدی هم آمد و اوضاع عوض نشد و بدتر هم شد بگید دولت قبلی ویرانه ای تحویل ما داد همانطور که رو حانی هم گفت خزانه خالی است این انداختن تقصیر به گردن هم رو رها کنید چاره ای درست بیاندیشید البته بهتر این بود که وقتی برجام شکست خورد روحانی استعفا می داد و یا حداقل در موقع انتخابات مجلس که معلوم بود طیف اونا شکست خواهد خورد بهتر بود استعفا می داد تا انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با هم برگزار شود بی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
عزیزم این بازی هم برای حقوق دادن به کارمند ها و حقوق بگیران دولت و چرخش اقتصاد است اگر نکنند مملکت از هم می پاشه ولی در بین راههای چرخش پول دولت راهی را انتخاب کرده که بالا نشینان زیاد آسیب نببینند.
توی این مملکت تا وقتی ساختار درست نشه هر کی بیاد و هر کی بره هیچ تاثیری نداره.نمیگم روحانی ناکارامد نیست ولی وقتی سیستم خرابه چه روحانی چه احمدی چه خاتمی مردم روز به روز بدبخت تر میشن
بله اون کسانی که توی انتخابات رای نیاوردن حالا در صددن انتقام بگیرن
اگر اصولگرایان رای اوردن چون خیلی از مردم رای ندادن
این متن خیلی ناجوانمردانس و اصولگرایان اگر هنری دارن توی همین نقش مجلسی داشته باشن
تمام تلاششونو کردن دولت روحانی را زمین بزنن
همچین دولتمردایی نمیخوایم
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اصلاح طلب و اصولگرا مثل همند
کدامشان به ثروت افسانه‌ای نرسیده‌اند؟
مردم هم دنبال ناجی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تنها هنر اصولگراها شبنامه نویسی ورد اعتبار انسانهای متفکره
ای کاش تندروها جرات میکردند و دولت را برکنار میکردند و نظام هم اجازه میداد تا با افتادن قوه مجریه به دست بخش مسلط و عدم وجود بلاگردان معلوم شود چند مرده حلاجند
تا در سیاستهای کلی داخلی وخارجی برای اداره مملکت در قانون اساسی بطور واقع بینانه ودلسوزانه به دور از شعارزدگی تجدید نظر نشود مشکلات این مملکت حل نخواهد شد.امروز نظام بودجه ریزی هزینه های این جامعه که توسط همین مجلس ودولت انجام میشود دل هر انسان تزاده ای را به درد می اورد
ایکاش روحانی را به مجلس بکشند و روحانی هم با صدای رسا فریاد بزند که بعد از برجام که میخواستیم برجام 2 و 3 را پیش ببریم چه کسی و یا چه کسانی مانع شدند ؟
کدام جناح و چه کسانی دو سال برجام را در مجلس کش داد ؟ چه کسی و یا چه کسانی آتش زدن برجام را همزمان با ترامپ در مجلس جشن گرفتند ؟ و با په کسانی با ترامپ در نفی منافع ملی ایران همصدا شدند ؟چه کسی و یا کسانی FATF و پالرمو را در تشخیص مصلحت نگه داشتند و جزو لیست سیاه قرار گرفتیم و الان نیز بالای 40 میلیارد دلار را از عراق و ترکیه و کره و ... نمی توانیم به کشور منتقل بدیم ؟ البته سوالات و گراهای زیادی نزد رئیس جمهور است که باید با شجاعت مطرح کند و نگران سرنوشت شومی مثل خاتمی ، هاشمی رفسنجانی ، احمدی نژاد نباشد . البته جناح راست و به اصطلاح اصولگرایان معتدل اصل قضیه را میدانند و برای همینه که در مجلس انها ساکت هستند و افراد تازه وارد و گمنام را پیش انداختند . تا فردا روزی بگویند که ما ساکت بودیم و سکوت ما هم دلیل بر عدم تائید این افراطی گری ها بود . با این مجلس افزایش قیمت دلار را هر روز هزار تومان شاهد خواهیم بود . تا مرحله انفجار
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
احسنت. روحانی باید محافظه کاری رو کنار بگذارد و دست تمام افراد و جریان های که مسببین اصلی گرفتار شدن کشور در این بن بست و این منجلاب هستند ، بدون پروا رو کنه و بدون هیچ ترسی اعلام کنه که چه کسانی اجازه اینکه ایران یک کشور عادی بشود را نداده و نمی دهند
مصدقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
به نظر آقای روحانی که اتمی رو داد بریم موشک و سپاه و نفوذمونم بدیم تا غرب با ما آمریکا با ما خوب بشه
حق با آمریکاست ما تروریستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
عزيزم اين را هم بنويس در برجام 2و 3 سردار سليماني مي خواستيم تحويل بدهيم نشد آمريكا مجبور شد ترور كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
زمان برجام هم دلار هشتمن شد زمان خاتمی چرا دلار گران شد بخاطر سو مدیریت رشد نقدینیگی نه برجام
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
برجام 1،تحریم و تهدید بیش‌تر و ترور شهید سلیمانی...
برجام 2، از دست دادن نفوذ منطقه ای و تحریم های بیشنر
برجام 3،حمله نظامی و جنگ در داخل ایران

برجام خسارت محض بود.... کسی که خودشو به خواب زده را نمیشه بلند کرد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
10:39 این ها ساخته و پرداخته ذهن های چون مسیولان کیهان است..
"راه دوم هم این است که اگر هیچ یک از طرفین حاضر به پذیرش چنین مساله ای نیستند؛ هرچه زودتر دولت برکنار شود و زمینه روی کارآمدن یک دولت همسو با مجلس اصولگرا فراهم گردد."
خوبه دیگه دولت بعدی رو هم خودتون تعیین کنین که مردم اذیت نشن برای همین انتخابات صوری!
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مردم نشان داده اند از برجامیان ناامیدند.... چندتا لایک تابناک ملاک نیست، ملاک مردم کوچه و بازار، شهر و روستاهاست...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خوبه دیگه دولت بعدی رو هم خودتون تعیین کنین که مردم اذیت نشن
دولت چیکاره بید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ما دولت بیکاره نمی خواهیم.
روحانی با قاطعیت با بیان تمام واقعیت استعفا بدهد. یاحق ...
ما نیاز به اصلاح قانون اساسی داریم
وقتی که بود ونبود دولت تاثیری برکشور ندارد چه شوکی به کشور وارد میشود ناگفته پیداست که امور کشور به حال خود رها شده ودولت فعلی از اداره آن عاجز ویا غافل است آنچه که درعمل دیده میشود هیچ حرکتی در جهت رفع ورحوع مسائل اقتصادی کشور که جزوضروریات است اتجام نمیشود در تمام دنیا کسی که از عهده کاری برنمی آید استعفا داده و راه را برای افراد کاردان باز میکند وکشور ما نیز از این امر مثتثنی نیست بحث این جناح وآن جناح نیست کشور به یک خانه تکانی در تمام حوزهای مدیریتی دارد تا ازاین شرایط اسفبار اقتصادی که همه چیز را تحت الشعاع قرار داده بیرون آید
همین که با این شرایط هولناک تحریم های بین المللی و تهدید روز افزون کرونا، تا الان در کشور قحطی غذا و دارو نیومده من به دولت نمره قبولی میدم و خدا رو شکر میکنم. هرچند که به بسیاری از موضع گیری ها و سیاستهاش هم انتقاد دارم.
مطمئن هم باشید هر دولت یا فرد دیگری بیاد هیچ شق القمری نمیکنه و اوضاع بدون شک بهتر نمیشه.
به نظر بنده همه مسئولان کشور این مطلب را بشوند که ما در دو صورت می توانیم مثل کشورهای متمدن دیگر زندگی کنیم 1- سیستم اداره کشور معیوب است و هیچ چیز سر جای خودش نیست کار اقتصاد دست نهادهای نامربوط است زلزله و سیل میاد نهادهای دیگر به جای نهاد واقعی خدمت رسانی می کنند به همین دلیل هم جواب پس نمی دهند فقط هدفشان بزک کردن خودشان نزد مردم است پس ما باید به ریل اصلی اداره کشورها مانند کشورهای اروپایی برگردیم که در این کشورها جان انسان ها مهم و عزیز است 2- اصولگرا و اصلاح طلب و ... بدانید هنر این نیست که ما 50 سال با یک کشور متمدن قهر باشیم و هیچ رابطه ای نداشته باشیم هنر این است که با زیرکی و سیاست خاص خودش با تمام جهان خصوصا کشور مد نظر رابطه سیاسیو اقتصادی برقرار شود و از تنگ نظری و رجوع به گذشته خودداری کنیم با هم روراست باشیم ما نه تنها مشکلمان با این کشور خاص را حل نکردیم با همسایه های بغل گوشمان هم دچار مشکل ریشه ای شده ایم شعار ندهیم فردا دیر است از همین امروز با یک اقدام ضربتی باید این کشور را نجات بدهیم قبل از اینکه نسل جوان این کشور را مایوس و از دست بدهیم .
این برنامه بی کفایتی دولت همیشه بوده و هست و هیچ کاری هم نشده . سال به سال بدتر میشه . این که نشد کشورداری یا اقتصاد . کاش یه دولت بود که رو به پیشرفت بود
راه آخر و بهترین راه اینه که همه سران از قدرت تشریف ببرند و مملکت را به کسانی بدهند که می توانند
به نام خدا

تابناک عزیز این نوع جو دادن به موضوع در شرایط فعلی که کشور تحت بدترین شرایط تحریم و جنگ رودروی اقتصادی با کشورهای غربی است عملی خداپسندانه نیست شما باید از این کارتان استغفار کنید. اگر کمی دانش اقتصادی داشته باشید متوجه می شوید که بالای 90% مشکلات اقتصادی کشور حاصل تحریم است. ما نه تنها نفت بلکه موارد دیگر را هم در واقع نمی توانیم صادر کنیم چون وقتی جنس را می فرستم به خاطر تحریم بانکیر پول برنمی گردد به این معنا که اصلاً صادر نکرده ایم.
فقط بركناري دولت ؟ به همين سادگي؟ چه كسي پاسخگوي اين همه ضرر و بوجود آوردن اين شرايط است؟
این مجلس عرضه برکناری ندارد
این آشی هست که شما اصولگریان برای مردم آماده کردید خدا خودش شما را ار دست ما نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ما رو هم از دست اونها
دولت ديگر كارايي ندارد بزرگترين خدمت به مردم بركناري دولت است
توور امام زمان این دولت برارید تا سال بعد دلار قرار بشه چقد پدر مردم در امد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
عوضش یک دولت امام زمانی بیارید دلار بشه 60000 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خوب شد رئـیسی نیومد وگرنه دلار میشد 5 هزار تومن و
زود استیضاحش کنید و بگذارید کنار و یک جناه راستی دو آتیشه رو بکنید رئیس جمهور ببینیم چه گلی میتونه بزنه به سر مملکت...
انجام دهید اگر راست می گویید


یقین صد در صد دارم که این کار رو انجام نمی دید چون خودتون هم میدونید هر کسی رئیس جمهور باشه با این سیستمی که چیدین هیچ کاری نمی تونه انجام بده....فوق فوقش دلارهای پتروشیمی رو که به عمد وارد مملکت نمی کنید اون زمان وارد می کنید که اون هم حداکثر یکی دو ماه دوام داره ولاغیرً
روحانی باید بدونه تو این مملکت چه کار کنه و چه نکنه ، چه رفیق جناه راست باشه و چه نباشه وقتی دورانش تموم شد سرنوشتی بهتر از رئیس جمهورهای قبلی نخواهد داشت....


پس برای حفظ آبروی کاری اش هم که شده باید دهنش رو باز کنه و همه چیز رو بدون حجاب با مردم در میان بگذاره...

باغبان هم مجبوره توی زمستون شاخه های درختش رو ببره برای اینکه عمر درخت و باردهی اش بیشتر بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اگه همه چیز رو بگه که دیگه آینده ای براش نمیمونه
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بنده خدا چیزی نداره که بدون حجاب بگه
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اصلاح طلب و اصولگرا سر و ته یک کرباس هستند.
کدامشان به ثروت افسانه‌ای نرسیده‌اند؟
مردم هم دنبال ناجی هستند.
فقط رفراندوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
برای ادامه دولـت روحـانی رفراندوم بزارن، روحـانی هم خیلی رفراندوم دوست داره.
دولت هیچ کارست
همانطور که عزیزان در بالا اشاره کرده اند دراین یکسال باقیمانده از عمر دولت تدبیر و امید چاره آن در برکناری عجله ای و فوری دولت فعلی نمیباشد بلکه بهتر اینست دولت و مجلس راهکاری بیابند و خیلی زود با هم تعامل کنند و دست از دعوای جناحی خودشان بخاطر ملت عزیز و صبور و امنیت کشور مقتدر ایران بردارند و بفکر ترمیم و معالجه اقتصاد بیمار کشور و معیشت مردم باشند . کسانی هم که مسبب اوضاع اسفناک و بد اقتصاد ایران هستند وضعیت را بدتر نکنند که صبر مردم حدی دارد. دشمنان دور و اطراف ایران ما درحال رصد و گوش بزنگ هستند که ناگهان وارد عمل و درامور ایران دخالت نمایند و عوامل خبیث و ملعون و خائن داخلی آنها هم منتظر بلوا و آشوب هستند پس بهانه بدست آنان ندهیم و مجلس و دولت فعلی هوشیار و بیدار باشند و سریع تعامل کنند و اندیشمندان و متفکران و دلسوزان نظام و انقلاب برای تعیین دولت جدید پس از تدبیر و امید گفتگو کنند تا بااجماع کامل گزینه های مناسبی برای کاندیداتوری تعیین و ازبین افرادی متدین و شجاع و حامی مردم یکنفر اصلح بعنوان سکاندار دولت از سوی مردم انتخاب گردد تا بتواند جهت رفع مشکلات کشور و معیشت مردم و زدودن گرانی و تورم و جلوگیری فوری از دلار بازی و سکه پخش کنی افسارگسیخته و......اهتمام جدی نماید . درضمن بنظرم بایستی در قانون بازنگری شود که یک رئیس جمهور نباید لزوما" دو دوره کاندید یا انتخاب شود چونکه نتیجه اش میشود همین عدم نظارت مسئولین ذیربط که برخی مدیران فریب خورده از شیطان تبدیل به اختلاسگر و....گشته و بزیان کشور و مردم گام برداشتند . چند نمونه بارز آنها اکنون هم شاهد محاکمه آنها بجرم اختلاس و رشوه های کلان و....هستیم که هیچکس فکر نمیکرد در مقام .... یا منتسب به فلان مقامات کلیدی کشور در محاکم قضائی یا زندان باشند که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست . وقتی که امام خمینی (ره) در وصیتنامه اش تاکید نمودند : نگذارید انقلاب بدست نامحرمان بیفتد برای چنین روزهایی بود که آن نامحرمان ماهیتشان آشکار گشته و برخی از آنها اکنون در حبس میباشند . پس مراقب کشور و انقلابمان باشیم تا امام خمینی بزرگ نیز در آرامش باشند . با عرض پوزش و سپاس از همه دلسوزان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
البته این به شرطی است که دولت و روحانی قبول کنند که خوب کار نکردند و بهتر هم میشد کار کرد
با لجبازی و غدبازی که از روحانی و دولتیها میشناسیم همچین چیزی بعید است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
عمو جان حالت خوبه؟ چقدر حقوق میگیری تا حالا شرمنده زن و بچه شدی؟ آیا مقصر بودی یا نبودی هر وقت درک کردی مردم تقصیری در این اوضاع ندارند اما اینطور القا میشود که مردم خودشون خواستند اینطور زندگی کنند . این توهین بزرگی به مردم ایران است ما کی خواستیم اینطور در حقارت زندگی کنیم پدر من یک کارمند معمولی با وجدان کاری بالا بود ما با همان حقوق مهایانه 700 تومن با 7 سر عائله هم خوب میخوردیم هم می پوشیدیم و هم مسافرت می رفتیم من الآن پنج ساله بچه هام را جایی نبردم. حقوقم 4 یا 5 ماه پرداخت میبشه قبل از 15 ماه تمام میشه و باید قرض و قوله کنم. تو تا خالا شکم سیری یا شک گرستگی گشیدی کدوم مزه اش بیشتره؟ وقی میایی کامنت می ذاری خواهشا فکر کن اراجیف ننویس ما مردم داریم نابود میشیم.
شما بهترین اقتصاددان های دنیا رو هم بیاری ایران نمیتونن کاری بکنن.. مشکلات اقتصادی ما ریشه سیاسی داره‌.
ما یه کشور با شرایط عادی نیستیم و به قول آقای ظریف خودمان انتخاب کردیم که اینجوری زندگی کنیم!

اگر خواهان بهبود اوضاع هستیم باید یه تصمیم سیاسی بزرگ اتخاذ بشه و گرنه این راهی که داریم میریم به ترکستان است..
کاش می شد چند روز در هیئت دولت و مجلس رو تخته کرد تا همه ببینن که اب از اب تکون نمی خوره، تازه ممکنه اوضاع بهتره هم بشه توی اون چند روز

آخه دولت و مجلس چیکاره اند؟؟؟ جز اینه که حقوق های نجومی می گیرند و دنبال نجومی بگیرها هستن؟!! یه مدنتی اگه نباشن بودجه مملکت تامین میشه واسه چند سال!!!
هر چه زودتر باید عزل بشه وگرنه در یکسال باقیمانده کل اقتصاد و اعتماد مردم از بین می‌ره
بسمه تعالی
بدتر از دشمن درگیری های جناحی پدر اقتصاد کشور رو درآورده, شگرد همه برای پوشش گندکاری هایشان ابتداأ مقصر جلوه دادن آمریکا و بعد دولت های قبلی است.
چرا اینقد تشنگان قدرت به دولت روحانی گیر می دهند اول برادری خودتان را ثابت کنید بعد
تابناک عزیز شما که همه جوانب را دیدی و بررسی کردی ، حالا بنویس که دولت چه کاری باید میکرد و میتوانست و نکرد ! آنچه که امروز همه مردم به نوعی به این نتیجه رسیده اند و راجع به آن صحبت میکنند اینست که مشکلات مردم و کشور بهانه ای بیش نیست و هدف رو کم کنی و انتقام از روحانی است چون اگر بنا بر حل مشکلات مردم بود مجلس براحتی میتواند با اختیارات دو وسه فوریتی که دارد قوانینی را وضع کند که بسیاری از مشکلات مردم حل شود ! به نظر بنده بنده کمک و همدلی و برطرف کردن مشکلات دولت در این یکسال باقیمانده بهترین گزینه است آیا مجلسی ها نمیدانند وضعیت درآمد کشور چگونه است ؟ نمیدانند نفت ما به چه صورتی فروخته می شود ؟ اصولاً ارتباط بازرگانی فعلی ایران با توجه به تحریم ها را می دانند یا خیر ؟ کار دیگری که این مجلس که خودشان را خیلی انقلابی هم میدانند بر طرف کردن گیرهای قانونی ریاست جمهوری است که رئیس جمهور بعدی هم که آمد از نداشتن اختیارات ناله نکند و از همه مهمتر اینکه مجلسی ها بدانند که زندگی ملت مثل نمایندگان مجلس نیستند که خانه و زندگی و کار و ماشین و مایحتاج زندگی و . . . همه فراهم باشد و ماهیانه یازده میلیون هم به حساب مبارک واریز شود کوچکترین شوک اقتصادی و سیاسی بالاترین صدمات را به ملت میزند ! هر اقدام و عمل شما در زندگی مردم نقش دارد خود را در پیشگاه خداوند متعال ببینید چشمهایتان را نبندید و دهانت را باز که هر چه دل تنگتان میخواهد بگویید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اما به گفته طریف و روحانی ما برجام را داریم و مسلماً مشکلی نباید باشد
جناب بدیعی شما چطور صحبت میفرمایید
برید خدا رو شکر کنید که روحانی رییس جمهوره
لطفا به درصد مشارکت مردم در انتخابات اخیر توجه فرمایید فضای کشور در اوایل انقلاب با اکنون از منظر تحلیل خواست جامعه یکی است که چنین مقایسه ای می فرمایید .
مجلس كه خودش بر اساس زير حد نصاب 50 درصد تشكيل شده است چطور بايد منتخب ديگر مردم راكنار بگذارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دقیقا.قانون اساسی و سیاست خارجی باید اصلاح شود
روحانی باید استیضاح شود.
بگذارید ساختمان ملک جماران به پایان برسد،سپس اقدام نمایید.
اگر کاری که روحانی کرده بنی صدر انجام میداد او را اعدام می کردند
به نظرم اکثر تقصیرها گردن دولت و تیم دیپلماسی بخصوص آقای ظریف است.
اگر جلو تندرو ها با اقتدار ایستاده بودند.حتی در حد استیضا و استعفا.الان این وضع ما نبود.
مجلس از دست دادید.مردم به سختی انداختید.کشوربه عقب رفت .جوانان عمر و ازدواج شان به یغما رفت .
چون ترسو بودید جلو تندروها نایستادید.
تابناک کامنتها رو دیدی؟ حالا برو برای سران و مقامات تعریف کن
واقعیت برکناری بنی صدر آن بود که حزب جمهوری اسلامی می خواست کاندیدای خودش رای بیاورد وقتی چنین اتفاقی نیفتاد و بین صدر با 70 درصد آراء انتخاب شد این حزب بنا را بر کار شکنی گذاشت حتی حضرت امام در اوایل با برکناری بنی صدر مخالف بود چون آن را بر خلاف اساس جمهوریت نظام و بی اعتنایی به رای مردم می دانست . در نهایت حزب جمهوری اسلامی که در مجلس اکثریت داشت با برکناری بین صدر اولین و بزرگترین ضربه را به اساس جمهوریت نظام و بعد دمکراتیک و مردم سالاری آن وارد کرد . بعد از این قضیه بود که مردم از نقش تعیین کنندگی امور کشور به ابزاری جهت منافع جناح ها سیاسی تنزل پیدا کردند.
اینکه همه امور دست دولت نیست درست ولی چرا برای رای آوردن میان و وعده ای میدن که نمیتونن عملی کنن ، دولت اینقدر اختیار داشت که رفت برای برجام ، نگیم دست دولت نیست اتفاقا تصمیمات در بخش اقتصاد مثلا در وزارت صمت و کشاورزی تاثیرات چشمگیری تو وضع مردم داره ، هر روز واردات این آزاد اون ممنوع میدونین چه آثار مخربی داره ، یا عمدیه یا از بی دانشی ، چه تولید کننده هایی از تصمیات ورشکست و چه رانت خارهایی پول به جیب زدن و جالبه اختیار ندارن و لی تورم کنترل میکنن و بعد رای در مرحله دوم همه چیو ول میکنن ، مسلما منافع برا دولت داره
آقای ناشناس
اون روزی که ما جونمون رو برای دین وکشور میدادیم شما کجا بودید که الان میگید کشور ارث پدری شما نیست تا ما زنده ایم حق داریم در مقابل زورگویی امریکا بایستیم وحالا حالا ها این نسل شهادت طلب و مبارز خواهد بود واجازه نخواهد داد امریکا واذنابش چشم به این کشور بدوزند
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مهدی جان نظرت محترمه اما سعی کن کمتر ذرت پرت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ما هم رزمندگان گمنامی هستیم که دوش بدوش شما وارثان مملکت در جبهه ها جنگیدیم یا در پشت جبهه حمایتتان کردیم ولی افتخار شهادت و جانبازی و اسارت نصیبمان نشد تا بازماندگانمان از آن کلاهی برای خود بدوزند.
باچنددولت ويك ياچندقدرت سايه نميتوان مملكت رااداره كردحل مشكل: حذف سيستمهاي مشابه ويكسان حذف رياست جمهوري وانتقال قدرت به رهبري بعنوان تنهاپاسخگوي اجرايي يكدست كردن كليه اموراجرايي ونظامي مملكت حذف كل بودجه هاي دولتي به حوزه هاي علميه وديگرمراكزفرهنگي ومردمي كردن آنها بمانندزمان امام ره
جناح حاکم از اولش هم روحانی رو نمیخواستند. روحانی به خاطر اعتمادی که مردم بهش کردند روی کار اومد. ولی هیچ کاری برای حفظ این اعتماد انجام نداد. حتی با تصمیماتی مانند گرانی بنزین کاملاً به مردم پشت کرد. پس حالا که حمایت مردم رو هم از دست داده، طبیعیه که وقت رفتنش هست.
بهترین کار انتحابات زود هنگام هست
با هر فکر و نظری و جناح بندی که باشد این دولت بی کفایت است و .. . هرچند مجلس هم مانند اینهاست . مرفهان بی درد .‌
و یک بازی جدید بنام سوال و استیضاح برای ...
لزوم ترمیم و اصلاح فوری ساختار مدیریتی کشور راه حل اصلی برون رفت از این بحران تعیین کننده است. افراد فاقد کیفیت و کارایی بر ارکان سیاست گذاری و اجرایی این کشور حاکم هستند متاسفانه در این وضعیت رهبر معظم انقلاب بایستی وارد شوند تا کی باید شاهد درگیری های مجلس و دولت و بیچارگی و بی تدبیری معیشت مردم باشیم؟ مردم صاحب اصلی انقلاب هستند اما اصلا بهشون توجه نمیشود فقط هر کی توانست از مردم مایه میگذارد مردم ما می خواهند با تمام دنیا رابطه مسالمت آمیز و دوستانه داشته باشند 40 ساله هر جنعه برای بیش از نصف دنیا آرزوی مرگ می کنیم آخرش چی؟ چه بلایی سر چه کسی آمد فقط ما از 4300000 بشکه فروش نفت روزانه رسیدیم به زیر 50 هزار بشکه در روز به قول معاون وزیر نفت! FATF امضا نشد ما کلی ضرر کردیم چرا یک حسابرسی آثار مدیریت انجام نمیدهید ببینید سیاستها چه بر سر آرمانها انقلاب و مردم آورده. دولت که هیچکاره است مجلس که هیچکاره است قوه قضائیه هیچ کاره است پس اینحا چه کسی مسئولیت دارد؟ ا مجلس خبرگان باید بررسی کنه اصلا مجمع تشخیص مصلحت نظام را امام برای چه ایجاد کردند؟ما تا کی باید شاهد خرد شدن استخونهای طبقه کارگر باشیم مگر نه کارگران ستون نظانمهای آزادی بخش هستند. چی شد؟ چرا برای مردم و حفط توان اقتصادیشون کاری نمیکنید ؟ مردم ما اصلا برایشان مهم نیست که چه کسی حکومت کند فقط راحتی و رفاه می خواهند. خودروهای تابوت با قیمتهای سر به فلک کشیده، شیر مرغ تخم مرغ و میوه و گوشت اصلا قابل خرید نیست لباس وحشتناکه اجاره خانه دیوانه کننده است رهن فلاکت بار است قیمت خرید و فروش ملک نجومی با نرخ حقوق کنونی یک کارگر 532 سال دیگه صاحب مسکن میشه. یعنی چی؟ فکر خودتون نیستید فکر مردمتون باشید. رئیس جمهور کیلو چنده؟ رئیس مجلی سیری چنده؟ نماینده کیه دیگه؟ ما فقط رفاه میخواهیم رفاه رفاه و رفاه.
چرا کاره ای نیست اگه نیست اینهمه کوشش برای رای چیست ، با چندتا تصمیم تو وزارت راه و صمت جوانان مملکت از خونه ماشین و جدیدا موبایل و لوازم خانگی محروم شدن ، و چه رانتهایی سوگلیها گرفتن تو بخشهای مختلف
به نظر من همه مسئولین جمع کنن از ایران بِرَن اوضاع درست میشه
واقعا خوب بود مخصوصاً این مطلبش
"رسم و رسوم حکومت داری و مملکت داری این نیست که وقتی دولتی روی کار می آید، باید دوره چهار ساله و سپس هشت ساله اش را حتما تا پایان با هر نوع عملکردی و به هر قیمتی به پایان برساند؛ این اختیار در قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است که در صورت عدم توانایی یک دولت در انجام امور محوله و بهبود بخشیدن وضعیت کشور، می توان مطابق با قانون چنین دولتی را کنار گذاشت."
جناب آقای قالیباف باید به این حرف خود عمل نماید ،

ایشان در مناظرات تلویزیونی ریاست جمهوری بحث 96 درصدر و 4 درصدی را مطرح کردند و باید این اتفاق عظیم در کشور


رخ دهد ........برقراری عدالت اقتصادی با قید 3 فوریت .
کاره ای نیست بهانه برای کارهای انجام نشده و پر کردن جیب عدهای نورچشمی ، و متاسفانه هنوز عده ای گول حرف دولت که ما کاره نیستیم میخورن همونطور که گول وعده دم انتخابات خوردن
استیضاح رییس جمهور، علاوه بر اثرات سو اقتصادی ، در مسایل بین المللی و حتی داخلی به ما هزینه تحمیل می کند، از طرفی بار تمامی این نابه سامانی ها و به ویژه مسایل اقتصادی مستقیما و خیلی زود روی دوش اصولگراها قرار خواهد گرفت که آن ها باید پاسخگو باشند و تا حدودی نتیجه ی نهایی عملکرد دولت قبل را به دوش بکشند،چنانچه به نظر می رسد ایران از نظر بین المللی تحت فشار های بیشتری قرار خواهد گرفت و این فشارها در زمان همین دولت خواهد بود و احتمالا پایان یافتن برجام هم مانند آغاز آن به عهده ی همین دولت خواهد بود و نه اصولگرایان. و اثرات متعاقب اقتصادی، بین المللی، سیاسی و جناحی آن
از طرفی اینقدر که این دولت هزینه به اصلاحات تحمیل کرد، هرگز اصولگرا نمی توانستند تحمیل کنند.
هیچ نوع دلیل منطقی برای اینکه اصولگرایان به این زودی برای قدرت عجله داشته باشند، وجودندارد.
کاری که روحانی با اقتصاد ایران و وضعیت معیشت مردم کرد اگه همه دشمنان ایران دست به دست هم میدادن نمی تونستن اینکارو بکنن.
اتفاقا بر کناری حداقل کاری است که باید انجام شود .باید همه وزرا وریس جمهور محاکمه شدند .چرا کشور به این روز انداختند ..دلار چند تحویل گرفتن ..حالا چند است .این چیزی جز خیانت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کسانی‌که‌زیر‌پای‌روحانی‌رو‌خالی‌کردن‌چی‌باید‌به‌اونا‌جایزه‌بدیم‌مجلس‌نمایشی‌وفرمایشی‌کمتر‌ازده‌درصدی‌صلاحیت‌استیضاح‌ندارد‌حتی‌حقوقی‌هم‌که‌میگیرند‌غیر‌قانونی‌وسرقت‌از‌جیب‌ملت‌است‌کی‌به‌اینا‌رای‌داده‌مردم‌اینارو‌نمیشناسن
برکناری روحانی بهترین کار است
هیچ فرقی نمی کنه


یک کلام ختم کلام :روحانی یا هر کس دیگه .....کسی که به مرحله تایید صلاحیت برسه و بتونه کاندیدا بشه بهتر از روحانی نمیشه.
نهایت بشه یکی مثل خود روحانی.
پس استیضاح چیزیو عوض نمیکنه
بازرگان مستعفی شد. بنی صدر متواری رجایی شهید موسوی محصور. رفسنجانی مغروق. خاتمی منفور احمدی نژاد مطرود. روحانی هم وا مصیبتا راستی چرا؟ یک آدم عاقل بگوید اشکال کار کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چراش رو‌ بگیم سانسور میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
جوابش واضحه: عده ای از اول *خودی* نبودند و بقیه هم *نا خودی* شدند.
داداش خودتو زدی به اون راه یا واقعا متوجه نیستی؟
این حرفها واسه کشوریه که همچیش سرجاش باشه. مجلسش واقعا مجلس باشه، نیروی نظامیش واقعا که نظامی بکنه فقط. دادگاهش دادگاه باشه و..
این کارها به مجلس ده درصدی نمیاد
تابناک عزیز تا وقتی مسئولین عزیز دولتی و مجلسی به جای حل مشکلات کشور و مردم به فکر تامین منافع حزب و گروه خودشون و سهم خواهی هستن ، آش همین آش است و کاسه همین کاسه .
صد دولت که عوض کنید فایده ندارد چون رئیس جمهور در ایران کاره ای نیست اینرا همه ملت میدانند.
دوستان. بعضاً مطالب خوبی بیان کرده اند. ولی فایده نداره تندرو ها این مطالب فهمشان نمی شود. وگرنه تندرو بهشون نمی گفتند و از طرفی. در پوشش تندروی وایراد رسخنان چه بسیار آدم های مرموز و نیت داری به تخریب بییشتر مشغولند. و ظاهرا در حاشیه امن هم قرار دارند
1) والله بالله تالله سال های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و دیگر تکرار نمی شود. دولت یازدهم خود را خادم مردم می داند و هیچ تصمیم فردی بدون مشورت آن هم مشورتهای چند باره اتخاذ نمی کند.

2)والله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور راه‌حل نداشت من کاندید نمی‌شدم
اصلا رییس چمهور یک دست فروش باشد ویا از نظر سیاست مانند چرچیل چه فرقی میکند مشکل جای دیگریست
کاش مردم هم مثل آن زمان داشتیم !!!!!
من نمیدونم چرا فقط ما و دو سه تا کشور دیگه که اتفاقا نظامهای ایدئولوژیک هستند، اینقدر با آمریکا و غرب درگیرند و بابت این نبرد حاضرند همه منابع و منافع مردمشون رو هزینه کنند.
البته کشور عزیزمان ایران علاوه بر آمریکا با خیلی از کشورهای منطقه و فرا منطقه هم روابط حسنه ای ندارد.
حتی اگر قصد گسترش اقتدارمان در منطقه را داریم آیا نمیشود به گونه ای عمل کرد که اینچنین اجماع منطقه ای و فرامنطقه ای علیه مان ایجاد نشود و این چنین در انزوای سیاسی و اقتصادی قرار نگیریم.
واقعا زعمای قوم درایت اینکار را ندارند؟
شاید تنها راه حل، جستجوی خانه به خانه و بیرون کشیدن سکه های طلا و دلارهایی باشد که برخی از اقشار مردم در بالشت هایشان ذخیره کرده اند.
با این روش حدود 50 میلیارد دلار اسکناس و حدود 30 تن طلا به دست خواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خدا شفات بده هر چه زودتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اینهمه پول نفت کم بود
چاپ پول و برداشت سرمایه مردم کافی نبود
مردم اگر دلار یا طلا داشته باشند ارث بابای کسی نیست
شما انقد ترسویید که از درج یک پیام که نه توهینی توش شده و به نویسنده ایراد وارد کرده 5می ترسید بعد پیامی را که توهین مستقیم به رییس جمهور است (پیام اون فرد قزوینی) رو درج میکنید.
بعد این جمله مسخره رو هم زیر بخش کامنتها چاپ کردید
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آفرین ، عالی گفتی . نظر من هم همین هست
بازی زرگر شروع شد .
مجلس خبرگان باید به وظیفه خودش عمل کنه نه رییس جمهور هیچکاره
با برکناری دولت مشکل حل نمی شود اشکال کار جای دیگر است.
اگه واقعاً آقای روحانی معتقد است فقط 10 درصد اقتصاد دست دولت است پس چرا مدعی است که احمدی نژاد کل اقتصاد را خراب کرده؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفا ما رو به عنوان برده صادر کنید هم ارز وارد مملکت میشه هم ما خارج میشیم
شرایط کاملا آماده است تا ریاست جمهوری به طور کامل برچیده و مردم هیچ اختیاری از خود نداشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
یعنی الان اختیار دارند
خخخخخ
اولا مگر دولت را شما روی کار می آورید که توصیه کرده اید این دولت را برکنار کنید و یک دولت همسو روی کار بیاورید. ثانیا اول شما سمت و سوی خودتان را نشان بدهید و اثبات کنید که سمت و سوی شما درست است بعد دولت همسو سر کار بیاورید.
دروغگوها به بدترین عذاب گرفتار خواهند شد
شرایط داخل و منطقه و بین المللی ولی خیلی فرق کرده نسبت به اونموقع که تازه انقلاب انجام گرفته بود ولی عزم ملی در کشور به سمت ثبات و تغییرات مثبت بود و خصومت با عراق و در پشت صحنه با آمریکا و عربستان بود ولی در سالهای اخیر خصومت رژیمهای آمریکا و صهیونیست ها و آل سعود متجاوز و اتحادیه اروپای بحران زده و اپوزیسیون خائن و خیمه شب بازی کن ها، همه یکجا جمع شده و در این یکسال هم بیشتر تلاش این دولت_ و یا هر دولت جایگزین_صرف بی اثرکردن تحرکات تازه شورای حکام هسته ای و شورای امنیت سازمان ملل و نوسانات ارزی و حادثه سازیهای عمدی و سهوی مثل آتش سوزیها خواهد شد و درصورت تصمیم به تغییر دولت و نتیجه دهی انتخابات بعد از چند ماه، لجاجت های جدید آندسته از مدیران دو آتشه هوادار دولت روحانی هم به مسائل گذشته خواهد افزود..و گذشته از همه آنها، مهمتر اینکه در این شرایط خطیر منطقه ای و جهانی چندان عزم ملی و آگاهی و آمادگی برای تغییرات بزرگ و ناگهانی دیده نمی شود
در حال حاضر بعضی ازاشخاص در کشور و در همین گیلان حضور دارند و دنبال خرید زمین هستند و بیشتر زمین ها را در

روستاها خریدند، متری 100 هزار تومان دارای سند هم است. اینجانب خودم شاهد بودم یک نفر از تهران با ماشین

سانتافه آمده بود در این روستا و گفت : کل روستا را حاضرم با قیمت مناسب خریداری کنم ......................

یعنی این روستا 50 هکتار است و کشاورزی دارد و 300 خانوار در آن زندگی میکنند در کل میشود 50 میلیارد تومان .

ارزش مادی اینقدر است ولکین آیا معنوی میشود قیمت گذاشت ؟

مقصر این گرفتاری عظیم اقتصادی کیست ؟

چرا امروز وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی وحشتناک شده است ..............


باید آقای ظریف استیحضاح شود و باید این دولت کنار برود و یک دولت انقلابی در راس امور کشور قرار گیرد تا عدالت

اقتصادی برای همه ی ملت ایران بوجود آید وگرنه ما میشویم برده و آنها میشوند ارباب مثل 100 سال پیش ...................

به داد این مملکت برسید .............مردم در حال مرگ تدریجی هستند ................

البته 4 درصد که هزاران میلیارد ثروت دارند...................96 درصد بدبختند ....................
تابناک جان
این دولت هم مثل دولتهای قبل است یک گروه می آیند، چند صباحی هستند، میروند و بعدی می آید با شعار قبلی ها بردند و خوردند. ولی شما این دفعه خیلی بازی تان مشخص است. خودتان تیتر میزنید و بعد مینویسید که نظریه پردازان میگویند.... خیر، این کارها در راستای منافع گروهی است که الان دارد ارز و سکه گران در بازار میفروشد و هر روز با جنجال قیمتها را بالاتر میبرد و بعد که کارش تمام شد، دارو دسته دولتی ها را عوض میکنند و سکه و دلار ارزان میشود و آنها از بازار دوباره جمع میکنند
بفرمایید یکباره همه قوا یک دست بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مگه الان چند دسته؟
اتفاقا این دولت بهتر از تمام دولت های قبل تحت این شرایط تحریم فلج کننده کار کرده است . 8 سال حاکمیت یکدست در دست تندروها حاصلش نابودی 750 میلیارددلار نرخ تورم 45 درصد و نرخ رشد 7- درصد شد حالا اینها ادعای چه چیزی را دارند. دولت باید محکم به موضوعات اقتصادی بپردازد و به تندورها توجه نکند. اینها برای مشغول کردن دولت است. البته اگر قرار بر استیضاح و برکناری دولت باشد خیلی هم خوب است زیرا باب جدید خواهد بود تا دولت ناتوان را در هر برهه برکنار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
وقتی راه درست نباشد هرچه محکمتر بخواد بره وضعیت بدتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
از کدوم تحریم حرف میزنی؟ روحانی روز اول گفت نفت تحریم .همه چیز تحریمه بدبختیم. پس این تحریم زمان احمدی نژاد هم بوده
ده در صدی های تکیه زده بر کرسی مجلس. اگر راست می گوئید هرچه سریعتر رای به عدم کفایت رئیس جمهور بدهید، خودتان آقای حسن عباسی را به این سمت بگمارید. فردای آنروز برجام را درصحن علنی مجلس آتش بزنید. دو روز بعد به آمریکا اعلان جنگ بدهید آمریکا را تکه پاره کنید و یک هفته بعد هم آقای عباسی به واشنگتن بفرستید تا در کاخ سفید که اکنون به حسینه تبدیل شده بایستد و مرثیه خوانی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دمت گرم . ولی مردش نیستند اخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مجلس حق برکناری دولت رو نداره. تا روز آخر شما طرفداران دولت باید از مردم فحش بشنوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
1804
دولت هیچ طرفداری ندارد
با این دولت وضعیت بدتر می شود که بهتر نخواهد شد.
فرض کنید که این کار بشه !!!
ایا شما اصولگرایان بهتر از اصلاح طلبان می باشید ؟
مثلا :
ایا روحانی و تیمش با رژیم صهیونیستی دشمن نیستند و شما هستید ؟
ایا روحانی با کمونیست ها دشمن نیست و شما هستید ؟
ایا روحانی به معنای واقعی کلمه و نه شعار با کفار غرب دشمن نیست و شما هستید ؟
ایا روحانی خلق پول می کند و شما نخواهید کرد
ایا روحانی با وجود پاره شدن برجام ان را به اتش نکشید و شما می کشید
به نظر من همتون سرتاپا یه کرباسید
میخوان دولت رو منحل کنن ولی نمی دونند کی باید رئیس جمهور بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بک‌مراد‌‌بهترین‌گزینه‌برای‌ریاست‌جمهوری‌میباشد‌آدمهای‌قوی‌که‌رد‌صلاحیت‌میشوند‌چپ‌ها‌که‌قهر‌کردند‌ومثل‌انتخابات‌مجلس‌رای‌نمیدن‌پس‌بک‌مراد‌‌در‌انتخاباتی‌فرمایشی‌که‌تنها‌ده‌درصد‌مردم‌رای‌دادهاند‌با‌اکثریت‌آرا‌رئیس‌جمهور‌میشود‌زنده‌باد‌بک‌مراد
من که توهین نکردم چرا نظرم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
نظراتی که بر اساس واقعیت است هیچگاه درج نمی شوند.
من که توهین نکردم چرا نظرم نیست؟
جاي تاسف است كه كه رييس جمهور كنوني را با بني صدر مقايسه ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
واقعا یک اقتصاد دان کجا و یک روضه خوان کجا
به خدا قسم اگه رئیسی الان رئیس جمهور می بود الان وضع ملت اینجوری نبود
وزن سیاسی نمایندگان مجلس اول هیچگاه قابل مقایسه با مجلس کنونی نمیباشد ،و دیگر اینکه مجلس اول از پشتوانهٔ بیش از ۸۵٪ مردم برخوردار بودند اما نمایندگان مجلس کنونی با همهٔ ترفندها از پشتوانهٔ‌کمتر از سی درصدی هستند
نظر تابناک دقیقا با نظر گروه 14 مارس لبنان برای دولت ان کشور منطبق است . اگر مجلس یا تابناک نظر اصلاحی دارند بعنوان طرح نمایندگان در مجلس مطرح و به قانون تبدیل کنند نه اینکه تخم نقاق و کینه بکارند و دشمن را شاد کنند.
دولت رو برکنار کنید کی بیاد وقتی تحریم هست وضع همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
جلیلی رییس جمهور بشود خوبه؟
من ک می‌دونم پیام گذاشته نمیشه ولی حرفمو میزنم ما دنبال روزنه ایم بخواین نخواین داره باز میشه اونوقت میگم مجلس انقلابی یا دولت امید یا ...
خودتونو خسته نکنید. الان برکناری دولت این موضوع رو اثبات میکنه که فشارها و تحریمهای آمریکا جواب داده و دولت ایران رو به بن بست رسونده. از اونجایی که ما همیشه برامون این مهمه که به چشم دیگران چجوری به نظر برسیم ، مطمئناً این گزینه در سبد راهکارها وجود نداره. اصلاً هم مهم نیست که سر ما مردم عادی چی میاد آخه ما خودمون انتخاب کردیم!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه این صحبتها و بحثها هم جنگ زرگری برای سرگرم کردن من و شماست.
این آشیه که روحانی پخته ...وعده های پوچ .برجامی پوچتر حالا مونده که چی بگه .امتیازات نقد داده ووعده های نسیه گرفته واز برجامی جز اسمی باقی نموده ..خود کرده را تدبیر نیست
حذف روحانی، ظریف، اذری جهرمی، دژپسند. و جایگزینی افرادی قوی تر می تواند راهگشا باشد
شهامت انتشار نظرات روشنگرانه منو نداری
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
حالا به خیال خودت با انتشار ناقص این نظر من می تونی منو خراب کنی تابناک؟ خیلی متأسفم که ذره ای برای مخاطبان خودت ارزش و اهمیت قائل نیستی!
فرض کنید الآن پایان کار دولت و سال ۱۴۰۰ است. مجلس کسی را که خودشان قبول دارند برای ۴ یا ۵ سال آینده بدون انتخابات بگذارند تا با هماهنگی و همکاری کشور را اداره کنند تا ببینیم این روش چگونه است؟ اگر مشکل اینجوری حل شد چه بهتر، ادامه می دهند. اگر حل نشد دوباره برگردند و انتخابات بگذارند یا راه حل دیگری پیدا کنند.
سلام. اقبال لاهوری سخن رسایی دارد: نغمه عافیت از بربط من می طلبی- از کجا برکشم آن نغمه که در تارش نیست.
عزل بشوند اما بعدش مشکلاتی مانند تورم و گرانی و قیمت بالای ارز و مسکن و کمبود لوازم خانگی و بقیه پیش بیاد، گردن کی انداخته خواهد شد؟ اگر الان همه چیز به گردن تحریمها یا بی کفایتی دولت انداخته می شود، دیگر اون موقع نمی شود به گردن اینها انداخت. اینو در نظر داشته باشد و مقصر خواهید بود.
با اینکه عملکرد دولت خیلی بد بوده ولی برکناری دولت منجر به بدتر شدن اوضاع کشور می شود و این فقط عقده گشایی سیاسی از حزب مخالف می باشد ، در حقیقت نمایندگان ده درصد از مردم میخواهند نماینده بیشتر از 50 درصد مردم را برکنار کنند
کشتی ای را سوراخ سوراخ میکنند که فردا خود سکاندار ان خواهند بود
بنظر میرسد این مجلس هیچ راهکاری برای برونرفت از وضعیت فعلی ندارد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی