بازدید 12493

استفاده بیش از ۹۸ درصد مسافران مترو از ماسک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با توجه به الزام استفاده از ماسک در فضا‌های سرپوشیده از امروز یکشنبه ۱۵ تیر ماه ۹۹ از حمل و نقل عمومی (مترو) بازدید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 05 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا و بنابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مناف هاشمی در حاشیه بازدید از متروی تهران در ایستگاه امام خمینی (ره) افزود: همه مسافران حمل و نقل عمومی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستند و باید الزامات ایمنی و بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا به امروز تمامی عزیزان ما د رحوزه حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوسر انی و تاکسیرانی) تلاش کرده اند تا بهترین خدمات رسانی را به شهروندان ارائه دهند، تصریح کرد: بر اساس آخرین وضعیتی که رییس جمهور ابلاغ کرده که هیچ فردی بدون ماسک اجازه ورود به حمل و نقل عمومی را ندارد ما نیز سخت گیری‌ها را بیشتر کرده ایم ضمن اینکه از اجرائیات و پلیس نیز استفاده کرده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سعی کرده ایم کار‌های فرهنگی نیز انجام دهیم مدیران عامل شرکت بهره برداری مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز امروز به طور جداگانه بازدید داشتند تا از نزدیک شرایط را رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه همه در شرایط سختی هستند، افزود: باید با همراهی هم این شرایط را طی کنیم؛ چرا که به لحاظ اقتصادی و معشیتی مردم مشکل دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تقاضای سفر در دست ما نیست، شهروندان از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند ما تنها می‌توانیم خدمات ارائه دهیم.

وی در ادامه گفت: تعطیل کردن سیستم حمل ونقل عمومی از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مقدور نیست و باید شهروندان سفر‌های غیر ضروری خود را کاهش دهند.

مناف هاشمی افزود: رعایت فاصله اجتماعی در مترو و بی ار تی در بعضی ساعات پیک امکان پذیر نیست در همین راستا پیشنهادی به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده ایم تا بعضی شغل‌ها شناور شود.

وی در خصوص لغو طرح ترافیک نیز گفت: هیج چیزی مهم‌تر از سلامت شهروندان نیست، اما با لغو طرح ترافیک نیازی که شهروندان می‌توانند در محله خود بر طرف کنند به مرکز شهر می‌رسد و همین سفر‌ها مشکلاتی برای مردم به وجود می‌اورد و ۳۰ درصد به سفر‌های مرکز شهر اضافه می‌شود.

مناف هاشمی افزود: ما برای لغو طرح ترافیک تابع شورای عالی ترافیک هستیم.

وی با بیان اینکه طبق امار بعد از باز شدن تمامی مشاغل در حوزه مترو و اتوبوسرانی بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش مسافر داشتیم، گفت: طبق آمار هفتگی که طی یک ماه گذشته داشتیم در بعضی ساعات ۹ تا ۱۰ درصد افزایش مسافر داشته ایم، اما در مقابل آن استفاده مردم از ماسک در مترو نسبت به قبل ۲۰ درصد افزایش یافته و وضعیت خوب است همچنین در بخش اتوبوس‌های تک کابین و تاکسی‌ها نیز شرایط بهتر شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی