بازدید 21179
۶

دلیل انفجار در کلینیک سینا؛سیم‌کشی اشتباه برق

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از حریق‌های ساختمانی مربوط به کاربری مسکونی است، گفت: سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و دپوی نامناسب سیلندرهای اکسیژن از دلایل حادثه حریق در کلینیک سینا مهر بوده است.
کد خبر: ۹۸۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 05 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره حادثه کلینیک سینا مهر در صحن شورا گفت: ۲۶ درصد از حریق‌ها در پایتخت مربوط به ساختمان و ۵۴ درصد از حریق‌های ساختمانی مربوط به کاربری مسکونی است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کلینیک سینا مهر کاربری مسکونی داشته است، گفت: مسقف کردن حیاط جنوبی با پروفیل سبک و سقف غیر اساسی به منظور ایجاد سایبان، تبدیل ۴۰۵ مترمربع مسکونی به بخش بهداشتی و درمانی و تبدیل بخش مسکونی به بخش اداری در طبقات همکف، اول و دوم از جمله تخلفات ساختمانی این کلینیک است که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده بود.

نوری بیان داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی به تعطیلی و یا قلع مستحدثات زائد و اعاده به وضعیت مجاز طی دو ماه همچنین تخریب و جمع‌آوری پروفیل سبک و سقف غیراساسی را داده است.

وی گفت:‌مالک مدعی شده که گزارشات ارسال شده توسط آتش‌نشانی با واقعیت تطابق ندارد و بر اساس تجربیات خودش نسبت به ایجاد دو دستگاه شیلنگ آب آتش‌نشانی با پمپ فشار قوی و نگهداری چندین کپسول اقدام کرده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل انفجارهای پی در پی محل ورودی ساختمان در زمان حادثه دسترسی آتش‌نشانان به حادثه‌دیدگان سخت بوده و آتش‌نشان‌ها پس از حدود ۴۵ دقیقه به محبوسین دسترسی پیدا کرده‌اند که ۲۰ نفر از محبوسین در ساختمان نجات و ۱۹ نفر فوت شده‌اند.

نوری گفت:‌ بهره‌برداری غیراصولی از حیاط ساختمان و دپوی قابل توجه دستگاه سیلندر اکسیژن ۵۰ کیلویی و نیتروژن در محل و در نظر نگرفتن پله فرار اضطراری همچنین تصرف پشت‌بام با ایجاد کاربری دفتر اداری از جمله تخلفات مالکان بوده است.

وی گفت: دسترسی نداشتن به پلکان ساختمان از طریق پشت‌بام، جانمایی نامناسب جعبه‌های فایبرباکس و آتش‌ خاموش‌کن‌های دستی همچنین سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و قرار گرفتن تابلو برق در راه‌پله از جمله موارد ناایمنی و تخلفات موجود در این ساختمان بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
همه این موارد باید برای تمامی ساختمان های که دارای وضعیت مشابه هستند کنترل شود تا جان مردم بی گناه دیگری به خطر نیافتد
دلیل: بجای اینکه شرکت های ساختمانی کار ساخت و ساز را انجام دهند، کارمند شهرداری بساز بفروش شده است.
چرا؟
کجای دنیا مطب توی ملک مسکونی هست؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
کجای دنیا اینقدر شرکت تائسیس می کنن که چند منطقه تهران فقط شده شرکت بعد می گن خانه نیست....من در منطقه 6 زندگی می کنم 95 درصد مشکلات ما این شرکت ها هستن
طبق این صحبت ها ایراد برقی فقط نبوده
۲۰تا ایراد بوده
تمام مطالبی که خانم نور گفته در حقیقت عدم نظارت شهرداری در عملکرد ساختمانهای عمومی است و اول از همه خود شهرداری مقصر است و در موارد ذکر شده بی‌توجه و بی خیال بوده.بعد از مرگ مردم آمده استدلالهای محکومیت خودش را بیان میکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر