بازدید 43746

افشاگری ظریف علیه اروپا و پاسخ مقامات اروپایی به نامه وزیر خارجه ایران!

روز شنبه نیز «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در توئیتر به اقدام اخیر ایران در فعال سازی ساز و کار حل اختلاف در برجام اشاره و عنوان کرد به زودی تمام نامه هایش به سران اروپایی را منتشر خواهد کرد.  
کد خبر: ۹۸۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲ 05 July 2020

افشاگری ظریف علیه اروپا و پاسخ مقامات اروپایی به نامه وزیر خارجه ایران!

بین الملل تابناک: پس از اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی ( آلمان، انگلیس و فرانسه ) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی ناشی از برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، روز پنجشنبه گذشته، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به  «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام، یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد. 

روز شنبه نیز «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در توئیتر به اقدام اخیر ایران در فعال سازی ساز و کار حل اختلاف در برجام اشاره و عنوان کرد به زودی تمام نامه هایش به سران اروپایی را منتشر خواهد کرد.

جنجال تبلیغاتی را باور نکنید، ایران تا کنون دست کم 6 بار ساز و کار حل اختلاف تحت برنامه جامع اقدام مشترک را فعال کرد که مربوط به نقض تعهدات برجام توسط آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام بوده است.

ظریف در این پیام توئیتری نوشت: جنجال تبلیغاتی را باور نکنید. ایران تا کنون دست کم شش بار ساز و کار حل اختلاف تحت برنامه جامع اقدام مشترک را فعال کرد که مربوط به نقض تعهدات برجام توسط آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام بوده است.

ظریف در ادامه به تاریخ‌هایی این اقدام ایران اشاره کرد که عبارتند از؛

ـ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۶ آبان ۱۳۹۵) مربوط به نقض توسط آمریکا

ـ ۱۰ می ۲۰۱۸ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) مربوط به نقض توسط آمریکا

ـ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۷ خرداد ۱۳۹۷) مربوط به نقض توسط آمریکا

ـ۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۵ ابان ۱۳۹۷) مربوط به نقض توسط آمریکا و سه کشور اروپایی

ـ ۸ می ۲۰۱۹ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) مربوط به نقض توسط آمریکا و سه کشور اروپایی

ـ ۲ جولای ۲۰۲۰ (۱۲ تیرماه ۱۳۹۹) مربوط به نقض توسط سه کشور اروپایی.

وزیر امور خارجه ایران در پایان این پیام توئیتری نوشت، به زودی تمامی نامه‌هایش در این زمینه را منتشر خواهد کرد.

واکنش اروپا به نامه ظریف

با این حال سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به نامه محمد جواد ظریف به جوزپ بورل مدعی شد: انگلیس به برجام پایبند می‌ماند، اما این توافق با عدم پایبندی سیستماتیک ایران در خطر قرار گرفته است.

وی در ادامه ادعا کرد: اگر ایران می‌خواهد از برجام منفعت ببرد، باید با فرایند حل اختلاف ارائه شده توسط سه کشور اروپا تعاملی سازنده داشته باشد و تعهدات خود ذیل این توافق را اجرا کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد شنبه نامه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را پاسخ داد.

در نامه بورل آمده است: «من امروز نامه‌ای از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که نگرانی‌های ایران در خصوص مسائل مربوط به اجرای "برنامه جامع اقدام مشترک" توسط فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده را طبق بند ۳۶ به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع می‌داد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «همان‌طور که قبلاً گفته‌ام ساز و کار حل و فصل اختلاف نیازمند تلاش‌های فشرده و مبتنی بر حسن نیت از سوی همه است. در کسوت هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک از تمامی طرف‌های برجام انتظار دارم با این روحیه به این روند نگاه کنند.»

بورل در ادامه خاطرنشان کرد: «کمیسیون مشترک که مسئولیت نظارت بر اجرای این توافق ذیل مفاد برجام را بر عهده دارد از سال ۲۰۱۶ برای رایزنی درباره اجرای برجام و رفع مسائل مرتبطی که هر یکی از طرف‌ها مطرح کرده‌اند تشکیل جلسه داده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته است: «با نزدیک شدن به پنجمین سالگرد برجام مایلم از این فرصت استفاده کرده و اهمیت این توافق را یادآور شوم. برجام دستاوردی تاریخی برای نظام منع اشاعه هسته‌ای است و به ثبات منطقه و دنیا کمک می‌کند. من مصمم به ادامه همکاری با طرف‌های برجام و جامعه جهانی برای حفظ این توافق هستم.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد که هرگونه مداخله در همکاری‌های پادمانی جاری بین ایران و آژانس مغایر با مفاد برجام بوده و می‌تواند بر مبانی همکاری‌های پادمانی موجود تاثیرات منفی بگذارد.

پیش از این نیز در دو مرحله دیگر موارد عدم پایبندی ایالات متحده و سه کشور اروپایی طبق بند ۳۶ برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود که با توجه به عدم حل و فصل اختلافات مزبور، منجر به کاهش تعهدات ایران طی پنج گام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
واقعا این دیپلماسی خنده و قهقهه برای مردم به گریه و ضجه و شیون ختم شد . در حالیکه چیزی از اقتصاد باقی نمونده ، چقدر خونسرد چقدر شاد و خندان چقدر ریلکس !!!!
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بله ما بايد به همه دنيا اعلان جنگ بكنيم درضمن كار اقتصاد از جاهاي ديگر خراب است
خودمونیم، اما اروپا هم یک جواب دندان شکن محترمانه به ظریف داد
گمون نکنم حالا حالاها ظریف تصمیم به ارسال پیام مجدد به سران اروپای غربی بگیره
دستمون رو شده، و هیچ راهی بجز تبعیت از خواسته های بین المللی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بفرماییدببینیم اون جواب دندان شکن چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بعله این دولت ترسو که باشد برجامی شکل می گیرد که دستپخت ان را می چشیم
حق گوی واقعی
| Germany |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
جواب دندان شکن!!! وقتی دل آدم بخاد که یجور دیگه حقایق رو ببینه همین میشه که به یه همچین پاسخی بگگه جواب دندان شکن!!!
برای جهان سیاست مرغ یک پا دارد و ما حقیم و شما باطل جواب نمی دهد!
من مترجم هسنم و سالها با غربی جماعت و افکار غربی در ارتباط بودم...واقعا فکر نمی کردم اروپایی ها تا این حد بتونن بی شرف باشن...هیچ کاری انجام نمیدن و در مقابل با کمال پررویی میگن ایران تعهداتش رو انجام بده!اینها متوجه نیستن که 80 90 میلیون آدم تو این کشور دارن قربانی عدم تعهد این ها میشن.
ایران براساس برجام کاملا تعداتش رو انجام داد پس اونها دقیقا براساس برجام باید به تعهداتشون عنل کنن.
مسئولین عزیز لطفا کشور رو از این حالت بلاتکلیفی در بیارن...
دلتون خوشه
باید مسئولان کشور اماده باشند در صورت ادامه تحریم تصلیاتی ایران ولو برای مدت کوتاهجواب دندانشکنی به بد عهدان
برجام بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
باید تصلیاتشون رو تحریم کنیم
قشنگگگگگ سر کاریم
متاسفانه دوباره افتادیم تو چرخه بی حاصل نامه نگاری و مذاکرات و پاسخ و تکذیب آقایون..و مردم مانده اند با فشار کمرشکن حداقل زندگی..
برجام = کلاهی بزرگ بر سر ملت ایران توسط آمریکای جنایتکار و ایادیش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
نابغه سانديس خور،برا جى خود امريكا لغوش كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دارم به نظر نابغه ساندیسخور میخندم چه جوابی دادی دمت گرم
حق گوی واقعی
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
عجب کلاه گشادی که امریکا انقدر برای از بین بردنش و لغوش سعی و تلاش میکنه!! احتمالا دلش سوخته برامون دیده این کلاه دیگه واقعا خیلی گشاده برامون پشیمون شده میخاد خوبی کنه بهمون برا همین داره سعی میکنه لغو کنه برجام رو کلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
نابغه جان
چرا امریکا از ده ها همکاری بین المللی خارج شد؟
حالا ساندیس بخور!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
خب آمریکا به هدفش در برجام رسید و از آن خارج شد. در ضمن ساندیس کشورم شرف دارد به دلار ننه الیزابت و پمپو و بولتون خخچچچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
همون ساندیس کشورم فقط اینجا سرهم میشه نابغه وگرنه اسانس و رنگ رو هند و چین نده باید بجاش اب
خیار بزنی ابرقدرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
حالا هرچه که هست ما نقد دادیم اونا قول دروغ دادن.این اسمش چیه اگه کلاه سر گذاشتن نیست؟زورت میگیره برو باشگاه هیکلت بیاد داداش نه اینکه اینجا اظهار فضل کنی
به نظر می رسد کار برجام تمام شده است و ایران و کشورهای باقی مانده تنها صوری و زبانی آن را حفظ کرده اند که آن هم در حال نابودی است. علی برکت ال...
از ظریف آبی گرم نمیشه چون هیچکاره هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
خخخ دیگه دارید با اعصاب ملت بازی می کنید هیچ کاره است که این قرارداد رو بدون هیچ کدام از شرایط رهبری امضا کرد؟ هیچ کارست که با کری دپ و قلوه می داد؟ این همه حق ماموریت هم لابد واسه هیچ کاره بودن گرفت
بعد از فروپاشی کامل برجام آیا هیچ اعتباری به توافقات بین المللی می ماند؟ همین الانشم غرب و در راس آن دولت ترامپ با این بازیهای مسخره اعتبار تئافقات بین المللی را از بین برده.
این در نظر گیری جایی برای حل اختلاف (کمیسیون حل اختلاف) در مذاکرات برجام جواب یکی از سوالات نمایندگان جدید از همه جا بی خبر نیست که حتی به خودشان زحمت تحقیق نمی دهند و اینکه انقدر در این توافقنامه در بالاترین سطح و حد جهانی موارد مختلفی در نظر گرفته شده که تقریبا همه دنیا به بی نظیری ان معترفند انوقت نماینده مجلس می گوید چه تضمینی گرفتید ؟! و جوری رفتار میکند مثل اینکه طرف مقابل ما مشکل ذخیره مالی و تحریم و ... داشته و ما ابرقدرت بودیم
پاسخ ها
حق گوی واقعی
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
خدا خیرت بده حرف دل ما رو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
شما راست میگی باید از اروپایی ها به خودشون شکایت کنیم بعد توی شورای امنیتی که خودشون حق وتو دارند مسیله به رای گذاشته شود عجب تضمینی! ببین ترامپ میدونست تضمینی وجود ندارد که خارج شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
با گوگل ترنزلیت از عربی به به فارسی ترجمه کردی نوشتی
سه بار خوندم
معلوم نیست چی گفتی
درود جناب ظریف. من یک دلواپس هستم که دلواپس احوال امروز شما بودم. راستی به ما گفتین از زیر باد کولر بیرون بیایید. هر چه گشتم در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس و سنگرهای کنونی مقاومت در مقابل دشمنان ژن ایرانی کولری پیدا نکردم. کولر آنجایی بود که شما از 19 سالگی در آنجا بودین و آخر فرق کلمات مشابه ساسپند و کویت و لفت و سیز و... را متوجه نشدین که این خسارت را ببار آوردین اما ما در سنگر ها بهتر از شما درس خواندیم و قبل از آن برجام به شما تذکر دادیم و شما توهین کردین. به ما تندروهای در مسیر غیرت و حفظ این خاک گفتین کمی حافظ بخوانیم. بله بسیاری از ما اگر حافظ را کاملا حفظ نباشیم در سحرها حافظ خوانی هم داریم. زمانی که شما زیر باد کولر یا خوابین یا نهایتا در حال توئیت کردن.شما حافظ خوان بودین در اول آن که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها برای رفع مشکل دنبال خدا میرفتین نه همان اول سمت کدخدا. خداوند مشکل گشا و کد خدا مشکل زا بود. واقعا حافظ خواندن شما همین بود! در دلمان ماند وقتی نگذاشتین آن کشتی حامل مواد غذایی و داروئی به یمن برسد چرا که از جان کری دوستتان ترسیدین. ندیدین آن بچه های قحطی زده یمن را؟ متوجه نشدین اگر آن کشتی میرسید خداوند بسیاری از بلاها را با امداد غیبیش از ایران مرتفع میکرد؟ از حافظ خوانی واقعا چیزی میفهمید؟ فرمودین امریکا یک بمب گنده دارد که همه قدرت دفاعی ایران را از بین میبرد. با چشم خود آن بمب گنده را دیدین؟ چرا در عین الاسد و مکان های دیگری که از ایران خورد از آن بمب گنده استفاده نکرد؟ بله شما از نوجوانی زیر باد کولرهای مختلفی در نیویورک بوده اید و منبع اطلاعات شما در دنیای مقاومت همان فیلم های هالوود است. اما در حافظ خوانی شما کند رو ها تفسیر کم من فئت قلیله غلبت فئت کثیره باذن الله نبود؟ حرف با شما زیاد است اما بی فایده. و در آخر به شما تذکر میدهم برکت از خداست نه از کد خدا. هرکه دنبال خدا رفت عزیز شد و پر برکت و صاحب صفات خدا و هر که دنبال کدخدا یا شیطان بزرگ رفت ذلیل شد و بی آبرو و برکت و ثروتش را از دست داد. قرآن هم نخواندی نخوان لااقل حافظ را با دلت بخوان و استمداد کن از حافظ که کمی متوجه شوی . ما تند رو های با غیرت تمام امروزتان را هفت سال پیش برایتان مو به مو پیش بینی کردیم اینها همه از یمن دعای شب ورد سحری بود. و برای شما باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود.والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
و اکثرهم لا یعقلون . متن شما عالی بود. اما شما بیشتر از انسان امروز میفهمید و درک میکنید و می بینید. . درود بر این متن و نگارنده آن
ناشناس
| France |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بسیار دلنشین و واقعی
ناشناس
| Poland |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
حرف دل اهل شعور و فهم
ناشناس
| France |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
کاش برخی مسئولین اندکی اهل معرفت بودند. آن زمان بیشتر میفهمیدند
ناشناس
| Canada |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
حقیقتا لذت بخش و آرامش دهنده بود
ناشناس
| Canada |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
زیبا زیبا زیبا. حرف دل مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
حیف امثال شما که برای جواب دادن به ظریف وقت بگذارند. \
حق گوی واقعی
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اول: چرا مفروض شما اینه که ظریف پشیمان و نادم و سرخورده و پریشان حال هست که بعدش دارید شماتت میکنید که اگه گوش کرده بودی الان این نمیشد!!! شما که دم از خدا میزنی، حداقل انتظار اینه که فهمیده باشی این حقیقت رو وقتی در مسیر خدا حرکت میکنی، چه ببازی چه ببری چه زنده بمونی چه جان خود را از دست بدی، فرقی نداره و تو در همه حال سربلند و پیروز هستی چون آنچه در توان توست با نیت پاک انجام دادی. والا ما که این مفروش شما رو نه تنها قبول نداریم بلکه خنده دار میدونیم. مثل اینکه سرداری در جنگی نابرابر تا سرحد توان بجنگه ولی به دلیل ضعف در تامین منابع مورد نیاز یک جنگ، نتونه به تمام اهداف تعیین شده برسه یا حتی شهید بشه. با این لحن صحبت میکنید با اون شهید؟ با اون پاسدار؟ با اون رزمنده؟ با اون جانباز؟ با کسی که از تمام وجودش برای خواسته ای که نظام از اون داشته مایه گذاشته اینطور صحبت میکنید؟ مشکل طرز نگاه آلوده شماست که طرز نگاه خودتون رو الهی و دیگران را نادان های گمراه و بی توکل میبینید. والا ما که هرچی نگاه میکنیم به دکتر ظریف، شرافت و دیانت و شجاعت و میهن پرستی میبینیم. جالبه که شما که ادعای سنگینی از دیانت دارید، به صحبت های رهبری هم پلیبند نیستین. خیلی جالبه که ایشون دکتر ظریف رو صادق و مومن معرفی میکنند و شما ایشون رو کدخدا پرست به جای خدا پرست معرفی میکنید.

دوم: رجوع به خدا به جای کدخدا؟ انصافا یکم آزاده سخن باشید. بحث کدخدا از کجا آغاز شد؟ آیا دولت فخیمه آقای احمدی نژاد و قبل تر از اون دولت جناب خاتمی برای حل مسائل هسته ای در حال مذاکره با خداوند منان و پروردگار جهانیان بودند و به ناگاه دولت روحانی آمد و مذاکره با خدا رو کنار زد و گفت بریم با کدخدا مذاکره کنیم؟؟ برادر یا خواهر دینی من، به خودت بیا!!! تا کی گرفتار ژورنالیسم به ظاهر ارزشی میخای باشید؟؟ کدخدا در مقابل مذاکره با اروپا مطرح شد. یعنی طیفی که مورد پسند شما بودند مانند جناب جلیلی داشتند با اروپایی ها سر و کله میزدند و روحانی گفت چرا باید با واسطه ها مذاکره کرد؟ با خود کدخدا (کسی که از اون خط میگیرن این اروپایی ها) صحبت کنیم منطقی تر هست. یعنی این سیاست و این فکر یعنی رجوع به کدخدا به جای رجوع به خدا؟ بابا مگه شما نماز نمیخونید آخه چقدر راحت تحریف میکنید و سوگنامه درست میکنید از ناحقایق!!

سوم: مخالف کمک به هیچ مظلومی نیستیم. چه یمن چه ونزوئلا چه چین چه امریکا چه اروپا چه بحرین چه هر کجا. ولی همون محموله که نتونست به یمن برسه مثلا اگه به فقرای ایرانی و تهیدستان هم وطنت که به خاطر نداری و شرم از خانواده، گاهی به اشتباه خودکشی گاهی به اشتباه تن فروشی گاهی به اشتباه دزدی و بسیاری هم شرافت به خرج میدهند و شاهد مرگ عزیزانشان میشوند، اگر محموله به این فقرا برسه خدا خشمش میگیره؟ خدا بلاها رو از این بلاد دور نمیکرد؟ فقط به گرسنگان یمنی میرسید خدا بلا رو دور میکرد؟ واقعا نمیخاید چشماتون رو باز کنید و ببینید که چقدر قشنگ دنیا و دین رو به سود خودتون تفسیر میکنید؟ یعنی از هر وسیله ای باید استفاده کنید برای کوبیدن فرد و دولت و تفکری که مثل شما نیست؟ همه ی ایرانی ها رو از فقر نجات داده بودید و فقیر نداشتیم دیگه مجبور بودیم به گرسنگان یمن کمک کنیم؟ اصلا و ابدا مخالف کمک نیستم به سایر کشورها بلکه حرفم اینه وقتی این حرکت نشد، نمیشه همون کمک ها رو به گرسنگان دیگه کرد؟ آخه این شد حرف که شما باهاش طعنه بزنی به ظریف؟ شما که دلت خیلی واپس داره و دلواپس هستی یکم تاریخ معاصر بخون ببین که چقدر راحت نظام ما در مقابل کشتار مسلمانان در چین طی سال های نه چندان دور محتاطانه برخورد کرد و حرفی نزد. این رو چطور تعبیر میکنی؟ در زمان مرحوم امام خمینی هم نبود در زمان رهبری خودمون بود. خب بگو ببینم چطوری هضمش میکنی؟ ای دلواپس عزیز، جلوتر از رهبری حرکت نکن. ابعاد دنیای سیاست فراتر از این حرفهای یکجانبه شماست. حفظ نظام وقتی توسط طیف فکری شما به یه مظلومی کمک نکنه عیبی نداره ولی اگه طیف فکری مخالف شما کمک نکنه، مستحق شنیدن این آه و نفرین هاست!! عجبا از این دینداری

تابناک عزیز
شاید پذیرفتن تمام این متن برای شما سخت باشه ولی واقعا به احترام آزادی بیان و وقتی که برای روشنگری این دوستمون گذاشتم، از شما خواهش دارم متن رو تایید و به صورت کامل تایید کنید و به صلاحدید خودتون اصلاح و کوتاه و قسمت هایی رو حذف نفرمایید.
ممنونم
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
کاش آقای ظریف این متن منطقی و کامل شما را میخواند و درس میگرفت
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
آقای رئیس جمهور و آقای ظریف خیلی به نخبگان منتقد برجام و سیاست های خارجی توهین کردند اما درود بر شما که اینقدر مودبانه جواب آقای ظریف رو دادین
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
در جواب به حق گوی واقعی. لطفا به کتاب منطق مظفر رجوع کنید تا در مغلطه و سفسطه کمی بهتر شوید. این دلنوشته حرف حق واقعی است
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
آقای حق گوی واقعی برای جمله جمله جوابیه شما ، این ملت جواب دارند. اما ظاهرا فایده ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
از حافظ، باده و شاهد و پیچش زلف رو خوب خوندن
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
جناب.. فعلا مجلس دست شماست عرضه داشته باشن کاری کنن حتی به استیضاح ریس جمهور.
حق گوی واقعی
| Germany |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
جناب ناشناس ۱۵:۰۴

ظاهرا تسلط خوبی بر مغلطه و سفسطه دارید که رفرنس به بنده میدید. خدا خیرتون بده که خودتون ناخواسته بیان کردید.
من سیاستمدار نیستم , ولی چه سیاسانه باب مذاکره فعالیت های هسته ای کشور را گشودند و چنان کوچه بن بستی ساختند با این برجام و مارا بردند به کوچه بن بست ,که اگر رو به جلو برویم ته کوچه بن بست است و در سرکوچه هم با چماق عدم تعهد به برجام سد راه کرده اند که امکان برگشت نیست !!!!! قاطعانه و شفاف به هیچ تعهد خود عمل نمیکنند و وقت کشی نموده و صد البته با تمام توان در سدد از بین بردن توان ما هستند , گروه 5 +1 هیچکدام به هیچ تعهدی عمل نمیکنند و همگی هم میگویند ایران باید عمل کند !!! , جناب روحانی دست مریزاد با این برجام و میوه های کرموی آن که اگر بخوریم مسموم و اگر نخوریم با چماق بر سرمان خواهند زد , چه هیاهو ها که بر نتایج پسا برجام نشد و چه !!! و چه !!!! , عجیب است شما درس خوانده همان کشور ها و دانشگاه ها آنها هستید چطور به این گرگ پیر اعتماد کردید کشور را واگذار نمودید و متوجه نشدید بازی میخورید , شما و تیمتان آنقدر گول خوردید که در سخنانتان ادعا گردید منافع برجام برداشتن سایه جنگ و حمله نظامی از سر کشور و منافع اقتصادی و رونق اقتصاد و بهبود معیشت مردم خواهد بود و این را میوه برجام تصور نمودید , آقای روحانی شما متوجه نشدید که این یک بازی است و بازیساز گروهی شیطان و سیاس در مقابل شما که به هر حیله ای متوسل میشوند , چطور متوجه نشدید سیاست غرب یعنی دغل بازی و به هر حربه ناجوانمردانه ای چنگ انداختن , بد جوری بازی خوردید و منافع کشور ا به خطر انداخته و هزاران مشکل آفریده شده ........صد حیف , صد حیف که از ابتدا به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه نشد که هیچ , اکنون هم نیز با این وضعیت برجام مرده و دفن و کفن شده باز هم هنوز جناب روحانی میفرماید اگر فلان و فلان بشود ما حاضریم مذاکره کنیم , جناب روحانی مذاکره با که ؟ با گروهی که واضح و شفاف به تعهدشان عمل نمیکنند و به شما زور میگویند به خودتان بایید و از خدا و ملت پشتیبانتان اعتماد کنید . متاسفانه این باور که برجام قرار است گره ای از کار کشور باز نماید بسیار خطر ساز و برای کشور هزینه بر است , ای کاش یکی پیدا شود قاعده بازی را به بریزد و زیر این میز بازی بزند و همه چیز را دگرگون نماید , متاسفانه با این مدل ذهنی حاکم بر جنابعالی , از شما و تیمتان هیچ کاری برای این موضوع ساخته نیست و ادامه کار شما کشور را بیشتر به ورطه سقوط خواهد برد
یکشنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۱:۱۵
دلار (اسکناس) ۲۱۷۰۰
دلار (حواله) ۲۲۲۰۰
سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
علی برکت الله !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
. سر کارید ملت مگه زمان احمدی نژاد چند بود که الان نبوده
نمیخواد افشاگری
بره مجلسو جم کنه
استادظریف درزمانهای قدیم گوشه ی اتاقها،کوزه میگذاشتندوروی دهانه کوزه کاغذقرارمیدادندتاآب کوزه خنک باقی بماند،احتمالانامه های جنابعالی راحداقل بتوان درکوزه گذاشت!
آبانی نشین ها در لایک و دیس لایک بسیار فعال هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
آلبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
همه به ابن متن لایک بدن حالش رو ببره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بهشون ریاض روهم اضافه کن
البته با گوگل ترنزلیت
سلام ،تیم مذاکره کننده هسته ای ورییس جمهور و طرفدارانش به این دلخوش بودن که نشستن مقابل پنج قدرت جهان و مذاکره میکنن و هیچ اهمیتی هم براشون نداشت که نتیجه چی میشه (مثل بچه ای که یه آبنبات بهش میدن وگولش میزنن)
به نظر بنده حالا که آمریکا داره فشارش رو بیشتر میکنه و نزدیک انتخاباته و ترامپ برا داشتن یکبرگ برنده در انتخابات پیش رو نیاز به مذاکره داره و اروپا داره بازی در میاره، پیشنهاد میکنم جمهوری اسلامی هم با کمال آرامش و خوشرویی بعد از طی کردن مراحل و موضوعات داخلی یعنی کسب اجازه ار رهبری و مجلس بره پای میز مذاکره ولی با این تفاوت که با خودش بمب اتم رو ببره و بذاره روی میز و بگه حالا تشریف بیارید واسه مذاکره. ببینید چطور اروپا و امریکا و اسرائیل و عربستان خودشون میز و صندلی و رومیزی رو واسه ایران آماده میکنن
جلوی ضرر را هر جا بگیریم نفع است
جلوی ضرر را هر جا بگیریم نفع است، نصیحت ها و هشدارها و رهنمودهای مرشد های دلسوز و وطنی مثل جناب شریعتمداری را گوش کنیم که از سال‌های پیش این وضعیت را پیش بینی کردند، حالا کلام امثال شریعتمداری برای بعضی ها تلخ و خار است مشکل خودشان است که یا با ایران مشکل دارند یا با منطق
ارزش پول ملی دقیقه به دقیقه درحال سقوط است
مملکت رو اب برده
چاره کار خروج از ان پی تی است
یه جزیره هم به اینا ۳ کشور بدین شاید راضی شدن .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل